Přejít na obsah

Jakou Felicii?


Patata

Doporučené příspěvky

Jen za takovou sumu? Mno pokud bys do jara ještě víc našetřil, tak rozhodně 1.3 MPi (50 kW), r.v. 1999 až po poslední červnový 2001. Ty motory se jen tak nekazej a jsou nesmrtelný a vydrží Ti hodně. 1.6 MPi je sice trošku silnější, ale není to tam akceleračně až tak dost znát a navíc žere olej. A 1.9 D už vůbec nebrat. Tyhle ročníky už netrpěj tzv. dětskejma nemocema než první Feldy a mají mnoho zlepšení a opatření. Jelikož tzv. akční model (ABS, 2x airbag, el. okna, alarm apod.) jistě nebudeš kupovat, je dražší a dost obtížně se shání, neboť jich bylo málo vyrobených, tak aspoň sežeň tu, která má aspoň posilovač řízení ;) Snad se Ti podaří sehnat ve skvělém stavu i motorově. Good Luck :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Zdravim,

mam Feldu 1.3 MPi (50 kW) a sem nadmíru spokojenej. Mam rok 1997 a má najeto cca 110tis. nikde nic netluče nemlátí motor beží jako hodinky akorát se teď začal malinko ozívat klíňák (běžná věc) ale jak řikám po technický stránce vše ok ale problém je samozřejmě s korozí (lemy klasika, pátý dveře už byli dělaný) samozřejmě záleží na tom jak se k tomu kdo chová. Ale dělám ve Škodovce (krátkou dobu) a zatím sem měl tu čest se svést v 1.6 a oproti tý 1.3 bych řekl že to neni žádnej zázrak (výkonově) každopádně s 1.9 D sem ještě nejel a co slyšívám a i tady čtu tak většina lidí si na to stěžuje. Zkrátka já bych asi osobně doporučoval 1.3, sice když jedu na dálnici tak je hlučnej ten motor ale jinak pohoda.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ono to bude kus od kusu, znám pár lidí, co dieselovou Feldu mají a nemůžou si jí vynachválit a pak jsou lidi co mají s 1.6kama jenom problémy, já osobně bych se držel českýho skoro bezproblémovýho motoru, protože jak si řekl, tak ta 1.6ka zase tak o moc líp nejede, ale to je věc názoru...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Můžu přidat svojí zkušenost s Feldou.

Měl jsem r.v.99, 1,3 MPI 50kW, combi, SportLine. Auto mi naprosto vyhovovalo a sloužilo skoro 9 let k naprostý spokojenosti. Podvozek jsem časem vylepšil předním stabilizátorem a tlumiči HP, motor dostal 260° vačku a k ní čip Cimbu, mělo to mít 68kW a 120Nm. Před 2 lety jsem jí prodal a pořídil Octavii 1,6 75kW. Na feldu rád vzpomínám, je to dobrý auto a z tý její bezpečnosti bych nebyl zbytečně vyjukanej. V Octavii ani ve Fabce se necítím výrazně bezpečněji, než to bylo ve Feldě.

Třeba ta naše někde kolem MB jezdí, prodali jsme ji v Havexu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mel jsem Feldu 1.6 MPi, r.v. 1997, zadni lemy dostavali docela zabrat, ve 180km/h(tachometr.) mi uletely oba ty plastovy lemy tak to bylo shnily :-D ale to se opravilo a pak v pohode, ale nechapu lidi co pisou ze neni takovej rozdil mezi 1.3 a 1.6 , ty 1.3 a 1.9d jsou "docela" liny oproti ty 1.6 a spotreba skoro stejna, a me teda olej nezrala vubec, pak sem ji prodal a koupil Fabku 2.0 MPi 2001, ale furt muzu rict ze felda byla " zivejsi" a lip ovladatelna docela, ale dvoulitr je dvoulitr :p

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 měsíce později...

Zkus to porovnat - a zapomeň na chvíli na jiné značky a typy.

Felda:

+ nízká cena

+ levné ND i servis

+ relativně větší vnitřní prostor

- velmi často "chytají lišku" neboli "kvetou" - i ta nalinkovaná má v popisu "počínající koroze lemů blatníků a 5. dveří" - což znamená, že za 2 roky na ní budou puchýře laku a kytu a budeš moct ty lemy měnit a shánět klempíře na 5. dveře nebo rovnou celé víko.

Fábule:

- vyšší cena

- citelně stísněnějsí vnitřní prostor - nezachrání to ani kombík

+ vyšší odolnost proti korozi kastle

Provozní náklady obou jsou přibližně stejné, rozdíl je například v ceně gum (13" Felda, 14" Fabka - rozdíl cca 200-500Kč na kuse) a podobných ND. Pojistné na povinné ručení je u obou stejné (beru Fabku 1,2), u havarijky je Fabka z důvodu nižšího věku a dražších oprav samozřejmě nákladnější. No a včíl mudruj, ogare!

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 8 měsíců později...

Ahoj,

Nemám ani tak problém s autem, ale se sháněním přesných technických údajů a parametrů o něm pro svoji bakalářskou práci do školy...

Pro svoji práci jsem si vybral krátkou felicii, kterou máme v rodině a to r.v. 1997 s motorem dle technického průkazu 781.135 M (40kW).

Bohužel se mi nedaří zjistit několik důležitých informací... Takže pokud někdo ví kde sehnat, nebo je zná, byl bych velice vděčný.

1) Výkon motoru této felicie je dle technického průkazu 40kW při 4500 ot., ale na stránkách škoda-auto.cz píší že to je při 5000 ot. takže neví někdo kde je pravda?

2) Kroutící moment? měl by být dle informací co jsem našel na internetu 94 Nm při 3250 ot.

3) Maximální dovolené otáčky motoru dané omezovačem - 6500 ot/min, je to pravda?

3) Potřebuji také pro svoji práci graf s momentovou charakteristikou a výkonem tohoto motoru když byl nový, bohužel se mi nedaří dohledat ani obecnou charakteristiku od výrobce...

Nicméně dle informací, co mám bohužel jen z doslechu, tak se při výrobě motorů ve škoda auto každý motor dával před montáží na zkoušku a tím pádem pokud to teda tak dlouho archivují, tak by měl jít sehnat přímo graf k motoru, který mám k dispozici, neví někdo co je na tom pravdy? Zkoušel jsem psát přímo do škodovky, ale odpověď jsem nedostal žádnou...

4) Dále hledám převodové poměry na jednotlivých stupních: I-3,462 II-1,957 III-1,31 IV-0,975 V-0,756 Z-2,923 (tyto hodnoty by měly být dobře, bohužel je také nemám kde na 100% ověřit)

5) Převodový poměr rozvodovky (stálý převod) jsem našel: 3,833

6) hledám informace ohledně aerodynamiky: čelní plocha auta = ?, součinitel odporu vzduchu = ?

7) maximální rychlost udávaný výrobcem je dle TP 151 km/h, a zrychlení 0-100 = dle internetu 15,5 u Hatchbaku

Našel by se někdo, kdo by mi mohl tyto informace potvrdit, vyvrátit nebo doplnit?

Děkuji

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zkusím odpovědět na par otázek.....

1) Zajímala by mě ta stránka ze skoda-auto.cz, kde jsi tyto parametry viděl? Jinak Ty hodnoty co popisuješ pasujou na typ 135B mono-motronic.

2) Ty hodnoty co popisuješ pasujou na typ 135B mono-motronic. Jinak tedy 40kW/4500 a 99Nm/2500. Chiptuner Cimbu a Sportmotor uvádí cosi o vyšších než papírových výkonech 44kW a přes 100Nm resp 55kw.

3) řekl bych, že je možné to i zkusit. Ale 40kW má myslím 5800ot a 50kW asi 6000ot.

3) Obecně se stačí podívat na firmy provádící chiptuning (cimbu.cz, sportmotor.cz) Pár grafu je i tady na railweb.sk

4) Na převodovce je číslo, tím si upřesníš sice specifikaci, ale ne zcela. Nejlepší je dále ještě visualní kontrola dle dílenské příručky a její obrázky převodovek.

5) Je to možné...podle mě ale nejisté. Co já vím podle praktických zkušeností, tak starší 1.3 MPI (myslím 09/1996- do nekdy 1997-98) měli převodovky težší převod tj. také 40kW měl těžší převod než 50kW.

6) Netušim.

7) jj to sedí...viz manuál auta

Editováno: , autor: Haski
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Wittmann: díky za odpověď, no do škodovky jsem samozřejmě zkoušel psát e-mail i volat, ale bohužel jsem se nedostal dál než na infolinku. Na e-mail mě nikdo neodpověděl a telefonicky mě bylo řečeno, že můj dotaz předají do oddělení, které to má na starosti, vzali si moje tel. číslo a e-mail, ale to bylo také zatím vše (vše bylo více jak 3 týdny zpátky)...

Haski:

stránka na skoda-auto.cz je : http://www.skoda-auto.cz/cze/model/olders/models/pages/felicia.aspx

maximální dovolené otáčky zkusím, jen jsem si chtěl trochu ulehčit práci a použít údaj z internetu

na převodovku tedy také mrknu

---------------------------------------------

Zatím díky za odpovědí, pokud by ještě někdo něco věděl, ať napíše...

Pokud by někdo měl náhodou tel. číslo na někoho ve škodovce nebo e-mail, kam bych se mohl obrátit, byl bych vděčný za jeho napsání.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...