Přejít na obsah

Koupě ojetého Yetiho


Promato

Doporučené příspěvky

1.8 TSI

Nesvítilo nic - přesně takto reagovali v servisu. Říkali, že každá odchylka od normálu se zaznamená a ihned se rozsvítí kontrolka servis.

Ale nic takového se nestalo. Žádná indikace. Jen mechanické projevy. Vibrace při akceleraci, občasné fatální snížení výkonu, atd.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Má pravděpodobně 1,8 TSI, zajímalo by mě, kdy to kupoval. Škodovka to má už údajně vyřešené jiným napínákem. Také by mě zajímalo, zda se to stalo ihned při nastartování a jak to vysvětlují v servisu...

Ano, 1.8 TSI a ano, stalo se to po nastartování (po předchozím celodenním stání v garáži).

Auto bylo koupené jako předváděcí z MB - výroba 11/2009.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ano, 1.8 TSI a ano, stalo se to po nastartování (po předchozím celodenním stání v garáži).

Auto bylo koupené jako předváděcí z MB - výroba 11/2009.

Zdar chlapi, chci se jen zeptat (sry za malé OT) zda-li touto výrobní vadou trpí i motor 2.0 TSI z Octavie RS? Mám r.v. 10/2009, tak bych mě to zajímalo. Díky a čus. :help:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Dnes jsem se na to ptal přímo jednoho servisáka v Praze ve škodovce, no říkal že o tom jako vědí, ale že zatím neměl tu čest tenhle problém řešit, rozhodně se nejedná o každé, nebo každé druhé či třetí auto, které by s tímto motorem mohlo mít problém. Navíc tedy tvrdil, že kdyby to byl fatální problém, určitě by na to byla svolávačka. Zajimavé, o jiné kladce nic nevěděl, ale to mi zase řekl můj známý vedoucí z jiného servisu Škody, tam řešili tento problém jen jednou u jednoho vozu výměnou motoru na jejich režii.

Psal jsem ohledně tohoto problému i do škodovky do MB, aby se vyjádřili, ale tam dělali mrtvé brouky, že o ničem takovém nevědí. :feve: (dopis jsem ukazoval v jiném vláknu)

Zkusim ještě něco vypátrat. Jinak tento problém co vím se týká čistě těch 1,8 TSI. No, ale kterej motor nemá dnes nějaké problémy že....viz dvoulitry TDI.

Editováno: , autor: Clint
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak jsem ještě mluvil s kamarádem, tim šéfem servisu škoda, povidal, že skutečně dávají jinou napínací kladku, nicméně byla to taková tajná akce MB, nikomu nic neřekli, jen prostě začali dodávat jiný díl. Kamarád to zjistil právě loni, když dělali jedno auto s 1,8TSI, co se "potkalo" a objednávali tu kladku. Už tam byla jiná, pod jiným číslem a když došla, byla rozdílná. Nicméně stalo se to vždy stejně, po nastartování studeného motoru, nestačil se tam dotlačit olej a kladka na to nebyla technologicky upravena, snížil se přítlak na řetěz a došlo k jeho přeskočení a poškození motoru. Svolávačka nebyla, protože procento takto postižených motorů je údajně malé. Srovnával to například s praskáním hlav dvoulitrových TDI, kde bylo to procento vyšší a stejně také nikoho nesvolávali.

Asi není důvod se nijak toho obávat, řikal že tam k němu jezdí chlápek se 130tis km a na motoru neměl jediný problém. ;)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj chlapi,

tak jsem dnes udeřil na servis, ať mi přesně řeknou co se stalo a proč výměna kladky bude trvat deset dní.

Odpověď byla šokující - o výměně kladky již není řeč. Ale postupně.

Když jsem dával auto do servisu, bylo celkem v pohodě, kromě projevů o kterých jsem psal.

Když jsem auto do servisu dával, tak na volnoběh nebylo nic patrné.

Technik mi řekl, že se na to podívají. Volal později odpoledne, že se to projevilo a že to bude trvat deset dní.

Prý za to může zmíněná kladka.

Dnes jsem se dozvěděl, co znamenalo ono projevení se při zátěžové zkoušce na silnici.

Rozvody přeskočily tak fatálně, že se písty potkaly s ventily.

No a neobjednává se kladka, ale celý motor.

Prý mám mít radost, přece dostanu celý nový motor!

Nevím co si o tom mám myslet. Sakra je to nové auto, za půl milionu.

Nevěřím, že bude spolehlivé tak, jako nové z výroby.

Nevěřím mechanikům, tu a tam se na něco zapomene, utáhne se "trochu" jiným momentem atd atd.

Dále by mě zajímalo, jestli automaticky klesá cena auta, až jej budu jednou prodávat.

Sám za sebe říkám, že kdybych viděl v techničáku výměnu motoru, tak bych do koupě nešel.

Máte někdo s takovou věcí zkušenosti? Můžu alespoň žádat nějakou kompenzaci?

Díky, za jakékoliv názory.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak samozřejmě, že někomu to může při koupi vadit, bude se bát, aby se mu nestalo znovu to samé co tobě. O výměnu bych asi strach neměl, myslim že to nedělají poprvé. Kladka za to může, viz. můj příspěvek, ale teď už by měly být kladky jiné a situace by se opakovat neměla. na druhou stranu můžeš být rád, lepší nový motor než nějakej repas a navíc v jejich režii. Také mohli říct, že jsi to způsobil nevhodným užíváním vozu :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Lidi vy mě tu normálně děsíte :feve:

Já mám Yetinu z 9/2009 1,8 TSI. Doufám, že mě to nepotká....mám teď 32000km. Jen by mě zajímalo, zda by toto bylo reklamovatelné i po záruce....viz.s tou kladkou.

Tím chci říct, že po záruce bude třeba najeto 40 000km, pak bum! Motor se mi potká, zajedu do servisu a tam mi řeknou, budete platit nový motor, jelikož už máte po záruce? Nebo řeknou, je to výrobní vada, jde to z peněz Škodovky......? Sakra....z toho auta jsem na jednu stranu doslova nadšený, na druhou stranu strašně zklamaný :aggressive:

PS: Dnes bych si měl jít pro auto, tak jsem zvědavý zda zjistili, z jakého důvodu se baterie vybila.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Promato: No to je velmi zajímavý dotaz, protože to by mě zajímalo také. Na druhou stranu je ovšem tento problém a kladkou poměrně známý a tak by nemuseli dělat mrtvé brouky. Co vím, tak jde údajně o nějaké poddimenzované zoubky na té staré kladce, které mají za úkol podržet kladku než se k ní dotlačí olej. Proto se tento problém stával výhradně po nastartování studeného motoru.

Možná by stálo za to si tu kladku nechat preventivně vyměnit, znamená to ale rozhození rozvodů.

Editováno: , autor: Clint
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Koukal jsem do Etky, novy napinak se dodava pro motory BZB od 26.4.2010. Je totozny i pro motory CDAA, ktere by ho mely mit uz z vyroby. Jinak 1.8TSI kod BZB se montovaly jen do predface Octavii a Superbu do MR09 vcetne. Yeti, facelift Octavie i Superby od cca cervna 2009 maji 1.8TSI kod CDAA (ma dvojite olejove cerpadlo, dve lambda sondy a plni Euro5 na rozdil od BZB).

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak auto je spravené....provedla se aktualizace softwaru autorádia, které i při vypnutí a opuštění auta se zcela nevyplo a odebíralo šťávu z autobaterie. Jinak jsem se rovnou přeptal i na výměnu napínací kladky, tak si mám v pátek zavolat, že by to zkusili udělat preventivně v rámci záruky a že se pokusí nějak domluvit s MB. Tak třeba by to mohlo klapnout! Prý se to dost často objevuje na 1,8 TSI a tento problém je dost známý. Pokud mi řeknou, že to vymění, zcela jistě jdu do toho!!

Jinak by prý neměla dělat MB problémy i po záruce na auto, jelikož je toto zcela jistě konstrukční vada a motor by i tak vyměnili po záruce. Ale já osobně tomu nějak nevěřím.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak zítra mělo být auto hotové. Dnes mi volal servis, že motory ve Škodovce nejsou a teprve v průběhu příštího týdne Škoda laskavě sdělí, kdy motor bude.

První odpověď na náhradní auto byla, že na něj nemám nárok, ale po vzrušenější debatě ještě ověří tuto možnost u Škodovky.

Doposud jsem byl příznivec Škodovek, ale musím říci, že tato náklonnost ve mě pomalu dohořívá.

:(

P.S. Až nyní jsem si uvědomil, co je záruka mobility. Je to jen odtažení auta do servisu zdarma :) :)

Poněkud nevhodný název této služby.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Asi bych křičel a křičel hodně.

Také bych psal do MB na zákaznické centrum,kde bych se zmínil,že jako člen několika automobilových for mužeš udělat velmi negativní reklamu,kterou si přečte několik desítek tisíc potencionálních kupců.Dále bych připomněl to,že jelikož to není první případ,uvažuješ o oslovení lidí se stejnou závadou a oslovíte komerční televizí s námětem na reportáž.

Za pokus nic nedáš.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mě z MB psali, že tato závada jim není známa, dělali mrtvé brouky. Dnes jsem byl v aut. servisu na výměnu nějaké drobnosti a ptal jsem se, kolik těch aut s 1,8 TSI už dělali. Tak říkali že dvě, ale ačkoliv u obou přeskočil rozvoďák, motor se nepotkal ani v jednom případě. Říkal mi známej, že pokud je to tak o zub či dva, většinou je to na výměnu rozvodů vč. kladky. Tys měl vyloženě větší smůlu, resp. nejezdil jsi s tím po té, co ti ten řetěz přeskočil? je možné že k tak fatálnímu poškození mohlo dojít právě tím, že jsi s tím ještě nějakou dobu jezdil.

Co se týče náhradního vozu, asi záleží dost na servisu. Já například neměl s půjčením vozu žádný problém, ale jednalo se o lakování kufru předchozího vozu a nějak nestíhali. Tak mi půjčili zdarma náhradní.

To že motory moc nejsou je pravda, už jsem to slyšel před pár měsíci od prodejce.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...