Přejít na obsah

Hydraulická zdvíhátka


TomášT

Doporučené příspěvky

Mám takový malilinkatý problém:

Včera jsem nastartoval studený motor-vyjel z garáže a zhasnul ho. Pak jsem se dal do vysávání interiéru, impregnace plastů atd. Večer jsem studený motor opět nastartoval a zajel do garáže-cosi jsem zaslechl, ale nevěnoval tomu pozornost.

Dneska jsem opět nastartoval studený motor a vyjel z garáže(abych dokončil údržbu) a hle motor si cvaká...jako kdybych šroubovákem ťukal do víka ventilů. Nejvíce patrné na volnoběh s otáčkami se to zrychlovalo ale stále se to drželo.

Tak jsem ho zdechnul a dal se do pokračování údržby. Vyndal a zkontroloval vzduchový filtr, vytřel trošku oleje ve filtrboxu, stříknul sprejem po škrtící klapce, rozdělal rozdělovač, očistil napáleniny na kontaktech, kápnul olej do kluzného ložiska, vše smontoval....nastartoval a? cvaká pořád!!

To už mi začaly trochu téct nervy-po konzultaci s tátou (ten říkal že nic jinýho než hydroštely to nemůže být) jsme auto vzali do servisu za známým. Je to necelé 2Km a po příjezdu tam jsem vylezl z auta, poslouchal a? NIC!! Cvakání pryč a motor si zase běží jako švýcary!!!!! :kuk:

Já tomu prostě nerozumím. Nesetkal jste se s tím někdo?

Oleje je dost, je tam Mogul GX-Fe 10W40,mám na něm najeto 7500Km, je čistý, motor maže, nehřeje se.

Ale teď pozor:

Už to udělal jednou před tím. To si pamatuju naprosto přesně- 20.června 2009-před odjezdem na ségřinu svatbu. Večer před tím jsem potřeboval zase popojet v garáži, aby mohli stepovat kolem auta a nainstalovat na ně "výzdobu". Protože mám garáž z kopce, tak po dokončení výzdoby jsem ji bez startování jen pustil z kopce. Druhý den ráno start a cvakala stejně jako dneska-úplně ten samý zvuk. Obřad za pár desítek minut, nevěsta nachystaná-prostě nebylo zbytí a musela jet stůj co stůj. Po dojezdu na místo (25Km) běžel opět motor normálně a po cvakání ani památky. Poslouchal jsem i během jízdy a uklidnila se po max. 2km jízdy.

Od toho dne 20.června 2009 to neudělala nikdy. Ani v zimě, letos cesta na Vranovskou přehradu, na Lipnici...stovky kilometrů a... prostě NIC..až opět dneska.

....

S mechanikem jsme se domluvili, že mám stejně "pár Km" do výměny oleje, takže ať ho vyměním a pozoruju jestli se to projeví. Když to udělá-tak se mám stavit a naházíme tam novou sadu hydroštelů. 85 866Km-kur.a trochu dost brzo ne?

Před tím tam byl olej MOBIL, pak jsem přešel na Mogul...netuším jestli by to mohlo mít souvislost s olejem...že bych tam zkusil dát zase MOBIL?

Fakt nevím-poraďte-povzbuďte. V pátek mě čeká cesta na dovču-cca 600Km :help: :help:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

Teď tohle taky řešim, asi před třemi týdny jsem měl sundaný 13 let starý rozvody abych se podíval jaký jsou a po montáži spátky to začalo klepat. Byl už večer tak jsem auto akorát zaparkoval, že se na to kouknu ráno. Ráno to sámozřejmě už nedělalo, tak jsem to dál neřešil, až dneska když jsem chtěl zaparkovat tak to začalo zase klepat. Takže uvidim zítra jestli to přestane, zkusim to i projed a když ne, tak vyměnim zdvihátko. Je to ročník 1997 najeto 81

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

- zkus lokalizovat přesně odkud ten hluk jde, je málo pravděpodobné že by odešly všechny najednou čili pokud to budeš slyšet jen na jedné straně ventilového víka jedná se o hydroštel

- pokud ale jde zvuk někde z motoru může to být i něco jiného

- jinak hydroštěl je vlastně malá punpička, kdy nazačátku se pár ktár smáčne, nasaje do sebe olej a pak už je tvrdý a tím vymezí vůli

jestliže cvakání nepřestane do půl minuty jsou kaput

- může se mechanicky poškodit (prasne) nebo se zacpe (karbon) a pak nefunguje

- olej má myslím dobrý, 10W40 je akurát - říká se že pokud je olej moc hustý nedostane se do zdvihátka rychle a to se opotřebí

na druhou stranu pokud je moc řidký a zvihátka již trochu opotřebovaná tak se tam olej dostane ale zase vyteče ...

- určitě bych zkusil změnit značku oleje, já tenkrát na TDi používal Mogul 5W40 a říkal jsem si OKa, pak jsem ale jednou vyměnil za Q8 diesel 5W40

a motor šel výrazně tišeji, bez klepotání ...

- 100% ale pokud naznáš že jde o hydroštely sundejte víko a všechny je zkontrolujte, je jich jen 8 není to taková práce

a furt lepší než si nechat omlátit sedla ventilů

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Teď tohle taky řešim, asi před třemi týdny jsem měl sundaný 13 let starý rozvody abych se podíval jaký jsou a po montáži spátky to začalo klepat. Byl už večer tak jsem auto akorát zaparkoval, že se na to kouknu ráno. Ráno to sámozřejmě už nedělalo, tak jsem to dál neřešil, až dneska když jsem chtěl zaparkovat tak to začalo zase klepat. Takže uvidim zítra jestli to přestane, zkusim to i projed a když ne, tak vyměnim zdvihátko. Je to ročník 1997 najeto 81

Noooo u mě ten problém už nenastal. Motor jde normálně. Takže to neřeším a v klidu užívám. Navíc jsem se dočetl u výrobce hydraulických zdvíhátek, že tyto mohou být hlučné např. při opakovaném studeném startu. Což byl vždy můj případ. Prostě jsem studený auto natočil-ujel s ním pár metrů(z garáže před garáž) a zase chcípnul a pak stálo opět několik hodin. Hned po následujícím startu to začalo dělat. Ale podle zvuku to bylo jen jedno zdvíhátko na některém válci.

takže jestli jsi to vždyck ystartoval studený opakovaně, tak je to pravděpodobně stejný případ.

Dál jsem se dočetl, že odvzdušnění zdvíhátek probíhá tak, že se se motor drží na 2500ot. po dobu 4minut a následně půl minuty volnoběh.. Je fakt, že jsem to teda takto nezkoušel, ale vždycky auto prostě vyjelo a po pár stech metrech to přestalo-jakoby se nic nedělo.

Takže to nechávám plavat a neřeším to. Jen asi nebudu střídat značky oleje a zůstanu u Mogulu. GX-FE už nedělají, takže Mogul Extreme-pochopitelně stále 10W40

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

michalk - ale no ták :aggressive: Mogul Extreme liju do své Octy už dlouho, prostřídal jsem i Shell Helix Ultra a můžu ti s klidným svědomím říct, že je to naprosto OK olej :) Spoustu známých ho používá a nikdy žádný problém neměli :) Nálepka Castrol, Shell a pod. stojí akorát více peněz, ale pro AEE motor je to naprosto jedno :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Začínají být hlučná ale na ten kvalitní olej se ani nedivím.Co vás to lidi napadá lejt Mogul do motoru? To se vám líbí ta nálepka na láhvi? Se vůbec nedivím,že je po 7500 km čistý.!Vždyť v sobě nemá ani trochu čistících přísad! :kuk:

Tolik hovadin jsi vymyslel sám, nebo ti s tím někdo pomáhal? :smich:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tolik hovadin jsi vymyslel sám, nebo ti s tím někdo pomáhal? :smich:

- koukám že se to tu na fóru stává pravidlem, někdo napíše svůj odlišný názor a hned píše "hovadiny"?

- já třeba mogul používal, žádný předsukdy jsme k němu něměl a řekl jsem si že v dieselu s 200tis km to bude jedno

změna po výměně navíc probíhala postupně čili jsem nic nepozoroval, až pak jsem vyměnil za Q8 (značna nic moc známa a vůbec ne drahá)

a motor po 100km šel výrazně!!! tišeji - tak to prostě je, a to je Mogul plná syntika

- odvzdušnění zdvyhátek? rád se poučít ale myslím že při každém vypnutím motoru olej ze zvyhátka vyteče a při zapnutí se naplní.

To znamená že by jste jako odvzdušňovali po každém startu???

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nebudu diskutovat o tom či tom. Ale psát že Mogul neobsahuje žádné čistící přísady a pod. je dost mimo. Leda by pán byl expert na oleje.

Dál pod slovem čistý si nepředstavuju čirou kapalinu, ale bylo tím myšleno, že není černý jako bota. A že těch tekutých mazutů+zakarbonovaných motorů už jsem viděl.

Světe div se mě připadá hlučnost stejná ať tam byl Mobil, nebo Mogul.

A olej ze zdvíhátka NEVYTEČE!!! je tam labirint, aby se to nestalo. Pak by opravdu mlátili vždy nejmíň kilometr jízdy.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mrkni přímo na dokument výrobce

Jinak zdvihátka. Měkké i ;)

- zatr sakr sem zase zmrskal i :( musím si dávat pozor na to co a jak píšu

- za dokumentaci díky, tyto zdvihátka znám a opravdu slyším poprvé o odvzdušnění

- myslím ale že olej z něho stejně po delší době (1 den) bez tlaku oleje vyteče, pokud by v něm nedocházelo k výplachu oleje,

nateče dovnitř a ven, určitě by se hned zakarbonoval a nefungoval, navíc pokud si nenasaje olej tak ani nemůže vymezit vůle

- kilometr určitě klepat nebude, když si zdvihátko dáš mezi prsty a ponoříš do oleje, tak na druhé až třetí zmáčknutí už je tvrdé (samo nové bezvadné)

tzn. když nastartuješ tak už jsou vůle vymezeny a neklepou

- ad čistící vlastnosti Mogulu nevím, ale stačí se kouknou dírou pro dolévání oleje jestli je uvnitř čisto nebo černo

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Taky si myslím, že Mogul je dost dobrej olej (četl jsem o něm něco i na internetu a nějaký odborník, který testuje oleje psal, že Mogul je kolikrát v testu lepší než konkurenční oleje). Jinak já mám teď podruhé v octě Mogul Racing a opravdu si na něho nestěžuju, naši dávali Mogul do Š120 20 let, motor měl natočeno při prodeji 220 000 km a taky bez problémů ;)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 měsíce později...

Teď tohle taky řešim, asi před třemi týdny jsem měl sundaný 13 let starý rozvody abych se podíval jaký jsou a po montáži spátky to začalo klepat. Byl už večer tak jsem auto akorát zaparkoval, že se na to kouknu ráno. Ráno to sámozřejmě už nedělalo, tak jsem to dál neřešil, až dneska když jsem chtěl zaparkovat tak to začalo zase klepat. Takže uvidim zítra jestli to přestane, zkusim to i projed a když ne, tak vyměnim zdvihátko. Je to ročník 1997 najeto 81

Trosku neskor,ale mam pre Vas dobru spravu.Problem s tymito cudnymi zvukmi je vo vyfukovych zvodoch.Mate ich jemnulinko prasknute a oni si ,,PRDIA,,a ,,PRDIA,,.Ked sa motor zohreje,teda zvody.co je velmi rychlo material sa roztiahne a prestane to.Podla praskliny je to samozrejme odlisne,za ako dlho prestane ten zvuk.Takze natocit za studena a rukou osahavat VSADE,zavarit ,alebo vymenit a je po probleme.Mam presne tuto skusenost 3x s Octavoiu AEE,a Feliciou AEE,a Arosou AER.....

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

mpatrikm : Nechci ti kazit iluze, ale se vedle :kol-138: kdyby to bylo jak pises, tak by to delalo POKAZDE kdyz by byl motor studeny!

Ovsem tady se to stane, kdyz treba jen parkrat nekdo popojede se studenym motorem a pak to chcipne.

Me se to kdysi taky stalo, a to tak ze auto stalo skoro mesic, a kdyz jsem pak dorazil domu a chtel s autem jet, tak po nastartovani to zacalo pekne hlasite klepat :kol-140: Po oterveni kapoty to bylo aposolutne jasne ze to jsou zvihatka, ze kterych proste ten olej za ten mesic trosku utekl a bylo vymalovane. Po par minutach jizdy ten klepot prestal. K tomu klepani prispel fakt, ze tam byl olej Mogul 5w40 Racing, ktery je zbytecne pro tento motor ridky(jak jsem zjistil). Takze pri vymene jsem pak uz presel zase na Mogul 10w40 Extreme a od te doby, i kdyz auto treba stalo pak nekdy 1-2 tydny to uz nikdy neudelalo.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jasne ze olej ma na to obrovsky vplyv,ale da sa jednoducho vyskusat ci su zdvihatka v kelu.Dole veko,rozvodovy remen,dole vacka a postopne kazde jedno skusit kompresorom prefuknut.Ked sa z druhej strany bude valit olej zdvihatka su OK.Precistit ich a napustit olejom zo striekacky.poskladat poliat ich olejom(trosku)2-3dL.Ked zvuk pretrva aj po nastartovani problem je inde.Presne som na forach tiez chcel takto poradit,bol som ochotny ich kupit,ale po dokladnom checku motoru som videl odymene zvody.Mal som Octaviu 1,6 AEE 55 kw,1997,ked som ju predaval mala 296 000.Asi od 110 000 km som vsetko na nej menil sam,neoplati sa to vozit do servisu je to velmi primitivny motor.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

- odvzdušnění zdvyhátek? rád se poučít ale myslím že při každém vypnutím motoru olej ze zvyhátka vyteče a při zapnutí se naplní.

- myslím ale že olej z něho stejně po delší době (1 den) bez tlaku oleje vyteče, pokud by v něm nedocházelo k výplachu oleje,

nateče dovnitř a ven, určitě by se hned zakarbonoval a nefungoval, navíc pokud si nenasaje olej tak ani nemůže vymezit vůle

Myslím, že by je pak nemohli prodávat natlakované:

Hydraulická zdvihátka ventilu

pro samocinné vymezení ventilové vule v motoru

Hydraulická zdvihátka ventilu jsou dodávána již naplnena olejem. Presto je možné, že se pri

delším nebo nevhodném skladování zásobní prostor s vysokým tlakem cástecne vyprázdní a do

ústrojí se dostane vzduch.

V techto prípadech pak dochází pri behu motoru k hlucnosti ventilu. Odstranení a odvzdušnení se

provádí podle predepsaného postupu výrobce.

Je to výcuc z výše odkazované dokumentace výrobce.

Vytéct může, ale asi ne po dni nebo dokonce po každém vypnutí motoru.

Pokud ano, jsou v háji.

Editováno: , autor: Wojnar
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

Cavte mam 1.9 SDI a to klepanie som mal tiez.dal som auto mechanikovy na rozvody a hydrostely no po zhodeni hlavy zistil ze mam podpaleny saci ventyl ze chytrak prednim asi zle zaaretoval motor no to nebolo vsetko po G.O.hlavy klepala stale a to uz bol problem tak nakoniec menil aj 4-ty piest a ojnicne lozislo a auto si len tak pradie ma 267 000 km a ubezpecil ma ze mam ba dalsich 300 pokoj tak dufam ze mal pravdu zatial velka spokojnost

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 8 měsíců později...
  • o 4 měsíce později...

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...