Přejít na obsah

Snímače otáčok Octavia 1.6 74kw AKL


wladko1307

Doporučené příspěvky

vikino1: u tebe to bude asi špatná váha vzduchu, ta když je špatná, tak způsobuje velký nárust spotřeby paliva. Než nastartuješ, tak odpoj konektor z váhy a pokud se chod motoru zlepší, tak je špatná váha

Taky by to mohla být špatná lamda sonda...u minulého auta co jsem měl tento rapidní nárůst paliva způsobila lamda,navíc byl cítit benzín z výfuku.

Editováno: , autor: DOMINIK 23
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Váhu som odpojil a nedalo sa s tým poriadne jazdiť.Takže váha by mala byť OK. Pozeral som potom pameť závad a konečne sa tam niečo našlo. Dve chyby na tu váhu a teplotu nasávaného vzduchu ale tie tam boli určite kvôli tomu odpojeniu konektora.z váhy. Je tam aj teplota. Ale tretia 00537 vadná lambda sonda! Tak konečne viem kade sa uberať. Chyby som vymazal a uvidím či sa to potvrdí.

Dominik 23 tiež ti to pri pridávani plynu triaslo a žiadny výkon? Benzín tiež občas cítiť.

Editováno: , autor: vikino1
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Při odpojení váhy se načte do paměti chyba (to bude ta co jsi tam měl) a lambdu ještě můžeš nechat ověřit, když si zajedeš na emise a řekneš jim, že potřebuješ zjistit jestli ti správně pracuje lambda. Dál ti můžu doporučit, pokud jezdíš hodně po městě nebo v nízkých otáčkách (do cca 3000ot.), tak po zahřátí motor podržet pod krkem, třeba na dálnici nebo na okresce na 3. nebo 4. stupeň 1-2 minuty točit kolem 6000 - 6500ot. aby se ta lambda opálila, třeba to pomůže... ;)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To s prehrabnutím roštu som už skúšal dal som jej dobrý záhul lol nepomohlo.Najhoršie že auto nemám k dispozícii je synove a ten chodí do práce. Teraz mi volal,že už na päťke nejde vôbec.

Ja by som mu dal moje ale mne zas odišlo predné ložisku a už sa na tom nedá vôbec jazdiť. Len sa mi v tej zime nechce válať pod autom. No nejako to poriešim .Díky za typy. :palec2:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

Jak je to s motorem AKL, O1, rv.2000, 1.6 74 kW. Existuje sance ze bych si ty snimace otacek vymenil sam, nebo bych to mel plesknout mechanikovi aby shodil rozvody, jak jsem se tu vyse docetl.

Jinak ten stejny problem jako vetsina tady, houpajici se otacky..... vymeneny svicky, po vymene vahy vzduchu se otacky vic drzi, ale i tak to neni tak jak by to melo byt, klapka vycistena a nastavena, palivovy filtr vymeneny, tak snad uz to konecne vyresim tou vymenou snimacu...

Dik

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Vyzerá to že mám podobný problém....len sa chcem spýtať či sa Vám to prejavovalo zvýšenou spotrebou...mne ako začalo cukať sa spotreba zvýšila z 6,5l priem. na 11l čo je dosť veľký skok.

Či mám hladať problém inde? Mám motor AKL.

Diky

nejsem si uplne jisty ale pokud to cuka a je vetsi spotreba tak bych sazel na lambda sondu?

co si myslite?

lambda sonda ridi spalovani coz by vysvetlovalo vetsi spotrebu i cukani ,

lanbda vraci spatne hodnoty >> RJ spatne vyhodnoti >> auto cuka

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 rok později...

tak od včerejška mi začala octa akl cukat taky - ale jenom asi 1. minutu po startu, poté už NE. Díval jsme se do papírů a svíčky byly měněny před 38000km, z toho je asi 14000km ujetých na LPG. Celkově najeto cca 212800km. A dělá to jak na benzin, tak lpg - mohu posoudit, protože se při včerejších 30st. přepne hned po vyjetí ze zahrady. Tu 1. minutu to má problém nejen v tahu, ale už i při lehkém zvýšení otáček. Volnoběh ale naprosto pravidelný, žádné lítání otáček. Co navrhujete za řešení ? Já bych začal těma svíčkama, snad to bude jenom tím...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 rok později...

Ahoj. Tak už prohledávám opakovaně několikáté téma tady na fóru - podle názvu - ale nakonec je to debata o něčem jiném . Mám Octavii 1,6  SR - kód motoru  AKL a koupil jsem jí od člověka který nechtěl řešit opravu . Teď jí řeším já a nějak nemohu přijít na to kde je problém. Motor jde nastartovat / i za studena / bez problémů na první otočení . Na volnoběh běží bez problému ale asi tak po cca 3-5 minutách začne poškubávat - až nakonec chcípne úplně . Opět ho nastartuji a běží zase + / - stejnou dobu. Horší je to s reakcí na plyn. pedál - ta je nulová a nebo ještě lépe řečeno se auto začne dusit - nedá se ani rozjet . Teď postup : Napíchnuto na Vag - 0 závad , následně nové svíčky , kabely , nová vzduchová hadice od filtrboxu ke klapce , klapka vyčištěna  ,  filtr paliva , vzduchu a oleje + olej  . V nádrži podle Vagu cca 8 litrů benzínu - čerpadlo je slyšet , dotlačuje. A teď dotaz : Od čeho dalšího se mám odpíchnout a začít hledat ????  Klapka - špatná funkce , váha vzduchu , snímač na klice - vačce  - hallův snímač , Vážné netuším kde začít a hlavně jak do toho nenacpat hromadu peněz zbytečně . Děkuju moc za každou dobrou radu  - mimo rady " prodej to dál "      

 

 

EDIT:

tak od včerejška mi začala octa akl cukat taky - ale jenom asi 1. minutu po startu, poté už NE. Díval jsme se do papírů a svíčky byly měněny před 38000km, z toho je asi 14000km ujetých na LPG. Celkově najeto cca 212800km. A dělá to jak na benzin, tak lpg - mohu posoudit, protože se při včerejších 30st. přepne hned po vyjetí ze zahrady. Tu 1. minutu to má problém nejen v tahu, ale už i při lehkém zvýšení otáček. Volnoběh ale naprosto pravidelný, žádné lítání otáček. Co navrhujete za řešení ? Já bych začal těma svíčkama, snad to bude jenom tím...

Ahoj. Podle mne jdi po svíčkách , 38 000 je docela dost - samozřejmě podle značky a druhu svíček . U některých je doporučen interval pro výměnu 25 000 a u jiných 60 000 . Rozhodně to  není taková cenová darda za nové .

Editováno: , autor: Wojnar
Edituj příspěvky!!
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tezko ti hned poradim kde najdes chybu, ale postupnou kontrolou jednotlivych soucasti se treba nakonec zavady doberes... zacal bych kontrolou tlaku paliva v liste, jestli je tlak na volnobeh 0,25MPa jak ma byt  a jak se meni kdyz se motor zacina dusit (tlakem overis regulator tlaku paliva, vstrikovace, cerpadlo)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...
  • o 1 měsíc později...
  • o 4 měsíce později...

záleží co máš za motor, jakou verzi 75kW

- pokud AVU tak to jde blbě protože se musí sundat rozvody, je pod vačkovým kolem (pos. 11)

- pokud BFQ tak tam je pod škrtící klapkou, musíš ji vyndat a pak se k němu dostaneš (pos. 16)

poloha viz obrázekattachicon.gifsnimac vacky.JPG

zdárek chlapi jak vypadá ten připravek na přidržení vačky nemužu to povolit.výměna čidla vačky pod rozvodovým kolem

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 5 let později...

Zdravim, taky mam nějaký takový problém,  mam tez oct 1 1.6 74kw  benzin+lpg. Obcas cuka i na lpg, do kopcu vubec netahne. Zere to jak k...a :( Tak za rychlost 1, 2 max 3, zalezi jaky je kopec a jak jsem rozjety. ;) z kopce  120km ale uz jsem musel brzdit. vymena svicek-stejny. No hodili jsme to ze strejdou na diagnostiku,  a prave ukazalo halluv snimac. Driv me v servisu rekli ze vaha vzduchu a dalsi veci...tak cekame az prijde snimac a uvidime. Ale ten pristup strašný... jeste jsme zkouseli komprese ty jsou ok, jestli treba neni podpaleny ventil. Komprese proste v pořádku. Nemyslime si ze vaha vzduchu je k.o. ale ten snimac. Ono to i odpovídá dle diskuse ;) tak jsem zvedav az vymenime halluv snimac.  Jak to pojede. Dam vědět zatim kluci 

Editováno: , autor: Petr311
Preklep slova
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 měsíce později...
V 18. 2. 2020 na 20:06, Petr311 napsal:

Zdravim, taky mam nějaký takový problém,  mam tez oct 1 1.6 74kw  benzin+lpg. Obcas cuka i na lpg, do kopcu vubec netahne. Zere to jak k...a :( Tak za rychlost 1, 2 max 3, zalezi jaky je kopec a jak jsem rozjety. ;) z kopce  120km ale uz jsem musel brzdit. vymena svicek-stejny. No hodili jsme to ze strejdou na diagnostiku,  a prave ukazalo halluv snimac. Driv me v servisu rekli ze vaha vzduchu a dalsi veci...tak cekame az prijde snimac a uvidime. Ale ten pristup strašný... jeste jsme zkouseli komprese ty jsou ok, jestli treba neni podpaleny ventil. Komprese proste v pořádku. Nemyslime si ze vaha vzduchu je k.o. ale ten snimac. Ono to i odpovídá dle diskuse ;) tak jsem zvedav az vymenime halluv snimac.  Jak to pojede. Dam vědět zatim kluci 

Tak jak to dopadlo, mám podobné problémy. Auto startuje studené i teplé. Studené jede normálně ale když už je ohřáté tak jako bych krotil býka přískokama z každého přidání plynu. V servisu mi řekli že to hlásí poruchu od Hallova snímače a že to musí na zvedák. Bojím se že to ale nepomůže a budou to jen peníze z kapsy. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...