Jump to content
Plzeňáček

Nezávislé topení Webasto - problémy

Recommended Posts

A načíst chyby topení mohu nějak sám, případně jak? Nebo to musí udělat autorizovaný servis?

Jde se nějak laicky na ten hořák podívat nebo se to musí zcela rozebrat....? Je tam nějaký filtr, který by se dal zanést?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Chyby lze nacist napriklad VAGem, bez toho s tim nic neudelas. Filtr tam zadny neni a rozebrat to znamena pul dne prace - sundat naraznik odpojit topeni z chladiciho okruhu a rozebrat. Urcite bych do toho nesel pred nactenim chyb. Pokud je to v zaruce, tak bych to sam vubec neresil a dal do autorizaku.

Edited by Marty8

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vag vyčte chyby jen u origo montáže. Pokud je dodělávka jak mám já, musíš se nějak píchnot přímo na topení.

Mě to dělali teď nedávno, ale nebyl sem u toho.

Na hořák a čidlo se sám podiváš, ale je to tak jemná mechanika, že pokud nevíš co a jak tak seš v ..... To radši zaplať jako já 900kč a máš smazaný chyby, překontrolovaný a jistotu, že ti nikde nepoteče.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zdravím... Mám Superba 2, cca 3 měsíce vč. nezávislého topení. Dokud byla teplá zima, vše bylo OK. Když ale uhodily mrazy, tak topení začalo zlobit.

Byl jsem s tím 2x v ČSAO a resumé je baterka - prý v extrémních mrazech (-10°C a níž třeba) zachovává zbytek energie pro nastartování. Projevovalo se to tak, že topení sice běželo, ale nepustilo větráky pro vyhřátí. Po nastartování a jízdě byl motor lehce předehřátý. viz. video

Pak někdy nenastartovalo vůbec (ačkoliv dálka dlouze zasvítila zeleně). Zkoušel jsem pustit ručně v autě, ale to se třeba po 15 minutách zase vypnulo.

Nevím no... čekal jsem, že nezávislé topení budu mít právě pro mrazy i po -10°C. To je jakoby mi řekli, že klimatizace nemusí fungovat při teplotách přes 30°C :kol-32:

Při poslední návštěvě, kdy už byly teploty kolem 4°C mi mechanik ukazoval, že zase všechno jede a že v jednotce byla prý závada, že mi "vyhasl plamen" (netušil jsem, že v tom je karma :-). Prý pokud bych chtěl, tak jedině ho napadá dát tam 2. ("stovkovou" - taky nevím co to je) baterku, jako to měly dříve severská auta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jo tenhle problem s tim vetrakem znam - pokud napeti klesne dokonce az k 12V, vypne se i topeni, pak to zacne vypinat svetla interieru atd. Koupil jsem novou Vartu silver a od te doby mam klid

Share this post


Link to post
Share on other sites

Já mám auto teprve od června 2011 a s tím bufikem jsem měl problémy jak byly ty tuhý mrazy (cca 3 týdny zpátky) a baterku mi vyměnili na záruku.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mě se v těch mrazech vypínalo, když bylo kolem 25 pod nulou. Přičítal jsem to ztuhlé naftě, i když motor bežel normálně. Každopádně bez topení jsem ohřál motor na 90°C klidně po 50 km.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Byl jsem s tím ted v servisu minulý týden, VAG registroval chybu v nevytvoření planeme... zdá se, že to konzultovali se Škodou, ti je odkázali na jakési místo, kde je tenká trubička, (prý se poměrně často ucpává, ale na svolávací akci a globální výměnu to prý není....) Tu vyčistili a bylo po problému..... Nejdříve říkali, že za to mohou asi ty mrazy, že se tam srazil parafin a ucpal to... Po dotazu, že bych to potřeboval s určitostí vědět, páč tankuju premiovou naftu a vedlo by mě to k napsání výrobci nafty řekli, že to mohla být nějaká nečistota... že neví... :kol-32:

Z prvního telefonátu, když mi volali, že je to hotové, tak se zdálo, že pomohlo jen to, že to stálo v teple, jak jsem vyrozuměl v telefonu... ale po návštěvě servisu a rozhovoru s technikem by to vypadalo, že čistili tu trubičku.... možná myslel trysku hořáku... to už se nedovím, protože jsem u toho nebyl....

Každopádně teď to chodí jak má..... Třeskuté mrazy jsou však za námi... Jsem zvědav co příští rok..... :-)

Oprava v záruce......

Share this post


Link to post
Share on other sites

Další zima je tu a opět se mě vypíná větrák. Takže to auto pořádně neprohřeje. Baterku měnili loni na záruku a je to opět to stejný. Dokonce jsem jel 220km jen s jednou zastávkou (takže na celých 220km jen 2x startováno - na začátku a v půlce cesty) a pak jsem čekal hodinu v autě, měl zapnutý bufik a po cca půl hodině vypnul větrák. Takže já nevím co s tím. Příplatková výbava za 23tis a je to fakt na h**** . Kdyby to řekli při objednávce, že to nemají vychytaný, tak jsem si to nedával.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mě teď odešlo čidlo teploty a čerpadlo. Ať žije Webasto. Jinak to vypínání kvůli kapacitě baterky koukám mají všechny Superby a Škodovku to moc netankuje.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jak jsi poznal, že odešlo čerpadlo?? Ono to nezačalo foukat teplý vzduch když nešel motor a byla jednotka webasta odemknutá. Ta chyba co tam jsi měl je jasně jen čidlo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jinak ten pokles Škodovka řeší:

Postižené vozy: Superb II, Octavia II FL, Yeti

MR 2012

Reklamace zákazníka: Během provozu nezávislého topení při nižším napětí baterie se se nesepne ventilátor čerstvého vzduchu, popř. se předčasně vypne.

Technické pozadí: Při poklesu napětí pod 12V se aktivuje funkce odpojování spotřebičů, ŘJ BCM vypne ventilátor čerstvého vzduchu.

Servisní řešení: Proveďte On-line aktualizaci SW ŘJ climatroniku na verzi SW 0606. TPI v přípravě.

Aktualizace SW lze provést pouze u jednotek s HW18 a HW19

Sériové řešení: Od 22.KT 2012- Nasazení řídících jednotek climatroniku s novým SW 0606, kde není funkce odpojování ventilátoru při poklesu napětí pod 12V aktivní

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja mam nezavisle topeni v OII FL MR2013 a funguje bezvadně.

Jen me po cca 45 minutach behu v techto mrazech na radiu vypisuje hlasku "Battery Low", ale bezi normalne dal a pri naslednem startu neni vubec znat, ze by mela byt slabsi baterka.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zapíná se vždycky, když je méně než 5°C a vypíná se po dosažení pracovní teploty motoru. O vypnutí téhle funkce nevím, proč bys to dělal? Rychleji to topí a míň se ničí studený motor.

 

A víc to žere... Docela znatelně. Do práce to mám 6km a současnou nádrž jsem měl 9,4l/100. Což při teplotách okolo 0-5 C topení nepotřebuji.

 

JInak pokud se někomu topení po 5s vypne tak může být chyba i v oběhovém čerpadle. Voda se netočí, dojde k přehřátí komory a plamen automaticky zhasne.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dnes jsem byl v servisu.Topení naskočilo až po čtvrtém zmáčknutí DO. někdy vůbec a když naskočilo tak to bylo jako bych nastartoval AVII (hodně kouře a smradu).

Celý přední podběh mokrý od nafty a na zemi flek.Začlo mě to dělat v listopadu. Dnes odpoledne mě technik volá že byl špatný software (opraveno přeinstalováním nového) ale jak z hořáku tekla nafta tak naleptala nějakou hadici a tu budou mít až zítra ráno.

Tak uvidím vše je řešeno v záruce. Přídavné topení jede teprve druhou zimu :kol-44:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak to neznám co to je ?

Tak už vím zjistil jsem si to.Ale já to na autě nějak nepozoruji asi ještě není taková zima.

Edited by dominikg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mě to právě ted jak se teplota motá okolo 0-4C zapíná pořád. A je jedno zda jen posunu auto z ulice na dvůr, jedu 2km do obchodu nebo do práce. Štve mě to, zbytečně to žere benzín. Pokud bych chtěl si zapnout nez. topení s nastartovaným motorem, tak si ho zapnu na klimatizaci sam.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Taky jsem měl problémy s Webastem superb 2 rv 2009. Nekdy topilo nekdy ne a strasne kouřilo, pak už netopilo vubec. Bylo to nefunkci oběhove cerpadlo. Ted vse funguje jak ma. Cerpadlo jde jednoduse otestovat pres VCDS...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dobry den.. Potreboval by som pomoc.. Mam v octavii 2 webasto....zapína sa gombikom ktory je pod riadiacov pakou...ked ho stlacim svieti na zeleno...webasto zapne ale nedymi ani nefuka nic.. Raz za cas zacne fukat do interieru ale po 2 sekundach vypne...neviete mi pomoct?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je slyšet, že topení naskočí resp. že chytne plamen, rozjíždí se a pak zhasne? Potom tipuji oběhové čerpadlo v prdeli. Kupoupíš za 500 na vrakovišti (např. z turanu). To ze superbu neber protože je jiné a nepasuje.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Po delsí době opět zdravím,

 

mám ve svém SII nezávislé topení Webasto, které jsem až donedávna ovládal dálkovým ovládáním T91. Někdy v průběhu léta (nevím přesně kdy a proč, přes léto to až tak nevyužívám) se mi ale ovladač rozpároval a teď v průběhu zimy mi dálkové ovládání celkem chybí. Nejprve jsem myslel, že by to mohlo být baterkou v ovladači. Koupil jsem tedy novou, ale problém pořád stejný. Zkoušel jsem nékolikrát i nové párování (v pojistkách v motoru jsem vytáhl pojistku k webastu, čekal asi 30s, pak ji vrátil zpět a ihned držel off na ovladači) ale také to nepomohlo. Pojistku jsem vyndaval určitě správnou (když jsem zkoušel zapnout topení přímo v autě ovladačem na klimě tak to nešlo). Teď už mě tedy napadá jen robitý ovladač. Něž někam poletím a utratím 2-3 tis za nový tak se ptám - nestalo se to také někomu? Kde ještě by mohl být problém?

 

Předem díky

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Similar Content

    • By omicron
      Stále řeším nějaké chytré ovládání pro dálkový start motoru a zapnutí nezávislého topení (nejlépe pomocí aplikace pro smartphone).
      Při hledání řešení (vím o německém řešení DANHAG pro NT) jsem narazil na PANDORA, jež vedle autoalarmu umí i telemetrii a dálkový start motoru a dálkové ovládání nezávislého topení. Zachová i originální DO, umí i smartphone a přidává i další bezpečnostní funkce. Mám sice originál Škoda alarm, ale ten dálkový start motoru je impresivní, na léto velmi užitečný. Některé verze mají i přídavné zabezpečení KESSY systému.
       
      Nemá někdo zkušenost s nějakou variantou ?
      Jsou to asi Rusáci (které bytostně nemusím), ale v Rusku je Oktávka a Sup velmi rozšířen, a má to veškeré EU certifikace a v CZ docela velká podpora...
       
       
    • By Petik_hell
      Zdravim,
       
      Mam problémek, Nikde v šématech jsem nanašel jaké signály spíná komfortka. 
       
      Mam octavii 1.r.v. 1997 18 AGN. Komplet překopanej interier i exterirer na Facelift. Narazil jsem pouze u šííbru. Chci namontovat ovládání kolečkem což by nebyl takový problém, ale.....
      Přepinování svorkovnice podle schématu je jasnou věcí problém však nastává s dvěma drátama z komfortky respektive s jedním. I na starém motoru je ale jen jeden a pro ovládání kolečkem musím mít dva podle originálních schémat. Jde mi jen o to zda to jsou jen otevírací či zamykací signály od centrálu. Či zda se tento kontakt dá vyklemovat s kostrou či plusem, podle toho co komfortka spíná..
       
      Předem děkuji
    • By e1.
      Prišla zima a rozmýšľam nad montážou nezávislého kúrenia, resp. alarmu s diaľkovým štartom. Hlavné dôvody sú že nerád šoférujem v bunde, a bez nej to je perfektný spôsob na prechladnutie. Keď už je pod 5°C, tak cítim že auto zohrieva moc dlho. Druhým dôvodom je to že by som rád štartoval s už teplým motorom. Včera ráno boli necelé dva stupne nad nulou a kým sa voda zohriala na 90°C a olej dosiahol 50°C, prešiel som z domu viac a 7 kilometrov. Kým sa motor nezohreje, dovtedy je spotreba tiež dosť na hovno. Včerajšia jazda bola cesta do mesta na otočku, 24 km takmer bez státia, po mestskom obchvate, jednoducho nedeľa ráno. Keď som prišiel domov, priemernú spotrebu som mal 6,6 litra, čo je dosť veľa na to že som išiel plynulo (aj keď trochu rýchlejšie ako MPR). Keby som išiel v rannej zápche ktorá začína necelý kilometer od môjho bydliska, tak by to s tým studeným motorom a priemerom bolo ešte úplne niekde inde, a to nehovorím o tom čo by bolo ak by mrzlo a bolo napr. -10°C alebo ešte menej. To by sa ten motor asi nikdy nezohrial.
      Takže rozhodnutý som, že to chcem nejak riešiť. Bufík je asi lepšie riešenie, ale zatiaľ ma odrádza cena. Dostal som doteraz jednu cenovú ponuku na Webasto Thermo E, s prácou, materiálom a DO za 1620 €. Ja by som sa rád zmestil do nejakých 1000-1200 €.
      Ďalšia možnosť je nejaký alarm s diaľkovým štartom, napr. Magicar M870 AS CAN BUS. Cena je o dosť nižšia, predpokladám že s montážou by som sa zmestil do cca. 500 €. Tu je ale otázna bezpečnosť. Viete, mať každé ráno na parkovisku naštartované auto... Po čase by si to mohol niekto všimnúť a potom už stačí iba rozbiť okno a nasadnúť. Napadlo ma že by sa k tomu ešte mohol namontovať nejaký dodatočný bezpečnostný systém na prevodovku. Máte skúsenosti s takýmto dodatočným alarmom? A tiež ma zaujíma ako sa bude chovať originálny alarm. Budú funkčné oba, alebo pôvodný sa deaktivuje?
      Prosím napíšte nejaké skúsenosti.
    • By Petik_hell
      Zdravim,
      Mám menší prosbu, tento problém jsem i po fukci ,,hledat" nenašel.
      Chci vyměnit motor šíbru před faceliftem s kolébkovým přepínačem za motor po faceliftu webasto s otočným přepínačem. Podle schémat jsem si našel že se celá svorkovnice T6G musí přepinovat. V tom není problém. Problém je v tom že předface měl pouze jeden drát z komfortky a poface má dráty dva.
      Ten původní je jasnej. Ale ten druhý? k čemu tam slouží dva dráty z komfortky respektive z ŘJ centrálního zamykání? Mám dodělanou dálku (neorigo) s dotahováním oken. Má to s tím souvislost?
      Mám použít drát ze svorky 15a? tudíž spínané klíčkem? Ten drát mi ,,zbyde" z původního zapojení
      Děkuji za všechny tipy.
      Doufám že toto téma není duplicitní. Jestli ano omlouvám se a prosím o odkaz.
    • By asdfg_1
      Nezavisle kurenie do novej Octavie sa dodava aj s dialkovym ovladanim, alebo treba dokupit?
×
×
  • Create New...