Přejít na obsah

Jaký olej do 1.2 TSI (výměna oleje a filtru)


voltys

Doporučené příspěvky

Ví nebo zná někdo jaký přesný typ a značku oleje používá Škodovka do motorů 1.2 TSI v manuálu je napsané VW 502 00

což odpovídá 5W-40.

Chtěl bych na 5000km vyměnit olej tak bych chtěl znát jaký olej tam vlastně je.

Psal jsem do Škodovky ale než odpověděj to bude chvíly trvat.

Editováno: , autor: voltys
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Sice nemám TSI, ale myslím, že se tam leje Shell Helix a údajně polosyntetika na prvopočátku, pak už je to na tobě. Ovšem v dnešní době máš v podstatě jedno jakou značku oleje zvolíš, pokud splňuje předepsané "požadavky" = na oleji je uvedeno např. specifikace 502 00, tak ho tam klidně můžeš nalít. V návodu myslím máš určitě ke svému motoru napsaných více specifikací, takže platí, že pokud tebou vybraný olej splňuje alespoň jednu, je to v pořádku. Já jsem teď po výměně oleje (mám 1,4 benzín) a dával jsem tam "plnou syntetiku Mobil Super 3000 x1". Akorát si dej bacha, kolega má stejnej motor jako já a v autorizovaném servisu mu do motoru nalili polosyntetiku. Nevím jak dál to řešil, ale byl pěkně rozčilenej, ale to už je z jiného soudku.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jasné jde mi právě oto co říkáte, aby mi ti zmetci při garančcě nenalili ňákej jejich oil. Tak bych tam chtěl lejt to co tam je od výroby.

Jo jen pro info mluvil jsem s prodejcem s tou výměnou na 5000km tak mi to rozmlouval že jsou to vyhozené peníze prej mají motory naběhané motohodiny na stolici a poté se olej vypouští naleje novej a pak jde teprva do auta.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mne dali pri preberaní auta okrem povinnej výbavy aj liter oleja na prípadné dolievanie a to Castrol SLX Professional, myslím že 5W-30. S tou výmenou po 5000 km mi to tiež vyhovorili, že je to zbytočné a myslím, že keby tomu tak nebolo, tak by si určite radi zarobili. A aj maxidot odpočítava výmenu oleja od 15000 km kol103

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ví nebo zná někdo jaký přesný typ a značku oleje používá Škodovka do motorů 1.2 TSI v manuálu je napsané VW 502 00

což odpovídá 5W-40.

Chtěl bych na 5000km vyměnit olej tak bych chtěl znát jaký olej tam vlastně je.

Psal jsem do Škodovky ale než odpověděj to bude chvíly trvat.

dodržuj normu VW

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Můžeš mi prosím příteli poradit, kde si jej pořídit? Předpokládám, že na benzínce Shell bude s přehledem nejdražší, takže v raději v síti Škoda a nebo v v nějakém obchoďáku/hypercentru...?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ještě jsem koupi neřešil mám najeto teprv 3000km jinak budu kupovat z netu asi tady http://www.ioleje.cz/oleje/eshop/2-1-Shell-Auto/7-2-Motorove-oleje/5/964-SHELL-HELIX-ULTRA-5W-40-1-L brácha už tam kupoval a vše v pohodě. Maj ho i ve 4litrovce ideální když v 1.2tsi je 3.6l http://www.ioleje.cz/oleje/eshop/2-1-Shell-Auto/7-2-Motorove-oleje/5/965-SHELL-HELIX-ULTRA-5W-40-4-L

Nebo ještě jsem přemýšlel o tomto http://www.ioleje.cz/oleje/eshop/4-1-Castrol-Auto/13-2-Motorove-oleje/5/521-CASTROL-MAGNATEC-5W-40-C3-1-L

Je ale o něco dražší.

Editováno: , autor: voltys
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak mi konečně odpověděli ze Škodovky a na otázku jaký typ a značku oleje dávají do motorizace 1.2 TSI. To jsem se toho dozvěděl :kol-32:

Vážený pane xxxxxxx,

děkujeme za Váš e-mail. K Vašemu dotazu sdělujeme, že při užití oleje je potřeba dodržet předepsanou specifikaci, kterou naleznete v návodu k obsluze vozu. Značka oleje závisí na Vašem výběru. Případně Vám jistě odborně poradí kterýkoli z našich smluvních partnerů.

S pozdravem a přáním hezkého dne

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já jsem měl prvotní nápln Shell Helix,továrna tam nalepila i samolepku před motor a protože se mění hlavní dodavatel olejů po x roce(tuším,že předtím byl castrol),tak odpověd byla taková neutrální.Vždyt každý servis má jiného dodavatele olejů.Vy co máte TSI,máte tam taky tu samošku?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V podstatě Škoda má pravdu. Pokud daný olej splňuje normu, kterou požaduje výrobce, tak je pouze na uživateli, co tam naleje. Olej po 5000 najetých km bych asi taky neměnil. Zaleží pouze na přístupu uživatele a zřejmě ze zvyku z dob dávno minulých. Na brzdě, kde se motor zkouší, stejně dostane nějakou minerální náplň, která se opravdu "po záběhu" vyleje a dá se tam - pokud se tomu dá věřít - nový "kvalitní olej". Olej jsem taktéž kupoval z internetového obchodu. Na výměnu oleje a servis auta jezdím do malého servisu, tady u nás ve vesnici, takže to mi dáva jistotu, že mě nějak nešidí, navíc majitel si hlídá kvalitu sám. Mám osobní špatnou zkušenost s "velkým" servisem, bohužel nejen s jedním tady v našem regionu. Špatně provedené práce, vysoké ceny a když člověk pak chtěl uplatnit reklamaci, tak s ním málem vymetli dveře. Kolegovi bez jakéhokoli náznaku nalili polosyntetiku. Bohužel člověk si to nějak nemůže ohlídat, protože "kvůli vlastní bezpečnosti" vás do dílny nepustí a co vám do auta nalejou, to stejně nezjistíte. Navíc tydle práce většinou stejně dělají mladí kluci a těm je to jedno, jak kvalitně opravu provedou. Když odjíždím ze servisu, tak si aspoň kontroluju hladinu oleje. Už se mi stalo, že jsem ho měl vííííííce než dost.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já sem se zatím vždycky orientoval jenom podle normy, kterou olej má splňovat a víc neřeším. Na klasický intervaly kupuju Magnatec 5W-40 (akutálně 676Kč za 4l) a na prodloužený Edge 5W-30 (aktuálně 863Kč). Nikdo po mě nemůže chtít, abych za stejný množství oleje platil dvojnásobek.

Před Vánocema zjistim, jestli mně zase na Fabce nezměnili svévolně interval a jestli jo, tak si snad už auto začnu opravovat sám. Případně se pokusim na jednoduché úkony najít spolehlivého živnostníka.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já jsem měl prvotní nápln Shell Helix,továrna tam nalepila i samolepku před motor a protože se mění hlavní dodavatel olejů po x roce(tuším,že předtím byl castrol),tak odpověd byla taková neutrální.Vždyt každý servis má jiného dodavatele olejů.Vy co máte TSI,máte tam taky tu samošku?

Nálepka tam není žádná. Zato na víčku od nalévacího hrdla motorového oleje je logo Castrol. Fabia TSI je vyrobena tuším v květnu.

post-32075-0-00724100-1292346419_thumb.j

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahojte, do 1,2 TSI 63 kW či 77 kW ide olej podla toho aky servisny interval ma motor nastaveny. Premenlive intervaly QG1 (30 000 km) vyzaduje normu oleja VW 504 00 a pevne servisne intervali QG2 (15 000) normu oleja VW 502 00. Na znacke oleja nezalezi. Ja osobne mam nastaveny interval na 15 000 km a davam olej VALVOLINE Syn Power 5W-40. Oleje typu Castrol Magnatec by som urcite nedaval.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Samozrejme, ze aj Castrol Magnatec 5W-40 splna normu 502 00, ale...Oleje sa vyrabaju ako plne synteticke, synteticke, polosynteticke a mineralne. A prave Castrol Magnatec je "HC" (hydrokrakovany) olej cize synteticky.

1. Vacsina olejov triedy 5W-40 su dnes bohuzial iba HC oleje (hydrokrakovane), co su len vylepsene mineralne oleje. Skutocne syntetickych (PAO-polyalfaolefin) olejov je v tejto triede spocitatelnych len na prstoch jednej ruky - Liqui Moly Synthoil High Tech 5W-40, Motul X-cess 5W-40, Valvoline SynPower 5W-40, Mobil 1 5W-50 a Mobil 1 0W-40. Pričom posledne menovany je momentalne svetova spicka a ostatni sa musia merat s nim.

2. V triede 0W-40 by uz mali byt vsetky plnesynteticke (PAO), aj ked iste dnes nie je nic. Spicka je znovu Mobil 1

3. PAO oleje maju oproti HC olejom jednu obrovsku vyhodu a sice, svoje mazacie vlastnosti si prakticky udrzuju po cely vymenny interval, kdezto HC oleje su vacsinou po polovici az 2/3 intervalu vhodne akurat tak na vyliatie, pretoze ovela rychlejsie degraduju. A potom HC oleje s narastajucou teplotou rychlejsie rednu, cize pri zohriatom motore su na tom PAO oleje jednoznacne lepsie, maju lepsiu strihovu stabilitu - mazaci film sa len tak rychlo "neroztrhne" (treba zobrat do uvahy, ze na kruzkoch piestov uz pri relativne nizkozatazovom jazdeni vladnu teploty okolo 150°C, pricom pri velkej zatazi to moze byt 250-300°C. Napr. olej Mobil1 5W-50 by mal vydrzat az 350°C.

4. 5W oleje nie su redsie nez 10W oleje (bavime sa o "hustote" za tepla. AKurat za studena su tekutejsie a ovela rychlejsie premazu motor pri studenych startoch, cize su vhodnejsie pre caste studene starty. Pre vysoku teplotnu stabilitu a tym padom stabilitu mazacieho filmu rozhoduje druhe cislo. 30 je pre moderne motory su velmi "riedke" aby setrili palivo, v praxi sa vsak ich vyhody moc neukazuju. 40 je pre normalne vozy optimum no a 50 resp. 60 je lepsie pre vysokonamahane (napr. vysokootackove) motory, resp. pre tych, ktori radi jazdia trvalejsie vo vysokych otackach. Maju totiz vysoke HTHS - vysoku strihovu stabilitu.

5. O kvalite olejov vsak do velkej miery rozhoduje aditivacny balik, pridany do oleja. Su totiz aj oleje v triede 10W-40, ktore mozu mat kvalitnejsie aditiva, nez napr. 5W olej od nejakeho no name vyrobcu. Vacsinou kvalitne oleje maju aj kvalitne aditiva (spickou je znovu Mobil 1 - ale musi tam byt ta jednotka za nazvom).

Tento clanok je z jedneho nemeckeho fora.

Pripajam aj tabulku plne syntetickych olejov, no bohuzial mnohe z nich v triede 5w-40 su uz iba HC oleje, "lacnejsia vyroba"2010synpcmo.pdf

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...