Přejít na obsah

Jaký olej do 1.2 TSI (výměna oleje a filtru)


voltys

Doporučené příspěvky

  • o 2 měsíce později...
  • o 1 měsíc později...

dnes sem řešil jaky olej koupim na servisku. uvažoval sem nad Castor 5w-3 profesional vs SHELL Helix Ultra 5w-40 nakonec sem Volal do 2 servisu škoda. kde mě poveděli že doporučuji SHELL Helix 5w-40 a udajně ho sami použivaji tak sem šel do SHELL www.olejspol.cz cena 550kč za 4 litry

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

ahoj,chtel bych Vam tady napsat moji zkusenost,nechal jsem si udelat test na olej,v jednom cisle sveta motoru byl zdarma papirek na test motoroveho oleje,byl zdarma tak proc to nezkusit,mel jsem zrovna najeto asi 14700km,tak jsem na papirek kapnul a cekal,nevedel jsem co odtoho cekat ale moje zvedavost byla velka.Mam fabii 1.2 TSI 63 KW,motor je ten jeste mezi prvnimi,vyrobeny v srpnu 2010,to jen ze se tady se mluvi o pozdejsich zmenach,ale to si myslim ze je asi jedno.

Tak jaky byl vysledek:cituji:Stav je orientacne takovyto:Olej je celkove ve spatnem stavu.Obsahuje velke mnozstvi necistot(nezvykle u prvni naplne),palivo a mensi mnozstvi kondenzacni vody.Doporucujeme olej okamzite vymenit a pouzit olej o viskozitni tride SAE 5W30.Interval vymeny oleje stanovit do 12 tis. km,pri zachovani stavajiciho druhu provozu vozidla.

Jezdil jsem dost opatrne,radi jsem okolo 2tis otacek,jen opravdu zritka tak jednou za mesic jsem to vyhnal na 4tis. otacek,takze velmi opatrne,dlouhodobou spotrebu na dvojce jsem mel 5.3.

Jen jsem nevedel co tam presne bylo za olej,kdyz jsem napsal do skodovky tak me odepsali,cituji:

Motorove oleje jsou umisteny ve velkoobjemovych nadrzich a jsou vyuzivany od nekolika vyrobcu,pouzijte spravnou specifikaci a viskozitu oleje a vyber znacky je uz na zakaznikovi.

Za chvili pojedu na druhou vymenu po 30 000 km a uz si asi koupim svuj,mam na vicku castrol,ale ten edge co ted vsude reklamujou bude asi lepsi,co na to rikate.Test delala firma Sunocco myslim v Jihlave a papirky jse daji koupit na jejich pobockach,jeden pry stoji 50korun.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ja měnil olej když sem měl najeto přes 23000Km a olej černy a takovej drsnej . Nejvic mě naštvalo že při najezdu přes 20tKm byl vyměněn rozvodovej řetěz a oni museli vidět že ten olej je tragedie a klidně ho nalili zpatky :kol-29: budu měnit olej asi po 15tKm doma

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

Ked obcas kontrolujete olej,akej farby a zapachu ho mate?

Mne sa zda,ze mi olej trochu pribuda a inokedy zas odbudne(zatial vzdy medzi MIN-MAX) a smrdi po benzine (to je moj dohad).Je vobec mozne,ze sa miesa s benzinom niekde v systeme ? Olej kontrolujem kvoli pripadnemu poklesu hladiny (zvyk z minulosti) ale vzdy ma prekvapi,ze je ho tam viac ako minule :kol-32:

Takisto mi je divne,ze uz po odjazdeni cca 500km na novom oleji zo servisu je olej velmi cierny akoby spinavy pred vymenou.Pouzivam Castrol 5W40.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ked obcas kontrolujete olej,akej farby a zapachu ho mate?

Mne sa zda,ze mi olej trochu pribuda a inokedy zas odbudne(zatial vzdy medzi MIN-MAX) a smrdi po benzine (to je moj dohad).Je vobec mozne,ze sa miesa s benzinom niekde v systeme ? Olej kontrolujem kvoli pripadnemu poklesu hladiny (zvyk z minulosti) ale vzdy ma prekvapi,ze je ho tam viac ako minule :kol-32:

Takisto mi je divne,ze uz po odjazdeni cca 500km na novom oleji zo servisu je olej velmi cierny akoby spinavy pred vymenou.Pouzivam Castrol 5W40.

Že by ta tlaková pumpa na benzín? Ten váleček na víku hlavy.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pokud by množství paliva v motorovém oleji přesáhlo běžné 2 %, dochází k snížení viskozity oleje. Z toho vyplývá snížení tloušťky mazacího filmu a jeho trhání. Zvyšuje se opotřebení motoru, dochází k lokálnímu přehřívání v místech s porušeným mazacím filmem. Zvyšuje se spotřeba paliva. Pokud je měrkou vidět zvýšení množství oleje vlivem pronikajícího paliva, bude jej už asi více než 2 % a jedná se tedy o vážný problém. Pokud je ještě k tomu používán olej se sníženou HTHS viskozitou pod 3,5 mPa.s (označeny ACEA A1/B1, A5/B5) je celý proces o to rychlejší a horší.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

mě překvapil ten udaj 20 tkm . předtim sem měl nastaveno 30 tkm a palubak to hlasil v pohodě do 30tkm akorat sem to nevydržel a nechal sem ho po roce v 23tkm vyměnit a ted sem se koukl a čekal sem že bude hlasit po 27tkm ,ale hlasi po 17tkm tak mě zajimalo proč po 20tkm na vyměnu zd je to akce jenom meho servisu nebo škodovka nenapadně zkratila udaj na vyměnu

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 měsíce později...

Dobrý den,potřeboval bych vědět,zda pří výměně m.oleje-po prvých 15.000km/ v autor.servisu Škoda/olej Castrol Magnatic OE SW-40/je nutná/-podle dílenské přírušky/ výměna vypouštěcího šroubu neb alespoň podložky šroubu.V servisu mi tvrdili,že u plechové vany není /a taky nebyla/výměna šroubu ani podložky nutná. Sehnal jsem d. příručku k Fabii I(k Fabii II na netu nikde není) kde píší:Fabia 2000(výňatek)-Výměna motor.oleje-bod.2 Po vypouštění oleje vyměnit těsnění na vypouštěcím šroubu.,bod4,část4-Vypouštěcí šroub očistit,nasadit NOVÝ těsnící kroužek a utáhnout příslušným momentem.Je tato výměna- /alespoň těsnění /taká nutná u Š.Fabie II/TSI-dle dílenské příručky?Já se domnívám,že ano!Upozorňuji znovu,že toto auto má železnou vanu s železným vypouštěcím šroubem-tudíž dle servisu žádná výměna není potřeba!Na rozdíl-pokud by byla vana hliníková,šroub s podložkou by se prý musel vyměnit.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Utahovací moment tohoto šroubu je většinou kolem 30 Nm, což podle mne nepoškodí ani závit v hliníkové vaně, natož závit ocelového šroubu. Také podložka se asi neomačká a teploty na změnu jejich mechanických vlastností na olejové vaně nejsou. U motoru 1.6 nelze podložku samostatně vyměnit, je součástí šroubu - ten stojí kolem 35 Kč. Pokud jsou dosedací plochy čisté a je používán předepsaný utahovací moment, je podle mne životnost vypouštěcího šroubu a podložky srovnatelná s životností motoru. 15 krát povolit a utáhnout by měl vydržet.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Dokumentácia k TSI už existuje zrejme len v elektronickej verzii ELSA, pripúšťa sa odsanie oleja cez otvor pre olejovú mierku,vtedy sa samozrejme výpustný šroub nemení, pokiaľ sa olej vypúšťa, je predpísaná jeho výmena a uťahovací moment 30Nm.

Editováno: , autor: lubikSK
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

rozoznáte to jednoducho , ak je šroub v kope s podložkou ktorá nejde dole - mení sa - 1,4 59kw , 1,9TDi 77kw a iné - šroub sa mení celý

potom sú motory ktoré majú šroub a podložku samostatne , tá sa mení tiež pri každej výmene oleja

cena podložky je 5-10kč cena šroubu kolem 70kč . Nutné to určite nie je vždy , ale hlavne pri hliníkovej vani by som to doporučoval , a uťahovať momentovým klúčom , 35Nm - väčšinou , kto to ťahá na silu potom pri ďalšej výmene zničí závit v hliníkovej vani ...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Dokumentácia k TSI už existuje zrejme len v elektronickej verzii ELSA, pripúšťa sa odsanie oleja cez otvor pre olejovú mierku,vtedy sa samozrejme výpustný šroub nemení, pokiaľ sa olej vypúšťa, je predpísaná jeho výmena a uťahovací moment 30Nm.

Podle ETKY je to "šroub uzavírací s těsnícím kroužkem" M14x1,5x22, číslo dílu N 908 132 02.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Samozrejme máš pravdu, ale otázka znela či sa má meniť výpustný šraub pri výmene oleja, to, že tam podľa ETKA patrí M14x1,5x22, N 908 132 02 mi prišlo irelevantné.

ELSA je ELSA a ETKA je ETKA

ELSA = Elektronisches Service - Auskunftssystem = servisný elektronický informačný systém, obsahuje napr. dilelnské príručky, servisné prehliadky a elektrické schémy zapojenia

ETKA = Elektronische Teilkatalog = elektronický katalóg náhradných dielov, tu nie je čo dodať

Zo začiatku mi v servise 2x menili olej na HTP, tam bola skrutka samostatne, tak menili len podložku, tretí krát som ho menil ja, skrutka mala takmer strhnutý závit a šla vykrútiť dosť ťažko. Teda mechanik servisu mal moment zrejme "v ruke" a ja som ju zaťahoval s vážnymi obavami len 20Nm, lebo som si kúpil len podložku. Pri ďalších výmenách som vždy menil skrutku aj podložku.

Editováno: , autor: lubikSK
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já tě chtěl jen doplnit,třeba se to číslo bude někomu hodit,nic jiného v tom není. ;) Jo a pokud si pamatuji,tak u mě na FII 1.2 TSI nebyl vypouštěcí šroub při výměnách oleje (2x) nikdy na faktuře - takže olej byl odsát? Při poslední výměně při 45 000 km jsem už byl u neznačkového servisu,který má můj zaměstnavatel nasmlouvaný a tam už nevidím ani tu fakturu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Sorry, zrejme som citát interpretoval v nesprávnom kontexte.

Servisných prehliadkach majú uvedené "Vypuštění nebo odsátí motorového oleje" majú na to aj orig prístroj VAS 6622

Mne by ho taktiež zrejme na TSI odsali, keby som nevyslovil želanie "vypustiť motorový olej" nakoľko pri odsatí oleja netuším koľko ho tam zostane a prvý olej je podľa môjho názoru lepšie vypustiť aj zo špónami z výroby a zábehu motora. Samozrejme výpustný šraub s "neoddeliteľnou" podložkou dal mechanik nový a bol aj na faktúre, vedľa zdviháku bol "odparkovaný" aj ten VAS 6622.

Editováno: , autor: lubikSK
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Díky Všem za odpověď.Tušil jsem něco podobného jak píše LubikSK.: Dokumentácia k TSI už existuje zrejme len v elektronickej verzii ELSA, pripúšťa sa odsanie oleja cez otvor pre olejovú mierku,vtedy sa samozrejme výpustný šroub nemení, pokiaľ sa olej vypúšťa, je predpísaná jeho výmena a uťahovací moment 30Nm. TEDY:PRIPÚŠŤA SA ODSATIE OLEJA CEZ OTVOR PRE OLEJOVÚ MIERKU.Tím se mě ovšem případná reklamace velmi komplikuje, protože dle dílenské dokumentace stačí olej odsát-já nemohu poukazovat na to,že šroub nebyl povolen,ani vyměněn.(Jak bylo nutné v dílen.dokumentaci k Fabii-I)Takže zjištění- kolik %oleje bylo "odsáto" a kolik bylo vyměněno,lze pouze chemickým rozborem.Ten podle vedoucího servise Škoda stojí cca 8.000kč s tím,že pokud je výsledek negativní platí náklady zákazník,tedy já.Ještě malá poznámka-na faktuře s výpisem provedených prací/materiál je také uveden : N90813202 šroub výpust/jednot.cena 40,04kč.Když jsem /za přítomnosti vedoucího,mistra,několika dělníků/ pod zdviženým autem v servisu ukazoval na to,že šroub je původní,všichni to uznali,a vedoucí se omluvil za "administrativní chybu".

Tvrdili ovšem,:1.šroub/hliníkový/ se MUSÍ vyměnit pouze tehdy,když je vana hliníková- a zde je železná/plechová-tudíž šroub se vyměnit nemusí,

2. že olej byl vypuštěn!-přes vypouštěcí šroub,a ten byl opět našroubován zpět.Při mém poukázání na to,že na šroubu nejsou patrny žádné náznaky/otisky/otlaky po povolení,bylo mi sděleno,že dnes mají takové nástroje/nářadí při kterých nemusí být na šroubu nic vidět.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...