Přejít na obsah

1,2 TSI - cukání motoru


luke46

Doporučené příspěvky

Vn káble s uhlíkovým jádrem se blbě měří, ono tam nejde ani tak o průchodnost kabelu pro výboj (až na jiskřiště), jako o NEPRŮCHODNOST IZOLACE. Uhlíkový jádro může bejt 1000x souvislý, pokud je porušená celistvost izolace (prokousnutím) a tou dírou ven z káblu šlehá jiskra někam do prdele místo aby skákala na svíčce ... Nejjistější je ty káble vyměnit při jakýmkoliv cukání. Bohužel to leze do peněz ... Ale nedávno mi kolega z jinýho fóra poslal fotku škrticí klapky, zespoda doslova zasraný karbonem - když vylouhoval klapku a celý sací potrubí v kýblu s benzínem a vymyl ten sajrajt ven, jako zázrakem mu auto přestalo i škubat - motor tam má 1,4 16V 55kW ...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahojte, tak pridám svoju skúsenosť:

 

Auto: Škoda Rapid Spaceback

Motorizácia: 1.2 TSI 63kW

Rok výroby: 2015

Najeto: 25 000 km

Spôsob využitia auta: Dlhé cesty po CZ dialnici a občasné behačky po meste

 

Po zajazdení nového vozu som pozoroval pri štarte toľko-krát popisované: "škubání." Ale automobilka a fóra hovoria a vstrekovaní bohatej zmesi do motora pri studenom štarte kvôli emisiam (len tak do poznámky: neviem si predstaviť, že by som to auto mal predávať a pri jazde by to škublo a vysvetľovať zákazníkovy tento eko-blábol). Každopádne počas posledných dní sa to zhoršilo a škubalo viac (auto garážujem v podzemnej garáži bez okien, v podstate betonová rakva a z nepriedušnou bránou, takže kuna nepripadá do úvahy) a pri poslednom štarte znova, a vyvrcholilo to v momente keď som zošliapol plyn na dvojke na podlahu, lebo som potreboval predbehnúť auto. Auto sa skoro rozsypalo (otrasy ako keď mi odišiel valec na haťapku), zapískala na palubovke kontrolka EPC, Protiskluz a kontrolka motora. Motor asi prepol do nudzového režimu a ledva som sa dotackal do servisu. Je to aj v LOG-u, volali, že niečo je zo zapalovaním, nešiel valec a sviečka a spominali dalšie závady. 
Príde mi to ako mrte úlet.

 

Som velice zvedavý ako to servis bude riešiť.

Editováno: , autor: Janko4592
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Prepáčte, našlo mi toto vlákno cez google, nepozrel som si pod akým modelom auta je vlákno založené...Kludne nech to admin zmaže. Aj ked si myslím, že okrajovo to súvisí aj s Vašimi problémami.

Dnes som sa rozprával zo servisákom kt. TSI opravuje a hovorí, že takáto porucha je dosť častá a výmena SW RJ pomôže len málokedy a chyba sa rieši vymenou vstrekovania, čo budem mať hotové zajtra...

 

Veľa zdaru...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 měsíce později...

Mam 1.2 tsi 77kw a pri pridani plynu na vyssi prevodovy stupen mi auto vzdy nekolikrat zacukalo. Jen pri teplem motoru. Na plny plyn se chovalo normalne. Na radu ve zdejsi diskuzu jsem nalil aditivum VIF a dotankoval 100oc benzin a po nekolika km to prestalo. Neveril bych tomu ale opravdu VIF z oleje.cz za 65kc pomohlo.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V 11. srpna 2016 at 9:51, Jan 68 napsal:

Jo jo, nalil jsem celou. Píšou tam též, že předávkování je neškodné. Ale žel 100 km byl klid a objevilo se to zase :(

 

VIF není žádnej zázrak kterej by pomohl hned po nalití první lahvičky, je potřeba ho nalívat pravidelně a to je potom i škoda aby jsi lil celou lahvičku na jednu nádrž. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Síce mám iný motor ale prestal som VIF dávať asi už 5tu nádrž a studené štartovanie na druhý krát sa znova objavilo. Benzin beriem len na jednej pumpe. 

 

Ja som inak minulý rok skúsil čistič vstrekov STP https://www.truckmall.sk/51914-stp-petrol-injector-cleaner-200ml-cistic-vstrekovania.html 

Nech skúsi možno pomôže. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 6 hodinami, MilanHos napsal:

VIF není žádnej zázrak kterej by pomohl hned po nalití první lahvičky, je potřeba ho nalívat pravidelně a to je potom i škoda aby jsi lil celou lahvičku na jednu nádrž. 

Tam se jednalo o malou, "jednorázovou" dávku VIFu. Normální je koupit 500ml balení v plechovce na pumpě a postupně ho při každým tankováním dolívat do nádrže v koncentraci 1ml VIFu na 1l tankovanýho paliva. Potřebná doba pro nějakej rozhodně viditelnej účinek je daná nájezdem = množstvím spotřebovanýho paliva. Nejde říct, že účinek je citelnej už po jdný nádrži, spíš po spotřebování "celý plechovky" VIFu = pro spotřebování cca 500l benálu neboli podle aktuální spotřeby, po ujetí nějakejch 7 000 - 10 000km...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 měsíce později...

Ahojte, nevím jestli jste to tu řešili: chci se zeptat na lehké zacukávání motoru na volnoběh (při přidáním plynu a při jízdě ok) a to i při zahřátém motoru klidně i po 1000km (vlétě při dálkové cestě), když otáčky klesají na cca.650otáček...připadá mi že to dělá odzačátku - proto mě zajímá Vaše zkušenost....díky

 

 

Roomster 1.2TSI 63kW, RV 10/2010 a 01/2014 měněn motor po přeskočeném rozvodu....svíčky i zapalovací kabely měněny letos na jaře
 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mně to dělá také - viz zde. Příčina neznámá, dnes jsem si všimnul, že při některých cuknutích dokonce lehce zakolísaly otáčky (respektive se mírně zvýšily). Žádná kontrolka nesvítí. Najeto 104 000 km. Podle kolegy, co s tím jezdil přede mnou, mu to dělalo už delší dobu a nebylo to nijak řešeno.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To cukanie na voľnobeh, by sme mohli vysvetliť ako ,,vlastnosť motora", inak si to neviem logicky vysvetliť, čo je jej príčinou. Mňa by skôr zaujímalo mMiraku, ako sa to presne stalo, a pri koľkých km. ti preskočil ten reťaz, či bola menena reťaz za najnovšiu sadu aj s kolieskami a podobne. ..dik

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No já nevím, za prvé jsem jezdil několika auty s tímto motorem a u žádného se toto neprojevovalo. Ba dokonce u tohoto konkrétního vím, že to určitě není od začátku. Za druhé - toto není téma o rozvodech. Těch je tady už dost. Tak si to případně vyřiďte přes SZ anebo v příslušném tématu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 měsíce později...

S cukáním motoru jsem měl také potíže. V zimě 2016 se mi stalo, že při rozjezdu začal motor cukat, až se pravděpodobně vypnul jeden válec a objevila se spousta rozsvícených kontrolek se závadami. Stačilo motor vypnout, zapnout a zase jsem jel. Nicméně při každém větším sešlápnutí plynu se stalo to samé. V servisu zjistili, že byly vadné svíčky. Díky tomu jsem už s vozidlem mohl opět normálně jezdit.

Po několika měsících se však začal objevovat podobný problém. Při akceleraci z otáček okolo 2.000 začal motor někdy cukat. Tentokrát se však nikdy neobjevila chybová hláška a cukání se objevovalo náhodně.

Při další návštěvě servisu mi znovu vyměnili svíčky (žádnou závadu totiž nenašli), to ale k ničemu nevedlo a dle mého názoru to byly vyhozené peníze.

Tento týden jsem to nevydržel a šel znovu do servisu, k jinému týmu. Servisní technik byl velice ochotný a šel se se mnou projet. Sám ucítil, že motor cukal, ale v počítači žádná závada nebyla.. Následně pokusy diagnostikovali vadnou cívku zapalování.

Tak teď se mne snad už tyhle problémy budou držet stranou :-)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 měsíce později...
před 3 hodinami, Pawouk napsal:

No to máš smůlu, založil jsi na to téma a zde se ptáš znovu na to stejné - pravidla fora toto nepovolují. Příspěvek jsem smazal.

Jo ptám se na to samé pač nikdo nereaguje ale taky jsem tam asi vypsal vše co se tu řeší na 10 stránkách ...
Důvody klepání a jejich řešení

Palivem to fakt není

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 10 měsíců později...

Ahoj, snazil jsem se to tu vsechno peclive procist. Mam bych rekl dost podobny problem jako jiny. Kdyz s zahratym motorem pridam tak od cca 1800 do 3000ot (3 kvalt a vyssi) auto skube. Jakoby mi prokluzovali kola a sahala do toho elektronika. Pri takovych rychlostech prokluz kol nehrozi. Po precteni rad jsem vymenil zapalovaci kabely. Bohuzel bez ucinku. Ted pujdu objednat svicky, ale nenapada vas i jina pricina abych kdyztak kouknul i na jine veci. Diagnostika zavadu nehlasi (mam jen tu bt diagnostiku s mobilem). Na volnobeh otacky nekolisaji tak si nemyslim, ze by to byla skrtici klapka. Po vyjeti nadrze mam v planu dat vyssi octanove cislo a vif.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...