Přejít na obsah

Asistent rozjezdu do kopce


Jz73

Doporučené příspěvky

Ahoj lidi,

mám otázku na funkci "Asistent rozjezdu do kopce".

Včera jsem pročítal manuál k Yetimu (1.8 4x4) a dočetl jsem se, že by tento model měl být asistentem vybaven (má ESP a asistent by měl být jeho součástí)

Funkce je taková, že při náklonu (do kopce) se po uvolnění pedálu brzdy udrží brzdný tlak ještě cca 2 vteřiny pro snadný rozjezd.

Mě se ale auto takto nechová. Tedy ihned po uvolnění brzdy auto začne couvat.

Jak je to u vás? Funguje vám tato funkce? Nebo je to nějaká příplatková funkce?

Auto jsem koupil jako předváděcí z Boleslavi, tak nevím jestli si původní majitel nenechal tuto funkci vypnout (pokud to jde).

Do servisu bych rád šel poučen, tak předem děkuji za vaše odpovědi.

JZ

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Asistent rozjezdu do kopce jsem si musel k Active výbavě cca za 2 tis. korun přidat. Pokud vím, tak funkce vypnout nejde. Funguje špičkově a zvykl jsem si na ni hned :) Ruční brzdu už nepoužívám. Po uvolnění brzdy se auto nehne ani o milimetr a stojí jako přibitý. Pohodlně přešlápneš z brzdy na plyn a tak jak postupně pouštíš spojku a přidáváš plyn, tak asistent uvolňuje brzdný tlak a auto se krásně rozjede. Dokonce jsem jednou zkoušel delší interval a zdálo se mi, že ta doba byla delší než jen 2 vteřiny, kdy se auto ani nepohnulo. Funguje perfektně i při couvání, pokud například zaparkuješ čumákem z kopce u zdi a potom musíš vycouvat. Snad ti to trochu pomohlo.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Teď jsem pátral v ceníku a našel, že pro 4x4 od verze Active je to zahrnuté ve výbavě.

Což je přesně můj typ, ale auto se tak nechová.

Hm, zkusím to zjistit v servisu.

Editováno: , autor: Luďa
necituj předchozí příspěvky
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak jsem na info lince Škody zjistil, že kód výbavy je PFB. Můžete se mi někdo podívat, zda skutečně tento kód máte v servisce jako mimořádnou výbavu?

Moc děkuju.

Jz

Editováno: , autor: Luďa
necituj předchozí příspěvky. A už vůbec ne svoje!!
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

2.0TDI 81kW 4x2 výbava Advantage-

asistent tam je. A neviem si ho vynachváliť!

(škoda, že nemám aj asistenta z kopca, ale kvoli tomu kupovat 4x4..)

Tak toho lutovat nemusis... je to uplna blbost podla mna... skusal som to a noha na brzde je ovela lepsi pomocnik... tesim sa ale na zimu az vyskusam elektronicku uzavierku diferencialu (sucast offroad rezimu), na to som zvedavy...

Inak ano, asistent rozjazdu do kopca je super vec...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak jsem na info lince Škody zjistil, že kód výbavy je PFB. Můžete se mi někdo podívat, zda skutečně tento kód máte v servisce jako mimořádnou výbavu?

Moc děkuju.

Jz

Tak jsem mrknul do servisní knížky a tento kód tam nemám. Zadal jsem tedy do toho dekodéru, co jsi na něj poslal odkaz, všechny kódy, co mám vytištěné v servisce a žádný z nich nebyl asistent rozjezdu do kopce, přestože jsem ho měl jako mimořádnou výbavu. Takže nevím, jestli není zahrnutý pod celkový kód EPS ?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak mi to zjišťují v servisu. Během zítřka snad budu vědět. Jinak můj Yeti je modelový rok 2009 a teprve od roku 2010 je to součást std výbavy od verze Active.

Uvidím, co mi řeknou, určitě poreferuji.

Díky za odpověd.

Jz

Editováno: , autor: Luďa
necituj předchozí příspěvky
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Cituju z katalogu:

"Standardem verze Active jsou navíc mimo jiné i tónovaná skla, klimatizace

s automatickou regulací Climatic s kombifi ltrem a funkce Off -road (pro vozy s pohonem

4x4) a asistent rozjezdu do kopce (pro vozy s pohonem 4x4 a automatickou

převodovkou DSG)."

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já vím, přesně toho jsem se chytil, ale auto vyrobené v roce 2009 (i když modelový rok 2010) mělo tuto funkci za příplatek a tato funkce přiobjednána nebyla (referenční vůz Škoda).

Zjistil jsem, že to moje auto umí, ale Škoda si nepřeje, aby se tato funkce zapínala a tedy autorizovaný servis mi nemůže pomoci :(

Resp. Škoda MB nechce autorizovanému servisu prozradit jak to udělat.

Tušíte někdo, co s tím? :)

Díky.

Jz

Editováno: , autor: Luďa
necituj předchozí příspěvky
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To je sice pravda a platí to i pro 4x4 manuální převedovku dle aktuálním ceníku, ale to tu neřeším.

Mám auto již vyrobené (2009) a tam ta funkce prostě není, neboť to tehdy bylo za příplatek.

Je to otázka nastavení řídící jednotky, které mi autorizovaný servis nechce udělat, protože mu to Škoda MB zakázala.

A já zde řeším, jestli to je možné nějakým způsobem aktivovat, např. mimo autorizovaný servis.

Jz

Editováno: , autor: Luďa
necituj předchozí příspěvky
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jo jo, já jsem se například ptal na Škoda info, zda by šlo autorádio Kenwood DNX520VBT (2DIN aftermarket), který jsem si do Yetiho dal namontovat, napojit i na MAXIDOT. Protože přes CAN-BUS šlo řešit snímání tachosignálů (rychlostní impuls), couvací kamera, ovládání na volantu atd., ale ne napojení na MAXIDOT. Odpověděli mi na rovinu, že to u tohoto modelu lze, ale v žádném případě mi nemohou prozradit, jak to udělat, neboť to prý není schválené oficiální řešení a nemohou za něj tedy ručit. :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 měsíce později...

Tak mám dodatečně aktivované HHC a musím říci, že to je perfektní věc.

Zastavíte na křižovatce v kopci. Padne zelená, zmáčknete spojku, zařadíte jedničku a v klidu dáte nohu z brzy s úmyslem přidat plyn.

Auto se ani nehne a odpadá tak mírné couvnutí či případné použití ruční brzdy.

Samozřejmě po letech ježdění mi auto také nijak zásadně necouvne, ale tohle je pohodlné.

Především pak pro jednotlivce, pro koho je rozjezd do kopce utrpením a to s ruční brzdou i bez.

Vůbec není třeba myslet na to, zda stojím v kopci nebo na rovině.

Po uvolnění brzdového pedálu je brzda ještě aktivní cca dvě vteřiny a poté se automaticky uvolní.

Trochu jsem se obával, že když budu rychlejší, tak mi motor "chcípne" díky tomu, že se budu snažit rozjet se zabržděným autem.

Není tomu tak, v okamžiku, kdy sešlápete plyn se brzda okamžitě uvolní. Tedy uvedená obava je lichá.

Kdy HHC aktivuje brzdu rozhoduje čidlo náklonu vozidla, tedy jen, když stojíte tzv. "do kopce".

Naprosto doporučuji, je to podle mého názoru skutečně velice užitečná věc.

Též si myslím, že šetří i spojku (tedy pokud se rozjíždíte v kopcích bez ruční brzdy).

Jz

Editováno: , autor: Jz73
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...