Přejít na obsah

Denní svícení


virgin

Doporučené příspěvky

To ,že je tam uvedena homologace E opravdu nestačí.Krom toho tam musí být zcela určitě RL s připojeným číselným kódem,zpravidla 00 RL.

Ani označení DRL není správně,to je pouze obchodní zkratka označení světel z Daytime Running Lamp a z homologací nemá nic společného.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Zduř lidi.Mám dotaz.Na Aukru jsem koupil led denní světla která mají v sobě integrované blikače.V praxi to funguje tak že svítí bíle a když přijde plus o blinkru tak bílá zhasne a rosvítí se oranžově.Líbilo se mi to na dražších vozech.Jenže jsem po dlouhé době narazil na hlídku policie,která byla neodbytná.Prý denní musí svítit nepřerušovaně.Tak nevím.Přitom na STK nic neřekli.Kde je pravda? 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zduř lidi.Mám dotaz.Na Aukru jsem koupil led denní světla která mají v sobě integrované blikače.V praxi to funguje tak že svítí bíle a když přijde plus o blinkru tak bílá zhasne a rosvítí se oranžově.Líbilo se mi to na dražších vozech.Jenže jsem po dlouhé době narazil na hlídku policie,která byla neodbytná.Prý denní musí svítit nepřerušovaně.Tak nevím.Přitom na STK nic neřekli.Kde je pravda? 

Nevím,jak máš přídavná světla denní/směrová zapojena,ale i tak si myslím,že policie má pravdu a to hned v několika ohledech.

1)předpis ECE 48 jasně stanoví,jak se má denní světlo rozsvítit a jak má zhasnout.Pokud tedy denní bliká na střídačku se směrovkou,je to první chyba.

2)opět ECE 48 nařizuje model zapojení a typ směrových světel.Vozidla kategorie M1 musí být osazena směrovými světlomety dle modelu A,t.j.  2přední ,2 zadní a 2 boční .Všechny musí být homologovány a označeny symboly pro konkrétní typ.Jednotlivé typy se osazují podle geometrické viditelnosti na vozidle a a jsou označeny 1,1a,1b pro přední,2a ,2b pro zadní a 5 a 6 pro boční.

Zdvojené jsou povoleny pouze zadní 2a a 2b pro kategorii vozidel M2,M3 a N2,N3.

Pokud by světla byla označena symbolem homologace E a i symbolem 1,1a nebo 1b pro přední směrová světla,stejně zdvojení předních směrovek je nepovolené.

Z uvedeného plyne,že to máš zřejmě špatně.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 měsíce později...

Zdravím všechny , kteří čtou toto téma.Chci si namontovat a napojit denní svícení.Dá se použít( Fabie 1.2 r.v.2005), spínané napětí ( po zapnutí klíče), spínače zpátečky pro denní svícení (odběr asi 4w)? Pokud by se s tím napětím dalo spínat např. relé, a pak spínat přes pojistku přívod do denních světel?Dík za každou radu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Když je napájím ze spinače,tak za chodu motoru problikávají. Pokud to propojím přímo z baterky,tak svítí pěkně.Napětí na káblíku od spínače je asi o 2desetiny voltu  menší,než přímo na aku.Zařadím spínací relé. To budu spínat od spínače zpátečky, a napětí z aku přes pojistku 3amp. do relátka a zněj do světel.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nevím,jak máš přídavná světla denní/směrová zapojena,ale i tak si myslím,že policie má pravdu a to hned v několika ohledech.

1)předpis ECE 48 jasně stanoví,jak se má denní světlo rozsvítit a jak má zhasnout.Pokud tedy denní bliká na střídačku se směrovkou,je to první chyba.

2)opět ECE 48 nařizuje model zapojení a typ směrových světel.Vozidla kategorie M1 musí být osazena směrovými světlomety dle modelu A,t.j.  2přední ,2 zadní a 2 boční .Všechny musí být homologovány a označeny symboly pro konkrétní typ.Jednotlivé typy se osazují podle geometrické viditelnosti na vozidle a a jsou označeny 1,1a,1b pro přední,2a ,2b pro zadní a 5 a 6 pro boční.

Zdvojené jsou povoleny pouze zadní 2a a 2b pro kategorii vozidel M2,M3 a N2,N3.

Pokud by světla byla označena symbolem homologace E a i symbolem 1,1a nebo 1b pro přední směrová světla,stejně zdvojení předních směrovek je nepovolené.

Z uvedeného plyne,že to máš zřejmě špatně.

Audinám to tak bliká naprosto normálně (když dá směrovku, klesne jas DLR na daný straně auta na cca polovinu a ta se začne střídat s plným jasem oranžový barvy ve funkci směrovýho světla) a mám pocit že už jsem s takovým svícením viděl i hnůjdeje nebo kýju (nevím jestli to byl Tucson nebo Sorento, ale byla to velkobouda á la rangerover a tutově šikmovokej). Takže zase až tak striktně ten předpis ECE48 asi dodržovanej nebude - jasně, auto je tak homologovaný jako komplet a není to (aspoň určitě ne v případě těch audin) žádný samodomo - ale JAK VIDNO, JDE TO I TAKTO...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

@Ekkar_z_Bastlírny

Když už jsi řádek o předpisu ECE 48 podbarvil,dej si ještě tu práci a uvedený předpis si prostuduj.

Samozřejmě,že Audi,ale v poslední době i celá řada značek má denní světla konstruovaná jako sdružená,případně sloučená.

Sdružené,případně sloučené světlomety a světla nejsou žádná novinka.Pouze s rozmachem LED technologie se tato možnost konstrukce promítla i do denních světel.

Ale k jádru věci,pitrys 76 položil dotaz,zda umístění denních světel,kdy denní zhasíná po přivedení napětí od směrovky,bliká tedy se směrovkou na střídačku je i přes Tvé tvrzení zapojení špatné a hlídka ,která ho kontrolovala mu nedostatek vytkla oprávněně.Pokud je denní světlo,ale nejenom denní,třeba i obrysové sloučeno či sdruženo se směrovkou,je nutné elektrické zapojení,kdy denní světlo zhasne,případně sníží svoji svítivost po dobu celého cyklu blikání.JAK JE VIDNO,HODINKY NEJSOU HOLINKY a není blikání,jako blikání.

O tom,jak dalece výrobci ECE dodržují,či nikoliv s Tebou diskutovat nebudu,protože o praktikách výrobců nic nevím a o čem nic nevím,o tom nepindám.

Co mohu říci s jistotou,ještě jsem neviděl auto z výroby,kde by denní BLIKALA v jakémkoliv režimu ať už ve spojení s blinkrem,či s jakýmkoliv jiným světlem,nebo osvětlením.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No právě že těm audinám DLR nezhasnou úplně, ale jen klesnou jasem - takže třeba při blinkru doleva svítí pravý DLR trvale naplno, levý DLR sníží jas a střídá ho s plným jasem oranžový = dělá blinkr. Po ukončení blinkru se jas levýho DLR vrátí na plnou hodnotu. Je přitom klidně možný, že bílý LED nikdy nezhasnou úplně, ale jejich jas je "přepálenej" jasem oranžovejch LED signalizujících odbočení - ale vizuálně se tam střídá plná oranžová se sníženou bílou. 

POZOR - nehájím případ, kdy bílá DLR po dobu funkce blinkru vypadne úplně neboli střídá se na ní oranžová barva s tmou - takovej případ beru jako porušení.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No právě že těm audinám DLR nezhasnou úplně, ale jen klesnou jasem - takže třeba při blinkru doleva svítí pravý DLR trvale naplno, levý DLR sníží jas a střídá ho s plným jasem oranžový = dělá blinkr. Po ukončení blinkru se jas levýho DLR vrátí na plnou hodnotu. Je přitom klidně možný, že bílý LED nikdy nezhasnou úplně, ale jejich jas je "přepálenej" jasem oranžovejch LED signalizujících odbočení - ale vizuálně se tam střídá plná oranžová se sníženou bílou. 

POZOR - nehájím případ, kdy bílá DLR po dobu funkce blinkru vypadne úplně neboli střídá se na ní oranžová barva s tmou - takovej případ beru jako porušení.

 

Na to se nikdo neptal,snad víš,co jsi mi v textu zvýraznil.Audiny a jejich denní svícení si do toho zatáhl ty s tím,že přesto,že to neodpovídá ECE 48 jde to i jinak.

Já bych chtěl příznivce DLR hlavně upozornit na nutnost VČAS rozsvítit! Když už páni "inženýři" udělali DLR bez toho aby vzadu svítily koncový ROZSVIŤTE VČAS! Teď je snížená viditelnost i v poledne a debilové jezdí s DLRkama. Takový šedivý auto není vidět! Prosím MYSLETE!

Milý Karle z HK , ano máš pravdu,připojuji s k Tvé výzvě.Ať všichni řidiči ,až budou splněny podmínky,které určují co je snížená viditelnost (snížená viditelnost je situace, kdy účastníci provozu na pozemních komunikacích dostatečně zřetelně nerozeznají jiná vozidla, osoby, zvířata nebo předměty na pozemní komunikaci, například od soumraku do svítání, za mlhy, sněžení, hustého deště nebo v tunelu,) nepoužívají světla pro denní svícení.

Speciálně bych rád poprosil majitele šedivých aut,obvzlášť pohybujících se v okolí HK. :-)

A samozřejmě taky snížit rychlost. V obci do 40, mimo do 60 a na dálnici max 80. A po setmění rozsvítit mlhovky. Hlavně vzadu.

:kol-47:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 měsíce později...

Zdravím Š F I čkáře. Mám trošku jiný problém. Přestala mi fungovat signalizace zapnutých normálních světel. Vytáhnu-li klíček za ztapalování a otevřu dveře, dříve mi to pěkně zapískalo a bylo po riziku, že vybyji baterku. Těď to přestalo pískat a už jsem ji dvakrát vybyl. Myslím si, že je to spínačem dveří. Nepodařilo se mě ho však pohledem z vnějšku najít. Bude asi ukrytý v předním sloupku ? Nemá někdo zkušenost s tímto problémem ??? díky za odpověď.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

....Myslím si, že je to spínačem dveří. Nepodařilo se mě ho však pohledem z vnějšku najít. Bude asi ukrytý v předním sloupku ? ...

Tak ten jen tak nenajdeš. Je součásti zámku jako celku.

Ve sloupku byl naposledy ve Felicii.

A zkušenosti s tím tady je plno. Stačí jen hledat.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

Na stejném principu jsem si dělal spínač do své okty.

Funguje to tak, že v klidu je na akumulátoru vždy nižší napětí než při běžícím motoru a funkčním nabíjení. Po nastartování se napětí zvedne, spínač toto vyhodnotí a sepne světla.

Nevidím důvod proč by to nemělo fungovat.

Každopádně 100x lepší volba než nějaké LED noname (i name) denní světla.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

A hlavně tam je podmínka, že to zároveň musí mít napojení i na spínací skříňku (okamžitý zhasnutí při chcípnutí motoru, aby to nesvítilo ještě půl hodiny, než napětí na baterii klesne na klidovou úroveň) i na původní vedení ke světlům (okamžitý zhasnutí denního režimu v momentě rozsvícení jinýho světla = požadavek zákona), takže zapojení nejde učunit zase až tak jednoduchý jenom s komparátorem hlídajícím to zvednutí napětí po nabuzení alternátoru ...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...