Přejít na obsah

1.6 FSI (85 kW)


roman5a9

Doporučené příspěvky

Ahoj , mám O2 1,6fsi olej měním po 10000km, dávám omw 5w30 C3 . Zrovna o víkendu jsem dělal spojku (27.6) , původní byla Sachs já dával luk , sakra rozdíl při rozjezdu , už mě při rozjezdech poskakovalo celé auto, i když stará nevypadala moc opotřebovaně asi byla vyhřátá . Mám najeto 199500km , ve 190000 dělaný rozvody komplet , včetně nastavovače kladky .  já jsem celkem spokojen , ano výkonu by mohlo být více ,ale co už , tankuji jen 98 . (Benzina , Mol). Dálkové jezdím kolem 6ti, jinak kolem 7,5 v zimě i 8 , mám to do práce  cca 5 km . Pocukávání motoru je u FSI asi neřešitelný problém , mě teta moc neškube. Odešla mě i cívka na prvním válci , auto nedrželo volnoběh a psala to i diagnostika , na doporučení automechanika , jsem vyměnil všechny 4 + svíčky . Jinak palivový filtr mění každou druhou výměnu motorového oleje .

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 10 měsíců později...

Vážení kolegové, po přečtení řady příspěvků k vozu Octavia II, 1,6 FSI, 85 kW bych se chtěl s Vámi podělit o mé zkušenosti s tímto vozem a motorem. Možná se budou někomu hodit. V současné době nájezd 203 500 km.

Mám tento vůz od roku 2006 (Octavia II, BLF 1,6 FSI, 85 kW, Elegance) a byl jsem s ním dlouhou dobu na výsost spokojen. Výkonem, spotřebou, servisními nároky … až začaly vleklé problémy s chodem motoru. Vše začalo cca od nájezdu cca 170 000 km. Prakticky nedlouho poté, co jsem přestal jezdit delší trasy a vůz převážně využíval k dennímu dojíždění do zaměstnání, tj. krátké trasy (ráno 15 km tam a odpoledne 15 km zpět) a používal zpravidla N95 (rozmezí let 2010 – 2018).

Ale po pořádku - historie: nákup 2006, zpočátku výhradně používán N98, servisní prohlídky dle servisní knížky, servis ve značkových provozovnách Škoda (zpočátku Din Bil Stockholm AB, ve Švédsku, kde jsem v té době pracoval a vůz zakoupil), a poté servis v ČR. V posledních letech používám vůz většinou na kratší cesty, cca do 100 km, několikrát týdně, a tankuji zpravidla N95. Verzi N98 tankuji v případě cesty nad 500 km, aby byl motor „živější“, tak 1 – 2x ročně. 

Větší výdaje a „opravy“ – 2012: kontrolka ABS – činnost snímače brzdového tlaku G201 a následná výměna řídící jednotky ABS (1K0698517B); a dále v tomto roce výměna akumulátoru, který „odešel“ (JZW915105A), 2014 – stahování prav. zadního okna (1Z0839462A); 2015 – kotouče předních brzd (1K0615301AK) – opotřebované a vibrace přenášené do volantu /111 550 km/; 2017 – čelní sklo (1Z0845011BL); 2017 – silentbloky ramen uložení motoru (1K0407183E) /otlačené, nález při STK/; 2018 – opět „odešel“ akumulátor, a dále 2018 – „volná“ ruční brzda, páka až na doraz => výměna třmenu zadní kotoučové brzdy (1K0615423M) - /166 000 km/; 2018 – opět čelní sklo; 2019 – výměna EGR (03C131503B) - /177340 000 km/;  a dále 2019 - cívky zapalování (036905715G, 036905715H), 2020 – rozvodový řetěz (03C109158A) + opravárenská sada klikového hřídele (03C198159A) - /191 670 km/ => Jinak vše ostatní (spojka, tlumiče, aj.) jsou původní.

Olej – ano, spotřeba stoupá (zejména od 150 000 km), občas se rozsvítí oranžová ikona „stav oleje“, a proto s sebou vozím litrové balení (Castrol EDGE Professional Longlife III 5W-30), abych stav na místě napravil. Zpravidla se spotřebuje tak litr oleje mezi servisními prohlídkami. ŠA servis standardně dle dokladu o zakázkách při servisních prohlídkách doplňoval Castrol Longlife, servisní prohlídky byly po 30 000 km. Teď jsem se rozhodl výměnu oleje zkrátit na 15 000 km, důvody v dalším textu. /problémy s EGR/.

Zapalování a EGR. Prakticky od nájezdu cca 177 000 se začaly objevovat problémy se zapalováním. Nejprve se rozsvítila kontrolka „motoru“ = systém kontroly výfukových plynů + ztráta výkonu / => tedy výměna ventilu, vyčistit „prý“ nešel, musel být nový. Pak při cestě na dovolenou po 500 km opět kontrolka (+ cukání) – a tak návštěva českého servisu v Chebu => výměna cívky 4. válce + všech 4 svíček. Po dalších cca 1000 km opět „cukání“ => výměna palivového  filtru, vyčištění škrtící klapky, a po dalších cca 10 000 km  opět kontrolka „motoru“ => zapalovací cívka 2. válce. / Pak v r. 2020 samovolně rozjeté Ford Mondeo na parkovišti ve svahu zezadu narazilo do mého vozu – drobná oděrka na nárazníku /neřešil jsem to/, ALE při odjezdu se rozsvítila kontrolka „motoru“ a v servisu byla následně detekována chybná poloha snímače polohy vačkového hřídele => měl jsem zařazenou rychlost, hydronapínače byly v základní poloze –> tj. „přeskočený“ rozvodový řetěz. Celková oprava, tj. nový řetěz + opravárenská sada, napínák, těsnění, šrouby + nastavení časovaní ventilů atd. stála 16 000 Kč. /Moje chyba – zařazená rychlost – POZOR na to (!), bylo to drahé …=> řadící páku nechat vždy „v neutrálu“ !/.

Takže chvíle zvažování, jak dál, co mne čeká, zda se to vyplatí „dál držet doma“, nebo vyměnit za něco jiného. Je potřebná výměna zadních brzdových kotoučů /jak mi předpověděli na posledním servisu/ a …. ? => Možné ponaučení - asi by se vyplatilo kvůli spalování a karbonizaci (EGR) používat N98 i na kratší trasy, mít i kratší intervaly výměny oleje a možná častěji měnit i svíčky (já - poprvé při 48085 km, pak 137 000 a naposled 177 900). Nicméně, řada dílů si za tu dobu „odsloužila své“, dá se očekávat, že pro zajištění provozuschopnosti přijdou další neodkladné výdaje.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 měsíce později...
  • o 1 rok později...

Mám O2 2007 , nekupoval jsem jako novou , ale při 150000 km v roce 2015 z Německa . Tankuji jen 98 , olej měním po 10000 Km (zatím jsem dával omw bixxol 5w30C3 (přemýšlím nad změnou na Castrol magnetec 5w40 bez specifikace C3, uvidím co řekne mechanik ), ve 190000 km rozvody (2019) (chrastění při startu ) , 197 tis. Svíčky + cívky , (všechny 4) . V 2020 komplet tlumiče včetně pružin  a spojka , přední lambda také odešla   . Ložiska komplet předek i zadek v 2016 , letos(2023) jdou na výměnu zadní (hučí ) dávám FAG . Momentálně nájezd 207 000 km , auto rok stálo, nejspíš proto ložiska odešla . Jinak za mě super , mimo dálnice 5,8 , kratší trasy 7-8 l , úsporně nejezdím 🤣 , a jak říkám pořád , nafta patří do kotle 🤣

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 7 měsíců později...

Zdar, vlákno sice trochu spí ale mám aktuální dotaz. Nově se má prodávat již jen E10 natural. Viděl jsem velice podrobný článek, které modely aut a motory NEsnesou E10. Zajímavý je, že 1.6FSI motor byl jako NEvhodný uveden u VW, Audi a kdoví kde ještě ale NE u Škody. Skoro mi přijde, že na to spíš zapomněli že se tam dával.

 

Dotaz zní jasně - uškodí E10 natural tomuhle motoru a pokud ano čemu konkrétně? A je případně řešení tam dávat Vervu kde pokud se nepletu je biosložka nějaká ta "neškodlivá"?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...