Přejít na obsah

1.6 FSI (85 kW)


roman5a9

Doporučené příspěvky

Vlnovec koupíš v autokelly, je jich tam mraky za ceny okolo 500kč (univerzální díly / výfukový systém / pružné díly výfuku). Pak to dáš někomu, ať starý uřízne a navaří nový. 
Rozměry pro 1.6 FSi viz obrázek. Ale ruku do ohně bych za to nedal. Kdyžtak napiš jak si to vyřešil, taky mi praskl.

 

post-86122-0-29409300-1427550833_thumb.p

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

jelikoz me vseci rikaly nehorazne sumy tak jsme si dile obednal z http://www.cc-autodily.cz/spojka-kompletni-sada-10?count=60 to + 5l oleje shell helix hx7 10w40 to jsme na 4500kc a nechal jmse si to vymenit u znameho v servise . za vymenu spojky , oleje a vymenu vlnovce + cena vlnovce chtěl 2800kc .v kabine je konecne klid a ta spojka to je parada jak jde z lehka a pri rozdineni uz nemusim vytacet motor spojka co tam byla uz byla pod limitem a byla ko

Editováno: , autor: Hunterkyjov
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...
  • o 1 měsíc později...
  • o 1 rok později...

Tak jen sdělím své zkušenosti.

 

V cca 130 000 km jsem nechal preventivně vyměnit sadu rozvodů, i když se uvádí bezúdržbový řetěz. Zjistili jsme, že protažení samotného řetězu a opotřebení ostatních komponent není téměř žádné. Jediné co bylo špatné, bylo gufero na klice, které se vyměnilo taky.

 

V cca 141 000 km mi občas začalo při studených startech chrčení, klasicky 2-5 sekund naprosto příšerného zvuku a poté krásné sametové předení. 

 

V cca 143 000 km jsem měnil olej, na který bylo najeto 13 313 km, za ten který tam byl vždy 5W-30 Shell Helix Ultra Extra VW 504 00. Chrčení neodeznělo. Začínalo to občas a časem to chrčení bylo téměř pravidelné. Samozřejmě mě to strašně štvalo a po přečtení X vláken jsem byl rozhodnutý nechat vyměnit přestavovač vačkové hřídele, který to údajně způsobuje, za cca 13-18tis kč.

 

Nakonec jsem si v cca 151 000 km řekl, že zkusím vyměnit olej za jiný, který bude mít vyšší "letní" číslo, tedy horší čerpatelnost za studena a když je teda hustší, tak by nemusel vytékat z těch částí, které po startu rachotí do té doby, než se tam natlakuje olej. Vyměnil jsem olej za Shell Helix HX7 10W-40, který ovšem nesplňuje normu dle servisní knížky  VW 504 000, 503 00 a 503 01, ale má použití pro benzínové motory (atmosféry i přeplňované). Asi 3 dny po výměně jsem stejně občas zarachotil a pak se stal zázrak. Dalších cca 1000 km naprosto krásné starty a úsměv na tváři. 

 

Neberte to jako návod, ani jako hlavní řešení tohoto problému, byl to jen můj pokus v zoufalství, který se povedl  :kol-28: . Uvidíme, jak to bude dál a pokud se to vrátí, tak auto půjde z baráku.

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

řetaz rachtal, vymenil som rozvody a olej a po 4 tisickach km rachtá zase rachtá a mozem kupovat prestavovač.... Neviem ci dat 20 za prestavovac a rozvody alebo 30 za motor ked stary odide.... menil som aj univerzalny katalizator a kontrolka svieti stale... naviac univerzal vydava hrozny zvuk... za mna 1,6 fsi uz nie.. teraz sa mi v priebehu tyzdna pokazili 3 zapalovacie cievky.. najeto 204 000 km

 

chrasteni retazu start - video

Editováno: , autor: minozlin
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 8 měsíců později...
  • o 3 měsíce později...
V 11. 7. 2016 na 22:41, agent007 napsal:

Neberte to jako dogma. Dával jsem (i původní majitel) Shell Helix Ultra Extra 5W30. Ten se už nevyrábí a tak jsem přešel na doporučení na Castrol EDGE 5W30 LL. A motor si jen šeptá. A kolega svému otci vyměnil taky Shell za Castrol a říkal, že to je poznat k lepšímu...

 

Potvrzuji. Olej jsem dával na jaře a nedávno jsem byl na STK, technik se mě 2x ptal jestli mám nastartováno... že prý tak tichý motor v O II ještě neviděl..

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 měsíce později...

Pozdrav všem Fsíčkářům.Tady Petr,mám 1.6 FSI  výrobu 2006,najeto 90 tisíc.Během dvou let třetí závada..! Nedávno jsem jel z práce na tři válce, zpravila to výměna cívky u válce.Letos opět asi 50km od baráku vibrace,jel jsem kopce dvojkou a to víte že byli nervy.Další výměna cívky,tentokrát jiný válec.Na podzim jsem zaslechl jak něco luplo v motoru,tušil jsem pád řemenu,taky ano.Po chvíly se zvedla teplota a řešil nasazení.Bohužel jsem zjistil že se po zadření ložiska u kolečka kladky napínáku kolečko zcela rozletělo/Plast/.Vyřešily to v servisu. Takže si říkám jak je to vlastně možný u dnešních moderních vozů,nechci na FSI zanevřít,tichý chod motoru mi učaroval,k tomu sám udělám v pohodě spotřebu Polička -Šumperk za 5.4 l a to nejsem žádný louda.Teď mně donutily jezdit na natural 95,neboť v Śumperku zmizel z čerpaček...Měli tam na zkoušku na Benzině Vervu 100,pravda ten motor byl cítit mnohem"hravější".Bohužel tam nacpaly dvě nafty a můj miláček se musí spokojit s 95..Nevím jestli mu tím neubližuji!? Slyšel jsem že je tento motor poruchový,přesto to s ním táhnu dál a budu věřit že jsme si to už vybraly.Co vy? Cívky Vám neodchází?? P

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Celkem zajímavý čtení pro mě. Jezdil jsem leta s tím stejným kouskem, teď už ho má manželka jen do školky. Měl jsem ho v rozmezí cca 60 tisíc - 180 tisíc km. Už nevím přesně ale někde kolem 100 tisíc možná dřív se rozletěla nějaká napínací kladka a spadl řemen. Jel jsem ještě na dálnici k výjezdu, vařil jsem motor a tím jsem si nejspíš poškodil chladič protože po nějaké době rupnul. No a ty cívky znám taky dobře. Blbec jsem měnil svíčky až asi ve 180 tisících (dostal jsem vynadáno) a to s sebou nejspíš vzalo první cívku. Asi za 2 měsíce odešla ještě jedna. Celé roky jsem jezdil na N95.

 

Ta kladka asi náhoda nebude a ty cívky údajně taky odcházejí. Ale celkově jsem na 1.6FSI slyšel jenom chválu v servisech. Teď mám v Superbu 3.6 opět FSI a to je prej taky nesmrtelnej motor, tak uvidíme.

 

Tolik moje zkušenosti. Jinak se přímo na motoru za 8 let ježdění nic dalšího nevysralo. Mám ročník 2005, jezdil jsem s ním 2009-2017. Na zbytku auta už akorát ten chladič a přední ložisko. Podle mě je OII s tím FSI dobrý auto a hlavně je to benzín:t

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 měsíce později...

Čaudy pánové jen jsem si vzpomněl že už to tu někdo řešil jestli se dá dát do Oll 1.6FSI 6q a už to nemůžu najít tak kdyby to někdo chtěl předělávat tak tam pasuje z golfa 1.6FSI typ převodovky GVV úplně bez problémů.... na svojí to mám už předělané....

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 10 měsíců později...

Zdravím chcem sa opýtať, mám VW Jetta 1.6 FSI 85kw mám jeden problém bol som nedávno na STK a neprešiel som emisiami z dôvodu že sa mechanik nevedel pripojiť na riadiacu jednotku a tým padom som neprešiel. Keď som bol ale v servise sa mechanik vedel pripojiť a bol som tak isto aj u troch elektrikaroch a vedeli sa pripojiť. Neviete náhodou čo by tam mohol byť za problém ? Ďakujem 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 6 měsíců později...
V 17. 4. 2018 na 13:32, T-strike napsal:

Čaudy pánové jen jsem si vzpomněl že už to tu někdo řešil jestli se dá dát do Oll 1.6FSI 6q a už to nemůžu najít tak kdyby to někdo chtěl předělávat tak tam pasuje z golfa 1.6FSI typ převodovky GVV úplně bez problémů.... na svojí to mám už předělané....

 

A jak se to auto chová? Je to znát, nebo je ta 6tka taky krátká?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...