Přejít na obsah

1.6 FSI (85 kW)


roman5a9

Doporučené příspěvky

To opravdu necháváte olej v auti 30.000km?Četl jsem o tom,ale furt se mi to nějak nezdá?

Pro mě by to znamenalo zhruba přes 2 roky nevyměnit olej,přijde mi to drsný k auti.Asi budu měnit každý rok jako do teď.

Ti co mění po roce co tam lijete za olej?

pokud to najezdis pres dva roky, tak pujdes po dvou letech na kontrolu a vymenu....

longlife je bude 30tkm nebo 2 roky

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ještě jednou bych tu zopakoval svůj problém (s motorem?). Problém se projevuje jak při použití plynu tak na tempomat. Projevuje se to na jedničku až trojku, ale nejvíc znát je to asi na dvojku tak ve dvacítce.

Prostě se snažím držet plyn naprosto nehnutě (nebo dám tempomat) a jedu klidně po úplný rovnice. No a auto jede jakoby "přískokem" i když to samozřejmě vyloženě neškube. Jen to tak docela neznatelně zrychluje a zpomaluje. Jakoby to sekundu jelo rychleji pak sekundu pomaleji a tak stále dokola.

Jako kdybych v těch sekundových intervalech trochu přidával a ubíral plyn.

Je to vada nebo vlastnost? A pokud jde o závadu v čem to může být?

Jen připomínám že už 2x se mi auto zastavilo a svítila závada EPC. Ale jinak EPC nesvítí vše funguje OK ale to chování viz výše to dělá furt.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To: Bigboban. Dneska jsem pozoroval chod svého auta a musím říci, že mi to také nedělá ani když držím plyn a ani při tempomatu.Bohužel to tedy vidím spíš na nějakou závadu ovšem jak říká Marios jde o to jak se k tomu bude stavit servis zda tě nebude třeba přesvědčovat, že je to normální :huh:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...
To: Bigboban. Dneska jsem pozoroval chod svého auta a musím říci, že mi to také nedělá ani když držím plyn a ani při tempomatu.Bohužel to tedy vidím spíš na nějakou závadu ovšem jak říká Marios jde o to jak se k tomu bude stavit servis zda tě nebude třeba přesvědčovat, že je to normální :huh:

Tak byl jsem teďka na delší cestě do Belgie a Holandska. Myslím že popisované "škubání" se ještě více zhoršilo. Při cestě na dálnici ve vyšších otáčkách je chod OK.

Jenže pokud dojedu nějakou kolonu a potřebuju jet fakt pomalu, tak je ještě výraznější ono škubání, prostě auto při konstantním plynu jakoby stále přidává a ubírá a už je to dokonce vidět i na otáčkoměru.

Navíc pozoruji to, že když jedu takto pomalu na plyn a sundám nohu z plunu tak to docela výrazně škubne.

Nevím jak moc je podobný tenhle motor 1.6FSI 85kW s 1.6 74kW z OI ale tam jsem měl podobné problémy - špatný běh na nízké otáčky a škubnutí při sundání nohy z plynu. Tenkrát pomohla servisní údržba škrtící klapky (vyčištění) a výměna vadného kabelu ke svíčce.

Nemůže tady jít o podobný problém?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

A ještě bych přidal další dotaz týkající se motoru. Pokud nastartuji tak možná 1-2s motor výrazně klepe, je slyšet silné kovové klepání. Ale opravdu za moment to ustane a motor běží naprosto tiše, víceméně není poznat že běží.

Tento jev se neobjevuje nikdy jindy než těsně po nastartování a myslím že to dělá jen na studený motor. Dřív to udělalo občas teď to dělá skoro vždycky, ale to je možná tím že auto mám od léta a to nebyla taková zima.

Je toto nějaký závažný problém nebo je to normální a motor se prostě po těch pár sekundách sám nějak "sešteluje"?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Takže škube jen při nízkých otáčkách... ty otáčky by konkretizovat nešlo? Pokud třeba pomalu dojíždím k červené na semaforu na trojku a otáčky jsou hodně dole (přesně si teď nevzpomenu) tak si auto samo přidá aby motor nechcípnul... škubání ale nepozoruju protože v tomhle momentě už většinou podřazuju atd. Motor mám bezprostředně po nastartování taky v zimě taky hlučnější (pár vteřin trvá než se olej dostane kam má) ale že by někde něco klepalo jsem si nikdy nevšimnul. Nenecháváš auto stát třeba v někde ve svahu?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Takže škube jen při nízkých otáčkách... ty otáčky by konkretizovat nešlo? Pokud třeba pomalu dojíždím k červené na semaforu na trojku a otáčky jsou hodně dole (přesně si teď nevzpomenu) tak si auto samo přidá aby motor nechcípnul... škubání ale nepozoruju protože v tomhle momentě už většinou podřazuju atd. Motor mám bezprostředně po nastartování taky v zimě taky hlučnější (pár vteřin trvá než se olej dostane kam má) ale že by někde něco klepalo jsem si nikdy nevšimnul. Nenecháváš auto stát třeba v někde ve svahu?

Ne určitě nejde o ten efekt kdy auto samo přidá aby to nechcíplo. To dělá až kolem otáček volnoběhu tedy tak 800. Já mluvím řádově o 1500-2000 otáčkách. Auto má jet podle mě na tyhle otáčky třeba na dvojku po rovině naprosto plynule (a hlavně tak taky ještě před pár měsíci jezdilo) ale nyní dělá to co jsem popisoval.

A pokud jde o klapání - nenazval bych to slovem "hlučnější" ale opravdu jasné kovové klepání. A nemizí to nějak postupně ale zmizí to naprosto skokově. Prostě třeba 2s to klepe a pak jako když utne je motor naprosto tichý. Jo a ve svahu nestavím.

Editováno: , autor: bigboban
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...
Ne určitě nejde o ten efekt kdy auto samo přidá aby to nechcíplo. To dělá až kolem otáček volnoběhu tedy tak 800. Já mluvím řádově o 1500-2000 otáčkách. Auto má jet podle mě na tyhle otáčky třeba na dvojku po rovině naprosto plynule (a hlavně tak taky ještě před pár měsíci jezdilo) ale nyní dělá to co jsem popisoval.

A pokud jde o klapání - nenazval bych to slovem "hlučnější" ale opravdu jasné kovové klepání. A nemizí to nějak postupně ale zmizí to naprosto skokově. Prostě třeba 2s to klepe a pak jako když utne je motor naprosto tichý. Jo a ve svahu nestavím.

K tomu klepání, přečti si návod k obsluze strana 137 Startování motoru. Po nastartování studeného motoru může dojít k zesílení hlučnosti motoru, neboť se v hydraulickém vymezování vůle ventilů nejprve vytvořit tlak oleje. Také mi to dělá. To je normální jev a není třeba se tím znepokojovat.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 týdny později...

Měl bych další dotaz k zahřátí motoru po rozjetí. Přišla zima a já ráno vyjíždím když je venku kolem 0. Když srovnám zahřívání motoru předchozích aut na stejné trase do práce (kolem 5-6km po městě):

1) Favorit - ten topil tak po 500m, teploměr vody už si nepamatuju ale zjevně šel nahoru hodně brzo

2) OI 1,6 74kW - topilo to taky víceméně max. po 1km, ve 2/3 cesty byl motor na pracovní teplotě a to si pamatuju z větších mrazů než jsou teď

3) OII 1.6 FSI 85kW - aspoň trochu topit mi to začíná tak za půlkou cesty, někde za půlkou se teprve začíná odlepovat ručička teploměru od minima. Když dojíždím je teprve v půlce někde na 70st. Až bude -15 bude to asi ještě horší..

Favorita bych asi neřešil. Ale proč má OII na naprosto stejné trase výrazně pomalejší/delší zahřívání motoru? Může jít o závadu? Nebo jde o vlastnost?

Mám tušení že o 1.6FSI jsem naopak četl že má méně vody v chlazení a tedy se zahřívá rychleji..

Máte k tomu nějaké radu či nápady?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ja bych řekl že to je normalní, vada to nebude. Mě se auto zahřeje (rozuměj teplota vody vystoupá k 90°C) do 3 km jízdy, ALE 1) já dokud není motor dobře prohřátý, (dobře prohřátý = cca. 10 km jízdy, ale ne z kopce) tak topení nepouším (tím urychlím ohřívání motoru), za 2) parkuju v garáží (stálá teplota cca 7°C), takže moje auto nezná slovo mráz a jeho učínky a 3) jezdit hopsačky typu 5-6 km mi přijde zbytečné.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No já mám tu "smůlu" v tomhle případě že právě první polovinu cesty jedu z kopce a od půlky do kopce. Ale jak říkám starší auto tu samou trasu zatopilo líp. Topení mám samozřejmě po vyjetí na minimum.

No a otázka vhodnosti takové trasy - mám to do práce kousek autem a MHD na tuhle trasu zrovna moc vhodná není..

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ja bych řekl že to je normalní, vada to nebude. Mě se auto zahřeje (rozuměj teplota vody vystoupá k 90°C) do 3 km jízdy, ALE 1) já dokud není motor dobře prohřátý, (dobře prohřátý = cca. 10 km jízdy, ale ne z kopce) tak topení nepouším (tím urychlím ohřívání motoru), za 2) parkuju v garáží (stálá teplota cca 7°C), takže moje auto nezná slovo mráz a jeho učínky a 3) jezdit hopsačky typu 5-6 km mi přijde zbytečné.

Jsem na tom stejně jako Marios mám auto v garáži, takže také neví co je to mráz, ale i tak se teď v chladnu rafika začne škrábat nahoru kolem 3 km a na 90°C je tak kolem 4 km.

Pravda je, že u jedničkové octy se mi rafika hejbala daleko dřív.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

Mě to teď v těch mrazech (-15°C) topí cca po 3km a motor je na 90°C po necelých 6km. Topení mám na minimum, jakmile začne foukat teplý vzduch, zesílím to na 3-4 stupeň (Climatronic). Jinak dnes jsem byl rád že to vůbec chytlo, po parkovištích pobíhali lidi s baterkama a startdrátama :D

Tyhle krátké jízdy (hlavně v zimě při -°C) jsou to nejhorší co může auto (a hlavně motor) zažít. Kamarád už si takhle po pár letech podělal jeden motor, sice to byla ojetina, ale sám to přiznal že je to tímhle. Automechanik & autoklempíř v jedné osobě se v tom snad vyzná :)

Editováno: , autor: :Petr
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zdravim vsechny majitele 1.6 FSI. Jsem cerstvym majitele take 1.6 FSi 85kW. Najel jsem zatim jen par set km a musim uznat, ze se s 1.6 FSI jezdi moc prijemne.

Trosku jsem patral po netu a hledal info o FSI motorech a zjistil, ze snad 1.6FSI v OII je ochuzeno oproti motorum FSI ve vozech Audi a VW o to nejpodstatnejsi, co by melo prinest vyznamne snizeni spotreby - o vrstvene spalovani smesi.

1.6FSI v OII by snad mela jet jen v homogenim spalovani smesi z duvodu nekvalitnich paliv a uspore na slozitem zasobnikovem katalyzatoru.

Co vy na to?

Pokud je to pravda, tak 1.6 FSI je jen takove 16V MPI s vetsim kompresnim pomerem.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Těžko říct, ale já se svým FSI jezdím dlouhodbě za 5,4 l/100km a předtím s O1 s MPI 75kW to bylo 6,4 l/100 takže litr dolů při stejném stylu jízdy, prostředí a počasí. Tankuji N98 a pravě oproti N95 to je poznat jak na zˇivosti auta, tak hlavně na spotřebě. s N100 je pak ještě o kousek lepší spotřeba a akcelerace. Jinak vrstvené spalování funguje tak, že po chvilce když jedeš v nízkých otáčkách bez změny polohy pedálu plynu, tak začne spotřeba klesat. Mám to takvyzkoušeno už skoro 5 let co to auto mám. Např. při 100km/h na pětku si to po ihned po dosažení rychlosti bere cca. 6,5 l/100, ale po chvilce (cca. 5 vteřin) začne spotřeba klesat až někam lehce pod poět litrů na sto. Podotýkám, že rychlost zůstává stejná a měřeno to je na rovince ne z kopečka a ani nefoukal vítr do zad. Ten motor se odvděčí krásnou spotřebou, ale není pro každého, musí se s ním naučit jezdit

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Těžko říct, ale já se svým FSI jezdím dlouhodbě za 5,4 l/100km a předtím s O1 s MPI 75kW to bylo 6,4 l/100 takže litr dolů při stejném stylu jízdy, prostředí a počasí. Tankuji N98 a pravě oproti N95 to je poznat jak na zˇivosti auta, tak hlavně na spotřebě. s N100 je pak ještě o kousek lepší spotřeba a akcelerace. Jinak vrstvené spalování funguje tak, že po chvilce když jedeš v nízkých otáčkách bez změny polohy pedálu plynu, tak začne spotřeba klesat. Mám to takvyzkoušeno už skoro 5 let co to auto mám. Např. při 100km/h na pětku si to po ihned po dosažení rychlosti bere cca. 6,5 l/100, ale po chvilce (cca. 5 vteřin) začne spotřeba klesat až někam lehce pod poět litrů na sto. Podotýkám, že rychlost zůstává stejná a měřeno to je na rovince ne z kopečka a ani nefoukal vítr do zad. Ten motor se odvděčí krásnou spotřebou, ale není pro každého, musí se s ním naučit jezdit

tak mi to bylo potvrzeno jedni servisakem z autorizaku, 1.6 FSI v OII nevyuziva mod vrstveneho spalovani

jeste jem neco nasel zde

http://magazin.automix.centrum.cz/clanek.phtml?id=4979

:aggressive: :aggressive: :aggressive: :aggressive: :aggressive: :aggressive: :aggressive: :aggressive: :aggressive: :aggressive:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

nerikam, ze ten motor neni uspornej, mam ho par dni a na dalky mam prumer cca 6l/100, ale kdyby to v OII vyuzivalo vsech moznosti tech. FSI, mohlo bejt uspornejsi

proste neni FSI jako FSI, u Skodovky se narozdil od Audi a VW jedna hlavne o marketingovy tah :aggressive:

Editováno: , autor: johnk
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...