Přejít na obsah

Vyhřívaný volant na OII ?


Diamant

Doporučené příspěvky

s volantem taky ale to si rovnou můžeš vyhřívat i šaltrpáku. Já ten volant nikomu nevyvracím. Na hory jezdím taky a nejen tady u nás a většinou vím že lyžování je do 4 tak mám topení nastavené půl hoďky předem což je ideální čas pro příjemnou teplotu v interiéru a pokud končím dřív tak si si ho aktivuju dálkou.A žádné ometání a škrábaní dělat nemusím.

A jinak pokud se nemýlím tak u O není volný přenášecí kroužek na volantu? Jedině že by jste zrušili airbag! ale i tak to nebude dimenzovaný na velký proud

jenze me jde predevsim o rano. pokud prijedu v 9 na sjezdovku a je hezky, tzn sviti slunicko, tak mi auto nevymrzne tak jako pres noc. navic, prijdu s lyzema k autu, nastartuju a nez sundam lyzaky a dam lyze do rakve, mam rozmrazeno i bez bufa.

spis mi jde o rano a kdyz jsem na dovoleny, tak bohuzel nevstavam kazdej den presne, takze casovej spinac by mi taky asi moc nepomoh...

jinak teda este se mi v zime nestalo, ze bych nastartoval, oskrabal a pak by se mi prvni kilometry nejak moc potilo auto...

Petr.L: nebudu si na svuj RS volant davat nejakej potah :D

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Petr.L: nebudu si na svuj RS volant davat nejakej potah biggrin.gif

Bud chci mit paradni volant z RS, ale bez vyhrivani, nebo si tam to vyhrivani dodelam, ale uz to holt nebude tak pekne. Ale maslim ze s trochou zrucnosti se to da celkem pekne udelat.

Anebo si primontujte na strop infrazaric nasmerovany na volant. :t

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Petr.L: nebudu si na svuj RS volant davat nejakej potah biggrin.gif

Bud chci mit paradni volant z RS, ale bez vyhrivani, nebo si tam to vyhrivani dodelam, ale uz to holt nebude tak pekne. Ale maslim ze s trochou zrucnosti se to da celkem pekne udelat.

Anebo si primontujte na strop infrazaric nasmerovany na volant. :t

jiste, souhlas, taky sis urcite vsimnul, ze ja jsem nikde nenapsal, ze budu svuj volant parat a znova sesivat. origo se to nedela, takze ja si fakt nebudu do volantu tahat drat, abych potom vyhorel. jen konstatuju, ze by to byla super vec.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Presne tak. Sedačky a volant sa podstatne rýchlejšie zahrejú, než to zvládne nezávislé kúrenie (topení). A ja mám obvykle práve ten problém, že si na zapnutie toho kúrenia beztak spomeniem až dosť neskoro (pár minút pred príchodom k autu). Myslím, že ani 15 minút nie je dostatočne dlhá doba, aby sa auto natoľko zahrialo, aby som povedal, že už je v interiéri teplo (konkrétne u A8). Takže vyhrievaný volant mi príde užitočnejší a aj menej nákladný.

Remus - šaltpáku ale nedržíš v kuse ako ten volant. A ja napríklad lyžovať nechodím a z práce aj tak neodchádzam pravidelne, takže ani naprogramovanie kúrenia by mi nepomohlo. Myslím, že to vyhrievanie volantu zase veľký prúd nebude potrebovať. Má to pomerne malú plochu. A už to nakáblovanie vyriešili u VW, tak prečo to riešiť znova?

PeterL - ani ja som to nerozoberal, tak neviem, ako je to s voľným miestom. Ale ten snímač teploty by to chcelo. Aj sedadlá to majú snímané a vyhrievanie sa realizuje na nejakú teplotu, ktorá sa udržiava automaticky. Mne by bohate stačilo, ak by sa volant vyhrieval rovnako ako u tej audiny, teda ak sa zapne ohrev sedadiel.

JirkaK - myslím, že AlesioP by ti vedel do sedadiel vložiť tie originálne vyhrievacie dečky, zbytok by si si musel zariadiť sám. Treba kabeláž, konektory, RJ výhrevu a ovládače.

Luke - On Peter to skôr myslel tak, že sa na volant dá nejaký materiál, do ktorého by sa ten odporový drôt zaboril a potom by sa to potiahlo kožou. Takto by ten odporový drôt nebolo cítiť ani vidieť. Myslím, že toto by bolo riešenie. Volant by bol hrubší a vyhrievaný. Skúste si M-kový volant od BMW. Ten má tiež hrubší veniec a je fakt super! Ak by sa našlo viac ľudí, čo by chceli potiahnuť volant perforovanou (RS) kožou, tak ja by som sa pridal. Ono zase nie je jednoduché zohnať kúsok tej kože. Treba kupovať naraz viacej. :(

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Presne tak. Sedačky a volant sa podstatne rýchlejšie zahrejú, než to zvládne nezávislé kúrenie (topení). A ja mám obvykle práve ten problém, že si na zapnutie toho kúrenia beztak spomeniem až dosť neskoro (pár minút pred príchodom k autu). Myslím, že ani 15 minút nie je dostatočne dlhá doba, aby sa auto natoľko zahrialo, aby som povedal, že už je v interiéri teplo (konkrétne u A8). Takže vyhrievaný volant mi príde užitočnejší a aj menej nákladný.

Luke - On Peter to skôr myslel tak, že sa na volant dá nejaký materiál, do ktorého by sa ten odporový drôt zaboril a potom by sa to potiahlo kožou. Takto by ten odporový drôt nebolo cítiť ani vidieť. Myslím, že toto by bolo riešenie. Volant by bol hrubší a vyhrievaný. Skúste si M-kový volant od BMW. Ten má tiež hrubší veniec a je fakt super! Ak by sa našlo viac ľudí, čo by chceli potiahnuť volant perforovanou (RS) kožou, tak ja by som sa pridal. Ono zase nie je jednoduché zohnať kúsok tej kože. Treba kupovať naraz viacej. :(

ja som sa pytal chalanov na tejto stranke www.auto-interier.sk na maly koženy paket čo je ručna, šaltpaka a volant a vyšiel na 3000 cely paket tak nemyslim že len volant potiahnuť by bolo tak finančne naročne..

Diamant - skus zistiť číslo dielu toho otočneho prepojenia medzi volantom a RJ stlpiku a zistim či tam maš volne vedenie

ja na fabke napr mam jeden pin volny (asi na MF volant???) a na ten to mienim napojiť

Editováno: , autor: profor
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No číslo dielu momentálne asi nezistím, ale nemám multif. volant, tak určite nejaké rezervy tam budú (myslím ak by sa vymenil ten diel). Horšie to je, ak by som chcel pri príležitosti výmeny aj ten multif volant. Budem musieť vypátrať, či napr. Golf môže mať aj vyhrievaný multif. volant.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

Ochladilo sa nám, tak môžem čerstvo poreferovať, ako sa originálny vyhrievaný volant správa v takomto počasí. Volant sa zahreje pomerne rýchlo, takže nechladí. Jeho teplota je taká, ako keby ste chytili miesto volantu, ktoré ste predchvíľou dlhšie držali v rukách (ale nie totálne premrznutých :) ). Teda teplota nie je vysoká, je taká príjemná. Rozhodne to ale stačí na to, aby sa vám "rozmrazili" skrehnuté prsty. Po uchopení priečky volantu človek zistí, že tá je vyslovene studená. Takže rozdiel to je. Teplotu volantu človek vníma v podstrate pri každom prechytení. Až keď sa interiér celý prehreje, tak už ten volant je celý rovnako teplý (veniec aj priečky). Očividne je vo volante snímač teploty a elektronika sa postará o to, aby bol veniec neustále príjemný.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 roky později...

No zatiaľ stále píšem len o tom z Audi. Momentálne ešte nemám multif. volant, tak to neriešim. Okrem toho asi bude celkom problém zohnať tú "dečku", ktorá je pod kožou a hreje. Toto bude asi najväčší oriešok!

Tady jsou ty dečky do volantu za 30 EUR

http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=40&t=141484&p=1674062&hilit=30+eur#p1674062

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 měsíce později...
  • o 4 měsíce později...

Tak jsem se opět hrabal v budíkách na OII a jentak náhodou jsem si všimnul že na otáčkoměru co jsou seskupené různé kontrolky, je i příprava na kontrolku na vyhřívaný volant.. Obracím se proto na odborníky v oboru :) už to někdo někde na Octavii nebo na Superbu viděl?? Vím že třeba Audiny to mají... Ale na Škodovce jsem to zatím neviděl. A na fóru jsem také nicmoc nenašel. Ale na těch budíkách to prostě máme všichni ;)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak jsem se opět hrabal v budíkách na OII a jentak náhodou jsem si všimnul že na otáčkoměru co jsou seskupené různé kontrolky, je i příprava na kontrolku na vyhřívaný volant.. Obracím se proto na odborníky v oboru :) už to někdo někde na Octavii nebo na Superbu viděl?? Vím že třeba Audiny to mají... Ale na Škodovce jsem to zatím neviděl. A na fóru jsem také nicmoc nenašel. Ale na těch budíkách to prostě máme všichni ;)

"Všichni" asi nie, lebo tipujem prítomnosť tejto kontrolky len u faceliftových budíkov. Ale ani na nich (MR 2010) som takú kontrolku nenašiel? Kde to vidíš? Teda myslím asi v ktorej časti otáčkomeru resp. rýchlomeru.

Ale aj keby to tam bolo, aj Fabia I mala kontrolku tempomatu, ale až keď sa presunula z budíka hore medzi teplomer a plaivomer, začala fungovať. Takže ak je na niečo kontrolka, tak to ešte nič neznamená.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mám kopec fotiek budíkov, ale ani na jednej poriadne nevidieť, aké kontrolky sú v otáčkomeri (vidieť len rýchlomer - tam je napr. nevyužitá kontrolka sklopených zadných operadiel a tiež sa nepoužíva).

Ale s kontrolkami by som si hlavu nerobil, lebo napr. už Favorit mal kontrolku ABS, ale napríklad aj v Q5 mám kontrolku na sťahovaciu strechu :)

Každopádne u FL budíkov tam už žiadna kontrolka vyhrievania volantu nie je.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 měsíce později...

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...