Přejít na obsah

Spotřeba 1.4 16V


Doporučené příspěvky

Nejhorší je, že se tady snažíme srovnávat spotřebu stejnýho motoru ve dvou různejch autech - jednak ve fábuli II, která váží "něco málo přes tunu" - podle různých pramenů má auto s motorem 1,4 váhu od 1060 do 1130kg podle toho jestli to je "kraťas" nebo "kombajn" a koeficient odporu vzduchu někde na hranici Cx = 0,3, druhak v roomsteru, což je "empévéčko" s váhou minimálně 1155kg a s karosérií se součinitelem odporu vzduchu Cx = 0,33 (stejnej měla mimochodem i značně "neaerodynamická" stará škodovka "stodvacítka" !!!) - v menší a lehčí kastli fábule a to i v kombíku je tenhle motor mnohem míň hladovej, než v roomu - tam se spotřeba dá udržet těsně nad 6 litrama jedině při vysloveně pohodový jízdě s co největší předvídavostí mimo město - jak se do toho ale zamotají častý starty a vyslovený courání po městě, spotřeba leze kamsi k 7,2 - 7,3litrům v průměru dlouhodobě, nejhorší to je na dálnici - jak se člověk snaží dosahovat dálniční průměr, má krátkodobou průměrnou spotřebu mezi 8,5 a 9  litrama a dlouhodobá jde do kopru taky... Ve fábuli to je ve všech případech zhruba o litr na 100 míň.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

ja to beriem do úvahy že roomster musí mať väčšiu spotrebu je to aj zapríčinené kratšou prevodovkou, len sa čudujem že prečo prvotné SW RJ majú menšiu spotrebu keďže tie novšie by mali vychytať muchy. Inak ja mám na fabii prevádzkovú hmotnosť 1150kg podľa techničáku možno aj preto lebo mám ELEGANCE výbavu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ono všechny tyhle "úpravy" (čti kurvítka) jsou jen kvůli ekologii a emisím... Všichni se v Evropě (zbytek světa na to s prominutím se*e) předhání, které auto bude mít o 0,1 g/km CO2 méně... I za cenu zvýšení spotřeby a ceny auta... jen ať to má nízké emise... Takže ať si auto žere klidně i o nějaký ten litr navíc, hlavně ať se rychle zahřeje katalyzátor a vypouští to z výfuku vůni po fialkách... <_<

 

Nebo například, proto, že si lidé stěžují na pomalý náběh topení (u 1.2 TSI) mě i v servise potvrdili, že auto prostě v zimě pomalu topilo a tak byla jedna z uprav taková že to dostane více benzínu aby se to rychleji zahřálo, jen pak než se to zahřeje vám to žere jak náklaďák, kouří se z toho v zimě jak z lokomotivy a okolí smrdí po benzínu.. však hlavně že to bude rychleji topit... 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

ja inak nechápem tí čo si kúpia TSI tak vedia že sa im to rýchlo nezohreje ako TDIčko a aj tak na to nadávajú tak načo si to kupujú ?? nech si potom vyberú 1,2ku HTP a hotovo, ja keď by som kúpil auto o ktorom viem že má takúto vec že neskoro začne kúriť tak to zoberem tak že ak chcem mať nízku spotrebu ako Diesel tak je to za to daň,

 

 

Mám pre Vás zaujímavú spotrebu bolo to z vozíkom plného hnoja :D a v aute sme boli traja prejdená vzdialenosť 25km priem.rýchlosť 30kmh a spotreba 8,2l a v tom je veľa cúvania :D

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 týdny později...

Nebo například, proto, že si lidé stěžují na pomalý náběh topení (u 1.2 TSI) mě i v servise potvrdili, že auto prostě v zimě pomalu topilo a tak byla jedna z uprav taková že to dostane více benzínu aby se to rychleji zahřálo, jen pak než se to zahřeje vám to žere jak náklaďák, kouří se z toho v zimě jak z lokomotivy a okolí smrdí po benzínu.. však hlavně že to bude rychleji topit... 

 

Jestli jsi opravdu něco takového vyslechnul v servisu, tak rychle pryč, to budou specialisti.

1. TSI má pomalý náběh topení proto, že v čerpadle je zavřená klapka do okamžiku, kdy se motor zahřeje. Voda prostě a jednoduše neproudí a tak to nemůže topit. Toto opatření je realizováno právě za účelem snížení spotřeby. Normálně uživatel prodlužuje ohřev motoru tím, že mu odebírá hned od začátku teplo zapnutým topením. Stačí vytáhnout a zašpuntovat hadici podtlakového ovládání klapky a vše bude při starém.

2. Píchni si do zásuvky diagnostiku, nebo voltmentr přímo na lambdu a podívej se, jak dlouho trvá náběh lambda regulace. Trvá to stejně jako u všech moderních aut. Tedy maximálně 15s. Zajímalo by mne jak je možné, že to tam pere benzín navíc a přitom na lamdasondě naměřím kolísající napětí 0.1-0.8V.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mám nové auto a zatím jsem najel 260 km a celkovou průměrnou spotřebu to ukazuje 6,2  / 100 km. Až na jednu jízdu přes Brno město je vše po okreskách. Jsem mile překvapen.

 

mně ukazuje počítač o 0,5 l míň, než je skutečnost, tak se neraduj předčasně :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já bych těm PP říkal trochu jinak - a vzal bych si na to inspiraci z jednoho staršího Vorlíčkova seriálu - RUMBURAK. Tam přece měli počítač, kterýmu říkali KECÁLEK...!!!

 

Ale půl litru ( cca 8% ) už mi přijde jako celkem dost velká chyba v měření...

 

Dlouhodobou spotřebu na roomstru mám zatím 6,5 dle tankování... najeto 5000 km, převážně kratší jízdy.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tam je problém, že PP počítá spotřebu ne z okamžitýho průtoku paliva, ale z dýlky impulsu vstřiku posílanýho z ŘJ motoru. Objemovej průtok vstřikovačema je korelovanej podle nevímjaký korekční křivky a ta tam pravděpodobně zanáší největší zkreslení - křivka je zpracovaná pro nějakou konkrétní teplotu paliva, nějakou konkrétní viskozitu, nějakej určitej tlak v soustavě, pro nějakou toleranci průměrů trysek ve vstřikovačích a jejich průtokovej odpor - a stačí, abys natankoval palivo s jiným složením, než jaký bylo použitý na tu kalibraci a jseš o světelný roky daleko. Přidej všeobecnou snahu automobilek o "vylepšování image" skoro za každou cenu a máš výsledek - PP ukazuje z jistýho úhlu pohledu nebetyčný pitomosti...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 měsíce později...

kedže som sa stal majitelom jazdenej fll 1,4 16V podelím sa aj ja so spotrebou no zatial len podla palubáka, bývalý majitel hovoril že meria presne (dal mi aj zošitok kde si zapisoval tankovania a km poctivec). Takže z BB do NR dialnica v kuse 140-150 7,5l/100 potom zmeska roznych jazdných režimov 60% mesto 40% okresky 6,3l/100 teraz pokus o úspornú jazdu 120km dialnica 120km/h, 80km okreska 100-110km/h a mesto cca 20km a na palubáku svietilo 5,8 no spkojnosť uvidíme ako dalej

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

som si prečítal toto vlákno a nejako nevybočujem len neviem ako spravili podaktorí borci spotrebu 5l, doteraz som mal 47kw htp a tam som mal rekord 4,6 ale presne pri takejto jazde ako som mal na 1,4 do práce som robil na htp 5,3 takže rozdiel 0,5l čo je prijatelné ale :scooter:  má to kúštik viac sily ale až nad 3000 škoda že až tam

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

minulý týden jsem překročil 250.000km a musím znovu opakovat. Bez sebemenšího problému....ťuk...ťuk

Včera jsme si udělali menší výlet po rodině s večerním návratem domů. Jelo nás celkem 4 dospělí. Najeto celkem 717 km. Vůbec jsem se neloudal. Celková průměrná rychlost 88 km, při průměrné spotřebě 6.2. Před jízdou ráno jsem načepoval LPG do plna a cca 40km před příjezdem domů,  se mi přeplo na benál. Super............

post-7773-0-75159000-1389528612_thumb.jp

post-7773-0-63215900-1389528640_thumb.jp

post-7773-0-96278900-1389528657_thumb.jp

post-7773-0-00404500-1389528681_thumb.jp

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...