Přejít na obsah

Fabia RS 1.9 TDI PD 96 kW - motorový olej + filtr


Doporučené příspěvky

  • o 1 měsíc později...
  • o 2 měsíce později...
Zdravím,mám taky jednu otázku,co se týče oleje.Jaký olej dát do 1,9 Tdi PD , 96KW ?V odborném servisu mi tam dali 0W30 a v jiném mi říkali,že ten tam rozhodně nemá co dělat.A mohl by mít tento olej vliv i na kouřivost?Dost mi to kouří a podle Wagu je vše OK.Ted mám před serviskou,tak abych věděl.

Do Fabie RS je předepsaný pouze olej dle normy 505.01 s intervalem výměny 15t. km.

Long-Life olej není žádná výhra, vyšší cena, v extremních podmínkách nižší ochrana, vyšší spotřeba oleje, při delším proběhu problém s viskozitou .....

Ja mam 74kw TDI PD fabiu a davam Castrol, samozrejme 505.01 a som "spokojny", preto v uvodzovkach, lebo ine nepoznam, ale po 15tis km je tam stale skoro tolko oleja kolko som nalial a urcite nedymi.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 6 měsíců později...

Ahojte chcem sa spytat. Mam Fabiu 1,9 tdi 74kw r. v. 2000. Doteraz som pouzival na vymenu castrol 505 01 menil som po 15 tis. km. Pouziva niekto z vas do tohto motora LL olej ak ano tak aky a pri kolko ho menite? Ja mam na ruke shell helix ultra VX 5w-30 norma 507.00. Moze ist aj do tohto motora? Takyto isty davaju aj do octavie 1,9 77kw. Konstrukcne by mali byt tie motory rovnake len su pravdepodobne pouzite ine materialy. Lebo napriklad rozvody su na fabii po 90tis a na tejto OII az po 150 tis. Tak preto sa pytam aj ohladne oleja.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 roky později...

Zdravím pánové,

koupil jsem si Fabii RS, při posledních dvou údržbách byl použit v motoru olej Castrol 10W-30. Chci se zeptat jestli mám dávat dále tento samý olej a zkátit interval na 10 000,- kilometrů nebo přejít na předepsaný 5W-30. Zjistil jsem když se přejde z tzv horšího oleje na ten lepší (5W-30) ,že po čase se může zadřít motor...Jaký máte doporučení :-) Poslední údržba byla při 161 000,- takže další s 10W-30 při 170 000,- nebo 5W-30 při 185 000?!

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

je jedno jakou viskozitu použijš tzn - první i druhé číslo může být libovolné (do našich podmínek optimum 5W30 a nebo 5W40)...ale olej musí splňovat normu výrobce 505.01, nebo 507.00 !!!

intervaly výměny jsou doporučeny rok nebo 15.000km....pokud je chip, nebo se jezdí více couračky a město, je lepší měnit dříve (10.000km)

osobně Castrol moc nemusím a dávám oleje zn. Q8 (litr oleje pro PD 5W40 v origo balení pod 150,-Kč :) ) a maximální spokojenost - doporučuji :palec2:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

pokud dáš 505.01 nebo 507.00 tak si motor bude chrochtat ;)

buď snímač brzdových světel (nový cca 300,- ale kolikrát stačí otřít prach ze špičky, potřít vazelínou a jede se dál)...nebo jeden ze žhavičů KO (nejlépe pak dát všechny 4 nové - 750,-Kč a 15minut práce ;))

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...
  • o 2 týdny později...

cvachabl: a jak poznáš plnou a polosyntetyku? pokud myslíš dle viskozity, tak vedle jak ta jedle...údaje z balení se taky musí brát s rezervou...ono je to magický slovní spojení ta "plná syntetika" :) dle mne není dobrý ani moc měnit značky olejů...

jinak do Fabia RS i všch ostatních PD patří olej 505.01 (nové normy tuším 507.01) ten se ani v polosyntetice nedělá, pouze se mění viskozita a intervaly výměny...klasika vs long interval ;)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

NIKDY!!!!!! nechodit z polosyntetiky na plnou syntetiku! to ti řekne každej kdo dělá s autama... nemyslím kutily domácí.

Proč bys nemohl?? Pokud soustavu propláchneš tak motoru ublížit nemůžeš.

Nemám sice naftu, ale standartně leju do motoru "plnou" syntetiku, ale když sem potřeboval jezdit šel první olej - polo a po 15000 km a přejití na plnou syntetiku v poho.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Proč bys nemohl?? Pokud soustavu propláchneš tak motoru ublížit nemůžeš.

Nemám sice naftu, ale standartně leju do motoru "plnou" syntetiku, ale když sem potřeboval jezdit šel první olej - polo a po 15000 km a přejití na plnou syntetiku v poho.

plná syntetika tolik nemaže, tím, že je řidká a vůle které jsou ve stroji během funkční doby se nezacelí .... nebo tohle aspoň do nás hustí každej na SŠ i VŠ

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 měsíce později...

cvachabl: a jak poznáš plnou a polosyntetyku? pokud myslíš dle viskozity, tak vedle jak ta jedle...údaje z balení se taky musí brát s rezervou...ono je to magický slovní spojení ta "plná syntetika" :) dle mne není dobrý ani moc měnit značky olejů...

jinak do Fabia RS i všch ostatních PD patří olej 505.01 (nové normy tuším 507.01) ten se ani v polosyntetice nedělá, pouze se mění viskozita a intervaly výměny...klasika vs long interval ;)

Polosyntetyka je 10w a plna 5w mineral 15w.Z polosyntetyky možeš prejst na plnu ale musiš absolvovat preplach motora.V pripade že nepreplachneš motor a prejdeš z polo na plnu tak ta ti rozpusta karbon v motore a možeš ho zničit alebo znížit jeho životnost.Ked uz niekto lial polo tak bud z pričiny ze bol lacnejši alebo už začal motor papat olej.

Editováno: , autor: Martin791203
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 roky později...
  • o 4 měsíce později...
  • o 2 týdny později...

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...