Přejít na obsah

1976Míra

Uživatel
  • Počet příspěvků

    8
  • Registrace

  • Poslední návštěva

Návštěvy profilu

Návštěvy profilu jsou zakázány a nejsou zobrazeny ostatním uživatelům.

Oznámení 1976Míra

Nováček

Nováček (1/14)

2

Popularita

  1. Ano, je mi jasné že olej 5W40 v mém případě maže motor velice dobře, ale uvedu příklad, kamarádova maminka vlastní citigo, totožný motor, její roční najezd 3000km. Jízdy 3km na nákup,a k doktorovi. V motoru olej 5W40, v tomto případě mi příjde vhodnější olej jiné viskozity.
  2. Tak myslím že na dlouhé trasy je vhodnější 5W40, ale na mé současné jízdy kolem komína bude vhodnější 5W30 , popř. 0W30.
  3. Ahoj, řeším jakou zvolit viskozitu oleje? Z výroby jsem měl 5W30, byl jsem ve škodě na prvním servisu, nechal jsem si dát pevný interval 5W40. Letos jsem měnil doma rovněž 5W40. Auto převážně provozováno na kratších trasách do 20 km. Občas něco delšího, dálnice nejezdím. Snažím se jezdit na spotřebu, ale motor nepodtačím. Olej měním po roce, nájezd do 10 000km . Přemýšlím jestli pro mě nebude lepší řídší olej 5W30 , nebo 0W30. Nyní mám Valvoline Synpower 5W40 ACEA A3/B4 , výkonová specifikace API SN/CF. Když jsem si díval po 5W30 , tak při zachovaní ACEA A3/B4, není vyběr zas tak široký, a když, tak je tam výkonová specifikace API SL/CF. Norma VW 502.00 je hodně široká, podle ní tam mužu dát téměř cokoli. Tak nevím jestli upřednostnit ACEA A3/B4 za cenu nižší specifikace API SL/CF. Nebo zvolit ACEA C3 s menším obsahem popelu a jiných přísad, s výkonovou specifikací API SN/CF. Rád si nechám poradit.
  4. Letos v červnu jsem měnil puvodní nápln 5W30 na 5W40. Přes léto jsem rozdíl ve spotřebě nepoznal. Jak se ochladilo, znát to je, hlavně na kratších trasách do 10 km , se spotřeba zvedla o 0,2-0.3L. Je to znát u studeného motoru při běhu na volnoběh 0.5-0,6 L/hod dle pp. U 5W30 to bylo o 0,1L/hod mín. Přes to zustanu u 5W40.
  5. Ahoj, moje momentální dlouhodobá, za posledních 1790 km 4,3. Celková dle tankovaní 4,54 L/100km. Ted to leze nahoru, přes leto to bylo lepší. V týdnu jízdy do práce, 2 x 18km, asi třetina trasy přes město(několik semaforu), zbytek plynula jizda přes dvě vesnice a asi 7 km po státovce, profil rovinaty. Jezdím to za 4,2-4,8 , jak vyjdou semafory. O víkendech trasy 40 - 50 km, tady mi spotřeba diky delším trasám klesá 3,9- 4,2. Samozřejmě zaleží na profilu, hustotě provozu, počasí. V autě sám, nebo ve dvou. Před fábkou jsem měl peugeota 106 1,1 benzin 44 kw, spotřeba při stejnem stylu jízdy 4,8. Fábka je o 100 kg těžší , širší pneu , větší čelní plocha, a přesto jezdím za 4,5.
  6. Ahoj, když vidím pruměr 87 km/h, tak těch 6L, není zas tak moc. Asi před měsícem jsem jel trasu Rožnov pod Radhoštěm-Kopřivnice-Olomouc-Mohelnice-Litomyšl-Chocen-Týniště nad orlicí. Bylo to 239 km , z toho asi 80 km po dálnici . Na dálnici při 110 km/h, je spotřeba 5,2-5,5 zaleží na profilu trasy. Při 130 km/h už jsem na 6,5-6,7 L/100 km. Když se jede plynule , a je štěstí na příznivé jízdní situace , tak se dá dosahovat relativně vysokých průměrných rychlostí , a zaroven mít přijatelnou spotřebu.
  7. Ahoj, tohle se mi povedlo před týdnem. Cesta z Orlických hor domu. Bylo to 40 km, převážně klesání z nadmořské výšky 680m, do 250m. Dopolední trasu opačným směrem, jsem jel za pruměrných 4.8 L , dle pp. Fabia 1.0 mpi 44kw 2017.
  8. Ahoj, Fabii 1.0mpi 44 kw 2017, mam 2 roky,za tu dobu najeto 18 000 km. Nejsem žádný zavodnik, ani brzda provozu.Auto použivám převážně na cesty do práce , denně 2 x 18 km,tady mi spotřebu kazí město,mám tam několik semaforu. O víkendech něco delšího, dálnice nejezdím, v autě převážně sám,nebo ve dvou.Za tu dobu mám dle tankování spotřebu 4,54 L/100km,eviduji na spritmonitor.de. Palubní počitač ukazuje dle mého měření o 0,2-0,3 meně. Na delších trasách po okreskách není problém jezdit kolem 4L/100km,dle pp. Zrovna včera jsem jel trasu 60 km, u nás je nadmořská výška 250 m,konec cesty do výšky 600 m,cesta tedy převážně do kopce,se spotřebou dle pp 4,4 l . Za hodinu, ta samá trasa zpět ,tedy převážně z kopce. Výsledná spotřeba 3,8 l ,dle pp, realná o 0,2 l větší. Cestu zpět jsem tedy dle mého propočtu zvládl za 3,2 l . Bylo to 120 km ,které jsem ujel za rovné 2h , při pruměrné rychlosti 60 km/h , což myslím není uplně málo. Chci tím říct že při klidné plynulé jízdě , se s tímto motorem dá jezdit usporně , a zároveň nejste brzda provozu. S autem jsem maximálně spokojen , doveze mě z místa A , do místa B . A že je to 3 válec , to mě vůbec netrápí. Ten motor se povedl , vibrace jsou cítit jen při startovaní , potom jej téměř neslyším. Za mě palec nahoru.
×
×
  • Vytvořit nový...