Přejít na obsah

Hlavní panel

  1. Ondra16V

    Ondra16V

    Moderátor


    • Body

      217

    • Počet příspěvků

      14 976


  2. VeteranChild

    VeteranChild

    Člen ŠKODA Klubu


    • Body

      145

    • Počet příspěvků

      1 126


  3. wirer

    wirer

    Uživatel


    • Body

      77

    • Počet příspěvků

      9 739


  4. Skodzinek

    Skodzinek

    Uživatel


    • Body

      58

    • Počet příspěvků

      1 715


Oblíbený obsah

Ukazující obsah s nejvyšší reputací od 19.2.2024 ve všech sekcích

  1. @Malta dneska navštíveny Guty a nemůžeme říct půl slova Byli jsem tam 11:05, obsluhovala nás ta mladá ukrajinka, co nás obsluhovala i na srazech. Takže nám to dnes vyšlo o dost lépe, než když jste tam byli minule vy
    7 bodů
  2. V dnešní době MATRIX světel přichází nové Simply Clever řešení...
    7 bodů
  3. Zámek v Czersku (nedaleko Varšavy)
    7 bodů
  4. Po 15 mesiacoch, odkedy som do škodovky nahlasoval problém s matrixami, ktoré zhasínajú pri prejazde protiidúceho auta mi svetlá konečne fungujú tak, ako majú. Fungujem s tým už druhý týždeň, najazdil som už niekoľko hodín v tme a zhasnutí bolo za tie hodiny najazdené v tme za posledné 2 týždne do 5x, čo pripisujem špecifickej situácii, prakticky sa to zredukovalo z 99% na 0,1%. Vo februári prišiel do môjho servisu nejaký expert zo škodovky z BA riešiť tento problém. Auto mali niekoľko dní na analýzu a testovanie, dovtedy mi požičali náhradné. Problém je v kamere, ktorá bola do O4 montovaná počas určitého časového obdobia. Predpokladám, že sa to týka všetkých áut, ktoré sú MY022, pretože moje auto je vyrobené 05/22 a od 6/22 sa tá revízia kamery už do O4 nedodáva a nahradila ju novšia revízia. V priebehu života O4 sa vystriedalo viacero revízií (v škode to volajú index) kamery a tá, ktorá bola dodávaná pre MY22 je pôvodca tohto problému. Technik nariadil objednať aktuálnu revíziu kamery, ktorá sa dodáva do MY23 a MY24, jej označenie je Index D. Z technického oddelenia ale prišlo info, že je možné, že nová kamera nebude so starším autom spolupracovať, nikto to nevedel s istotou povedať. To sa ale rieši v priebehu kódovania kamery, buď kamera bude komunikovať s autom, alebo nebude. Problém nakoniec nebol a funguje to bez problémov. Dôležité je však povedať, že na to, aby mohli dať túto kameru určenú pre MY23/24 do auta MY22, to museli ešte pre moje auto špecificky povoliť v systémoch škody, inak by nešla servisu ani ani nakódovať, nedovolilo by im to. Spolu s tým mi napadla aj druhá vec, za ktorú tiež môže tá kamera a to je rozpoznávanie dopravných značiek, ktoré zo začiatku bolo pre MY22 v ponuke na zakúpenie na škoda shope, ale po pár mesiacoch to zmizlo z ponuky a nedá sa to dokúpiť, lebo to nefungovalo spoľahlivo. Myslel som aj na vás spolutrpiacich a pýtal som sa technika, ako to teda majú riešiť majitelia áut, ktorí majú tiež tento problém, keď sa na to konečne prišlo. K tomu sa zatiaľ vyjadriť nevie a zisťuje to so škodou. Dám vedieť, keď budem mať niečo nové.
    6 bodů
  5. Tak to tady malinko oživím. Zkusil jsem namontovat a zapojit PP motorek z fabie FL na Fabii před face. A světe div se dojezdy šly nastavit. Ve vcds jednotku vidím. A dovírání přes kessy taky normálně funguje. Celé zapojení je prasečina, kterou jsem jen chtěl ověřit, zde má cenu shánět ostatní moturky a vypinace s konektory. Tak pro BCM 6c0937090d je toto zapojení možné. VID_20240224_173928.mp4
    6 bodů
  6. Tak jsem se dopracoval přesně do poloviny půlky. 😄 namontoval jsem a zapojil oba přední moturky a když jsem chtěl zapojit zadní, tak se ukázalo, že zadní bcm jednotka prostě nevidí. Tak teď už asi jediné výměna za BCM 2Q0. Přední okna fungují přesně tak jak je na F3 před face zvykem včetně dojezdů teď už na obou stranách, přes kessy se dovírají, ale na dálku spíš nereagují nebo jen velice nahodile. Tím že přední okna jedou přes LIN a zadní postaru jsem si, ale vyrobil docela problém, protože se najednou objevila potřeba ovladače do dveří řidiče, který má přední tlačítka dvoupolohová a zadní tlačítka obyčejná včetně fungujícího odpojení zadního ovládání. Jediné řešení se nabízelo z dvojtlacitka z face vzít tišťák ořezat ho a z 4tlacitka před face vzít zadní včetně přepínače a proletovat je spolu. Nakonec se povedlo. Je to maximálně úchylné řešení, ale potřeboval jsem to auto poskládat do provozuschopného stavu. Na nějakou dobu mi tohle řešení stačí (asi do výplaty). Možná časem zkusím vyměnit BCM a celý projekt dokončím.
    5 bodů
  7. @Honza112233 Můj názor asi bude těžce nepopulární, ale já vůbec nerozumím tvojí snaze se z toho nějakýma umělýma kličkama vykroutit. Neber si to osobně, neznám tě a nepíšu to jako útok, ale vnímám to tak, že když jsi dost frajer jet po ČR 190 km/h, měl bys být i dost frajer nést za to důsledky, pokud tě chytí. Nemoralizuju, jestli je 190 km/h ok nebo ne. Jestli jezdíš hodně a dlouho, nejspíš umíš vyhodnotit riziko. A D3 bývá hodně prázdná. Ale jsem rád, že tentokrát vyhrála prostá férovost nad vychcaností. Jel jsi těžce nad limit, chytili tě, zaplatils. To je prostě cajk bez výhrad. Taky občas jezdívám nad limit, ale počítám při tom s tím, že když mě chytí, prostě zaplatím a pojedu dál. Že mě ještě nezměřili, je vizitkou špatný práce Policie 😄 (a rozeznatelnosti těch jejich "civilních" aut na sto honů). A možná pomáhá, že nikdy na dálnici nejedu nad 160 km/h (kvůli výšce pokuty, bodům a ŘR) a neprasím. A ještě osobní uvědomění: kdysi jsem si spočetl, kolik času ušetřím, když třeba Praha - Brno jedu běžných 140 km/h nebo 180 km/h. Subjektivně se těch 180 zdá o strašně moc rychleji. Ale ve skutečnosti, je to se všema zpomaleníma za kamionama, kvůli provozu atd. tak málo, že fakt nemá žádný smysl jezdit až takhle extrémně. Dost mi to tehdy otevřelo oči, jak je v reále ten rozdíl malej. Viz tvá cesta po D3. I kdybys ji úplně celou od Miličína po konec před ČB frčel bez zpomalení 160 km/h (za které teď hrozí max 3500 Kč a 4 body bez ztráty ŘP) namísto 190 km/h, ušetřil bys necelé 4 minuty... V reále to bylo ještě mnohem míň, protože jsi nepochybně nejel celou dobu těch 190... Máš draze zaplacenou zkušenost, "veselou" historku k vyprávění, ale dohromady se vlastně nic nestalo. Díky za sdílení tvojí zkušenosti.
    5 bodů
  8. 5 bodů
  9. - smer a intenzitu jde nastavit nezavisle - to patlani - co porad na tech displejich delate? klimu clovek nastavi jednou a pak nema duvod do ni hrabat jak je rok dlouhej a vyhrevy se celkem inteligentne zapinaji samy
    5 bodů
  10. Stůl zarezervován. Byl jsem upozorněn na možné delší čekání jídla, z důvodu akce v salónku.
    4 body
  11. Klementinum Praha Nutno předem objednat, vstup po 25 lidech ve skupině. . . . Interiér knihovny . . A výhled z věže . . . . . . . . . .
    4 body
  12. Lift na me pusobi mnohem lepe oproti combi.
    4 body
  13. Pokud nevadí angličtina, tak tady je detailní pohled na liftbacka.
    4 body
  14. Škody Scala se v bazaru nebojte, ušetří dost peněz. Tříválci se nebraňte Co skončil populární Rapid, musela Škoda přijít s modelem, který by vyplnil mezeru mezi Fabií a Octavií. Scala se začala prodávat v lednu 2019, a i když to není žádné terno (vysoké ceny, rostoucí popularita kategorie SUV), ještě se dočkala faceliftu a snad na trhu dalších pár let vydrží. Jestli však bude někdy nástupce, to je ve hvězdách. V Německu se v loňském roce prodalo nijak slavných 7 000 kusů, u nás necelých 10 tisíc aut. Jak vybírat Scalu v bazaru? Model využívá koncernovou platformu MQB a je dost podobný s Golfem. Má dokonce delší rozvor než Golf VII (2 649 mm proti 2 620 mm). Motory rovněž pocházejí z koncernových skladů. Vedle tříválce 1.0 TSI v několika verzích je k dispozici i čtyřválec 1.5 TSI, prodával se i diesel 1.6 TDI. Samozřejmě lze mít automat DSG, v nabídce byla i verze na CNG. Nejlevnější Scaly padají k 200 tisícům korun, ale takové mají najeto už klidně přes 200 tisíc km. Kilometrovým rekordmanem je kus s motorem 1.0 TSI a 231 tisíc km, který tak najezdil přes 50 tisíc km ročně. Vozy s nájezdy do 100 tisíc km se dají koupit od 280 tisíc Kč, ale záleží na motorizaci a výbavě. Naprostá většina ojetin má pod kapotou benzinový motor, na diesely připadá jen asi 10 procent nabídek. Zhruba třetina aut má automatickou převodovku, což je docela vysoký podíl. Atraktivní čtyřválce 1.5 TSI s lepší výbavou a vyšším výkonem koupíte od 290 tisíc Kč, ale kusy s nájezdem do 100 tisíc km pořád stojí zhruba 360 tisíc Kč a víc. Do 300 tisíc Kč se dá sehnat i Scala s nájezdem do 50 tisíc km. Málo jeté kusy s nájezdy do 30 tisíc km stojí zhruba od 340 tisíc Kč, ale jestli se vám to zdá moc, tak aktuálně stojí nová faceliftovaná Scala v základní verzi 460 tisíc Kč, silnější provedení tříválce 1.0 TSI je o dalších 20 tisíc Kč dražší. Patnáctistovka začíná až ve vyšším stupni výbavy u 560 tisíc Kč, za automat se připlácí 40 tisíc Kč. A s dieselem Scalu už nekoupíte, ten skončil v prosinci 2020. Nové skladovky se už pod 400 tisíc vyskytují vzácně, počítejte tak s 440 tisíc Kč. Bazarovky s nízkým nájezdem stojí o 100 tisíc Kč méně, což už smysl dává. Nejrozšířenějším motorem je tříválec 1.0 TSI, který se koncernu VW povedl. Mechanicky je to spolehlivý motor, a pokud nezanedbáváte olejový servis a běžnou údržbu, měl by vydržet. Díky dvouhmotnostnímu setrvačníku, vylepšené spojce, upravenému managementu rozjezdových adaptací a dalších modifikacích s ním už není popojíždění za trest. Celkově to jede lépe, než byste do litrového tříválce řekli. Nejlepší je hledat starší verzi motoru s kódy začínajícími na DK (DKLA 70 kW, DKRF 85 kW a DKJA 85 kW), které ještě vyhoví starší verzi emisní normy Euro 6 a mají lepší reakci na plyn. Pocitově prostě jedou lépe než dynamicky shodné verze prodávané později. Ty mají kódy DLAA (81 kW) nebo DLAC (70 kW). U nich jsou reakce emisně uškrcené. Plynová Scala G-TEC s aktuálními cenami plynu (35 až 50 Kč za kg) smysl asi nebude dávat nikomu, i když by to byla zajímavé verze. To ocení jen někdo, kdo si může dotankovat například v práci na firemní kartu, když společnost provozuje třeba plynové autobusy nebo dodávky. Pro soukromníka bez domácí plničky to však smysl už nedává. Navíc je tu zmenšená benzinová nádrž (jen na 9 litrů), která vystačí tak na 150 km reálného dojezdu, než budete hledat zase další pumpu. Scala má typicky variabilní servisní intervaly. Doporučujeme přejít na pevný rytmus s prohlídkou a výměnou oleje po roce nebo 15 tisících km, ať vás auto nežene v květnu na prohlídku a v červnu pro olej. Používá se už jen olej SAE 0W-20 plnící normu VW 508.00, i když lze přejít i na olej 0W až 5W-30 plnící VW 504.00, pokud zůstanete u pevných intervalů. V motoru jsou čtyři litry oleje. Svíčky se mění každé čtyři roky nebo 60 tisíc km, nezapomeňte také každé dva roky nechat vyměnit brzdovou a spojkovou kapalinu. Čtyřválec 1.5 TSI je tabulkově zajímavý motor a v bazarovkách se bude lidem líbit. Je cenově dostupnější než u nového auta, mívá pěknou výbavu a je to čtyřválec. 150 koní a manuál je vlastně sportovní kombinace, zvláště když je třeba ve stylové verzi Monte Carlo. Proč ne, toto bude vždycky atraktivní auto. Mechanicky je to slušný motor, ale kvůli emisím nepůsobí tak jadrně jako starší 1.4 TSI 103 kW například z Octavií, kterým se na brzdě často naměřilo přes 110 kW a i větší škodovka s takovým motorem jela moc pěkně, navíc s reálnou spotřebou klidně do 6 litrů na 100 km. Patnáctistovka je trochu udušená, ale koně tu pořád jsou. Jen ji musíte držet pod krkem. A pak auto pojede za 7 až 8 litrů, za 5,5 l/100 km pojedou jen šetřílci. A to si klidně mohou koupit rovnou litrový tříválec. Největší hrozbou jsou opět přetažené výměny oleje, selhat ovšem může třeba i nastavovač proměnného časování ventilů na vačkové hřídeli a už se musí řešit i úniky chladící kapaliny (místo obyčejného termostatu je zde těleso s elektronicky ovládanými ventily). Zanedbané motory také trpí na zanášení sání karbonem, chce to jezdit mimo město, používat kvalitní aditivované palivo a stejně počítejte s tím, že kolem 100 tisíc km to bude chtít preventivně sundat sání a vyčistit nánosy karbonu mechanicky. U patnáctistovek se také řešilo škubání při jízdě, pro což byla vydána aktualizace řídící jednotky. Snad už by to mělo být opravené. Ještě se občas vyskytuje vadný snímač tlaku paliva, kdy auto vůbec nestartuje, nebo škubá a nejede. U šestistupňových manuálů může docházet i k úniku oleje z převodovky do prostoru spojky, to se týká všech motorizací. Servisní intervaly patnáctistovky jsou stejné jako u tříválce, jen je tu 4,3 litru oleje. S doporučenými oleji je to stejné jako u tříválcových motorů, takže při přechodu na pevný interval lze přejít na starší normu VW 504.00. Jinak do motoru patří VW 508.00. Pokud jde o rozvodový řemen, tak do 200 tisíc km s ním problémy nejsou a jen se kontroluje. Někteří si ho nechávají kolem 200 tisíc km preventivně měnit, v technickém předpisu na to interval stanovený není. Docela zajímavý je tady diesel 1.6 TDI, který by se mohl líbit těm, kteří jezdí delší trasy a spíše mimo město. Mechanicky je to spolehlivá jednotka, známý problém přepalování chladící kapaliny se ho už prakticky netýká. Jestli se někdy něco rozbilo, tak kvůli absolutnímu zanedbávání údržby. Bohužel se však Scala nevyhnula povinnému AdBlue (SCR katalyzátor pracující s roztokem močoviny) a to je jediná věc, se kterou mohou být do budoucna problémy (čidla, čerpadla, vstřikovače, poškozené kabely). Dokonce se tu už musí řešit netěsnosti kapaliny. Diesel má standardně nastavené variabilní intervaly, určitě je zkraťte na maximálně 20 tisíc km nebo jeden rok. V motoru je 4,7 litru oleje, používá se olej SAE 0W-30 plnící tovární normu VW 507.00. Hojně se rozšířil i automat DSG, zde zmenšená skříň DQ200 se suchými spojkami a sedmi rychlostmi. Už se to zlepšilo a s převodovkou nejsou takové problémy, ale životnost spojek pořád bude záviset na stylu jízdy a způsobu používání. Olej se tu standardně nemění, ale nebylo by od věci nechat jednou za čas vyměnit olej v ozubeném soukolí (1,7 l oleje SAE G 052 512) a také v řídící hydraulice převodovky (0,9 l oleje G 004 000). Vážné problémy Scalu netrápí a je to dobré auto. Zlobí jen soustavně modul nouzového volání eCall, zamrzá infotainment a někteří lidé si stěžují na problémy s přehráváním hudby. Ale očekáváme, že Scala bude jako každá jiná moderní škodovka. Pokud se o ni budete v rozumné míře starat, bude aspoň po mechanické stránce spolehlivě fungovat. Zdroj: https://www.idnes.cz/auto/zpravodajstvi/skoda-scala-ojetina-bazar-autobazar.A240205_104626_automoto_mom#cxrecs_s
    4 body
  15. Diky za fotky. Zatim jsem FL nazivo nevidel 🙂, ale porad se mi proste ten design prednich svetel nelibi. A na zaklade novejsich, nestudiovych fotek myslim, ze nazor nezmenim. Proste ty linie DRL jsou nesoumerne, nejsou ve stejnem uhlu a jeste ta linka dolu do narazniku... (Uz na ruzny uhel predFL DRL jsem si chvili zvykal :-)) Ty plasty okolo toho vykousnuteho svetla, ruzne sklony casti atd. 😞
    4 body
  16. Ze své vlastní zvědavosti jsem přeci jen další STK vyzkoušel a technik se k tomu postavil diametrálně odlišně. Dozvěděl jsem se zhruba to, že tolerance ET není zákonná, ale schválená výrobcem a kola bych měl zapsat. Když jsem si zápis vyžádal, nejdřív se zdálo, že projde v pohodě, ale pak jsem narazil na nečekaný problém. Kola výrobce prodává jako originální příslušenství pro novější generaci mého modelu a proto je prý nepůjde zapsat. Mělo by jít o to, že na starším modelu nemůže být zaručená jejich správná "funkčnost" a bezpečnost. Řešením by měly být aftermarketové disky s univerzálním použitím, nevázané na určitý model. Takže zápis mi odmítli s tím, že už bych u nich s touto informací neprošel ani při technické kontrole. Tím se potvrzuje, co tady několikrát padlo. Na názor techniků z STK se nedá vůbec spoléhat. Zápis jsem nakonec vyřešil přes schvalovanikol.cz a díky minimálnímu rozdílu ET šlo prakticky jen o formalitu. Z magistrátu jsem ještě dostal vyjádření, jak je to s tou schválenou tolerancí ET. Mělo by to být tak, že toleranci ET si určuje výrobce auta a při dovozu musí být zanesená do TP/registru. Při průzkumu mých stávajících alternativních rozměrů jsem tam tolerance ET dokonce našel. Bohužel jen do plusových hodnot, ale zase v některých případech i víc než jen 2mm. Jsem nakonec rád, že to v mém případě takhle dopadlo. Teď mám jistotu, že mi nikdo nic nemůže. Zakončil bych to tím, že jakýkoliv odlišný rozměr doporučuju zapsat a nespoléhat se na neověřitelné informace z STK.
    4 body
  17. Sehnal jsem kabeláže(celkem 4 různé svazky), ze kterých jsem vytahal kabely s piny a kostky konektorů. Podle schémat připravil svazky na přestavbu, zbytek už na autě. Tak se uvidí jestli to bude fungovat. Provizorně se použije spínač do dveří řidiče z Octavie 3, má bílé podsvícení, ale odpory v kontaktech jsou stejně 0/100/820/270 jako na všem ostatním co jsem měl v ruce. Kostru do vypínačů pouziju z původního zapojení, tzn nepůjde z motůrků, ale přímo z původních svazků, myslím že to je jedno. Pin pro kostru na moturku do vypínače má nulový odpor proti kostře napájení motůrku. Jen u řidiče je nutno natáhnout kabel jako u FL, neboť i v původním zapojení je tažená z motůrků... Po přepojení dám vědět co to dělá...
    4 body
  18. Policajt s radarem stál asi kilometr před koncem dálnice, kde pak za ním byla snížená rychlost na 100 a pak 80, kde už jsem jel dle předepsané rychlosti. V tom kilometrovém možná dvoukilometrovém úseku, kdy se jede stále po dálnici sníženou rychlostí, jsou 2 zatáčky a samozřejmě i plnohodnotný odstavný pruh v celé délce. Takže policajti na mě neviděli cca 1 kilometr ani z místa měření ani z místy, kde čekali na mostu. Výměna tedy teoreticky byla možná v odstavném pruhu bez omezení ostatních účastníků provozu. Jinak pokud jsi jel někdy v Německu, víš, že většina lidí tam v místech, kde je to možné, jezdí min. 160, ale spíš 180 (v rychlém pruhu) a občas i dost přes 220 km/hod. Pokud člověk nejede bezmyšlenkovitě, předvídá a ideálně je na dálnici minimum aut, jedná se o relativně bezpečnou jízdu (pokud máš samozřejmě auto v pořádku a dálnice je v dobrém stavu). V mém případě tam jelo jediné auto a dálnice je nová, viditelnost skvělá - slunečno. 😉 Na D1 bych si toto netroufl. Jinak zabít se člověk může i ve 20 km/h na kole a taky je to "bezpečná rychlost". Diskuse s několika právníky byla přesvědčivá a člověku teče do bot, takže pokud by ses rozhodoval v době, kdy ti nic nehrozí nebo v době, kdy budeš bez řidičáku, věřím, že to může ovlivnit rozhodování každého z nás dle jeho možností ať už finančních či jiných.
    4 body
  19. Vidím, že se tě jako vždy, Tomku, týkají důležité věci. Toto vlákno není určeno k existenciálním úvahám, proto pro tebe mám krátké vysvětlení: nemyslím si, že by ztrácela čas nějakými modlitbami. Myslím, že je to pozvánka na francouzské milování.
    4 body
  20. Podáváš to tak, jako kdybych byl debil, který nepozná nějaký inteligentovi jasný nesoulad. Možná budu debil a je mně skryto něco měřitelného. Ovšem na fotkách ve vedlejším vláknu vidím nesoulad hlavně v podobě příšerných spár u odkládací schránky OIII. A takhle je to s řadou dalších věcí, které jsou velmi subjektivní. Na ty zbylé výroky ani nebudu reagovat, protože to je každé na dlouhou debatu. Co se asi (tedy doufám) shodneme, je, že asi těžko šlo očekávat v rámci FL změnu celé koncepce přístrojovky. Mě by stačil větší displej a možnost zvětšení tlačítek.
    4 body
  21. @wirer kdyz @brrrrm dojede tak mi kaktus z ruky vyrostne
    4 body
  22. Seaty ju už nejaký mesiac majú, nové octavie s ňou akurát prichádzajú. Podľa ľudí čo ju už majú je to ešte plynulejšie a rýchlejšie to nabieha ako 1941.
    3 body
  23. Nějaké novinky. Aplikace dostala jiný vzhled a naučila se posílat do AA anotace i když není ve spouštěči AA Jinak funguje jak má, chyba připojení s hodinkami byla chybou AA nebo samsungu a je pryč.
    3 body
  24. Faceliftova F3 a pripojenie osvetlenie noh, plus kodovanie Dokonca aj nejake video mam. Svetielka cina, biele pouzivane aj lre kufor, cervene objednane iba na skusku 20240305_180905.mp4 20240306_191533.mp4 Fotak trochu skresluje, jasy sa daju mierne upravit. Aj ked na osvetlenie noh by to malo byt ok, nikdy sa na nich nikto asi nebude pozerat priamo
    3 body
  25. Nehledej logiku v čemkoliv, co vytvoří Brusel, ta tam už dávno v ničem neexistuje.
    3 body
  26. @TOMUS že se nestydíš https://www.novinky.cz/clanek/koktejl-mlady-polak-se-snazil-ukradeneho-kone-ukryt-v-byte-ve-tretim-patre-40462481#dop_ab_variant=0&dop_source_zone_name=novinky.sznhp.box&source=hp&seq_no=6&utm_campaign=abtest246_ribbon_sluzeb_varA&utm_medium=z-boxiku&utm_source=www.seznam.cz
    3 body
  27. Tak moturky jsou doma. V zadních dveřích se jen vymění, aniž by se pinovaly konektory motůrků. Pouze se přehodí nové kostky vypínačů a dva piny se neobsadí. U motůrků zůstanou nefunkční piny v konektoru, na motůrků nejsou osazeny piny, které jsou v konektoru svazku navíc.
    3 body
  28. Ručné zadávanie nejakých udalostí do Traffication nehrozí ani u mňa, lebo to je rovnaká blbosť, ako keď si Slovensko spravilo svoj "vlastný Waze", kde ľudia mohli hlásiť udalosti, resp. to dávalo notifikácie. Viete si predstaviť, že ako to skončilo, milióny daňových poplatníkov skončili v niekoho vrecku, potom po pár rokoch to zrušili, lebo to nikto nepoužíval. Na druhej strane ak budú fungovať I2V, prípadne V2V služby, tak Traffication vnímam pozitívne, lebo I2V, V2I a V2V služby sú podľa môjho názoru budúcnosťou, len ešte bude chvíľku trvať, kým sa viac rozšíria, hlavne na strane infraštruktúry, kedy napr. svetelná signalizácia bude vedieť, že prichádzam ku križovatke a napr. dlhšie podrží zelenú, aby som stihol prejsť. Tak isto sa takýmto systémom dá predísť hromadným nehodám napr. na diaľniciach, kedy V2V dokáže vodičov včas varovať, na rôzne nebezpečenstvá. Dôležité je, aby pribúdala infraštruktúra, bola podpora aj zo strany zákonodarcov, resp. aby sa zjednotili frekvencie komunikačných sieti, a to ideálne na celosvetovej úrovni. Každopádne niekto s tým musí začať, a som rád že nie je to už záležitosť iba prémiových vozidiel.
    3 body
  29. No super, že se tu ještě nacházejí lidi co na fabkách dodělávají neokoukané funkce
    3 body
  30. @Jan R. Odvážné hodnotit design, který jsme ještě nemohli vidět naživo. Navíc vzhled vozu je dost subjektivní věc a co se nelíbí tobě, líbí se jiným.
    3 body
  31. Po dobu 10 let co mám auto s SS a ID mám 3 EFB. Jako elektrikář který ví o co jde jsem hodně měřil, dobíjel atd... Poznatek je ten, že se baterie EFB v autě s ID chová předpokládaně jen několik prvních měsíců. Normálně při běžném ježdění si udržuje na 12,2 -12,3V. Pokud ji dobiji nabíječnou, tak i po několika dnech drží 12,5 -12,6. Po půl roce stáří se baterka autem udržuje na 12,2, ale občas taky jen 12V. Po dobití nabíječkou klesne napětí do druhého dne opět na 12,2V... Závěr je, že 12,0 -12,2 je pro tyto baterky v autě s ID vpodstatě normální a je potřeba počítat s tím, že při ježdění delších tras defenzivně, občasném dobíjení nabíječkou je životnost baterky z prvomontáže 5-6 let, dalších baterek z aftermarketu do 4let. (sledoval jsem dál i baterky vyměněné, protože je využívám na chatě). Tabulky které jsou obecně známé - změřené napětí a odpovídající procenta nabití platí pro původní baterky (ne EFB a AGM) a provozu v autech bez ID. Nikdo ale tabulky nepředělal pro EFB a ID, ale všichni se jimi i nadále řídí. SS je dobré z pohledu baterky vypínat. Každé baterce škodí šoky (velké krátkodobé odběry proudu), což je opakované startování. Při startování po dobu 1-2 vteřin odběr několika set amper. Při takovém šoku se olověné desky v baterce kroutí, poškozuje se jejich povrch a vypadává z nich materiál. Protože SS dělá násobně více startů, jsou také desky v baterce takto násobně více poškozovány. Proto mají EFB zesílené desky a mají je pro zpevnění v ochranné mřížce které mají desky udržet, ale zcela to nedokáží, jen trochu to zlepšují. Nabíjení v autech s ID není konstatním napětím které se plynule snižuje jako u aut bez ID (nebo nabíječek s trafem), ale je impulsní. Impulsy dosahují až 16V, ale běžnými voltmetry do zapalovače nebo multimetry je nezměřitelné, Impulsy jsou příliš krátké na to, aby je tyto voltmetry zaznamenaly a dokázaly na ně reagovat, takže měříte jen "jakýsi průměr", ale ani to není přesné, protože "průměrná hodnota" se bude lišit podle frekvence a délce impulsů. Toto se musí měřit osciloskopem, nebo převodníkem napětí na digitální signál a logování počítačem. Baterky EFB dnes stojí 2-3tisíce a pokud vydrží 3 roky, je to max. tisícovka ročně. Pokud byste zvládli to prodloužit na 4-5 let, kolik se na tom dá ušetřit... S dobou 10-12let jako kdysi se s tím nedá počítat, protože auta bez ID nedobíjela impulsně, ale stálým napětím jako staré nabíječky s trafem..
    3 body
×
×
  • Vytvořit nový...