Přejít na obsah

motor netáhne


Doporučené příspěvky

mam takovej problém, mam 1.6 74kW a auto netáhlo dokud se motor neohřál. Tak sem tedy vyčistil škrtící klapku a ve VAGu nastavil. Vše bylo cca. 2 týdny v pohodě. Volnoběh držel, táhla hned od začátku. Ale těd se opět zase něco pokazilo, po nastartování má tendenci skoro chcípnout, pak si ŘJ přidá. Motor netáhne při nízkých otáčkách ani když se ohřeje. VAG mi vypsal chybu 00537 - lambda regulace, horní hodnota dorazu - sporadická. Nevíte někdo co by to mohlo být? jestli by pomohlo vyměnit lambda sondu, popř. za jakou. Někdo mi říkal že některý sondy maj jen 3 a některý zase 4 drátky. Tak kdybych musel přepájet konektor tak kterej drát kam dát. A jestli je to lambda před nebo za kat? možná je to stejné téma co tu je, ale nenašel jsem. Chtěl bych se vyhnout tomu abych kupoval novou sondu a nebyla příčinou problému. btw dá se poznat při vyndání zda je sonda ok nebo kaput?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Lambda sondu bych zatím vyloučil. Lambda regulace asi funguje, proto píše tuhle závadu. Na obrázku v přiloze je seznam příčin.

Udaje dle DP:

Zkontrolovat pojistku v aute č.43

Tlak v palivové soustavě bez měřáku tlaku nezměříš, jinak aspon 0,3MPa a po 10min klidu jeste 0,15MPa

Vstřikovací ventily maji myslím 2 poly a píše se, že musí mít 14,5ohm, jestli jsou zahřáté, mají o 4-6ohm víc. Někdy se osvedčí vyndat je z lišty a při startování kouknout jak střídavě rozprašujou.

Lambda sonda při 20-30°C by měla mít odpor 1-5ohm mezi 1-2 konektory. (1 konektor je u hranate časti svorkovnice, 4 konektor u oblé)

Lambda regulace: VAG - 01 motor - 08 meřené hodnoty

Skupina 01 - 1 hodnota volnoběh, 2 hodnota teplota aspon 80°C, 3 hodnota napětí lambda sondy, které musí kolísat, 4 hodnota 0000010

Skupina 99 - viz obrazek 2

tj. prostě ti do motoru asi nejde dostatek paliva a lambda je na dorazu k tomu, aby dala impuls obohatit motor.

post-4187-001695500 1282715171_thumb.jpg

post-4187-011171700 1282715183_thumb.jpg

Editováno: , autor: Haski
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

tady něco k tý skupině 099

PROVOZNÍ STAV:

IHNED PO STARTU 00000010 OTÁČKY 800 - 832

CCA 1 MIN 00000110

dalŠÍ MIN 00010110 OTÁČKY KONST 800

včera večer jsem to měřil...a ty vstřikovací ventily, najdu kde? počítám že když je vyndám a budu se snažit startovat tak se nic nestane, v tom smyslu že nenastartuju, jen uvidim jestli rozprašujou či ne..

jinak kolega mi radil vyměnit palivový filtr, já jen nevim jestli stačí vyměnit jen samotný filtr nebo i hadice co k němu vedou...v DP je že se musí vyměnit i svorky co drží hadice...tak nevim jestli třeba stačí použít ty starý nebo jak...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To poslední cislo by se melo menit, ale osobne si myslim, až se zahreje katík.

Jinak mi to připadá jako ok.

Ten filtr by mohl být taktéž na vinně. Osobně bych vedení hadic neměnil pokud nejsou třeba poškozené,zpuchřelé.

V DP se o vstřikovačích píše. Jsou pod předními parohy sání. A ano auto nenastartujes jen pohledove zjistiš rozprašování (někdo ti musí startovat).

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

můžeš mi teda prosimtě jen tak nějak polopatě vysvětlit jak otestovat ty ventily? co kde odpojit či neodpojit? v DP je to nějak nesrozumitelný...

takže vymontuju dycky jeden, ohmicky proměřim ventil a napětí na konetoru (rozpojenej konektor) a pak zapojim do konektoru a budu sledovat při startování jestli roprašuje..

de mi o to spíš jestli benzín kterej pujde z ventilu můžu pouštět do sání nebo ho mam chytat radši do nějaký nádobky..a jestli mam testovat vždy po jednom a ostatní budou odpojený nebo jak..a předpokládám že radši odpojim kábly od rozdělovače aby mi to náhodou nenaskočilo :D

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Osobně jsem to dělal takhle.

Sundal jsem přední sací parohy.

Na nich je z druhe strany schovaná lišta se vstřiky, tu povolit a postupně ze sání povysouvat všechny vstřiky najednou a sací potrubí dát nastranu.

Odpojit svíčky (vytáhnout botky).

Pozadat nekoho aby ti startoval a ty u motoru sledoval, jak vstriky rozprasuji. Pokud možno namířit někam do prostoru. Špatný vstřik by měl být poznat neroznoměrným rozprašováním.

Pak se ti určitě načte závada a tu pak přes diagnostiku vymazat.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

a když si sundaval sací parohy a pak tu lištu s ventily rozpojoval si nějaký další hadice? myslim třeba od přívodu nebo tak? v DP to všelijak rozpojujou a tak.

ty ventily tam koukám nejsou nijak našroubovaný, jen nasunutý a drží pomocí gumovýho těsnění..podle DP...snad tam žádný těsnění nemusim měnit, ne? když to vyndám a zandám nějak citově...

radši se zeptám tebe když už si to dělal na co si dát bacha a tak...nerad bych to zkurvil ještě víc jak to je :D

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Přišroubovana je lišta s temi vstřiky.

Ano, každej vstřik má těsnící gumičku, která ale může být třeba špatná, ale jestli je pohledově ok, měnit se nemusí.

Ven to půjde trochu hůře a budeš muset vynaložit trochu síly.

Než to budeš vracet, trochu to olejem namaž (bud ty gumicky nebo tu díru v sání) a pozor abys ty gumicky neskřípl.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

takže dneska sem zkouknul vstřiky a vše se zdá ok, proměřil sem i jejich odpor a ten taky sedí...

jedinou závadu kterou jsem objevil, a to by asi nečekal nikdo, byla povolená svíčka na 3 válci...dost mě to překvapilo...takže sem pro jistotu dotáhnul všechny...hned jak sem všechno poskládal jsem nastartoval a otáčky docela lítaly..tak jsem pro jistotu provedl znovunastavení klapky a vypadá to ok, až na to že otáčky po nastartování vyskočí na cca 1200 a ani ne do pul sekundy spadnou na volnoběh a pak už drží..těd je najednou 768ot...jen jsem narazil na takový detail, ve VISu se při základním nastavení mají nastavit hodnoty 4,29V 3,42V 00000100 00 ... u mě se nastavili trochu jinak hodnoty napětí a to na 4,34V a 3,77V..tento rozdíl byl už při předchozích nastavování a nepřikládal jsem mu žádnou váhu....nebo by v tom mohl být problém? těd budu jen čekat jestli se chyba z lambdy neobjeví znova...

a další věc, jen tak jsem měřil napětí při dobíjení a naměřil jsem 14,11V ... nevim jestli je to v pořádku nebo ne, ale asi tak měsíc dva zpátky jsem měřil vždy okolo 14,3V ( to by měla být hodnota v toleranci).

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

takže opět to vyhodilo tu samou chybu...takže opět budu hledat možné příčiny...těd aspoň mohu vyloučit vadné nebo zanesené vstřikovací ventily..

jedině co mě napadá, jestli nebylo potřeba potřít sání, tam kde se stýká plastový díl s kovem motoru nějakou těsnící pastou...povrch jsem očistil od bordelu co tam byl a nedávál jsem tam nic, na plastovém dílu bylo gumové těsnění a vypadalo v pohodě...

tak nevim...

budu asi procházet postupně možný závady v DP a uvidim...jen netušim jak bych zjistil falešný vzduch? jak najdu netěsnost na sání?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

a dneska jsem objevil další podivnost....při testu akčních členů ve VAGu jsem zjistil divný tvuk na regulátoru paliva..jako by tam něco lehce ucházelo...a při testu elmg. ventilu přepínání sacího potrubí se ta pohyblivá část co hejbe s klapkama v horním sání nehýbe...teda ten ventil by měl snahu s tim hejbnout, ale jakoby neměl dostatečnou sílu...a ten cvakavý zvuk je dost slyšet..

jinak lambu jsem zkouknul a měla by být ok...napájená je, vyhřívání funguje a signál do ní taky leze..

nevíte někdo co s tim?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

a nevíš jak ten ventil má pracovat? těd sem to zkoušel a v DP je napsáno že když to vytočim alespoň nad 2500 ot tak by se měl zatáhnout...ale nezatáhnul se...vytočil sem to znova přes 4tis a zatáhnul se a hned zase povolil..podruhý vytočim zase přes 4tis a už se nezatáhnul..

myslel sem že to má reagovat na plyn, jako že čim víc to vytočíš tim víc se otevře...a ne že se bude otvírat jen tak někdy

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pozri tu, co sposobilo tu chybu mne:http://forum.skodahome.cz/topic/93907-demontaz-topeni/page__gopid__1424197#entry1424197. Inac v DP je niekde popis kontroly tesnosti sacieho potrubia. V podstate to polievas benzinom a pozeras ci nezvisuje otacky. Pokial tvoj motor ide akoby ho niekto turoval tak pocitaj s netesnostou sacieho traktu.(Klasika- prasknuty vlnovec medzi vahou vzduchu a klapkou alebo mediz odvetravacom kluky a vlnovcom. Pripadne prasknuta ta hadicka co som pisal v tom odkaze.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

jo taky sem to nakonec někde našel, jak okouknout tu netěsnost..tam je to popsaný nějak jinak, musíš mít nějakej spešl spray, a stříkat ho okolo sání....když nebude těstnit tak to ten spray nasaje a sníží se díky jeho spalování otáčky volnoběhu...

jinak ani nejde že by ho někdo turoval, spíš když je studenej motor tak prostě těžko zvyšuje otáčky a vůbec nemá sílu...volnoběh lítá jen trošku cca 760 - 830....ale i tak to je slyšet že chod motoru nejni ouplně klidnej..

dneska by to měl známej okouknout ten regulátor paliva, tlak paliva a ventil přepínání sacího potrubí...snad ještě okoukne trubky a hadičky jestli někde nejni nějaká díra..

prasknuty vlnovec medzi vahou vzduchu a klapkou alebo mediz odvetravacom kluky a vlnovcom - nevim přesně kde bych hledal to odvětrávání kliky ..nemáš foto nebo tak něco? dík

Editováno: , autor: Martin Svoboda
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak som nasiel nejake foto. Nie je to sice AKL ale je to skoro to iste. Este ma napadlo ci to nesposobuje netesnost na podtlaku pre posilovac brzd. Treba skontrolovat.

Inac na tychto motoroch najcastejsie odchadza prave prepoj na odvetranie kluky. Teda kratky vlnovec. A co ja viem sposobuje to kolisanie volnobeznych otacok -resp je to jedna z pricin.

Ked prides na to co Ti to sposobovalo daj sem info.

SKODE zdar.

post-15242-086143700 1283946699_thumb.jp

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

super za fotky, kouknu na to..sem tu těd týden nebyl..

s tim přisáváním falešného vzduchu - bylo by možné, že by to způsobovala netěsnost mezi váhou vzduchu a tim plastem na kterym je přišroubovaná? vim, že to tam zrovna dvakrát nesedí...hm? zjistil sem těd, že jak je odvětrávání kliky a ta druhá hadička tak v tom plastu, kterej vede od vzducháče, je jakoby taková membrána....nevim jestli by to mělo fungovat jako jedncestnej ventil, ale zkoušel sem do toho fouknout a vzduch proudí oběma směry..tak nevim..jinak jsem tam žádnou viditelnou prasklinu nenašel - nevim, snad by nějaká mikrotrhlina neměla vadit, ne? jinak jsem si všimnul, že odněkud z plynového tlakového ventilu (na horním sání) je docela slyšet jak uchází vzduch...nebo jestli ho to násává, to nedokážu posoudit...nebo jestli to tak šustí, jak prochází vzduch přes škrtící klapku? nevim..

a dál, chtěl jsem rozebrat regulátor tlaku paliva, jestli je tam něco na co si dát bacha..nějaký rady jak ho vytáhnout..nebo jestli zase stačí zabrat..v DP vypadá že tam je zase jen gumový těsnění, ale jeden nikdy neví...a jestli z něj stačí stáhnout obě hadičky, co sou na něm nebo je nestahovat radši?

Editováno: , autor: Martin Svoboda
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

tak sem se konečně dostal na ten regulátor - nevim jestli to nějak vadí, ale na jedný straně má takovou jemnou síťku a ta je na kousku roztrhlá...a pod tou síťkou je vidět že tam je docela dost bordelu...což mě udivuje - sem myslel, že se tam nemá co jak dostat z palivovýho filtru..mohlo by to být příčina? nevíte někdo jestli mi v servisu změří jen tlak v palivový soustavě? popř. orientační cenu?

a dále, na elmg. ventilu s aktivním uhlím jsem našel prasklé těsnění (O kroužek) ale co mě spíš zarazilo - přes tu nádobku s uhlím vlastně nic nejde...mezi hadičkou co tam leze a druhou co z toho vylejzá je vlastně jen mezera..takže se nic nefiltruje..a na spodku nádobky je vývod na kterej taky neni nic připojenýho..sou to záhady teda

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 5 měsíců později...

Takže přináším další zprávy s mým snad již vyřešeným problémem ohledně LAMBDA SONDY a chyby 00537 Horní hodnota dorazu. Postupem času jsem procházel všechno možné. Vyměnil svíčky, těsnění na předním dílu sání. Nakonec jsem netěsnost sání vyzkoušel ucpáním nasávání až do zdechnutí motoru. To odhalí jakoukoli netěsnost. Zjistil jsem, že všechem vzduch uchází okolo nálevky oleje(teda lehce i v okolí měrky oleje, ale u ní záleží jak se tam zastrčí). Prostě okolo víčka na olej nebylo těsnění, které tam má být. Ještě pohledám jedno, jehož číslo nemůžu nikde najít. Je to těsnění mezi hlavou motoru a samotnou nálevkou oleje. Toto těsnění je už notně opotřebované a vzduch okolo něj stále lehce utíká. Ale chybu už to neháže, do motoru nic nestřílí a celkově mi přijde že je vše jak má být. Tímto bych chtěl poděkovat všem zúčastněným, jmenovitě uživatelům Joshua a Octavka. Díky pánové.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Takže přináším další zprávy s mým snad již vyřešeným problémem ohledně LAMBDA SONDY a chyby 00537 Horní hodnota dorazu. Postupem času jsem procházel všechno možné. Vyměnil svíčky, těsnění na předním dílu sání. Nakonec jsem netěsnost sání vyzkoušel ucpáním nasávání až do zdechnutí motoru. To odhalí jakoukoli netěsnost. Zjistil jsem, že všechem vzduch uchází okolo nálevky oleje(teda lehce i v okolí měrky oleje, ale u ní záleží jak se tam zastrčí). Prostě okolo víčka na olej nebylo těsnění, které tam má být. Ještě pohledám jedno, jehož číslo nemůžu nikde najít. Je to těsnění mezi hlavou motoru a samotnou nálevkou oleje. Toto těsnění je už notně opotřebované a vzduch okolo něj stále lehce utíká. Ale chybu už to neháže, do motoru nic nestřílí a celkově mi přijde že je vše jak má být. Tímto bych chtěl poděkovat všem zúčastněným, jmenovitě uživatelům Joshua a Octavka. Díky pánové.

Myslim, ze mam podobny problem. Koukal jsem na to tesneni mezi nalevkou a hlavou motoru a to tesneni je celkem dost opotrebovane. Jo a jeste jedna vec, ta nalevka ma celkem velkou vuli kdyz s ni hybu, jako by byla na kloubu. Je to tak ok nebo se to musim utahnout? Nejaky napad jak to opravit? Snad to vyresi muj problem s netahnoucim motorem, protoze jsem uz snad zkontroloval a povymenoval vse co se dalo :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 rok později...

Zdravím, většinou po 1 km jízdy, kdy je motor ještě studený se mi občas stává, že nereaguje na plyn, jen se dusí. Je to nepříjemné, zvlášť ve městě na křižovatce. Někdy auto vůbec netáhne ani při zahřátym motoru. VAG píše 00537 Lambda regulace - překročení horní / spodní meze regulace a někdy i 00525 Lambda sonda - výstup otevřen /zkrat na kostru / nesmyslný signál / signál mimo toleranci.

Před půl rokem mi měnili v servisu lambda sondu (čínskou), že to prý montujou a je to v pohodě.

Jde o motor AKL - 1.6 74kw rv. 1999.

Díky za každou radu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

no jasný moc ne... já měl příznaky podobné, ale lambda to nebyla. co ti ještě píše vag? nemáš tam taky náhodou zkrat servořízení při dorazu rejdu?? co olej nemizí? jaké to má sporadické závady? lamda ti píše závadu ihned po startu? zkrat oba dorazy regulace?? a vyhřívání lambda?

k té lambdě - doporučuji originál! ale nejdřív vyřeš proč.. u mě to bylo zapečenejma kroužkama... bralo to olej, smrdělo to divně a lambda to nepobrala. zkontroluj vše od filtru až k výfuku (těsnost a dotah všech spojů) co této závadě ještě předcházelo?

svíčky máš jaké? jak vypadají černé,cihlové nebo bílé?

jinak já lambdy měnil 3x po výměně za jiný motor jsem zjisti, že jsou OK všechny!!!!! stačilo ujet cca 20 ostřejších km a lambda regulace v pořádku.....

Editováno: , autor: beny250
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...