Jump to content
unlooser

Octavia I - kontrolka ASR + elektronika motoru

    Recommended Posts

    Ahoj, začal jsem mít problém se svítící kontrolkou ASR (oranžový vykřičník v trojúhelníku a to celé v kruhu se šipkou).

    Přečetl jsem si zde spoustu podobných článků a chtěl bych tímto požádat o pomoc, protože některé jsou už staršího data.

    Prosím o shovívavost, jsem nováček, auto servisuji (olej, filtry, STK u kamaráda, který má dílničku + diagnostiku na Škodovky) a já akorát leju bezín a řeším kontrolky …

    Mám Octavii I 1,6 z druhé ruky (německou v českém bazaru)

    Už delší dobu mi svítí kontrolka elektroniky motoru ( po přečtení a vymazání naskočí vždy po cca 5 km), hlášení je od lambda sondy nebo nespecifikovaná chyba RJ motoru, sondu se mi měnit zatím nechtělo (STK i emise v 08/2010 prošly) …

    Teď mi ale naskočila ta kontrolka ASR (poprvé cca týden po STK):

    - naskočila už celkem 3 x a vždy po ujetí cca 10 km a po předjíždění na 3.-4. RS (cca 3-4 tis. otáček)

    - auto poté začíná cukat, rozjezdy na křižovatce jsou strašné (i začátečník v autoškole je mnohem lepší)

    - po nastartování motor zůstává na volnoběhu (950 ot) a cuká a vůbec nereaguje na přidávání plynu

    - jednou mi auto při jízdě i zdechlo a řízení bez serva bylo síla

    - ručička teploměru je stále dole na 50°C

    - po zastavení a vypnutí motoru, běží naplno ventilátory cca 10 minut

    - kontrolka se sama vypnula po cca 3-4 dnech a zase naskočila po 1-2 dnech

    Diagnostika to vyhodnotila ja chybu čidla teploty motoru, čidlo bylo o minulém víkendu vyměněno a dneska při ranní jízdě do práce cca po 5 km naskočila kontrolka elektroniky motoru (říkám si klasika, lambdu už vyměním …) a po dalších 5 km (opět po předjetí auta) naskočila kontrolka ASR s následným cukáním auta, ručička teploty na 50°C a po vypnutí motoru naskočení ventilátorů

    Chtěl bych požádat o radu, co s tím:

    1. kontrolka ASR – četl jsem o vlivu váhy vzduchu, sjetí brzdových kotoučů, výměně hadice předsání,

    2. kontrolka elektroniky – výměna lambda sondy ? – údajně je špatně uložena už od začátku (chyba Škodovky), originál x Čínu ?, zaoxidované kabely ?

    Děkuji předem za rady i shovívavost

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    Ahoj,

    měl jsem něco podobnýho. Mám 1,6 75kW kod motoru AVU (10/2000) a byl to elektronický termostat, dá se koupit jen vložka.

    Otestuj si to na studeným motoru, nastartuj a po chvilce sáhni na hadice od nebo k chladiči. Jestli budou hřát, je termostat po smrti.

    R.

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    Zdravím.

    Tak ja mám podobný problém ,radšej to tu rozpíšem : Octavia 1.6 75kw r.v 2002

    Asi pred 3 mesiacmi mi začala svietiť žltá kontrolka elektroniky ,cca po týždni zhasla no o par dní zasa svietila,tak sa to opakovalo až to začalo svietit stále. Neriešil som to lebo som si myslel že je to kontrolka oleja a asi je zle čidlo ,keďže oleja bolo dosť.ale nebola to kontrolka oleja ako som včera zistil podla dokumentácie k autu.

    Lenže problém začal iný, ráno idem do práce kúrenie nezapínam, štartujem,kontrolka elektroniky svieti ,prejdem 3km motor má zatial teplotu 70st. v tom momente zasvieti kontrolka ASR (oranžový vykřičíík v trojuholníku a to celé v kruhu zo šípkou) teplota motora klesne na 60st a následne sa horko tažko dostávam na 90st. ak mrzne -5 tak ani 90st tam nedostanem keď stojím na mieste, skôr sa to ochladzovalo a teplota klesala ,neskôr som zistil že ak mi rozsvietilo ten trojuholník tak sa automaticky zapli oba ventilátory na chladiči a preto vlastne nemôžem motor dostať na 90st. a keď vypnem motor ventilátory sa točia vždy ďalej pokial nedám znova klúč do zapalovania a do polohy 1 a potom vypnú.toto všetko sa deje ak svietia obe kontrolky.

    Stáva sa aj to že tá kontrolka ASR nezasvieti, svieti len tá kontrolka elektroniky v tedy motor krásne zohrejem na 90st cca po 5km . Pri dlhšej jazde si motor drží 90st kúrenie v aute je OK

    stalo sa aj to že mi pri 70st. klesla teplota akoby na nulu teda 50st a potom odrazu vyskočila na 80st.

    Stalo sa aj to že mal motor 90st. a ručička teplomeru klesla na nulu a po chvíli zas vyskočila na 90st.

    Ako som sa tu dočítal buď bude zlé to teplotné čidlo alebo to môže byť aj ten termostat? či oboje ? .Cez víkend to idem hodiť kamarátovi na diagnostiku prečo to vlastne svieti,nechápem totiž čo má s čidlom teploty vody alebo s termostatom spoločne s ARS kontrolka

    skúste poradiť ak mal niekto podobný problém

    Ďakujem za info.

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    Stejné rozsvícené kontrolky, ale trošku jiný příběh.... po cca 220km po dálnici a zastavení na pumpě se mi po půl hodině při nastartování z motoru ozvala šílená rána (asi jako když upustíte hasák z metru na plech) a celý auto se roztřáslo jak by mělo epileptickej záchvat. Současně s tím se rozsvítila kontrolka ASR a když jsem zkusil malinko polechtat plyn, rozblikala se a poté začala trvale svítit i kontrolka elektroniky motoru (taková ta jakoby ponorka, jak to někteří nazývají). Auto mělo výkon dětského kočárku a podle všeho jelo na kapku míň válců....Jelikož nemám motor HEMI, ale 1.6AVU, dospěl jsem k názoru že odpojení válců není standartní funkcí a po strastiplných 220km zpět domů, kdy mě na dálnici předjel do kopce i traktor (tady v Irsku běžně k vidění na dálnicích) a po zjištění spotřeby 15.5litru na 100km jsem to hned napojil na diagnostiku. Výsledek - zkrat do plusu na svorce zapalování prvního válce, chyba zapalování válce 1 a 4, chyba zapalování, chyba v ŘJ (to je ta ASR kontrolka) Po vymazání závad a dalším startu zmizel ten zkrat, ostatní závady tam byly... No takže jsem dospěl k tomu, že to asi bude zapalovací modul. No a byl, byl to neorigo díl vyměněný někdy v roce 2005 a zespodu byl rozstřelenej jak když bouchne autobaterie.... po výměně modulu (radši jsem to dal do servisu) a zaplacení 135€ je vše zase v pořádku. V mém případě byl špatný výkon motoru, ale teplota byla vzorně na 90stupních od zahřátí po celou dobu jízdy. Jinak jen zopakuju že to ASR se rozsvítí i v případě poruch v motoru, ŘJ motoru apod, takže né vždy to znamená, že je něco s ASR a brzdama.... Sorry za tak dlouhou story, ale moje komunikační schopnosti jsou někdy víc o kvantitě než o kvalitě :)

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    no tak peknej príbeh ,ale mojmu problému si moc nepomohol.ja mám výkon v poriadku. tak sa znova pýtam čo má spoločne ARS s termostatom a čidlom .

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    po diagnostice budete moudrejsi, cidla rady odchazeji i takovym "napul" zpusobem, tzn, ze si funguji dle nalady, termostat se da zkontrolovat snadneji... jinak co maji tyhle dva spolecne s ASR... jak jsem psal, vypada to, ze kdyz ridici jednotka motoru nedostava spravne hodnoty, tak se ostatni ridici jednotky jako treba ta od ASR docasne odpoji a kontrolku rozsviti abys vedel ze je mimo provoz, protoze kdyz nefunguje dobre motor, tak ASR by nemuselo spravne fungovat a tak se asi odpoji....

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    tak bolo to na diagnostike ,prvá chyba bola ukázaná chybné čidlo teploty motora,dalšia bola spínacie rele benz. čerpadla ale myslím že to s tým nič nemá kedže mám v aute alarm .a dalšia chyba bola vyhodená že snímač polohy klukoveho hriadela či tak nejak že zlí kontakt. takže som sa rozhodol najprv vymeniť len to čidlo teploty a potom sa uvidí.

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    Vcera v zapche na dialnici pred Brnom sa mi rozsvietila kontrolka ASR a po chvylke aj CheckEngine motor sa klepal myslel som ze sme dosli a auto ostane v kolone no po zastaveni na najblizsej benzinke CheckEngine zhasol ostala iba kontrolka ASR a auto slo bez problemov dalsich 300km az domov na SK, zajtra ho pozriem VCDS-kom a som zvedavy na chybu. doriesil niekto tento problem?

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    ahoj , samozřejmě to chce na diagnostiku

     

    u 1,6 AVU  rosvícení vykřičníku asr  auto mělo chybu obr 1

     

    a pak se přidala i elektronika motoru a v ní bylo obr 2

    auto se chovalo špatný dlouhý start a líné rozjezdy špatné , vyměněn snímač otáček a auto jede jak má

     

     

    post-5660-0-97258300-1431707162_thumb.pn

    post-5660-0-29781800-1431707185_thumb.pn

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    Nasli sme porusenu odvetravaciu rurku aj bateria bola slaba tak dake chyby mozu bit aj koli tomu no tych chyb tam bolo dost no ostala len jedna simac mnozstva a tlaku oleja no cital som ze to moze ukazovat ten snimac ak som mazas insp pomocou vagu.

    post-91471-0-92570900-1431842531_thumb.j

    post-91471-0-03409900-1431842559_thumb.j

    post-91471-0-67699800-1431842580_thumb.j

    post-91471-0-82492900-1431842601_thumb.j

    post-91471-0-30495600-1431842626_thumb.j

    post-91471-0-26822400-1431842657_thumb.j

    post-91471-0-46376000-1431842683_thumb.j

    post-91471-0-26777800-1431842706_thumb.j

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    Zdravím... 

     

    Octava 1.6 AVU 75 kw

     

    Svítí ASR.. po přečtení tady na foru možných příčin jsem vyměnil... prasklou hadici odvětrání bloku, hadici sání-protržená v místě napojeni k nálevce na olej,teplotní čidlo+termostat

     

    Problém trvá i po výměně součástek.

     

    Na diagnostice hlásí netěsnost sání... první kousek / levnější no name/ vyměněn za Febi.. lepší zpracovaní.. ovšem opět stejná chybová hláška.. netěsnost sání...

     

    S postřehu .. když se voda dostává k "90st" na budíku.. tak lehce před čárkou "90st" se rozsvítí kontrolka ASR...  po zahřátí motoru.. a několika startech zhasíná nebo svítí.. .. asi podle nálady  :kol-28:

     

    Děkuji za postřehy.... 

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    Zdravím taky problém s kontrolou asr ... Na diagnostice píše čidlo vačkového hřídele nerozpoznatelný signál . čidlo vyměněno ,kabeláž od čidla az po rj zkontrolovana v pořádku a kolo na rozvodech nevypadá kople a stejně furt to same :-/ ...auto se jinak chová úplně normálne (asi)  nevím jak přesně to ma jet,pac s touhle závadou sem to koupil,s tím ze udělám čidlo a hotovo 

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    Čau  chlapy  mam takoví  problem že  mi svítit  kontrolka motoru a  žlutéj trojúhelník   a auto jede asi na tri valce nema výkon   můžete  mi poradit prosim uz si  nevím  rady  skoda octavie  1.6 75kw 

    20190306_122559.jpg

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    Cidlo na kluke G28  na 98%. RJ nevie splnit poziadavky na vykon tak ta upozornuje.

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    Rada je pouze jedna: nech si někde udělat výpis z paměti závad. Teprve nad ním se dá o něčem diskutovat.

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    A další rada je, neptat se na stejnou věc v několika tématech.

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Posted (edited)
    před 2 hodinami, Pawouk napsal:

    A další rada je, neptat se na stejnou věc v několika tématech.

    Dnes sem byl v servisu a rikali ze  pri to můžou  být   talaky.   auto nema vykon  jede jako by na 3 valce nebo  to  muže  být  střik uz fakt nevim

    Edited by Josef Rocky Mikel

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    Snimac otacek motoru je vadny.Tieto vw Rj ta takto upozornuju ze nevedia fungovat na plny vykon.Zasvietia ASR a kontrolku motoru.Samozrejme treba vycitat chyby.

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    před 12 hodinami, mpatrikm napsal:

    Snimac otacek motoru je vadny.Tieto vw Rj ta takto upozornuju ze nevedia fungovat na plny vykon.Zasvietia ASR a kontrolku motoru.Samozrejme treba vycitat chyby.

    A co si myslíš  o tlakech nebo striky?

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    Kedze ti svietia obe kontrolky naraz je to specificka situacia.Preto ten snimac je velka pravdepodobnost.A to ze ti ide na tri valce nedokaze sluchom rozoznat ani najvacsi odbornik.Moze to byt detonovanie,nespravna dvaka paliva,velmi chudobna zmes.Mal by si si pozriet diagnostiku a vypis chyb.Pozriet motor - merane hodnoty - kanal12 ci je hodnota 28-87 a nemeni sa.Toto je zaklad.

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    To je klasická ukázka toho, že bez výpisu z VAGu jsou jakékoliv spekulace o možné závadě zcela zbytečné :-)

    • Upvote 1

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    Create an account or sign in to comment

    You need to be a member in order to leave a comment

    Create an account

    Sign up for a new account in our community. It's easy!

    Register a new account

    Sign in

    Already have an account? Sign in here.

    Sign In Now

    ×