Přejít na obsah

1.6 FSI (85 kW)


roman5a9

Doporučené příspěvky

Muzu porovnat tyto motory.

Mel jsem GIV 1.9TDI PD 74kW s chipem na cca 90kW - prumerna dlouhodoba (hodne popojizdky po meste, dalky jen obcas) 5.9 l/100km.

Na dalky cca 5.2 l/100km.

Nyni OII 1.6FSI 85kW prumerna dlouhodoba (hodne popojizdky po meste, dalky jen obcas) 6.9 l/100km.

Na dalky cca 6 l/100km.

Oba dva motory jedou pekne, kultura chodu u FSI je oproti TDI PD nebe a dudy.

A tohle říká výrobce:

post-36356-1271537524,4016_thumb.jpg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Po Praze (čistá - zácpa) 5.5 - 8.5 litru, okreska 6 - 7.5, dálnice 8.5 - 10. Nejezdím pomalu, ale ani jako dobytek, dlouhodobý průměr cca 7.8 - na 1.9 TDI jsem měl cca 6.7.

Jezdím spíše kratší trasy,jenom párkrát do roka víc jak 300km v kuse, celkem asi 15 000 za rok. Tak nevím jestli se mi TDI vyplatí.

Nevím, jaký je rozdíl v pořízovací ceně (předpokládám, že TDI je dražší), ale bral bych na tohle benzín ... ale někdo má chrochtání a zátah po sepnutí turba (a lagu) rád ...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

U mě je těch 8l ve městě maximum, kombinace 5,8l a dálnice 7,5l. Hodně používám tempomat, beru Carrera 100/Verva 100 a kola mám klasické 15tky Oriony co byly v Eleganci. Jinak jednou za čas mám stádium, že beru chvíli N95 - ale zase jen Benzina nebo OMV, a vždycky pozoruju zvýšení spotřeby cca o 0,5l.

Osobně preferuhu zážehové motory, ale na kratší trasy bych je doporučil taky. Někde jsem slyšel, že pokud člověk nenajede za rok víc než 25tis. km, TDI se mu nevyplatí.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 týdny později...
  • o 2 týdny později...

tak ETKA to potvrdila

post-36356-1265223838_thumb.jpg

A tim jsi myslel, ze ta 6st. prevodovka z Golfu tam namontovat jde nebo nejde?

Koukal jsem taky do Etky, prevodovka pro Golf ma kod JHY, cislo 0AG0300040E a melo by to jit, ale jeste se lisi tahla razeni (ale mozna ze ne moc, lisi se jen posledni pismeno cisla).

Ovsem zkusit to bez toho, abych s tim mel nejake zkusenosti bych si neriskl. Bohuzel prevodovku z Golfu 1.6 FSI je dost tezke sehnat a nebude levna. :feve:

Nikoho neznate, kdo zkusil dat 6 st. prevodovku do OII 1.6 FSI? :help:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 měsíce později...

Před rokem a kus jsem přešel z OI/74kW 1.6 na OII/85kW FSI 1.6. Už tenkrát jsem tam nějak "neviděl" těch 11 kW navíc i když takto rozdílná auta a motory se nedají úplně srovnat.

Jenže už rok a kus jezdím v mém 1.6 FSI takže to mám tak nějak zažité jak tojede. No a včera jsem jel delší trasu (dálnice + okresky) v OII 1.6 75kW ale v kombíku + plný kufr a zadní sedadla naložených starých televizí. :) Tedy proti mému autu jsem musel mít pěkných pár (desítek) kilo navíc. No a výsledek je že těžší a naložený kombík jel opravdu o kus líp než to moje FSIčko a to má mít papírově o 10kW menší výkon.

Kde je chyba/rozdíl? Může být rozdíl někde jinde než v motoru? Mám dojem že FSI má trochu jinak posazenou pětku ale že by to udělalo takový rozdíl? Co může snižovat výkon mého FSI? Jezdím na N95 protože na N98 jsem nepozoroval vůbec rozdíl ve výkonu a spotřebě. Ale copak 1.6FSI na N95 jezdí hůř než 1.6MPI na N95??

Dík za názory..

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

rozdil na 98ku jsem poznal hned a fsi chce celkem vytacet na 3ku ke 110km tahne to az ve vysich otáčkach

No odpověď o vytáčení jsem slyšel. Ale to má asi smysl říkat kdybych porovnával benzín s naftou. Ale MPI s FSI? Tak tedy dle manuálu:

1) největší výkon: MPI - 75kW/5600ot, FSI 85kW/6000ot

2) kroutící moment: MPI - 148Nm/3800ot, FSI 155Nm/4000ot

Je to jen maximum, není to kompletní křivka průběhu. Ale i z toho celkem malýho rozdílu otáček (jen 200 u momentu) je vidět, že výkon FSI by neměl být posazený výrazně do jiných (vyšších) otáček.. Takže argument "točit to na trojku - pojede to líp" samozřejmě platí, ale nevysvětluje rozdíl FSI vs MPI!

A jestli mi chcete říct, že aby FSI jelo líp než MPI musím koupit N98 za 35 kaček u Shellu tak to se na to můžu vybodnout.. Ale jak říkám, pokud jsem koupil N98 v makru kde byl o kačku dražší než N95 žádný rozdíl jsem nepoznal.To už je lepší si koupit dvoulitr a krmit ho N95 a mít větší spotřebu než cpát do FSI předraženej benzín abych získal pár kW navíc..

Editováno: , autor: bigboban
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já než si pořádně zvyknul s FSI jezdit tak jsem taky tvrdil jak je to líný, ale jak už psal někdo předemnou, ten motor musí být v otáčkách pak táhne. Do kopce jsme z kolegou zkoušeli jeho 1.9TDI - 77kW (bez čipu) a FSI mu ujede, ale otáčkoměr lítá až do červenýho. S MPI už dnes nejsem schopen porovnat s tou jsem jel někdy před 6 lety pak přestup na 1.8T a to člověka zkazilo, protože u ostatních motorizací má pocit, že nejedou.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

bigboban: neco musis mit spatne na svem aute / motoru. 1.6 FSI jede citelne lepe jak 1.6 MPI. Dlouho jsem jezdil s MPI v OI a pak koupil OII s FSI a ten rozdil tam je hned od zacatku, dejme tomu nejakych 1500 ot. a vice. U MPI mas chvilu pocit ze to jede dobre kolem 2500 - 3000 ot., ale je to jen pocitove, ve skutecnosti FSI zrychluje vice (anabaze k TDI, ktere se zdaji taky velice silne, ale skutecnost je jina) Navic MPI kolem 4500 ot. tahne uz podstatne mene jak FSI, pokud si do 4000 ot. nepoznal rozdil, tak nad 4000 ot. ho musis poznat zcela jasne. Je to diky tomu ze FSI je 16V a MPI 8V. Samozrejme velky vliv na vykon a kulturu chodu motoru ma palivo. FSI ma predepsany N98, nouzove N95. Pozor ale, po jedne nebo dvou natankovanych nadrzich rozdil byt poznat nemusi (i kdyz i to bych se hadal) nicemene kdyz budes na N98 jezdit porad, tak zjistis ze auto pojede lepe, bude se lepe vytacet a hlavne v zime pri studenem startu nebude znit jak TDI, bude mnohem kultivovanejsi. A samosebou pri stejnem stylu jizdy pujde i spotreba dolu a to mozna i tak vyrazne ze se ti diky tomu vrati rozdil v cene mezi N98 a N95. A pokud mu das 100 oktanovy benzin Verva nebo Carrera, ci V-Power Racing, poznas ze auto jede jeste lepe a dokonce i mene zere. Muj rekord je s FSI na jednu plnou nadrz V-Poweru Racing ujetych 1090 km!!

FSI je lepsi jak MPI to mi ver!

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

... Jezdím na N95 protože na N98 jsem nepozoroval vůbec rozdíl ve výkonu a spotřebě...

Věřte, nevěřte... když jedu delší dobu na N95 a naberu plnou Carrera 100, tak rozdíl poznám po pár set metrech. Taky je to o tom kde to naberu, protože např. příbuzný si na mé doporučení pochvaloval Verva Diesel a když to nabral u jiné pumpy, tak prý jako obyč. nafta. Spotřebu teď už moc nesleduju, ale co vím tak byla při klidné jízdě vždycky o drobek nižší než s N95.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 týdny později...

Již jsem to někde psal ,spotřeba Svratka_Sumperk 5.7 s 1.6FSI, ato hned dvakrát.Dle odborných tiskovin je ten motor nepovedený, já jsem spokojen.Tichý,kultivovaný.Nejvíc ušetřím používám li tempomat,mimo 90,v obci 50,tam spotřeba ještě klesne.Pravda při předjíždění si to musím často rozmýšlet,žádnej "kopanec"při sešlápnutí pedálu nenastane...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Neviem, či je to nejaký extra náročný úsek, nepoznám ho. Ale ak je to nič kopcovité, tak 5,7 mi príde nič moc. Trasu Prešov - Košice (37 km) vrátane prejazdu oboma mestami som 4x prešiel so spotrebou 5,4. Cesta je okreska cez dediny a na konci hore a dole kopcom. Výškový rozdiel oboch miest cca 10 m, takže zanedbateľný, priemerná rýchlosť min. 56 km/h. Akurát ja to mám s OII RS 2,0 TFSI.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Měl bych jeden dotaz kolem oleje. Někdy v červnu mi dávali olej v servisu. Od té doby jsem mohl najet tak 5000 km. možná 7-8 nevím.. No ale teď jsem koukal a stav oleje je na spodní hraně tý indikační placičky na meřící štangličce - tedy je to zralé na dolití.

Je takový úbytek normální? Je to notmální u motoru co má 5 let a 90 tisíc km? Kam by mohl ten olej mizet pokud nikde viditelně neteče?

Dík za názory.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

zdravím tak znovu po 8000km se me stalo ue jedu 50km slapu na plyn a auto nereaguje a svítí kontrolka epc vypnu zapalovaní nastartuji znovu a auto jede normalně tak mě zajímá čím by to mohlo byt diky. mozete jeste pokud to vyte napsat jake cislo ridici jednotky motoru mate diky co rikáte na tohle http://www.fcd.cz/storyversion.aspx?id=4090

Editováno: , autor: Hunterkyjov
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 měsíce později...

Měl bych jeden dotaz kolem oleje. Někdy v červnu mi dávali olej v servisu. Od té doby jsem mohl najet tak 5000 km. možná 7-8 nevím.. No ale teď jsem koukal a stav oleje je na spodní hraně tý indikační placičky na meřící štangličce - tedy je to zralé na dolití.

Je takový úbytek normální? Je to notmální u motoru co má 5 let a 90 tisíc km? Kam by mohl ten olej mizet pokud nikde viditelně neteče?

Dík za názory.

Záleží co tam je za olej. Já používám 10W-40 - interval 15tkm a ten vydrží celou dobu - motor má 150tkm U LongLife olejů ke ztrátě dochází poměrně často a je nutné dolévat (jsou řidší)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...