Přejít na obsah

Převodovka - opravy


def

Doporučené příspěvky

mám octII 2L 103KW r.v.2005 šesť stupnovú prevodovku,pri zaradení päťky a pustení spojky zahučí ako sova to robí aj pri zaradenej pätke a uvolnení plynu napr. dolu kopcom.robí to len päťka.kamo mi hovoril že zahorené ložisko ktoré nedomazávalo.nie je nahodou pätka aj šestka na jednej hriadeli?ale šestka to nerobí ani žiadna iná rýchlosť.menil som aj prevodový olej ale nepomohlo.hučí to ako diferencial starej karosi ked išla z kopca zo zaradenou rychlostou.poradte prosím neviem čo dalej servise vedia prd

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 rok později...

Ahoj,

mam O2, s rovnakym motorom, rok 2006, najazdenych 230 tisic a mam presne rovnaky problem. Ked zaradim 5tku a pustam spojku tak z motora to hukne. Ked Motor taha, tak ziaden zvuk nepocut, ale ked napriklad po rovinke idem 70km/h so zaradenou 5tkou a pustim plyn tak znova hukot. Takze huci to vtedy ked kolesa tocia motor. Planujem s tym ist ku znamemu do servisu.

Neviete nikto co by to mohlo byt? Na kolko vyjde taka vymena loziska v prevodovke?

Diky za kazdu radu,

JohnyBA

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Taky na 6q, to samé a později se přidala i dvojka a nakonec to v převodovce bylo jakoby vše uvolněné, dokonce už jedničku a zpátečku jsem řadil na 3x. V autorizovaném servise mi řekli, že jen sundání a rozpůlení převodovky cca 6.000 kč, plus zjištění a díly... No nakonec jsem to vyřešil starší převodovkou na inzerát za 8.000 kč a zatím v pohodě. Podotýkám, že s tím hučením jsem ještě nějakých 150 tkm najezdil, ať vás zase moc nestraším. Myslím, že na Aukru se pohybují i nějaké repasy převodovek za cca 16.000 kč na výměnu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Auto mal otec ako firemne, jazdil s nim do origo skoda servisu kde mali za ulohu spravit to co je treba, takze neriesil ci mu mali/nemali vymenili/nevymenili olej v prevodovke.

Zatial som volal so znamym servisakom. Povedal ze opravovat prevodovku sa vobec neoplati, ze len nejake suciatky do nej vyjdu na 1000euro a zanovna pripadne repasovana vyjde na 500euro plus praca. Davali ste niekto repasovat prevodovku? Na kolko to vyslo?

Taktiez mam problemy niekedy zaradit jednotku alebo spiatocku, hlavne ked auto dlhsie stoji a je studene. Este sa niekedy stane ze ked je zaradena jednotka a zoslapnuta spojka tak citim ako sa auto jemnucko pohyna, ale robi to len zriedkavo, ako by spojka zle odopla motor od prevodovky.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj,

mam O2, s rovnakym motorom, rok 2006, najazdenych 230 tisic a mam presne rovnaky problem. Ked zaradim 5tku a pustam spojku tak z motora to hukne. Ked Motor taha, tak ziaden zvuk nepocut, ale ked napriklad po rovinke idem 70km/h so zaradenou 5tkou a pustim plyn tak znova hukot. Takze huci to vtedy ked kolesa tocia motor. Planujem s tym ist ku znamemu do servisu.

Neviete nikto co by to mohlo byt? Na kolko vyjde taka vymena loziska v prevodovke?

Diky za kazdu radu,

JohnyBA

70km/h a zaradena 5tka!!! :kol-26: :kol-26: :kol-24:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To auto som uz dostal s takym zvukom, takze ja som na nom moc nenajazdil, tym padom sa to nemohlo znicit.

O tom podtacani motoru som uvazoval tiez, mat zaradenu 5tku na 50-60km/h je zle a citim ze sa motor trapi, ale na 70-80km/h mi to pride v pohode ked idem po rovinke a len udrzujem rychlost, motor ide pekne a ma uz aj dost sily na pripadne zrychlenie.

Pri akej rychlosti teda radite 5tku? Preco DSG prevodovka dava 6tku pri 60km/h? Tej to nevadi?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

JohnyBA

DSG je tak nešťastne nastavená kvôli spotrebe a emisiám ekológii... Ona radí veľmi zle preto pri naj častejšie odchádzajú dvojhmotné zotvačníky ako pri manuály kde to vieš ovplyvniť...

čiže napíšem to takto: keď mám studený motor radím pri 2000ot/min hore 2stupeň potom trojka otačky cca 2000ot/min konštantne až kým mi teplomer nezačne merať teplotu motora potom keď potrebujem ísť rýchlejšie tak vytáčam motor na 3000ot/min a keď potrebujem spomaliť a padnú mi otáčky motora pod 2000ot/min tak podradím proste moj zohriaty motor pracuje stále medzi 2000-3000ot/min a to mám spotrebu 5,4l a pôvodný dvojhmotný zotrvačník aj po vyše 220000km...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Oukej, dnes otestujem taketo radenie. Ja mam 230tisic a tiez povodny zotrvacnik, auto bez problemu po cely cas, akurat teraz ta prevodovka.

Ja som si vzdy myslel ze olej sa zohreje rychlejsie ako voda, kedze olej je priamo v priestore motora zatial co voda preteka cez blok motora. Ved predsa aj v zime ked nastartujem tak ked prestane motor klepotat tak to znamena ze olej uz nie je taky husty a pekne sa vsetko maze. A to rucicka zdaleka nie je na 90stupnoch.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tady na fóru jsem viděl od někoho fotky, kdy po nějaké jízdě měl vodu na 90°C, ale olej cca 60°C. Alespoň to se zobrazovalo na Maxidotu.

Přestane klepotat, protože tam už nejsou ty "hrudky v mogulu" ( jak zpívá pan Nohavica ) :smich: Ale na provozní / optimální teplotě to určitě ještě nebude.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

JohnyBA

Áno nemusíš sa ničoho báť keď ti začne merať Teplotu motora ručička bude napr na 60°C v pohode môžeš motoru pridať na 3000ot/min a nič sa nestane lebo motor je už dávno premazaný... a vieš prečo lebo tú teplotu dosiahneš po cca 4-6km jazdy a ak máš v motore olej 5W 40 tak pri okolnej teplote -15°C po naštartovaní za 4sekundy ti premaže motor... ;)

PS: s dieslom jazdím takto od roku 2005 bez problémov...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

JohnyBA

Mas volnou hridel v prevodovce, nepomuze ti vymena spojky a pritlacaku. Mel jsem to same, auto neslo pri jednicce a zpatecce vyradit a popojizdelo a to jsem mel i novou komplet spojku, plus odvzdusnovani stale dokola. Pomohla az vymena prevodovky. Na te stare byla volna hridel, proto ji spojka nedokazala odpojit. Tot moje zkusenost.

A na to huceni uz taky vymena oleje nepomuze...pozde.

Editováno: , autor: petan76
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

petan76

jj, presne to si myslim aj ja, je uvolnena hriadel a ked zoslapnem 2x spojku tak tu hriadel zrejme nejak potlacim a rychlost si uz sadne. Nemate nejake tipy kde zohnat pouzitu/repasovanu prevodovku CR/SK? Pozeral som nieco na aukre, da sa tam najst za 8-9 tisic Kc.

rsrsrs

Ako som siel z prace domov tak som si otestoval rychlosti. So zaradenou 5tkou motor toci 1500otacok pri 70tke, pri 80tke uz nejak 1700-1800, co si myslim ze je uplne v pohode. Motor siel kultivovane, len som jemne hladkal plynovy pedal. Ked toto vadi motoru tak to mu potom vadi aj volnobeh. Samozrejme ze ist na 5tke 60 a menej je uz blbe a citit to na motore ako to s nim trasie, ale mat 4ku pri 80km/h je uz zbytocne moc mi pride, hlavne ked sa ide po rovinke.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

JohnyBA

Ok ak si spokojný ako jazdíš tak to potom nerieš kľudne v tom pokračuj a keď sa ti ozve dvojhmota možno si spomenieš... prirovnal by som to k jazde na bicykli skús jazdiť hoc aj po rovinke pomaly najťažší prevod koľko vydržíš... tvoje nohy dostanú zabrať a tak isto dostane zabrať zotrvačník a prevodovka...

Petan76 má pravdu prevodovke je už asi koniec a prečo asi? Podľa mňa tá prevodovka ak je servisovaná musí vydržať 2x toľko čo máš najazdené ty... ;)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

rsrsrs

:-) nie som si vedomy ze by som mojou jazdou nejak tyral motor, sam tu pises ze pri studenom radis uz pri 2000otackach. 5tku radim pri 70km/h ak uz nechcem zrychlovat. Samozrejme ze to nerobim na dialnici kde sa chcem rozbehnut na 130km/h. Na tomto motore zacina maximum krutiaceho momentu niekde na 1800 otackach, takze vykon tam ma uz dostatocny. Neskodi nahodou dvojhmotaku kolisanie otacok a nie nizke otacky? To by sa kazil potom aj na volnobehu. Tymto nechcem povedat ze nemas pravdu, mozno mas ale osobne ta nepoznam a este som necital vela tvojich prispevkov. Kazdopadne mat tam 4ku pri 80tke ked idem po rovinke napriklad po mestskom obchvate, auto predo mnou, auto za mnou, si nemyslim ze nici dvojhmotak ani prevodovku ani motor. O tomto by sa dalo asi dlho diskutovat.

Preco je prevodovke koniec to netusim, mozno unava materialu, ako som cital tak nie som prvy. Auto som prave kupil od otca ktory ho mal ako firemne a bol jeho jediny majitel, tak sa k nemu spraval ako k vlastnemu. Na tom aute sa nesetrila ani koruna, pravidelny servis v autorizovanom servise. Ano ja viem aj z vlastnej skusenosti ze technici v takychto servisoch su castokrat celkom mimo, vedia len precitat navod ako vymenit filter a olej. Ked skodovka napise ze olej v prevodovke je dozivotny tak ti to tam bude kazdy tlacit do hlavy a tvarit sa ako velky odbornik. To by som rad videl autorizovany servis, v ktorom ti kazdy technik povie ze po X-kilometroch je vhodne olej vymenit.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

JohnyBA

Ja jazdím na trojke so studeným motorom na 2000ot/min konštatne kým mi nezačne sa na teplomery ručička odlepovať od min. teploty... môj motor nepozná 1500ot/min ani studený!

Voľnobeh dvojhmote neškodí lebo je motor od prevodovky odpojený čiže bez záťaže... dvojhmote škodia nízke otáčky pri jazde čiže podtáčanie motora...

Olej v prevodovke meniť jednoznačne bez debaty... Lebo čo je doživotná náplň podľa teba? Asi kým sa nerozsype prevodovka... Potom čo ďalej pôjdem do autorizovaného servisu tam mi ju určite neopravia ale vymenia za novú len za akú cenu že?... Ja som pri 150 000km olej vymenil 25€ ma nezabilo a prevodovka radí jedna báseň žiadna vôľa ani hučanie... Asi si z BA podľa nicku usudzujem keby si bol bližšie tak by som ti dal vyskúšať ako radí...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

rsrsrs

Oukej, a do kolko tam nechas 4ku? Pri akej rychlosti by si si zaradil 5tku ak by si chcel len udrziavat rychlost po rovinke? A do akych otacok nechavas 5tku?

Dvojhmote vadia vybracie a nepravidelny chod motora pri zatazenej spojke, a to ma diesel pri nizkych otackach. Stanovit hranicu na 2000otacok pre kazdy motor nie je mozno spravne. Ved predsa tu vibraciu je citit. Citim ked nahodou zabudnem zaradenu 5tku az do 50km/h a potom chcem pridat plyn ako sa to cele chveje aj ked tam vykon je. Ale pri 80tke (cca 1750otacok) ma ten motor uz krasny kultivovany chod a dokaze pomerne rychlo zrychlit, a na tom aute to nepovazujem za nizke otacky nevhodne pre rovnomernu jazdu..

Ved ja ti verim ze ta vymena oleja by tomu mozno prospela a predislo by sa tomuto, ja sa tu o tom nehadam :-). A verim ze tvoja prevodovka je vo vynikajucom stave.

Ide o to ze si predstav firemne auto a manazera, ktory sa do aut nevyzna. Pride do autorizaku a povie spravte mi vsetko co je potreba a co sa ma, pripadne nahlasi nejake problemy a na cenu sa nepozera, takze 25euro je pre firmu zanedbatelna cena. Oni to spravia a on jazdi dalsie spokojne kilometre. Ked netusis o tom ze sa nemeni olej v prevodovke a ani sa to nepise do servisnej knizky tak ta asi nenapadne sa na to spytat alebo povedat im aby ti to vymenili. Na to je predsa autorizak aby o tom vedel a spravil to, ale bohu zial to tak nie je a preto napriklad ja chodim radsej do neautorizaku s dobrymi doporuceniami a k znamym.

Ako je definovana dozivotna napln neviem, bud pokial jazdi auto alebo garantovana zivotnost auta vyrobcom, to je zase jedno pretoze keby to auto bolo este jeho, prisiel by do servisu, tam by mu to za 3000euro vymenili a povedali ze asi unava materialu alebo ze s tym musel nieco spravit, proste sa jednoducho vyhovoria. A aj keby auto uz nie je v zaruke tak sa mozu rovno na teba vykaslat.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

JohnyBA

Všetko záleží od danej situácie kde akurát jazdím podľa toho aj radím ak pred mestom mám 4-ku a idem 70km/h tak dám dole nohu z plynu a nechám klesnúť otáčky na 1800ot/min a podradím do 3-ky a pri cca rýchlosti 55km/h tachometrových točím cca 2000ot/min a viem že motor nepodtáčam a policajti ma nenamerajú... áno presne ako píšeš keď zabudneš tam 5-ku pri 50km/h a už trasie s motorom je už neskoro dvojhmota si svoje užije...

To s tým autorizákom si napísal skvelo viem ako to tam chodí a vidím že máš k tomu správny prístup lebo auto je už tvoje a nie firemné... Je mi to ľúto s tou prevodovkou ale snáď to dáš do kopy za slušný peniaz a auto ti bude ešte dlho slúžiť... ak nezabudneš daj potom vedieť ako to dopadlo zaujíma ma to dik...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak dnes som bol v servise u znameho. Odporucil mi radsej sa do tej prevodovky vetrtat pokial to jazdi a nemam problemy s radenim. Nabuducu stredu som k nim objednany na vymenu oleja v prevodovke a prednych lozisiek ktore pocul hned ako sme sa rozbehli. Ja som to pokladal za aerodynamicky hluk, ale ako ma na to upozornil tak to pocujem teraz stale.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...