Přejít na obsah
  • Vytvořit účet
miggy

Sviečky pre 1.2 HTP 51kW a výmena

    Doporučené příspěvky

    Ekkar : ty jsi čistokrevnej teoretik, o praxi nemáš šajnu. 

    To co píšeš v tom posledním odstavci se týká tak octávek r.v. 1962 se kterou jsem mimochodem několik let jezdil, a možná tisícovek a stovek. 120tek jenom částečně a favoritů minimálně.

    120 tky měly výměnej interval svíček 20 tkm a bez problémů ho zvládly, hlavním důvodem výměny bylo olovo v benzinu a tím postupný zhoršování izolačních vlastností izolátoru svíčky.

    A např. karbecový favoriti to už byla jiná liga. Viděl jsem to na našich služebákách. Ty auta najely přes 300 tkm a až na výjimky s běžnou údržbou, výměna svíček po 30 tkm když se na to nezapomnělo.

     

    Svíčka je přece jenom jiskřiště přizpůsobení pro zážehový motor.

    A pokud má svíčka správnou tepelnou hodnotu aby probíhalo samočištění, nemá nadměrnej odtrh a nemá izolátor svíčky vodivej povlak aby se snížila velikost výboje musí motor bez problémů fungovat.

    • Pozitivní 2

    Sdílet tento příspěvek


    Odkaz na příspěvek
    Sdílet na ostatní stránky

    Když myslíš ...

    Jenže právě karbcovej favořiť už je něco podstatně jinýho než šáde - minimálně tím, že používal elektronický zapalování s tranzistorovým spínacím stupněm, i když ještě s běžnou indukční cívkou. Ale už i ta cívka byla upravená (nízká impedance primárního vinutí kvůli rychlejšímu nasycení magnetickýho obvodu - proud do ní je omezovanej elektronikou, ne vlastní impedancí vinutí!!!), takže favořití zapalování je se starším šádynovým naprosto nesrovnatelný - šáde zapalovala impulsem maximálně 12kV vysokým (běžná hodnota napětí na svíčkách byla 8,5kV až 10kV) - jenže při napětí na baterii pod 9V už cívka dávala jen s bídou 5 až 6kV - a to ve spalovacím prostoru pod tlakem při kompresi často nestačilo pro dostatečně výkonnej přeskok mezi elektrodama 0,8mm vzdálenýma (nárůst tlaku způsobuje vyšší elektrickou pevnost vzduchu), zatímco fáčko s naprostým klidem práskalo do svící 15 až 20kV a to i při napětí na baterii pouhejch 8,5V. Proto taky šáde při mrazu tak blbě chytala na vlastní startér, ale dala se i s takovou baterkou roztáhnout nebo i jen roztlačit - protože jak ochlazená baterka poklesne s napětím vlivem odběru startéru, klesne i vn produkovaný indukčkou pro svíčky - a snížená hodnota napětí nestačí "propálit" jak vrstvu stlačenýho plynu ve válci, tak i často vrstvu zkondenzovanýho paliva na elektrodách, zatímco baterka zatížená jen odběrem zapalování dávala dostatečný napětí pro zapálení směsi .... Proč si myslíš, že šáde měla to relátko pro překlenutí odrušovacího odporu na indukčce po dobu startu? Protože s tím odporem v sérii s primárním vinutím by blbě zapalovala při jakýmkoliv startu, nejen při ledovým ... Proto ti ty favořití svíce měněný někdy až po 30 000km klidně uznám - ale jen jako argument pro motor s elektronikou. U šáde bez elektroniky by to nikomu neprošlo.

     

    Tudíž ergo 5kilový kladivo - to co jsem napsal v posledním odstavci SKUTEČNĚ PLATÍ PRO AUTA AŽ PO TU ŠÁDE - protože v roce 1990 byla šáde jakožto poslední auto československý výroby SÉRIOVĚ PRODUKOVANÝ BEZ JAKÝKOLIV AKTIVNÍ ŘÍDÍCÍ MOTOROVÝ ELEKTRONIKY (elektromagnet na odpojení volnoběžný trysky při nuceným běhu naprázdno nepočítám, protože tuhle funkci mělo jen pár tisíc šádyn verze LE a GLE se "stopětkovým" motorem, jinak se ten elektromagnet používal jen pro uzavření volnoběžnýho kanálu paliva při vypnutí zapalování, aby motor určitě zhasnul a nejel dál na samozápaly) pořád ještě nejrozšířenějším typem na našich silnicích, fáčko/forman začalo převažovat až o pár roků potom. Favořiť se sice produkoval už od roku 1987, ale obyčejnej ovčan si ho mohl koupit až od června 1988 - a než se favořiť počtem provozovanejch kusů přehoupnul přes předtím 12 roků vyráběnou řadu 105/120, psalo se další desetiletí ... Ber to tak, že já jsem se ještě oficiálně učil jezdit se "stodvacítkou" jako autoškolním autem (načerno jsem to zkoušel ještě s otcovou "stodesítkou") a stejnej nebo jen lehce faceliftovanej typ auta byl dalece nejrozšířenější na československejch silnicích ještě pár let po ukončení jeho výroby, takže povinná péče o jeho motor se týkala většiny českejch i slovenskejch řidičů. Teprve ty zmíněný 90. léta znamenaly ZLOM, kdy začala převažovat technika vyžadující daleko menší počet údržbovejch hodin - což ale byl právě výsledek podmíněnej rozšířením elektroniky zapojený do řízení motorů, bez ní by to rozhodně nebylo možný. A že to právě je způsobovaný tou elektronikou jsou důkazem všecky dnešní motory s jejich dlouhýma výměnnýma a údržbovýma intervalama ...

    Sdílet tento příspěvek


    Odkaz na příspěvek
    Sdílet na ostatní stránky

    Jj favorit má sice elektronický zapalování, ale regulace předstihu zůstala stejná jako u starých šáde. Tzn. klasická podtlaková a odstředivá regulace s tím, že základní předstih se musel nastavit podle stroboskopu. Ještě ho stále mám, protože provozuju dva motory favorit v různých strojích.

    Ty jsi ale psal, že řj. na výměnu svíček změní předstih o desítky procent. Tomu ale moc nevěřím, protože na předstih má největší vliv údaj z čidla klepání, u motorů který ho ještě nemají jede předstih podle pevný mapy v závislosti na teplotě, míře sešlápnutí plynu apod. Pouze na volnoběh se drobnými změnami předstihu a míře otevření škrtící klapky stabilizují volnoběžný otáčky.

     

    Svýho času jsem hodně experimentoval a jak začaly být cenově dostupný zapalování  a karbecy z favoritů, tak jsem to pasoval na starý motory. Pokud jsi napasoval zapalování z favorita na š 120, nebo starou octávku, tak jediný výraznější zlepšení bylo v tom, že odpadla péče na kontakty. Nějaký zlepšení startovatelnosti a ostatního chodu motoru, nebylo výrazný. Největší vliv na to měl mechanický stav rozdělovače. Krásně to bylo vidět když se kontroloval předstih stroboskopem. U dobrýho rozdělovače předstih seděl na jednom místě, u vym.danýho lítal sem - tam.

     

    Pokud se ale na tento starý motor napasoval karbec z favorita, stal se z toho jinej motor. Najednou začal startovat i za studena na první otočení startérem i s klasickým zapalováním v dobrým stavu. Zmizelo cukání po studeným rozjezdu, akcelerace se zlepšila, spotřeba šla dolů, jak píšu jinej motor.

    Sdílet tento příspěvek


    Odkaz na příspěvek
    Sdílet na ostatní stránky

    Nič v zlom,ale ja tieto dlhé slohové práce ani nečítam . .sorry

    • Pozitivní 1

    Sdílet tento příspěvek


    Odkaz na příspěvek
    Sdílet na ostatní stránky

    ahojte, viete mi prosim overit ake Densa idu na BZG? ja som mal kupene IK16L, a ze nie su predpisane ale co som nasiel tak su dobre, neviem ci sa daju aj inde pozriet, co viem su cca 3-4mm kratsie od beznych ci brisk alebo vw origos

    Sdílet tento příspěvek


    Odkaz na příspěvek
    Sdílet na ostatní stránky

    používám NGK a maximální spokojenost

    Sdílet tento příspěvek


    Odkaz na příspěvek
    Sdílet na ostatní stránky

    používám NGK a maximální spokojenost[/quote

    Je se zeptám ty ngk máš ještě vyrobené made in japan nebo france.Těď jsem dával svíčky do 3 aut a poze jedny byly v japonsku a ty druhé už jenom francie.Dokud bosch byly germeny tak za něco stály teď to dělají rusku a stoji za prd.

    Sdílet tento příspěvek


    Odkaz na příspěvek
    Sdílet na ostatní stránky

    zatím jsem vždy natrefil na JAPAN

    Sdílet tento příspěvek


    Odkaz na příspěvek
    Sdílet na ostatní stránky

    Já měním svíčky co 30 tkm a kupuju pouze Bosch ve Škodovce. Žádný problém jsem nikdy neměl.

    Sdílet tento příspěvek


    Odkaz na příspěvek
    Sdílet na ostatní stránky

    Dobrý den, můžete mi prosím někdo vysvětlit jaký je rozdíl mezi těmito svíčkami?

     

    http://www.autodily-cardo.cz/nove/zapalovaci-svicka-bosch-bo-0242236565-2/

    http://www.autodily-cardo.cz/nove/zapalovaci-svicka-bosch-bo-0242240659/

     

     

     

     

    A které z těch dvou jsou určeny pro můj motor Škoda Fabia 2 Combi 1,2 HTP 51 KW, rok 2012, motor CGPA? Děkuji. Robin

    Sdílet tento příspěvek


    Odkaz na příspěvek
    Sdílet na ostatní stránky

    rozdíl vidím ve vzdálenosti elektrod a umístění jiskry. Bohužel novější dílenskou př.nemám, kde by byl uveden pro tvůj kód motoru správný typ

    Sdílet tento příspěvek


    Odkaz na příspěvek
    Sdílet na ostatní stránky
    Zapalovací svíčka, nikl 0,90 mm Vzdálenost elektrod 0 242 236 565  
    Přidat k seznamu sledovaných položekPřidat k porovnávacímu seznamu
    Zapalovací svíčka, Iridium plyn CNG/LPG 0,70 mm Vzdálenost elektrod 0 242 240 654
    Editováno na sk0d@
    • Pozitivní 1

    Sdílet tento příspěvek


    Odkaz na příspěvek
    Sdílet na ostatní stránky

    Tak potom 0 242 236 565, ved to je jasne z tabulky ;)

    Sdílet tento příspěvek


    Odkaz na příspěvek
    Sdílet na ostatní stránky

    Ekonomy díl je levnější ale z garancí kvality bych řekl B)

    Sdílet tento příspěvek


    Odkaz na příspěvek
    Sdílet na ostatní stránky

    Pokud chcete odpovídat, musíte se přihlásit nebo si vytvořit účet.

    Pouze registrovaní uživatelé mohou odpovídat

    Vytvořit účet

    Vytvořte si nový účet. Je to snadné!

    Vytvořit nový účet

    Přihlásit se

    Máte již účet? Zde se přihlašte.

    Přihlásit se

    ×