Přejít na obsah

Zapojení startovacích kabelů


tromblion

Doporučené příspěvky

Zdravim všechny,

mám problém. Dneska od rána mi nejde nastartovat auto (octavia I tdi 66kw). Předpokládám, že je nejspíš slabá baterie. Koupil jsem si startovací kabely. Vyčetl jsem, že nejprve zapojím červený kabel na kladný pol vybité baterie, poté na nabitou baterii. Poté modrý kabel na nabitou baterii, druhý konec umístit někam na blok motoru "vybitého" vozidla? To je třeba kam? Pak bych měl další problém, na umístění kleští startovacího kabelu nemám skoro místo. U Kladného polu na baterii mám takový kovový plíšek a díky němu se mi tam ty kleště nevejdou, tak jsem se chtěl zeptat, zda se to dá zapojit na ten kovový konec kabelu, který je upevněn ke kladnému polu... lze to tak? Pro jistotu jsem to vyfotil, kvalita je špatná, ale snad to bude vidět. Zde je odkaz: http://www.imagehosting.cz/?v=baterka.jpg

V autech se moc nevyznám, proto píšu sem. Doufám, že mě neukamenujete za ty dotazy, ale nevím si s tím bohůžel rady a jsem 170km od domova... Díky moc všem za odpovědi.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No a nezamrzla ti nafta?A co se týká zapojení kabelů klidně je zapoj jak ti to přijde pod ruku plus na plus a mímus na mínus. Je to jedno.Povypínej všechny zapnutý spotřebiče po propojení kabelama to nech chvilku propojený aby se baterie vzpamatovala a potom zkus startovat.

Co se týká připevnění kabelu postačí ho uchytit za ten konec co je zalisovanej kabel.Nebo povol kontakt a pootoč ho a utáhni.Pak už by mohly jít nandat ty kleště na kontakt.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nafta by mi zamrznout něměla, zase taková zima po ránu nebyla, tak -5°C. Jinak ještě včera, předevčírem, když jsem startoval, tak mi přišlo, že auto chytne o něco pozdějc, než předtím ,když ještě nebylo takový chladno... Taky mi při startování problikla ikonka žhavení a ještě se ozývalo takový cvakání dívný... to mi předím nedělalo... Dneska ráno jsem chtěl jet do města a nic, bez šance nastartovat. Zítra přijede kamarád s autem, tak to zkusíme nastartovat přes ty kabely. Ještě dotaz, nemusím sundávat ten kovovej plíšek(jak je tam nacvaknutej a přišroubovanej)? Prostě zapojím to na ten kovovej konec, jak je nalisovanej plus kabel. A jeste k tomu zapojení, druhý kabel minus na minus? Jsem někde četl, že "nabity auto" na minus a vybity uchytit kleště na blok motoru... Mockrát díky

Editováno: , autor: tromblion
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jo na ten konec by to mohlo stačit.

Na blok motoru je to taky možný ale lepší je to na baterii.To že to hůř startuje je asi špatnejma žhavičkama a to rachocení by mohlo naznačit odcházející rozvody.Kdy byly naposled dělaný? Schválně rozdělej kryt rozvodů a zkontroluj je.

Editováno: , autor: acek
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ok, na idnes píšou, že by mohlo zapojeni minus minus vest k výbuchu baterie při nepříznivých okolnostech, tak já jen aby mi to nenafackovalo :-) Jinak kdy byly dělaný rozvody nevim, ale mám za to, že to je celou dobu pečlivě servisovaný... jak řikám, nerozumim tomu, tak jakmile přijedu domů, dovezu to do servisu tam u nás. Snad pomůže to dobití přes kabely, jinak bych musel hledat servis v okolí ČB a to se mi moc nechce, vzhledem k tomu, že tady nikoho moc neznám.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No v nejhorším řekni kámošovi ať veme lano a odtáhne tě.Sice budeš pěkně promrzlej za těch 170km ale budeš to mít doma.

A aby bouchla baterie tak by se musela vařit jako při nabílení a muselo by se u ní zajiskřit pak to pěkně řachne.

Kouni na ty rozvody za to nic nedáš jen trochu práce a ušetříš zbytečný pokusy o nastartování v případě přetrženýho rozvoďáku.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jestli se jedná jen o rozvodovej řemen, tak ten byl měněnej tak před 15tisici. V tom by to být nemělo. Když chci nastartovat, tak klasicky čekám, až zhasne žhavení, poté otočím do startovaci polohy a jak ho držím, tak to jakoby pomalu kucka, nebo nevim, jak nazvat ten zvuk... proto jsem si myslel, že by to mohla být ta baterka... (jinak radio mi normalne hraje, ale to si asi nebere moc z baterky...) A těch 170km na laně, nevim nevim, bydlím na Vysočině, tak to by asi nebylo uplně vončo :-D

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Když to kucká tak to taky kouří z vejfuku.to by vypadalo na tu naftu.Kdy byl měněnej palivovej filtr?+ špatný žhavičky.

Svíčky nevím, palivovej filtr možná taky tak před 15 tisící? Napsal jsem to asi špatně, to nekucká asi motor, ten vůbec nenaskočí... tak ten zvuk asi dělá startér? Prostě v takový malý frekfenci to hučí...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak nemá naftu.Buď tam je zamrzlá voda v naftě a to v tom nejlepším místě (někde v hadičce)bylo by dobrý dát auto někde do tepla aby rozmrzlo,nebo je ucpanej palivovej fitr.Pak mě napadá už jen ten prasklej rozvoďák. zkus kontaktovat uživatele pepiktdi ten je z Budějovic určitě se sním domluvíš.Číslo ti pošlu SZ.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...