Přejít na obsah

Spotřeba 1.4 16V


Doporučené příspěvky

Nejsou žádnej zázrak, ale musejí mít přenastavenou hodnotu omezovače otáček v ŘJ motoru - ta je z fabriky nastavená na 5500 otáček u rooma (nevím kolik u fábule - ale podle číselnýho označení ŘJ i verze softu jsou pro fábuli i rooma ROZDÍLNÝ!!! - rozdíl asi nebude přímo v hardwaru, ale skoro tutově v softu!). 

 

Jinak by totiž to co popisuješ bylo technicky nemožný.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Taky nevím PROČ, ale pokud jsou rozdíly v tom číselným označení i u softu, tak tam asi nejspíš nějaký rozdíly budou... Proč by to pak označovali jiným kódem - když například třeba silentblok spodního ramene přední nápravy má STEJNÝ označení do fábule, rooma i jedničkový octy?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Turbo by nežralo, kdyby bylo patřičně uspořádaný - motáš do vyšší spotřeby spotřeby nesprávnej důvod, proč NĚKTERÝ turba jsou rozežraný - je to proto, že některý z turb mají dodatečnej přívstřik beneli, aby se ochladily vejfukový plyny před tím, než vlítnou ve vysokejch točkách do turba a katalyzátoru, který mají kvůli ekoteroristickýmu diktátu namontovaný bezprostředně za výstup plynů z hlavy = prakticky nemají výfukový svody. Přímej příklad je VW 1,2TSI.

 

Pokud by byla mezi katalyzátorem a ventilama dostatečná vzdálenost, aby se kat neohříval nad mez, která je pro něj bezpečná, pojede i turbo v ochuzeným režimu až do maxima otáček a právě díky vyšší účinnosti získaný vyšším plnicím tlakem bude žrát o 25 - 30% míň, než stejně výkonná atmosféra.

 

Neboli pokud atmoska 1,4 16V žere v maximálce kolem 11-12 litrů, potom stejně výkonný turbo (třeba 1,2 TSI 63kW) by ve stejným výkonovým režimu nemělo žrát víc jak 8,5-9 litrů. To, že turbomotor nad určitou rychlostí žere i chodce z chodníku a trávu z pankejtu právě paradoxně způsobuje požadavek na "ekologickou funkci" těsně po startu a v nižších točkách, kdy do větší vzdálenosti od hlavy umístěnej kat (delší trubka mezi hlavou a katem) by se nestíhal dostatečně rychle ohřát na to, aby plnil svou funkci.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

;-) když už tak pročítám vaši vášnivou diskusi. Myslím, že jsem to už tady jednou kdysi psal. Před pár lety jsem absolvoval Mladá Boleslav Saarbrucken a zpět s Roomstrem 1,4 při spotřebě dle PP 6,4 l/100km, v reálu to mohlo být tak 6,6-6,7 a docela slušné průměrné rychlosti. No vyzkoušel jsem v noci před Norimberkem „co to dá“ – viz screenshot z Garmina. Na tachometru bylo kolem 200, ale nějak nebyl čas to sledovat, páč v noci při předjíždění polského kamionu byla ta dálnice sakra ouzká.

post-2956-0-13340700-1409719544_thumb.jp

Editováno: , autor: norton
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

;...Před pár lety jsem absolvoval Mladá Boleslav Saarbrucken a zpět s Roomstrem 1,4 ...  ...  No vyzkoušel jsem v noci před Norimberkem „co to dá“ – viz screenshot z Garmina. Na tachometru bylo kolem 200, ....

Se sériovým Roomem 1,4 BXW hovadina, ten motor víc jak 180km/h tacho nedá - sériová pětka je na tu rychlost prostě moc krátká. Musel bys mít v převodovce jinou sestavu, minimálně vyměněný kola V. převodu a případně i celej diferenciál (stálej převod) za odpovídající díly z nějakýho diesela...

 

Něco jinýho by bylo, kdyby tenkrát v tom v Roomu byla předfaceliftová 77kW "jednadevítka" TDI - ta má jak rezervu krouťáku, tak i daleko těžší převody, který jí dovolujou atakovat 200km/h hranici bez velkýho tejrání.

 

Lidi sakra přemejšlejte - tabulky s hodnotama převodů jsou pořád ještě k nalezení na netu, maximální točky motorů i rozměry kol jsou známý taky - a pak stačí obyčejnáí matematika ze základky a kalkulačka, která umí 4 základní matematický funkce, když už je dnešní lidstvo tak líný počítat si takový věci zpaměti nebo s tužkou a papírem...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nevím, neznám její hodnoty max. otáček ani převodovejch poměrů - a nechce se mi to sáhodlouze hledat jen pro tvůj plezír. Střeleno od boku taky někde v rozmezí 170-180km/h (tacho) - ALE OPAKUJU JE TO JEN ODHAD!!!

 

U rooma 1,4 BXW vycházím z toho, co mám před barákem, co mi ukazuje při jízdě a co je v DP o něm a o jeho "bratrancích" s jinýma motorama (hodnoty převodovejch poměrů).

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ekkare, tady je tabulka rychlostí na jednotlivé převodové stupně Roomster 1,4 kola 15 195/55 - viz příloha. Takže při chybě tachometru to něco před dvěstě ukazovat mohlo při skutečné rychlosti 186 km/h. Sice to trvalo snad "půl hodiny" než se tam motor vyšplhal, ale bylo to tam. A GPS snad moc "nelže"...

post-2956-0-53486200-1409754282_thumb.jp

Editováno: , autor: norton
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jelikož se chystáme s klukem vyměnit auta udělali jsme si takové malé porovnání Roomstry 1,2TSI, 1,4 63 a fabia 1,4 55 - viz příloh

- rychlosti na jednotlivé převodové stupně - teoreticky...

- točivý moment na kolech pří pátém převodovém stupni.

 

Roommter na 15 195/55;  Fabia I na 14 185/60

post-2956-0-19765300-1409754802_thumb.jp

post-2956-0-72092800-1409754812_thumb.jp

Editováno: , autor: norton
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ekkare, s metrem ven nemusíš.

 

(25,4 x ráfek v palcích + (profil/50 x šířka pneu) x pí) = obvod v mm

 

těch /50 je proto, aby do plného průměru byla výška profilu započítána dvakrát...

 

jasné, je to na "idální" pneu, ale myslím, že to stačí

 

A teď jsem ještě zkusil "googla":

 

http://know-how.okhelp.cz/index.php?db=auto_moto&post=jak-vypocitat-prumer-rafku-kola

Editováno: , autor: norton
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak jsme ten obvod počítali stejně.Takže by nám měly vyjít ± autobus podobný výsledky. Rozdíly tak budou asi hlavně v nastavení omezovače v ŘJ - já bezpečně vím, že když předjíždím a podřazuju ne jen na IV., ale až na III., tak si bezpodmínečně musím hlídat otáčkoměr, protože když mám rafiku přesně na 5500rpm, tak mi "zabere" omezovač a je to jako když auto dostane kopanec do čumáku...

 

Ale to kolo stejně oměřím, nevím kam měří rozměry výrobci ráfků i gum kvůli zapuštění patky gumy do ráfku - ono se řekne "dyť je to jen centimetr" (na průměru), ale na obvodu už to je 3,14cm a při řádově 20 otáčkách za vteřinu je pak rozdíl přes 60cm neboli víc jak 2 kiláky za hodinu...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To jo drahý kolego, dyť píšu, že je to "ideální výpočet. K tomu omezovači, mně fakt kopne tak kousek před 6000. Ale po 5000 to začíná stejně vadout a na pětku už to leze nahoru do omezovače fakt velmi pomalu (viz krouťák na kolo), je to jako "mokrá houba" a nemá to cenu přes těch pět klaců hnát. Ale tehdá jsem fakt držel nohu na podlaze a čekal a čekal a čekal až kam to doleze. No a při těch 186ti GPS mne to už přestalo bavit - možná by to kousek ještě šlo. Jedanak celkem rambajz a jak jsem psal, v noci vedle kamionů byl ten levej pruh sakra úzký.

Editováno: , autor: norton
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...