Přejít na obsah

Svíticí airbag


Joppien

Doporučené příspěvky

Zdravím, mám Feldu combi 1.3 MPi, r.v. 1999, 186 880 km. Včera jsem doplňoval vodu do ostřikovače a jak sem zavíral kapotu, tak nešla zavřít, byla stále otevřená, tak sem to zkusil pětkrát po sobě i z trochu velké výšky a kapota se pořád nezavřela. Tak sem zkontroloval oba dva zámky (ze strany kapoty a u chladiče) a pak jsem zjistil, že je zimou zatuhlé lanko na otevírán kapoty, tak sem posunul pojistku zámku prstama a už šla konečně zavřít. Jenže po nastartování a ujetí cca 500 metrů se mi rozsvítila kontrolka airbagu. Tak sem to pak nechal u škodováckého servisu projet diagnostikou a hlásilo to závadu na roznětce airbagu na straně řidiče (mám i airbag spolujezdce). Chybu mi vymazali s tím, že mi dali výpis diagnostiky, kdyby se chyba objevila znovu, tak se mám vrátit i s tím výpisem. Prý tam šel příliš velký odpor, proto to hlásilo chybu a kontrolka airbagu se rozsvítila. Tak sem vyjel a po ujetí cca 500 metrů se kontrolka rozsvítila znovu. Tak sem se opět vrátil s tím, že se to objedná na pátek na opravu a říkali mi, že to bude určitě na 90% dělat kroužek u airbagu ve volantu řidiče. To sem si taky myslel, že to bude tím kroužkem. Bude prý stát cca 800 Kč. Což to je pro mě ještě v pohodě. Při nejhorším by se musel vyměnit celej airbag za 12 táců :doh Tak se tady ptám, jestli jsem nemohl náhodou tím velkým boucháním, zavíráním kapoty něco uvolnit či poškodit? Ví z vás někdo, na co bych se měl ještě mrknout, jestli to nebude nakonec nějaká prkotina? Předem díky za odpovědi.

Editováno: , autor: Joppien
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak je to již opravené, byl to skutečně kroužek airbagu řidiče. Odešlo tam cosi v elektrice v kroužku stářím, proto to dávalo vysoký odpor, proto ŘJ si to zapsala jako závadu a rozsvítila se kontrolka airbagu. V škodováckém servisu jsem byl celou dobu u toho. Demontáž krytu volantu s airbagem, vak airbagu, demontáž celého volantu, z toho volantu se zespodu demontoval kroužek. Dal se tam nový a zpětná montáž, poté zapnutí baterky klíčem a následné vymazání diagnostikou z paměti závad ŘJ a už skoro týden je to zatím ok za pohodových 1156 Kč se vším :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Na to, že za opravu/výměnu pitomého kontaktního kroužku = prkotiny v ceně pětikoruny jsi zaplatil něco v rozmezí 2-7% momentální hodnoty auta bych řekl, že je to docela dost... Tohle je evidentní poddimenzování dílu u výrobce, těch vadných kroužků je tolik, že by to měli měnit zadarmo / na náklady Bolky. V Americe už by kvůli tomu vyváděli jako by chcíp vůl, svolávali auta do servisů a klepali se jak drahej pes před hromadnýma žalobama nespokojenejch zákošů...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zase taková hrůza to není, sice je to pyrotechnika, ale silvestrovský petardy jsou výkonnější - přitom s petardama, rachejtlema a z "moždířů" vystřelovanýma světlicovýma "pumama" si hraje rok co rok statisíce lidí - přitom ale vylítnutej pytel Ti na rozdíl od petardy ruku nebo prsty neutrhne. Při dodržení základní opatrnosti se nemá co stát - stačí odpojit baterku, počkat 5-10 minut aby se úplně vybily všecky kapacity nebo před tím vypnutím baterky nechat zapnutý třeba parkovačky a může se jít na to. Pytel je odpalovanej elektricky, DP se tady dá stáhnout. Nejdůležitější je ten futrál s pytlem při demontáži a zpětný montáži nijak mechanicky nepoškodit nebo s ním nekřápnout. Po namontování a zakrytování volantu zpátky zapnout klíček, pootevřít oboje dveře vpředu (nebo si předem nechat na kousek spuštěný okýnka) a vpředu za kapotou jako štítem připojit baterku (kdyby ten pytel při zapojování náhodou usoudil, že je na čase ukázat co umí a vyletěl). Pak už jen VAG a vymazat paměť závad. I když to budu dělat poprvé v životě, nebudu to dělat skoro 4 hodiny, jak bych usuzoval z ceny - běžná cena je kolem 300,- za hodinu opravy. Zkušený mechanik tohle musí mít za hodinku sfouknutý, maximálně za dvě - ale s jednou rukou v (_!_)...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 5 let později...

Zdravim, tema mozna pro vetsinu neaktualni, ale napadnul me jeden potencialni tip, ja obejit airbag a nemocny podvolantovy krouzek.

 

Jestli ma nekdo omereny zdravy airbag zapojeny na krouzek  ohmetrem  (jedna se jen o dvojpol), pak by stalo za to vyzkouset pripojit pod volantem namisto krouzku prislusny odpor, aby tem, co sviti kontrolka po vymaznuti vagem uz nesvitila.

Jestli je znama hodnota odporu, reseni je trivialni. Znalci necht me vyvedou z omylu.

Pokud ma odpor nekdo uz  omereny, levneji chybu obejit nejde.

 

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Před hodinou, Luďa napsal:

A nevyřadíš tím bag z činosti? Tady nejde o zhasnutí kontrolky - důsledek, ale příčiny. 

 

Jasne ze je vyrazenej. Copak ho clovek na STK potrebuje, s kontrolkou tam delaji potize.

Pricina muze byt bud pytel, nebo krouzek, coz muze byt u nektreych aut vetsi cena nez samotnyho auta.. A na projiti skrz TK je to reseni.

 

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...