Přejít na obsah

Spotřeba 1.4 16V


Doporučené příspěvky

Já mám svoji první dlouhodobou spotřebu ( cca 580 km) 6,7 l. 150 km bylo s kolem na střeše, Praha-Krkonoše, 250 mimo město dálnici, okresky a zbytek Praha. Netrhám rychlostní rekordy, jezdím v mezích předpisů. Zvlášť mě potěšila spotřeba po okreskách v kopečkách podle počítače 5,7. A až se s autem víc sžiju, tak to snad bude ještě lepší.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Presne to zodpovedá spotrebe na fabii 1.4 mojej sestry. Osobne sa mi zdá to auto živšie ako moje a preto to asi aj viac žerie. (sú to konšpirácie či je to tak :D)

 

Ja dosahujem dobrú spotrebu v tedy keď sa snažím veľa brzdiť motorom, vtedy sa pri dlhšej a rovinatej trase dostanem niekedy aj pod 5l. Keď je teraz teplo tak aj na trase 2km viem mať už okolo 6l. Ale to je udržovanie tak 50ky.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ústí, Berlín a zpět cca 600km a 99% dálnice. Tempomat na 120, ale párkrát nějaký zpomalení. Plně obsazený auto a narvanej kufr. Tam se jelo dobře, ale zpátky celou cestu neskutečný boční vítr a hned bylo znát jak se to projevilo na spotřebě. S Roomem to pěkně házelo a o nějaké jízdě, kde by se trochu dala využít setrvačnost auta nemohla být ani řeč. Celkem tedy spotřeba 6,8 podle PP, dle tankování 7,1. Takže zase trochu jiná odchylka. Buď si PP vymýšlí, nebo já blbě tankuju nebo šidí pumpa :-D ...ale spíš asi to tankování, protože ze zvyku tankuju vždy do prvního cvaknutí, což může udělat ten rozdíl.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Tak dneska som bol na otočku v BA a spotreba na trase, ktorá je na obrázku bola cesta tam 5,2l priemerka 87kmh dĺžka trasy 87km. Cesta naspäť 5,3l priemerka 91kmh dĺžka rovnaká čiže 87km. Cestou naspäť som mal aj klímu zapnutú na 22°C na moje očakávanie to pri tejto teplote slušne chladí a ani moc nežerie resp. žiadny rozdiel.

 

 

post-69681-0-75439300-1439055098_thumb.p

post-69681-0-09549000-1439055324_thumb.j

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To si moc rýchlo nešiel, ak máš takúto spotrebu. Ja oproti minulému roku keď som takmer celý čas jazdil bez klimatizácie, toto leto ju používam stále a rozdiel v spotrebe pociťujem. Minulý rok som mal bežne spotreby okolo 5 litrov, tento rok s čerstvo doplnenou klimatizáciu (s väčším množstvom chladiva asi aj kompresor dostáva viac zabrať) sa musím krotiť ak chcem mať spotrebu začínajúcu na číslo 5. Aj môj dlhodobý priemer už od začiatku jari začal stúpať.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

E1: ako nešiel, mimo som išiel 100kmh tacho čo mi na GPS ukazovalo 96-97, na dialnici 120tacho tj nejakách 116-117GPS.....a tam kde sa robilo na ceste tak často som tam ani nespomaloval na tých 60 išiel som tade 80.........tak nechodím 200kmh jak ty. A ešte cez deň je na dialnici 110 povolené niekde dokonca 100 takže stále som išiel viac ako bolo povolené.

 

Na doplnenie chladiva do klími chcem ísť tento mesiac, sestre som to bol dať doplniť chladivo aj keď bol systém tesný tak chýbalo tam 100gramov chladiva.

Editováno: , autor: marfan
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

.... Minulý rok som mal bežne spotreby okolo 5 litrov, tento rok s čerstvo doplnenou klimatizáciu (s väčším množstvom chladiva asi aj kompresor dostáva viac zabrať) ...

A toto si zase vyšpekuloval kde? Leda tak trt baraní, a ne klimu MOŽNÁ znáš ... Množství práce odevzdaný komresorem je úměrný rozdílu tlaku PŘED komresorem a ZA ním - takže pokud je v systému VÍC chladiva, neznamená to, že ho kompík za časovou jednotku přečerpá větší množství, ale že musí překonávat MENŠÍ tlakovej rozdíl, tudíž SE NAMÁHÁ MÍŇ (při stejným množství odvedenýho tepla). Zopákni si fyziku pro střední školy, termodynamický děje - najdeš to tam.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ekkar: keď som bol s fabiu sestri na doplneni klími tak mi ten pánko tam hovoril, že 90% ľudí zanedbáva výmenu nejakých guličiek či čo (hovoril mi aj presný názov už si ho ale nepamätám), my to máme na chladiči klími ako otvoríš kapotu a odokryješ lavú krytku tak tadial sa to vymieňa, hovoríl mi že ak sa tieto guličky počas svojej životnosti zväčšia tak kompresor musí pretláčať chladivo väčším tlakom a časom sa môže kompresor vďaka tomuto pokaziť. Či je to pravda alebo nie neviem toto mi povedal ako kamarát nechcel zo mňa ťahať peniaze. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 týdny později...

Tak po 4 vyjetých nádrží jsem zjistil, že u mě PP oproti skutečné spotřebě kecá nejvíc, když jezdím po dálnici. 2 vyjetý nádrže město/okresky byla odchylka +0,2 a +0,3l což beru jako normální. Ale 2 vyjetý nádrže na dovču, kdy dálnice byla 70% tak odchylka byla +0,5 a +0,6l :-( Tankuju do prvního cvaknutí a pak tam ještě nacpu litr, což tak ještě dvakrát cvakne.

Jinak reálná spotřeba město/okresky s klimou 7l. Dálnice max. 110 s klimou, kola na střeše, kufr po okraj a 4 lidi 7,5l. Takže auto na prdeli. Je to dost, ale s tou výbavou v autě a na autě to asi jinak Roomem nešlo :-)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...