Přejít na obsah

Podivný zvuk při 2500 ot./min !


Kullda

Doporučené příspěvky

Zdravím pánové,

měl bych dotaz, hledal jsem ale odpověď jsem nenašel, tak se předem omlouvám, jestli se to tu již někde řešilo.

Mám Fabii Combi r.v.2001 1,4 16V 55kW, motor šlapě pěkně, ale při jakékoli zařazené rychlosti, když se motor dostane na 2 500 ot./min. vydává takový drnčivý zvuk. Po zvýšení či snížení otáček tento zvuk a lehké brnění přestane. Opravdu nevím čím by to mohlo být. Máte někdo s něčím takovým zkušenosti? Předem děkuju za jakoukoliv radu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

Napíšu něco, za co mne budou ostřílení "VAG-diagnostici" kamenovat. Kup si v železářství bukový polotovar truhlářské "hmoždinky" - je to cca metr dlouhá hladká nebo rýhovaná tyčka, prodává se běžně v průměrech 6, 8 a 10mm, někde budou mít možná i další. Otevři haubnu, posaď za volant poučenou osobu a nech ji zvednout otáčky na 2500rpm - a Ty sám se tou tyčkou dotýkej jednotlivých částí motoru a převodovky - deklů, ložiskových domků, kotvicích bodů... Vždycky tu tyčku nejdřív zlehka přilož koncem na místo, chvilku počkej a pak tou tyčkou zatlač jako bys ji chtěl do toho místa zapíchnout. Místo, které drnčí, ztichne buď už při přiložení tyčky, nejpozději po zatlačení. Dobré je mít při tom přístup i pod auto - takže jáma, rampa apod... Jenom si dej bacha, aby se Ti ta tyčka nenamotala k větráku nebo k řemenu - docela fest by Ti nafackovala... Další možnost (hlavně když drnčí něco uvnitř - vačky, ventily, uvolněné vodítko nebo šál apod) je udělat kolem konce té tyčky z dlaně něco jako kornout a uchem poslouchat, kdy je ten zvuk nejsilnější - na kterém místě je v ten moment konec tyčky. Odhalí se tak místo s nevětší intenzitou vibrací. Jednoho starého mechanika jsem takhle viděl diagnostikovat motor dokonce s tyčkou v zubech - už mu uši nesloužily na 100%, tak vzal tu tyč do zubů a "poslouchal" to, co se mu přeneslo přes čelisti do kostí hlavy - taky to jde a je to dokonce zřetelnější, než jen mačkat tyčku k motoru...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 rok později...
  • o 8 měsíců později...

Mám stejný problém na mém autě. Nechal jsem vyměnit zadní díl výfuku, jelikož byl plášť popraskyný v domění že je to ono. Respektive jen lehoulince se to ozývalo. Po výměně zadního dílu zvuk zesílil ve 2500 a přidal se druhý v cca 2800-2900 a oba zvuky jen ve velice krátkém intervalu otáček.

Mám podezření, že se utrhla drátěnka uvnitř vlnovce mezi katalyzátory (motor BKY). Vlnovec prasklý není!! Tuto myšlenku jsem konzultoval v ve firmě Tyll a nevyvrátili ji. Najeto na autě 84000. Bohužel teď auto potřebuji až do konce května a nemám čas to řešit, ale zvuk přímo otravný až neskutečný.

Samozdřejmě po prvním zaslechnutí jsem myslel že mám rozvody v háji a pro jistotu je nechal vyměnit. Nárok už na to měly. Pokud jste někdo měnil vlnovec a změnil se mu zvukový projev dejte vědět. Díky

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...