Jump to content
wladko1307

Snímače otáčok Octavia 1.6 74kw AKL

Recommended Posts

Ahojte kluci, mám čisto teoretickú otázku: "Aké závady môžu zapríčiniť snímače otáčok na spomínanom aute". Myslím snímač otáčok na kľuke a vačke. Z vlastnej skúsenosti viem že ak odíjde ten na vačke, tak auto nejde naštartovať. Aké príčiny môže mať ten druhy snímač na kľuke????? Poprosím iba odpovede z vlastnej praktickej skúsenosti. Dík :palec2:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Z mé zkušenosti (jiných aut) ten na klice může s motorem silně škubat (vynechávat) nebo to nejede vůbec.

Ten na vačce ale nastartovat myslím jde...sice hůř, ale jde.

Edited by Haski

Share this post


Link to post
Share on other sites

Z mé zkušenosti (jiných aut) ten na klice může s motorem silně škubat (vynechávat) nebo to nejede vůbec.

Ten na vačce ale nastartovat myslím jde...sice hůř, ale jde.

A to škubanie máš na mysli počas celého chodu jazdy, alebo len v určitých otáčkach napr. 1500-2000ot./min. Na kámošovom aute to zacuká iba v tomto rozmedzí, ak sa ručička dostane nad 2000ot. auto ide pekne plynule až na doraz. Klapka, filtre, lambda, to všetko je OK po výmene. VAG žiadnu chybu nehlási. Ináč je to auto úplne bezproblémové až na to cukanie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mám vzato, že to dělá pořád, ale znáš, co kus to original. Nic méně, zkus snímač kliky proměřit. Změřit 2 a 3 konektor (u zaoblení). Požadovaná hodnota je 450-1000ohm.

Ale přijde mi to spíš jako vadné svíčky, možná vstřiky, palivový filtr...??

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ahoj dlouho jsem řešil špatné starty, kuckání a klepání motoru na oct 1,6 74kw a čidlo polohy vačky byl ten nejzávažnější problém. Po výměně drží volnoběh, motor bez klepání a škubání za studena. (motor šel nastartovat i když čidlo mělo uklepany draty)

Edited by motopaja

Share this post


Link to post
Share on other sites

Motopaja:to škubani ti dělalo jen za studena?start tepleho motoru byl v pořadku?Ještě by mne zajimalo jestli jse ti při tom studenem startu nehoupaly otačky.Diky za připadnou odpověd

Share this post


Link to post
Share on other sites

Motopaja:to škubani ti dělalo jen za studena?start tepleho motoru byl v pořadku?Ještě by mne zajimalo jestli jse ti při tom studenem startu nehoupaly otačky.Diky za připadnou odpověd

Za studena i tepla dlouhé točení někdy i nutnost jemného přidání plynu před startem. Dále byl problém s houpavým volnoběhem a občas docházelo k samovolnému zhasnutí motoru. Za studena motor škubal jako stará stodváca, po zahřátí zmizlo škubání, ale motor byl bez odezvy v otáčkách kolem 1800-2100.(při studeném i teplém motoru se otáčky houpaly, ale až po uvedení auta do klidu, při dojíždění bez zařazené rychlosti bylo vše ok)

Edited by motopaja

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ahoj dlouho jsem řešil špatné starty, kuckání a klepání motoru na oct 1,6 74kw a čidlo polohy vačky byl ten nejzávažnější problém. Po výměně drží volnoběh, motor bez klepání a škubání za studena. (motor šel nastartovat i když čidlo mělo ulkepany draty)

Ano, tohle +- dělá snímač vačky. Bohužel se proměřit přesně nedá...aspoň mě to nešlo.Takže jedině zkusit vyměnit za nový (700,-)

Edited by Haski

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ano, tohle +- dělá snímač vačky. Bohužel se proměřit přesně nedá...aspoň mě to nešlo.Takže jedině zkusit vyměnit za nový (700,-)

Přesně tak. Změřit nejde a ke všemu ten přístup k němu je jak do ...

Edited by motopaja

Share this post


Link to post
Share on other sites

Diky za odpověd, A da se to vyměnit doma?Nema někdo foto kde se to přesně nachazi na motoru 1.6 75kw na jedničkove Oktě?Chtěl bych to zkusit nějak vyměnit.Děkuji za připadnou odpověd

Share this post


Link to post
Share on other sites

záleží co máš za motor, jakou verzi 75kW

- pokud AVU tak to jde blbě protože se musí sundat rozvody, je pod vačkovým kolem (pos. 11)

- pokud BFQ tak tam je pod škrtící klapkou, musíš ji vyndat a pak se k němu dostaneš (pos. 16)

poloha viz obrázekpost-6887-001224600 1287586634_thumb.jpg

Edited by KarlosTDi

Share this post


Link to post
Share on other sites

Karlos TDi:Děkuji za odpověd.Mam zrovna ten AVu motor,takže přistup je paradni...A dival jsem se i ceny jsou o dost vyšši než pro BFQ.Takže sama vyhoda ten AVU :smich:

Share this post


Link to post
Share on other sites

pročetl jsem si tohle téma a taky řeším cukání v rozmezí 1500-2000otáček hlavně za studena,motor se třepe a při sitiči se houpou otáčky jako psal wladko1307.

taky se občas stává že když za teplýho motoru nastartuju,tak motor chytne ale jakoby nejdřív na dva válce a po dvou vteřinách už běží naplno,

klapka vyčištěná a nastavená,filtry měním pravidelně,lamda vyměněna,čidlo teploty,kabely a svíčky taky,možná by to mohl dělat nějaký snímač co se tady o nich píše....?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nemate někdo nějaky tip kde ten snimač otaček vačkoveho hřidele koupit.Dival jse se ruzně ale neni všude napsano jestli je to pro AVU nebo BFQ což je podstatny rozdil.Potřebuji pro AVU.Nebo stači koupit čidlo polohy vačky?Ale ten jsem zas nikde neviděl pro AVU.Už v tom mam gulaš :smich: .Asi je rovnou lepši koupit cely snimač že?Děkuji

Edited by bitttpower

Share this post


Link to post
Share on other sites

AutoKelly

o cca 900,- levněji cc-autodily.cz

Pravděpodobně hledat cislo (75kW AVU) 06A905161C nebo (74kW) 06A905161B, mozná jsou oba i stejné (podle označení Kelly), protoze pak by Čína vyrobek vysel na cca 300,-

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ešte jedna otázočka ohľadom premerávania ohm spomínaného snímača kluky na OCT1 74kw. Dnes som sa k tomu dostal. Premeriaval som ho ako sa len dalo, ale bez akéjkoľvek hodnoty. Žiadna odozva, stále na multimetri bola nula. Zo zaujímavosti som skúsil premerať elekt. magn. ventil a hodnoty boli OK. Ako náhle som začal merať snímač kľuky konektory2a3. Nič stále nula na displeji. Asi je to 100% že môj snímač je KO?????

Share this post


Link to post
Share on other sites

Viete mi niekto poradiť ohľadom premerania toho spomínaného snímača otáčok na kľuke octa1 1,6 74kw, vyššie som to popísal. Nenameral som žiadnu hodnotu na konektore 2a3. :palec2:

Je to OK??????? Mám v úmysle kúpiť nový, váham nad tým aby som zbytočne nevyhodil korunky.

Ďakujem za odpoveď.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Viz obrázky.

Snímač kliky by měl jít proměřit.

Snímač vačky HAL velice těžko. Mějaké ohmy tam lítaj, ale nejsou předepsané a je zde doporučeno proměřovat pro kontrolu jen konektor z kabel. svazku auta.

post-4187-068120300 1287986264_thumb.jpg

post-4187-051094400 1287986273_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ahoj,

mam stejny problem, hlavne pri studenem startu:

- nerovnomerne otacky, kolisani otacek

- startovani trva dlouho , obcas musim pomoct plyn. pedalem, abych to tak netrapil

- obcas motor chipne

za tepla je to o poznani lepsi ale ne pokazde.

vcera jsme vycistil skrtici klapku provedl zakladni nastaveni.

jinak svicky nedavno memene, palivovy filt take, tlak cerpadla vypada ok.

dalsi info motor 2.0 85KW AQY, + AG LPG

po nastarvoani a zahrati motoru vypada vse ok , jak na plyn tak na benzin, auto jede v poradku,

dianostika nic nerekne

zavada je hodne podobna vasi neli uplne stejna tedy jen musim zjistit ktery snimac otacek to je? snimac vackove rhidele nebo klikove?

pak jsem narazil na dalsi prodblem snazil jsme see udelat test lambdy pres diagnostiku a nepovedlo se, nevite cim by to mohlo byt? dosahl jsme pozadovvane teploty + drzel otacky v rozmezi, a test neprobehl , v DP pisi vymena lambda sondy,

tedy ted nevim jeslti by to mohla byt ta lambda nebo ten jeden ze snimacu otacek?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Já mám taky ted zajímavost,nejprve jsem myslel,že je to špatným palivem.Ale nabral jsem V-Power a pořád stejný.

Vysledoval jsem že když zastavuju někde na chvilku a zůstane mi motor točit cca 1000otáček a pak vypnu motor,a hned pak chci nastartovat,tak to nejde,až do doby než vychladne motor zhruba pod 70stupnů pak už je to ok.Pokud má 90stupnů tak prostě nanatočim motor ani za boha.

To že mi při některých momentech zůstanou otáčky na 1000 je mi divný,poklesnou na 800 až když se uplně zastaví auto(přestanou se točit kola)

Klapku jsem vyčistil a nechal nastavit ale zmiňovaný problém s otáčkami to dělalo ještě častěji než před nastavením klapky.Po několika kilometrech si to sedlo a zdálo se být po problému,ale vrátilo se to.

Domnívám se že buď bude klapka načatá nebo možná snímač otáček,ale kterej........?

Nemá někdo zkušenost s mým problémem?

Edited by herrkomisar

Share this post


Link to post
Share on other sites

Já mám taky ted zajímavost,nejprve jsem myslel,že je to špatným palivem.Ale nabral jsem V-Power a pořád stejný.

Vysledoval jsem že když zastavuju někde na chvilku a zůstane mi motor točit cca 1000otáček a pak vypnu motor,a hned pak chci nastartovat,tak to nejde,až do doby než vychladne motor zhruba pod 70stupnů pak už je to ok.Pokud má 90stupnů tak prostě nanatočim motor ani za boha.

To že mi při některých momentech zůstanou otáčky na 1000 je mi divný,poklesnou na 800 až když se uplně zastaví auto(přestanou se točit kola)

Klapku jsem vyčistil a nechal nastavit ale zmiňovaný problém s otáčkami to dělalo ještě častěji než před nastavením klapky.Po několika kilometrech si to sedlo a zdálo se být po problému,ale vrátilo se to.

Domnívám se že buď bude klapka načatá nebo možná snímač otáček,ale kterej........?

Nemá někdo zkušenost s mým problémem?

S timm benzinem bych neveril.... ze je spatny benzin je typicka vymluva od servisu, kdy je auto nemocne a diagnostika nic nerekne, uz se mi to stalo nekolikrat. od te doby vse resim sam.

Ohledne te zavislosti na teplote vyskousim, zda-li mam stejny problem a dam vedet.

otacky mi furt divne cukaji od 780-840 ot/min, a jsme si jist ze drive bylo vse v poradku.

tedy chci jeste pormerit snimac otacek vacky + klikovky a vymenit..

Jo stou klapkou cistil jsme ji taky o vikendy, a DP jsme se docetl ze se musi uvest do zakladniho nastaveni pomoci diagnostiky. to jsme udelal klapku vycistil a jen nepatrne spise zadne zlepseni.

tedy otacky cukaji, a myslim si ze to bude mit necos temi snimaci otacek.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Já mám taky ted zajímavost,nejprve jsem myslel,že je to špatným palivem.Ale nabral jsem V-Power a pořád stejný.

Vysledoval jsem že když zastavuju někde na chvilku a zůstane mi motor točit cca 1000otáček a pak vypnu motor,a hned pak chci nastartovat,tak to nejde,až do doby než vychladne motor zhruba pod 70stupnů pak už je to ok.Pokud má 90stupnů tak prostě nanatočim motor ani za boha.

To že mi při některých momentech zůstanou otáčky na 1000 je mi divný,poklesnou na 800 až když se uplně zastaví auto(přestanou se točit kola)

Klapku jsem vyčistil a nechal nastavit ale zmiňovaný problém s otáčkami to dělalo ještě častěji než před nastavením klapky.Po několika kilometrech si to sedlo a zdálo se být po problému,ale vrátilo se to.

Domnívám se že buď bude klapka načatá nebo možná snímač otáček,ale kterej........?

Nemá někdo zkušenost s mým problémem?

vyřešeno čidlo teploty v pr..li

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vyzerá to že mám podobný problém....len sa chcem spýtať či sa Vám to prejavovalo zvýšenou spotrebou...mne ako začalo cukať sa spotreba zvýšila z 6,5l priem. na 11l čo je dosť veľký skok.

Či mám hladať problém inde? Mám motor AKL.

Diky

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...