Přejít na obsah

Hydraulická zdvíhátka


TomášT

Doporučené příspěvky

  • o 2 týdny později...

ano tak mi vyměnili po dvou kilometrech novou napínací kladku u které se vymačkal šroub u tlumiče aby potom zjistili, že odešla také nová volnoběžka alternátoru která se zadřela, vše vyměněno cvakání na druhé straně motoru neutále pokračuje s tím, že mi po kontrole nastavení rozvodu řekli, že je to dobře nastaveno a že toto klepání je normální, takže jsem už hotovej a asi pěkný vůl, fakt už nevím co dál, vše mě stálo 12 litrů a ........ ach jo

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 10 měsíců později...

Tak páni, moja Octavia 1 TDI AGR 66kW 1999 má za sebou čerstvú výmenu hydraulických zdvihátiek značky INA Germany. Od výmeny zdvihátiek som nabehal na aute asi 500km, ale zvuk motora je rovnaký ako pred výmenou. Vymenilo sa komplet všetkých 8 kusov + gufero na vačke. Podľa slov mechanika vačka aj ventily sú bezproblémové, v poriadku. Všimol som si, že po výmene hydroštelov mi ubudol olej. Pred výmenou bol medzi ryskami MIN - MAX nad polovicou a dnes po cca. 500km bol pri studenom motore na minime, taktiež po miernom zahriatí je hladina rovnaká. Je možné, že má na to vplyv výmena hydroštelov? Predsa to množstvo oleja v nich nemôže byť cca. 4 dcl :kol-27: Spotreba oleja na 10 000 km je cca. 6 - 7 dcl.

Inak nemôže klepot nových hydroštelov súvisieť s tým, že mám pretočený závit na olejovej vani a tým pádom uniká odtiaľ tlak a hydroštely nie sú úplne dotlačené olejom? Ale to by mi asi zasvietila kontrolka, či sa mýlim?

Auto je zohriate na 90°C, klepot je badateľný najmä pri teplom motore po prejdení cca. 10 - 40 km. Olej je tam 10w40, VW 505.00, ELF Diesel.

Prikladám video soudruhové :kol-34:

Ďakujem za všetky postrehy a tipy!

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Wojnar: závit mám pretočený na výpustnom šróbe olejovej vane. Ale to s tým tlakom nesúvisí, podľa toho, čo si napísal. Ja som myslel, že tlak je v celej olejovej sústave.

Ten zvuk cvakania sa prejavuje najmä pri zohriatom motore pri dlhšej trase. A čo ten úbytok oleja - môže to s tým súvisieť?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tlak: ani to technicky není možné, aby byl v celé soustavě. Olej se musí čerpat z beztlakové nádoby a tlakovat do oběhu. A pak, neúměrně by trpěly gufera a těsnění, utěsnění něčeho takového by bylo moc náročné.

Úbytek: ten jednorázový? No, zdvihátka si asi něco vzaly, dále si možná při každém tom jednotlivém měření jinak stál, těžko říct a tak se to možná sečetlo a vychází Ti to na půl litru.

Já nejsem mechoš, ale vadné a dobré zdvihátko mechanik pozná.

Třeba takhle:

post-57881-0-53812800-1361257433_thumb.jpost-57881-0-46102000-1361257438_thumb.j

Pepa007:

No ani já tam toho moc neslyšel. Jednak škoda, že ten zvuk nesnímal při otevřené kapotě a pak záznam nebude nikdy živý poslech.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ďakujem vám za odpovede, to video ten zvuk fakt skresľuje, ale viem, že ten zvuk, aký to má, nie je určite taký, ako má byť. Niekedy to má úplne krásny zvuk a niekedy to začne cvakať. Môže to byť použitým olejom? Ale ELF mi nepríde ako nekvalitný výrobca.

Ten VIF aditív na dízel je len jeden typ?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Diki, akurát som si o tom niečo pohľadal, tak to pôjdem skúsiť kúpiť. Ale je zaujímavý ten úbytok oleja. Idem si ľahnúť pod auto, aby som zistil, koľko vytláča oleja z tej skrutky olejovej vane.

Keď sme pri tom - dať spraviť nový závit do starej OE vane, alebo kúpiť úplne novú ČÍNSKU vaňu? Vieme o dákych výhodách - nevýhodách?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...