Jump to content
luke46

1,2 TSI - cukání motoru

Recommended Posts

O víkendu jsem se vydal na delší projížďku a po čase začalo v motoru neobvykle cukat. Dělo se to pokaždé když jsem měl zařazenou 4 nebo 5.ku a otáčky kolem 1500-1800. Když jsem dal plyn na podlahu tak kolem 2000 přišel 1 škub a kolem 2500-2800 další. Je to něco jako "náhlé vypnutí a poté náhlé zabrání turba".....

V minulém týdnu jsem byl na výměně startovacích kabelů které mě prokousaly kuny, provedli diagnostiku a údajně je vše OK. Cukání se děje pouze při plném sešlápnutí plynu....u 1-2-3 rychlosti to nedělá....

Je to přirozené nebo se zase mám obrátit na servis? Auto má najeto okolo 1000km takže se stále motor zaběhává....

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Přirozené to dle mého názoru není. Zabírat by to mělo plynule. Tohle TSI mám v práci (najeto přes 9000 km) a nic takového jsem nezaznamenal. Jestli tam ještě nemáš něco prokouslého. :) Obrať se na servis.

  • Downvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ahoj Ja mam fabiu 1.2 TSI 77 kW, najazdene nieco cez 7000 km a zacalo mi to robit ties pri 4 a 5 rychl. stupni ale len ked nieje motor este zohriaty. (po cca 6 km to uz nerobi)

Ak by ste niekto vedel cim to moze byt dajte vediet

Edited by ori1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Já mám právě OPAK....dělá to až najedu více jak 10km a motor je na optimální teplotě....a přijde mě jako by se turbo zahlcovalo...když jedu pod 1800 ot. a chci zrychlit zaslapnutim plynu na podlahu treba na 5 rychl. stupni tak to zavrávorá no. Asi se zítra objednám na serivs :-(

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jak jsem si tam minulý týden nechal měnit kabely (kvůli prokousání) tak jeden spatně zapojili. Byla to tedy jejich chyba která se vztahovala na záruku.

Správně to teda zapojili, prohnali diagnostikou a projeli (cca 10km) a údajně OK. Vzhledem k tomu že jsem spěchal domů nemohl jsem to moc projet ale v místech a situacích kde to cukalo už to díky bohu nedělá.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Otec má yetiho 1.2 tsi 77kw najeto kolem 8000 a dela to nekdy casto a nekdy vubec. hlavně při sešlápnutí plynu na jakýkoli převodový stupeň

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na firmě máme služební FII 1,2 TSI (63kW) a necuká a je jedno, jestli je motor studený nebo zahřátý. Myslím si, že by to cukat nemělo, bude tam nějaká chyba, pokud jste nenačerpali špatné palivo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Palivem to nebylo a mám to vyřešeno (snad definitivně) už necuká v jakémkoli rozsahu teplot.

Je jasné že cukání není normální, tak pokud to někomu dělá a ještě k tomu má třeba záruku, ať neváhá a hodí to tam ;-). U mě to byla v podstatě prkotina a co to udělalo.....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jsem si myslel, že mne to nepotká. Dnes ráno nastartuji a zdá se mi, že motor nějak blbne. Po přidání plynu začal motor jakoby se dusit. Následovala cesta 15 km, po rovince při jemném přidání plynu dobrý, když jsem sešlápnul více, tak se začal dusit. Po 5 km naskočila dokonce kontrolka EPC a spaliny. Zastavil jsem a vypnul motor, po nastartování kontrolky zhasly. Nasledovalo dalších 10 km, do mírného kopce, normálně jsem musel podřadit až na dvojku, na 3 bych se asi ukuckal a kopec asi nevyjel, ikdyž jindy na 3 normál i na 4 v poho. Po 4 hodinách nastartuji, při pomalém sešlápnutí plynu dobrý, jak plyn přidám rychleji hned zase kuckání, dušení. Zajel jsem do servisu, ať mi řeknou. Hm nový motory, dnes nemáme čas,máme plno, takže až v pondělí. Cesta domu, volná jízda, hodně volná jízda, bez rychlého přidání plynu jinak by se asi udusil a ukuckal, kopečky podřadit a na málo plynu. Tak jsem zvědav, nemáte někdo zkušenost? Mám najeto 600 km.......jojo tolik

Share this post


Link to post
Share on other sites

Takže ja to už mam tiež v poriadku stačilo podotlačať kable (k sviečkam) a odvtedy všetko v pohode už par tyždňov.

Snaď sa to takto ľahko podari opraviť aj ostatným.

Edited by ori1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hmm... možno to bude zimou, vlhkosťou a benzínom... :feve:

Tak benzin, prvni tankovani SHELL a dneska OMV, zima a vlhkost? no to treba, poslední jizda byla v chumelenici a silnice pod snehem pak auto den stalo a dnes toto.

S fabcou se mi to nestalo a ze jsem vanici taky jel a ne jednou a jakou.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dnes jsem auto odvezl do servisu, že se na to podívají. Po hodině telefon, jsou překousané kabely od hlodavců, musíme je objednat a zítra bude auto k vyzvednutí. Tolik k cukání.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Já jsem najezdil na nových kabelech a po návštěvě servisu cca 400km....o víkendu jsem jel 2x 150km v kuse a cukání je zase tu. Už to dělá jen málo ale je to nepříjemné...Předtím to byl nezastrčený kabel ale teď jsou všechny OK....Budu to tam muset zase hodit ať na to mrknou.

CÍTÍM SE JAK BLBEC TAM FURT VOLAT!!!!! Ale zas na druhou stranu je to jejich problém, platná záruka tak ať se starají :(.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zkuste si koupit na kunu něco,třeba já to mám plašič po zkušenosti ve fa,že jsme museli kupovat během týdne dvě sady káblů,jsem si to hned objednal pro mně,ve fa se ty nový omotali izolačkou a je klid.Hned,jak jsem viděl ty káble na veletrhu,tak jsem věděl svoje.

Edited by petrumr

Share this post


Link to post
Share on other sites

reklamovat, reklamovat, reklamovat, nevím sice jestli vaše motory mají EGR ventil asi ne, ale u mě to řešil servis v záruce pokus-omyl asi 5x po těžkém přesvědčování a až po odborném posouzení paliva u jejich firmy (benzin od hypermarketu byl dobrý!!! haha!!! vždyť je z jedné bečky jak většina ostatních).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pokud nejsou překousané kabely, může tuhle závadu způsobovat netěsnost vstřikovacích ventilů, řeší se to výměnou na záruku a je připravená nová flash pro řj , která má údajně odstranit tohle cukání, pokud to nejsou kabely ani ventily :palec2:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Snad nebudu muset reklamovat a reklamovat dokola a vyřeší to už teď jak se objednám! Začít ty kuny střílet!!!! Mě sprej a vlasy zatím fungují...a snad fungovat budou!

Je zajímavé že to dělá až při zahřátém motoru okolo 90°C a po najetí více km...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak isto som mal už dvakrat po sebe prekusany kabel zapalovania vzdy druhy valec, rozkusany na tri kusy!! Prvykrat som to nechal vymenit v servise, druhykrat som to menil sam. Zaruka sa na to nevztahuje, takze som to platil keš, cca do 20 € za kabel. Pisal som aj do Skodovky, vraj to nie je technicka zavada. Teraz mam v motorovom priestore chumač chlpov zo psa. Zatial ziadne prekusnutie. :aggressive:

post-55743-0-60537800-1294057779_thumb.j

post-55743-0-95984000-1294057765_thumb.j

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jo takovou zkušenost už mám taky za sebou. Ze čtyř káblů jsem měl pokousaný 3. Na káble jsem čekal týden, prý nejsou. Kable jsem nastříkal spreyem a do přístřešku na auto jsem dal rušičku. Zatím je klid, doufám, že napořád.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...