Přejít na obsah

Hučení od kol - čím to?


Terminator3

Doporučené příspěvky

Ahoj všem, pozoruji na své F2, že když povypínám veškeré ruchy v kabině (radio, větrák, děti apod.), tak je slyšet hukot kol. Což není nic divného, ale spíše mi jde o to, že to není jednolitý zvuk, ale jakoby přerušovaný - prostě to dělá hu hu hu hu hu v rytmu otáčení kol. Nikde to nemlátí, jen takovýto zvuk. Přemýšlím, jestli to dělá od začátku, a jen jsem si toho začal teď všímat, nebo je to po nějaké ráně po projetí díry na jaře... Čím to může být - mám to přehuštěný/podhuštěný, nebo geometrie, nebo jsem něco nakřápnul? Dík...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nepíšeš, kolik máš najeto - ale podobně se projevují "vybržděné" pneumatiky neboli malé plošky na obvodě běhounů, vzniklé přerušovaným blokováním kol při brzdění "přes ABS". Stačí jedna a kolo maličko odskakuje od asfaltu - pokud se to "potká" s rezonanční frekvencí nápravy a pružení/tlumení, máš o zábavu postaráno. Zkus nechat převážit kola - a samozřejmě hustit podle předpisu výrobce. Nedokážu posoudit, jestli v pneuservisu budou schopní překontrolovat i odchylku od kruhového tvaru gumy.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

přesně jak píše ekkar mám stejnou vadu na firemní fábce naštěstí letní gumy mají před koncem životnosti. A ještě mi technik řekl, že v kombi není dostatečně zatížena zadní náprava u nenaloženého vozidla a právě k tomuto efektu může dojít a pak je to ono hučení které popisuješ :aggressive:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Čistě teoreticky by tomu mohlo pomoct, kdybys udělal pár "burn-outů" aby se pořádně ogumovaly obě přední gumy a pak přehodil zadní na předek a udělal ty burn-outy znovu i zadním. Obroušením by se měl aspoň částečně obnovit kulatý tvar a to hukání by mohlo zmizet. Je na Tobě, jestli obětuješ část životnosti gum za pohodlí.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 rok později...

Mám úplně stejný problém jako Terminator3. Mám Fabii II combi a po přezutí ze zimních na letní gumy jsem zjistil, že jde od zadní nápravy nejčastěji kolem rychlosti 60-70km/h zvláštní hučení..Je to jen občasný jev ale pokud nehraje rádio ani klima neběží je to dost nepříjemný. Neni to silný hluk ale je to takový vibrovaní. Přesně jak řiká terminator dělá to huhuhuhuhuhu..Tak nevim jestli to je ten nerovnoměrný vzorek nebo ložiska. Zkusim se na to zeptat až zajedu do servisu.

Š K O D A Fabia II Combi 1,4 TDI Elegance 70 kW / 95 PS / 200 Nm

newfabinkatom.png

Editováno: , autor: Svoby46
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak tím gumováním ty plošky nezmizí :kol-46: . Po protočením kola to stejně na tý plošce poskočí . Holt je po gumě. Na dálnici jsem tak probrzdil 4 nový gumy vůli blbci co nekoukal do zrcátka. Nějakej čas jsem to nařešil , ale hrozně mě sral ten zvuk jak z D1 po panelu. Tak holt po 4 tis šly pryč.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nepíšeš co je to za gumy , jestli jsi nedával z zimních letní....atd.... vím že je problém u OII kvůli rozdílnosti geometrií přední a zadní nápravy, když se přehodí kola na nápravách přední za zadní tak pak taky hučí, než se ohoblujou a sednou...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Manželka měla to stejné.Pneu, najeto 10 tis.km.Hučení od kol a to dost.Myslel jsem že to bude ložisko.V servisu mi řekli že ložiska jsou v pohodě ale pneu má plochy a to je to hučení.Ptali se jestli jezdím po dálnici.Řekl jsem, že tam jezdí denně a prý je to od toho jak to skáče.Takže pneu v prdeli a to nemají nic najeto.Po výměně pneu klid a ticho.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...
  • o 2 roky později...

Otec má Fabii II combi 1,4 16V 63 kW, rok 2008 a při jízdě je v interiéru slyšet opravdu výrazné hučení, takže při rychlosti 80-90 km/h je v autě sotva rozumět a to i když je vypnuté rádio, topení a jsou zavřená okna. Při nízké rychlosti, třeba 30-40 km/h, je uvnitř ještě docela ticho, ale od cca 50 km/h už začíná být slyšet hučení. Pneu má Bridgestone Turanza. U takto moderního auta mě opravdu překvapuje vysoký hluk uvnitř, to mají Fabie mizerné odhlučnění interiéru? Může to být pneumatikami? Jaká je úroveň hluku v interiéru u vašich Fabii II? Jsou Fabie II uvnitř tišší než Fabie I nebo je to stejné? Co se týče odhlučnění interiéru, tak tato Fabie opravdu zklamala, i stará Felicie se mi zdá uvnitř tišší

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zkusím prohodit pneu za zimní a uvidím, jestli se hluk uvnitř zlepší. Pokud by bylo všechno v pořádku (pneu, ložiska atd.), jaká by měla být úroveň hluku za jízdy uvnitř u Fabie II a Fabie I? Mělo by být uvnitř ticho? Je rozdíl v odhlučnění interiéru u Fabie II a Fabie I nebo je to stejné?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já bych řekl že je to u Fabií obdobné (samozřejmě srovnávám hlučnost podvozku, ne motorů a za obdobných podmínek - pneumatiky, povrch vozovky...) ale v každém případě tišší, než Felicia. Jezdím, nebo najezdil jsem pár desítek tisíc km jak s Feldou, tak s FI a FII, tak můžu srovnávat. A to nemluvím o hlučnosti motorů ve Felicii. Nemáš třeba oskákaný/pilovitý desén pneu?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Dezén pneu nevypadá, že by byl oskákaný nebo pilovitý, ale hloubka dezénu se blíží k minimu, tak možná by to mohlo být i tím. Zkoušel jsem se projet se zimními pneu a hluk od kol byl nižší než se současnými letními pneu, ale pořád bylo to hučení od kol slyšet. V tomto vláknu už nademnou někdo psal, že má pneu Bridgestone Turanza a také mu hučí, tak jestli to nebude třeba výrobní vada u těchto pneu, protože s těmito pneu mám ten samý problém. Mohl by mi někdo, kdo jezdí s Fabií II, napsat, jaká je uvnitř za jízdy přibližná hlučnost? Třeba jestli se uvnitř při rychlosti 100 km/h dá domluvit tak, že dotyčný bude mluvit tiše nebo bude šeptat? U mého auta musí člověk za jízdy mluvit dost hlasitě, aby bylo možné se domluvit a u moderního auta mi to připadá divné

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Při této rychlosti se dá mluvit normálně, není nutné zvyšovat hlas. Pneu na jedné nápravě Continental, na druhé Barum. Totéž platí pro zimní Barum Polaris. Zvyšovat hlas jsem musel naposled ve Felicii a skoro křičet ve Š120.  :kol-32: 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 týdny později...

Já jsem na tom stejně u SII.Ve předu Cotinental v zadu Barum a kolem 40/50 km/h taky huhuhuhuhu a při dobržďování hu hu  hu    hu       hu.

Jen při malé rychlosti a naopak velké je to minimální huhu :kol-28: .

Jsem si skoro naprosto jistý,že zadní gumy jsou KO,ikdyž ješte nejsou total,ale měl jsem úplně KO zadní tlumiče a jak mi to pěkně poskakovalo

po silnici,tak ty plošky se tam udělaly.Teď jak mám tlumiče nové,tak si to huhu pěkně užívám,ale letos už je dojedu a přístí rok budou nové.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 roky později...

Zdravím,

přidávám svůj postřeh se svými koly ;). V červnu jsem zakoupil  3 roky starého Roomstera s cca 40 tkm a od léta pozoruji při rychlosti pod 40km/h pravidelné hučení od předních kol. S nadějí jsem se upínal k výměně letních pneu za zimní, ale ta (po dnešku) zhasla :(. Výměna nemá na hučení vliv a já tedy tuším, že důvodem hučení nebyly pneumatiky (jak se tvrdí ve vlákně výše), ale patrně ložiska či něco podobného. To mi ale přijde divné po tak malém nájezdu. Ložiska jsem u minulého Roomstera měnil po 90 tkm. V srpnu jsem se s problémem obrátil na značkový servis, kde mi bylo naznačeno, že je to patrně pneumatikami či brzdami a tedy vlastně normální (od minulého vozu to ale fakt neznám :angry:). Preventivně jsem nechal vyčistit brzdy (přední byly před koupí měněné), ale zvuk nepřestal. Musím říct, že zvuk je to neskutečně protivný a nechce se mi smiřovat s porouchanými ložisky. Pouštím si tedy za jízdy rádio a větrák na stupeň 2 B). Pojedu na předzimní prohlídku, tak zkusím problém nadhodit znovu a dám event. vědět ;).

Editováno: , autor: marskama
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pokud hučí ložiska, je třeba je vyměnit a bude klid. Vždyť to není nějaká velká investice, cardu je májí za 835 kč kus.   http://www.autodily-cardo.cz/podvozek/sada-lozisek-kol-fag-713610470-audi-a2-8z0-1-4-kw-55-02-2000-aua/

Tuhle jsem to někomu dělal (mám přípravek na lisování za vnější kroužek ložiska) a za 3 hodiny jsem měl obě strany.

Navíc 40 tkm je dost brzo i na brzdy, takže je otázka jak moc jsou ty km poctivý.....

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Díky za reakci. 

Poctivý jsou určitě, v tom jediném mám jistotu. Brzdy jsou "udělány" těsně před prodejem (při zkušební jízdě auto nebrzdilo), takže i tam je jistota, že by to brzdy být neměly. Ještě jsem pročítal net a narazil na problém s křivým brzdovým kotoučem... Každopádně 8. 11. budu moudřejší.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...