Přejít na obsah

Jaký olej do 1.2 TSI (výměna oleje a filtru)


voltys

Doporučené příspěvky

Dík za odkaz, technické listy uloženy :)

 

Dokonce jsem při ukládání našel vlastní porovnávací tabulku s pár údaji New Life x ESP :D  (co je platný, že si to uložim, když zapomenu, že jsem si to uložil :D )

Co v technickém listu New Life z Lubstaru chybí, je obsah fosforu - dle mé tabulky 1,0 - tedy stejný jako u nového FS (u FS údaj nechybí)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Dík :)

_____________________

 

No moc mě tou změnou Mobil nepotěšil... takže ten litr - dva (z hlavy nevim) New-Life co mám v garáži...skončí nejspíš v sekačce na trávu. Na celou náplň to neni a mixování aditiv v jedný náplni nic dobrýho neni - FS je sice nástupce New Life, ale nakolik je aditivace podobná/odlišná se asi nedovim... do sekačky na trávu? Asi jo

 

Taky doufám, že z toho neudělali "vodu" jako z jiných xW-40 kde viskosita s najetými km rapidně klesá...

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tiež by som sa nebál dať New Life a FS spolu. Alebo máš možnosť ešte zohnať New Life. Určite sú ešte v niektorých eshopoch skladom.
Ako najväčšie negatívum zmeny inak považujem to, že New Life malo oveľa viac schválení, a FS už z nich veľa nemá (napr. pre motory Fiat, alebo Nissan GT-R). Nám to síce môže byť ukradnuté, ale ak sa na to pozrieme z druhej strany, olej ktorý bol dobrý aj do GT-R, určite nebolo žiadne béčko.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ked som tu pisal o tom ze su urcite specifikacie a testy na zaklade ktorych su niektore oleje kvalitnejsie (ano vy mazivarskaporadnaopakovaci dobre citate, pouzil som slovne spojenie "kvalitnejsi olej") tak som bol sprdnuty. A uz pomaly vidim ze niektori tomu mozno aj uveria.

 

Ale k veci. Dovod ceny/kvality new life a jeho derivatov je velmi slusny balik vapnika+boru+molybdenu. A ten zhruba ostava aj pri FS. Co su tieto aditiva zac, si vygoogli aj cvicena opica.

 

 

 

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No, já si zas řikám, jestli těch dá se říct podobných výsledků New Life a FS nedosáhli jiným typem aditiv - třeba jestli "náhodou" nově nepoužili standartní ovšem méně střihově stabilní polymerní modifikátory viskosity, které s najetými km snižují svojí "zahušťovací" schopnost a oleje "řídnou", viskosita oleje v pixle je pak odlišná od viskosity v praxi. 

před 7 hodinami, e1. napsal:

Nám to síce môže byť ukradnuté, ale ak sa na to pozrieme z druhej strany, olej ktorý bol dobrý aj do GT-R, určite nebolo žiadne béčko.

Přesně!

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 měsíce později...

Zdravím, a prosím o radu. Mám Roomster 1,2 TSI 77 kW, rok výroby 2012 s pevným servisním intervalem QG2 dle datového štítku. Podle návodu (viz příloha) se má do tohoto motoru při tomto servisním intervalu lít olej VW 502 00. Teď jsem byl na výměně oleje v autorizovaném servisu a oni mi tam dali olej longlife VW 504 00/507 00 prý proto,  že to je turbomotor TSI, a že tento olej je lepší než VW 502 00. Co si o tom myslíte? Nepoškodí se motor? Nezkoroduje tam nějaké těsnění nebo něco jiného? Díky

room-olej.pdf

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Bývala doba, kdy motor s prodlouženým servisním intervalem, měl navíc snímač G266 ve vaně (snímač teploty a hladiny oleje).

TSI ho má vždy a to znamená, že se motory neliší. Rozdíl je pouze v nastavení servisního intervalu. Proto můžeš používat olej VW 502 00 nebo VW 504 00, pouze je nutné podle toho naplánovat příští výměnu.

Tvrzení, že je VW 504 00 je lepší, je poněkud laciné. Když se budeme bavit čistě o technických vlastnostech, tak ne ve všem jsou longlife oleje lepší. Rozhodně ale nejsou lepší pro naší peněženku a ve finále ani pro motor. Dvě výměny VW 502 00 vyjdou stále levněji, než jedna výměna VW 504 00. A mé přesvědčení, že dvě výměny oleje jsou lepší než jedna, mi nikdo nevyvrátí.

 

PS: Máme v rodině dva Roomstery TSI

V prvním měním olej sám. 5 litrů Mobilu 5W-40 VW 502 00 je za 600Kč a originál filtr za 200Kč. Kdybych to donesl do servisu, tak to snad za dvě stovky vymění. Celkem cca 1000Kč.

Druhý je ještě v záruce, proto servis a ten jejich longlife zázrak. Jen za olej jsem tam nechal 2200Kč. Práci neumím vyčíslit, protože to byla komplet servisní prohlídka.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ještě ale dodám, že prodloužený interval se vztahuje na celé auto, ne jenom na motor. Auto s prodlouženým intervalem by mělo mít elektrickou kontrolu tloušťky obložení brzd, bezúdržbový akumulátor a pár dalších prkotin. Dlouho jsem ale žádné auto s QI1 nastavným rovnou z výroby neviděl, tak nevím jestli si komplikují život jestli se na těch autech liší něco víc, než štítek v kufru.

 

Ty brzdy ale už nějak flákají, protože já mám QI4 a od destiček mi žádné dráty nevedou.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V 8. 12. 2017 na 20:12, abclab napsal:

Teď jsem byl na výměně oleje v autorizovaném servisu a oni mi tam dali olej longlife VW 504 00/507 00 prý proto,  že to je turbomotor TSI, a že tento olej je lepší než VW 502 00.

Světu vládnou diletanti (a lháři) (co z toho platí pro ten servis nevím...). Na longlife III VW 504 00/507 00 (s normou ACEA C3) nic lepšího, než na VW 502 00 neni - krom o něco (v případě 1,2 TSI 77 kW i jiných benzíňáků) vesměs zbytečně a kontraproduktivně "šetrnějšího" složení vůči katalyzátoru (a nutné ochrany DPF u diselů, což nás ovšem v tomto případě nezajímá), ovšem jen proto, "aby tam ten olej mohl bejt co nejdýl a přitom katalyzátor přežil 200tkm". Toto "šetrnější" složení znamená odlišnou aditivaci, vesměs omezení obsahu určitých přísad - aditiv - sulfátového popela, zinečnatých a vápenatých organosloučenin aj. (tzv. oleje mid SAPS nebo low SAPS), které jsou ovšem naopak velmi prospěšné motoru - jak z hlediska mazivosti, tak z hlediska omezení tvorby karbonových a lakových úsad, a stejně tak i z hlediska antikorozní ochrany.

Proto mají longlife III VW 504 00/507 00 s ACEA C3 paradoxně nižší alkalickou rezervu - TBN, než VW 502 00/505 00 s ACEA A3/B3, A3/B4, eventuelně než ještě lépe full SAPS (plně popelný olej s plný obsahem zinečnatých a vápenatých organosloučenin) s API SL max (SM a výše v abecedě full SAPS už není)).

 

Dlužno podotknout, že i oleje VW 502 00/505 00 bývají jak ACEA A3/B3, A3/B4, tak ale čím dál častěji ACEA C3 (i když ne longlife...), norma VW tedy není spolehlivým vodítkem (a "low SAPS", "mid SAPS" nebo "ful SAPS" na pixle obvykle nenejdeš); dá se ale řídit klasifikací ACEA to už na pixle na 99% bude:

ACEA A3/B3, A3/B4   :kol-47:   ( je full SAPS - oprava: nemusí být, ale) obsah zmíněných aditiv není tak omezen, jako u:

ACEA C3 (a i C2)        :kol-32:

 

Longlife III - ACEA C3 - mid SAPS je v podstatě způsob, jak mít horší a předražený olej v motoru déle ;):kol-60: //Proč tahle praštěná alchymie? = zákazníci na to slyší (nejraději by olej neměnili vůbec), hlavně firmy, vidí v tom nižší náklady na servis, což se sice nakonec nekoná, páč servis si to stejně vybere - a ono mít ve 100tkm za sebou jen 3 výměny oleje...//

 

Jako nějaká náhlá havárie, zničení motoru akutně nehrozí - zvlášť když se v motoru nenechá příliš dlouho a mění se včas před vyčerpáním TBN (alkalické rezervy) a detergentů (rozpouštění karbonových úsad) - při konstruování motoru 1,2TSI se s longlife III ACEA C3 - mid SAPS počítalo (ovšem u motorů, kde se s ním nepočítalo je to hrozba, což logicky o něčem vypovídá...) a výrobce má nějak vyzkoušeno, že "při rychlém nájezdu se nic nestane", stav deseti a více letých úloženek, co jezdí málo, je nezajímá, prodeje neohrozí... Ovšem já osobně bych se dlouhodobému používání longlife III - mid SAPS, ACEA C3 vyhnul - když existue lepší (+levnější) volba olejů ACEA A3/B4, nebo i full SAPS s API SL max.(výkonnější olej v "odolnějším" motoru nic nezkazí).

 

I u synkova Rapidu 1,2TSI 77kW jsem přešel na ACEA A3/B4 (Mobil 1 - SAE 0W-40 New Life) a měnim po roce a cca 9tkm (i po těch 9tkm jsem zjistil kapkovou zkouškou nevelký, ale přesto nežádoucí obsah paliva a vody v oleji - vliv krátkých jízd - auto jezdí 5km do práce/z práce) a nechal v sevisu přestavit interval z promněnného na pevný 10tkm/1rok.   

 

 

Editováno: , autor: Sir_Jarek
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Vážně myslíš, že olej Mobil 1 - SAE 0W-40 New Life s  API SM je full saps??? dopad_emisnich_limitu_na_motorove_oleje.pdf

 

Poslední fullsaps oleje byly API SL.

 

Pravdu máš v tom, že saps nemaže a pokud se vymění včas, což je i případ Abclaba, tak se není čeho bát a nedělal bych z toho zbytečnou vědu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jj, máš pravdu, dík za upozornění :kol-47:, API SM a tudíž i Mobil 1 - SAE 0W-40 New Life nelze označit za full SAPS, popletl jsem (už dříve, to pdf. mám uložené) obsah sulfátového popela s obsahem fosforu, který je API SM limitován do 0,08%, přičemž full SAPS musí mít minimálně 0,1%. Takže ani ACEA A3/B3, A3/B4 neznamená automaticky full SAPS (i když může být - pokud plní API SL a níže v abecedě) - opravím to.

 

//Už jsem z těch různých limitů různých aditiv trochu magor, raději než na ACEA koukám do technických listů na konkrétní hodnoty - kteréž ovšem jsou dostupné ne u každého oleje - Mobil 1 - SAE 0W-40 New Life na tom je - tedy už jen byl, páč výroba skončila - ještě celkem dobře mobil-1-new-life-0w-40-2013.pdf - zda může dle údajů v pdf plnit současně API SM, SL i SJ si nejsem jistej...//

 

Nicméně ACEA A3/B3 a zejména A3/B4 jsou na tom s povoleným obsahem aditiv lépe, než ACEA C3  

 

V 9. 12. 2017 na 7:12, McMatej napsal:

Poslední fullsaps oleje byly API SL

Souhlas :kol-47: ...ale najdi takovej olej v SAE 0W...5W-40 :kol-32: ...vesměs nacházim API SL jen v 10W-40 nebo pak až ve sportovních olejích SAE xW-50 a výše (ale třeba jsem málo hledal...). Přitom pamatuju třeba už nevyráběný MOGUL 0W-40 API SL ...

Editováno: , autor: Sir_Jarek
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Díky všem za detailní info a přílohy. Na stránkách oleje.cz jsem ještě našel popis normy VW 504 00

 

  • "jsou určeny pro benzínové motory a lze jimi nahradit oleje VW norem: VW 501 01, VW 502 00, VW 503 00, VW 503 01."
  • "Vozidla, která nemají LongLife výbavu, nesmějí být z technických důvodů LongLife motorovými oleji plněna! Jsou-li však přesto takovým olejem naplněna, nesmějí využívat interval prodloužené výměny oleje."
  • "Podmínkou pro používání programu LongLife Service je používání speciálních motorových olejů podle norem VW."

 

Předpokládám tedy, že když dodržím interval výměny oleje 15.000 Km / 1 rok tak by motor měl být relativně v klidu. A servis si prostě jen přivydělal tím, že mi dali dražší olej. Pro pobavení ještě uvedu, že v servisu mi nabízeli, že mi nastaví prodloužený interval, abych využil vlastností longlife oleje. To jsem odmítl.

Editováno: , autor: abclab
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Osobně bych to u svýho auta zkrátil i na 7,5-10tkm/rok (se mě ale aktuálně přímo netýká, najedu cca 5tkm/rok) - čim víc krátkých jízd, tím kratší interval a naopak; při hodně rychlém nájezdu na dálky možná i těch 15tkm...  No ale každej si to musí dle dostupných informací (často protichůdných), priorit a osobních zájmů (auto jako záliba, koníček/auto jako spotřební zboží, které brzy vystřídá jiné...) rozhodnout sám.

 

před 16 hodinami, sk0d@ napsal:

Sire hlavne tu neoperuj s API, podla niektorych sme v Europe = neplatia u nas vysledky testov z USA. Proste oba kontinenty maju rozne fyzikalne zakony.

To bude tou dokonalou svobodou a demokracií :kol-48:

 

Neboj, budu opatrný ;):D ................oni ti někteří zřejmě mají na mysli, že API sama o sobě nemá pro evropskou politiku výměn (obeceně delší výměnné intervaly, zatímco ušácké oleje se v motoru dlouho neohřejou = tedy odlišné požadavky na aditivaci) dostatečnou vypovídající hodnotu, zatímco ACEA je zaměřená právě na evropské podmínky... OK... Nicméně snad vědí, že přihlédnutím k oběma normám současně - ACEA i API - si lze udělat určitý obrázek o aditivaci daného oleje, protože

 

ACEA A3/B4, API SM není totéž, co ACEA A3/B4, API SJ - stejně jako ACEA A3/B4, API SM není totéž, co ACEA C3, API SM

Editováno: , autor: Sir_Jarek
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jj, zaznamenal jsem. Dokonce mě několik e-shopů vytočilo tim, že pod NewLife prodávají FS aniž by se ráčili zmínit, natož vytvořit novou položku. Potřeboval jsem doplnit 2L co mi zbyly od předešlých výměn na poslední výměnu - kdybych to netušil a nezeptal se, poslali by mi na objednávku NewLife s úplným klidem FS a k tomu mi ještě tvrdili, že "je to stejný olej" ~ technické listy nečtou - řada parametrů se změnila. Ale nakonec jsem sehnal. 

/vim, že by motor kvůli tomu “neexplodaval“ ale míchat 2 oleje už při výměně je prasečina/něco jiného je nouzové dolití/

 

Vidíš, ani nevim, že se daj dělat oleje z plynu... 

Editováno: , autor: Sir_Jarek
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 7 měsíců později...

Řeším zase po roce trochu dilema, jestli jít znovu do stejné značky oleje VALVOLINE 5W-30, nebo experimentovat a koupit třeba Elf Evolution 900 NF 5W-40.

Rovněž jsem si pročetl trochu historie a nemůžu moc najít nějaký větší rozdíl mezi 5W-30 a 5W-40. Co jsem pochopil ta 40 bude lepší ve vyšších otáčkách, což u mě platí, protože jezdím hlavně delší úseky na rakouské dálnici, mám pevný roční interval. Díky za názor.

Editováno: , autor: doonio
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ja by som na tvojom mieste nestriedal oleje pri každej výmene. Ono totiž pri výmene, vždy ostáva nejaké percento starého oleja v motore (pár dcl), preto je lepšie dlhšie sa držať jedného konkrétneho oleja. Samozrejme oleje sa dajú miešať medzi sebou, len potom aký to má zmysel zameriavať sa na konkrétnu značku alebo typ, keď nakoniec budeš mať v motore kokteil. ;) 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...