Přejít na obsah

Jaký olej do 1.2 TSI (výměna oleje a filtru)


voltys

Doporučené příspěvky

Mně není jasná jedna věc - všude čtu, jak jsou dneska oleje kvalitní a stačí se orientovat podle normy. Pak najednou spousta garážmistrů přichází s tvrzením, že bych fakticky každé čtyři měsíce měl měnit olej, jinak nastane konec světa a prodloužený interval je prakticky sprosté slovo.

Tady tohle o vlastnostech olejů jsem se pak nedočetl zatím nikde. Už vůbec jsem se pak nikde nedočetl co mně tak častá výměna oleje REÁLNĚ přinese nebo čemu zabrání. Upřímně, co bude s autem po 150 000km mě nijak moc nezajímá. Podle všeho se trvanlivost aut poměrně značně snižuje a auto bych chtěl nejpozději do 120 000km měnit. Problematice olejů můžu rozumět maximálně sbíráním podobných informací a proto by mě věcné důvody pro časté měnění oleje docela zajímaly. Zatím je to třeba tak, že u Fabie jezdí maminka na prodloužený interval, který začne pípat po roce a půl a ujetí 8-9 tisíc km. Přínos je při fakticky totožné ceně oleje hlavně v tom, že do servisu musím o půl roku později a nemám rozfrcanej celej den. No a když bych si měl vybrat, jestli se auto rozpadne ve 200 000km a nebo o 40 000km dřív s tím, že nebudu muset pět dnů trávit servisem, hádejte, co upřednostním.

P.S. pokud to dobře chápu, do městského provozu by 0W-40 v případě toho Mobilu ničemu neškodilo a naopak by to mohlo být lepší než 5W-40, je to tak?

Editováno: , autor: bojler
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Prodloužené intervaly výměny olejů v provozu osobních automobilů článek z oleje.cz. Na tomto serveru je řada zajímavých pojednání o motorových olejích nazvaných "Mazivářské mýty". Dle mého názoru řešit Mobil,Castrol,nebo něco jiného nemá smysl.Držím se normy výrobce vozu,ten snad ví co patří do jeho motoru. No a plná syntetika,polo a minerál,to jsou pojmy které vysvětluje Ing. Jaroslav Černý, CSc.(Ústav technologie ropy a petrochemie,VŠCHT Praha) v tomto článku. Názor nechť si udělá každý sám...
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

Jasné jde mi právě oto co říkáte, aby mi ti zmetci při garančcě nenalili ňákej jejich oil. Tak bych tam chtěl lejt to co tam je od výroby.

Jo jen pro info mluvil jsem s prodejcem s tou výměnou na 5000km tak mi to rozmlouval že jsou to vyhozené peníze prej mají motory naběhané motohodiny na stolici a poté se olej vypouští naleje novej a pak jde teprva do auta.

Tvuj prodejce te pekne lakuje,

vis kolik by stalo ten olej vylejvat a znovu tam davat ?

vis kolik by stalo davat kazdy motor na brzdu, jak dlouho by to trvalo ?

Dneska se motory testuji tvz. zastudena, kontroluje se senzorika motoru, tlaky mazaciho systemu, tlaky sani, vyfuku, turba vcetne regulace, hlucnost jednotlivych kovovych monolitu motoru (blok, hlava, turbo).

viz napr.

http://www.thyssenkrupp-systemengineering.com/cms/website.php?id=/de/messtechnik/motortest.htm

- proklikejte si podkategorie

prezntace http://www.thyssenkrupp-systemengineering.com/html/img/pool/Test_Development_Center_english.pdf

nebo

http://www.jwf.com/01_deutsch/02_Produkte/kalttest.htm

Takovy test trva lehce pres minutu.

-aktualizace odkazu

Editováno: , autor: DEFIANT
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Samozrejme, ze aj Castrol Magnatec 5W-40 splna normu 502 00, ale...Oleje sa vyrabaju ako plne synteticke, synteticke, polosynteticke a mineralne. A prave Castrol Magnatec je "HC" (hydrokrakovany) olej cize synteticky.

1. Vacsina olejov triedy 5W-40 su dnes bohuzial iba HC oleje (hydrokrakovane), co su len vylepsene mineralne oleje. Skutocne syntetickych (PAO-polyalfaolefin) olejov je v tejto triede spocitatelnych len na prstoch jednej ruky - Liqui Moly Synthoil High Tech 5W-40, Motul X-cess 5W-40, Valvoline SynPower 5W-40, Mobil 1 5W-50 a Mobil 1 0W-40. Pričom posledne menovany je momentalne svetova spicka a ostatni sa musia merat s nim.

2. V triede 0W-40 by uz mali byt vsetky plnesynteticke (PAO), aj ked iste dnes nie je nic. Spicka je znovu Mobil 1

3. PAO oleje maju oproti HC olejom jednu obrovsku vyhodu a sice, svoje mazacie vlastnosti si prakticky udrzuju po cely vymenny interval, kdezto HC oleje su vacsinou po polovici az 2/3 intervalu vhodne akurat tak na vyliatie, pretoze ovela rychlejsie degraduju. A potom HC oleje s narastajucou teplotou rychlejsie rednu, cize pri zohriatom motore su na tom PAO oleje jednoznacne lepsie, maju lepsiu strihovu stabilitu - mazaci film sa len tak rychlo "neroztrhne" (treba zobrat do uvahy, ze na kruzkoch piestov uz pri relativne nizkozatazovom jazdeni vladnu teploty okolo 150°C, pricom pri velkej zatazi to moze byt 250-300°C. Napr. olej Mobil1 5W-50 by mal vydrzat az 350°C.

4. 5W oleje nie su redsie nez 10W oleje (bavime sa o "hustote" za tepla. AKurat za studena su tekutejsie a ovela rychlejsie premazu motor pri studenych startoch, cize su vhodnejsie pre caste studene starty. Pre vysoku teplotnu stabilitu a tym padom stabilitu mazacieho filmu rozhoduje druhe cislo. 30 je pre moderne motory su velmi "riedke" aby setrili palivo, v praxi sa vsak ich vyhody moc neukazuju. 40 je pre normalne vozy optimum no a 50 resp. 60 je lepsie pre vysokonamahane (napr. vysokootackove) motory, resp. pre tych, ktori radi jazdia trvalejsie vo vysokych otackach. Maju totiz vysoke HTHS - vysoku strihovu stabilitu.

5. O kvalite olejov vsak do velkej miery rozhoduje aditivacny balik, pridany do oleja. Su totiz aj oleje v triede 10W-40, ktore mozu mat kvalitnejsie aditiva, nez napr. 5W olej od nejakeho no name vyrobcu. Vacsinou kvalitne oleje maju aj kvalitne aditiva (spickou je znovu Mobil 1 - ale musi tam byt ta jednotka za nazvom).

Tento clanok je z jedneho nemeckeho fora.

Pripajam aj tabulku plne syntetickych olejov, no bohuzial mnohe z nich v triede 5w-40 su uz iba HC oleje, "lacnejsia vyroba"2010synpcmo.pdf

Pěkné a naučné počtení. Nicméně jsi mě a možná i dalším tímto nedal odpověď na to, proč Oleje typu Castrol Magnatec bys nedával. On se totiž takhle snadno vytváří další mýtus o olejích-jakože Castrol je shit !! Vždy v tomto případě chci konkrétní odpověď-proč né Castrol. Ještě nikdy jsem jí nedostal. Někdy výjmečně typu kamáradovi se stalo atd..., ale nikdo nenapsal v jakém stavu měl kamarád motor jakou měl historii atd....

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Taky mě to právě vrtalo hlavou, při takovém množství jak by všechny ty motory zajížděly. Už mám 5100km tak si ten olej asi vyměním těch 1000Kč mě nevytrhne a budu mít dobrej pocit a klid na duši.

Ten olej po 5000 - 6000 km si urcite nech vymenit z nasledujicich duvodu:

proplach od

- mechanickych necistot (šponek) z pocatecniho zabehu

- prestoze ze se obrobky bloku, hlavy, kliky po obrobeni perou, tak tam stale zustanou zbytkove necistoty v radu gramů

- v oleji jsou v novem motoru rozpusteny technologicke vazeliny z trecich lozisek z doby montaze (napr. renolit v loziskach vacky)

- v oleji jsou rozpuštěny barvy kteryma se znaci dily kvuli montaži

pozn.: prvni napln oleje jsou 4 litry dle VW 504 00 (udaj na vicku souhlasi min. posledni tri roky)

Editováno: , autor: DEFIANT
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak olej objednanej Shell Helix Ultra 5W-40 příjde koncem týdne, ještě koupit olejový filtr a mužu ho vyměnit mám 5700km.

Jen otázečka měnil jste už někdo olej v TSI je tam tenhle filtr http://www.cc-autodily.cz/filtr-oleje-1-2-tsi a na motoru je zhůru nohama. Je lepší filtr naplnit a našroubovat ale když je zhůru nohama tak mi to poblije celej motor. Nechci startovat motor když je filtr prázdnej aby se sám naplnil chudák moturek. Je v tom ňákej fígl?

Editováno: , autor: voltys
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Olejový fi ltr - Spin-on patronový

Olejový fi ltr je u motoru 1,2 l TSI upevněn na

držáku alternátoru a má velmi dobrou polohu pro

servisní práce.

Jedná se o tzv. Spin-on patronový fi ltr se zpětnou

membránou a zpětným ventilem, zajišťující

při výměně fi ltru odtok oleje z prostoru fi ltru přes

kanál v držáku alternátoru a v bloku válců zpět do

olejové vany.

Toto konstrukční řešení zamezuje vytečení oleje

na vnější plochy motoru pod fi ltrem, zvláště pak

na alternátor.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak olej dnes vyměněn.

Poznatky: vypouštěcí šroub 18 oříšek, je lepší si přizvednout pravou stranu motoru vyteče lépe olej, při demontáži olejovýho filtru nevyteče tudíš se nemusíte bát že Vám to poblije motor, olejový filtr nejde naplnit tudíš ho musíte namontovat prázdný, objem oleje s naplněnym filtrem dle manuálu 3,6l ale to máte přesně půlku na měrce mezi min a max, na max potřebujete 3,8l, start s vyměněnym olejem 2-3s než se naplní filtr to si motor trochu zaklepe :feve:

Přecedil jsem olej a bordel tam je části kovu, části tmelu či silikonu, kapky vody, a jeden mega ulomek kovu cca 1x1,5mm :kuk:

Dle mého škodovka tam leje celý 4l oleje jelikož jsem tam měl nad max měrky.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

A co bys chtěl vědět? Na longlife bych se vykašlal a měnil po 15 000km. Na obrázku je jak se vypočítává interval výměny oleje u OI Longlife. Počítám,že u Fabie to bude podobné.

No intervaly me ted nezajimaji ale spis ten olej proc neni dobrej a jyky je lepsi dik.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Základ je držet se specifikace (normy) výrobce vozu,u TSI to je:

pevný interval QG2 - VW 502 00

proměnlivý interval QG1 - VW 504 00

Značku si vyber sám,je to subjektivní.

A necituj příspěvky nad tebou. ;)

Mimo jiné tady se řeší problém longlife olejů u Yeti TSI.

Editováno: , autor: Pawouk
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahojky. Mam nouvou fabku combi 1,2tsi 63kw a mam tam v motoru podle prodejce lepsi olej 5w-30 long life. Nikdo tady o tom nepsal tak se chci zeptat co vy na to. Diky.

pozn.: prvni napln oleje jsou 4 litry dle VW 504 00 (udaj na vicku souhlasi min. posledni tri roky)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahojky. Mam nouvou fabku combi 1,2tsi 63kw a mam tam v motoru podle prodejce lepsi olej 5w-30 long life. Nikdo tady o tom nepsal tak se chci zeptat co vy na to. Diky.

Nevím,ale závodáci jezdí na olej 5W70 já na olej 5W40,protože někdy na dálnici to točím,ale nalít do auta 5W30?to musí být styl jízdy jak o dušičkách.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Měnil jsem olej a dali mi tam 5W-30. Když jsem se díval, tak podle rozsahu vnějších teplot je to shodné s 5W-40 - i když nějaký rozdíl tam určitě bude. Pro mně je podstatný, že olej splňuje normu VW.

Co se týče zátěže motoru, tak mezi HTP a TSI je v tomto dost podstatný rozdíl - před TSi jsem měl HTP 47 kW a když to porovnám ve 130 km tacho, tak HTP točilo přes 4000 ot, zatímco Yeti TSI točí 2900 ot (myslím, že podobné otáčky točí TSI i ve Fabii)

Editováno: , autor: jarek95
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...