Ahoj pánové,
jsem tu nový a zhruba měsíc mám Octavii III FL liftback, jelikož jsem trochu úchyl na různé funkční úpravy (hlavně co se týče audia), tak přidávám mou zkušenost s tlumením podběhů a pátých dvěří a částečně kapoty.
Materiál jsem kupoval od carmedia.cz
VBF Noise Neoprene 4 5ks,
VBF Noise Protection 15 9ks
přítlačný váleček CHP Roller Polyuretan V2 1ks
Cena: 2645,-
Podběhy je dobré umýt kolem kol wapem na myčce, poté na zahradě auto zvednu, sundám kolo, následně podběh.
Prostor pod podběhem včetně brzd a nápravy, jsem v rámci jarní očisty od soli, umyl silným APC + aktivní pěnou, následně veškerou špínu uvolnil štetcem a kartáčem a spláchl vodou.
Po vysušení následovalo opravdu kvalitní odmaštění povrchu IPA roztokem (1:4), vosk z výroby jde opravdu hodně težce sundat a ke všemu jen mechanicky, takže jsem ho tam nechal a lepil jsem tlumení i přes vosk. Podle výlisků v plastovém podběhu, jsem pro jistotu na karoserii obkreslil místa, kde by tlumení mohlo překážet při zpětné montáži podběhu. Teď už bylo vše připraveno pro aplikaci tlumení.
Osobně jsem se rozhodl podběhy vpředu vytlumit přímo na karoserii, rozhodl jsem se tak z důvodu snížení rezonance samotné karoserie. Jednodužší varianta je lepit tlumení na plastový podběh, tento úkon například nejde vzadu, protože tam je textilní podběh a na tom by tlumení nedrželo.
Teď ta aplikace, nejdříve jsem lepil VBF noise protection (ten má právě za úkol tlumení rezonancí), plát jsem si nařezal zhruba na čtverce 15x15. lepení začíná od spodu a v řadách postupujem nahoru zhruba s 1 centimetrovými přesahy, jako když se pokládá střecha, aby následně stékající voda neměla tendenci téct za materiál. Důležité je každý plát důkladně přiválečkovat!!! Aby se zabránilo vniknutí vody za materiál.
Poté jsem si nařezal na stejné čtverce VBF noise neoprene 4 (ten tlumí hluk). A stejně jako předtím, lepil v řadách s překrytím a důkladně přiválečkoval.
Chystám se ještě koupit VBF noise neoprene 6 a nalepit ho na přední plastové podběhy a ještě trochu zvýšit odhlučnění, protože místa je mezi podběhem a karoserií dost a s montáží podběhu po vytlumení nebyl absolutně žádný problém. Takže ten neoprene 6 se tam ještě v pohodě vejde.
Zadní podběhy, tam byla trochu větší spotřeba materiálu, jelikož jsem tlumil celý podběh, aby tolik nevnikal hluk i do kufru.
Teď k víku kufru, ten tapec víka kufru, jde docela blbě sundat a ještě hůř nasazovat, chce to trpělivost a ideálně někoho k ruce.
Povrch zevnitř jen dobře odmastit, přístup je ale dost mizerný, ale jde to nalepit témeř všude, tam kam se nedostanete válečkem, tak poctivě rukou všude přitlačit..
Víko je o něco těžší, ale zas tak hrozné to není, kdo chce ušetřit trochu té váhy, nemusí to lepit i na ty příčné výztuhy a vnější plech.
A naposled jsem zbytkem VBF noise protection 15 vytlumil kapotu a nainstaloval dodatečně kryt kapoty, ať to nějak vypadá (mám 1.4 tsi, takže tam kryt nebyl). Až koupím neoprene 6 na ty podběhy, nalepím ho ještě na kapotu.
No a teď k výsledku, rány od podvozku na ostrých nerovnostech jsou moc pěkně utlumeny a je to takové decentní bouchnutí. Nejvíc je to znát na kostkách. Na dálnici je tahle octavia slušně odhlučněna oproti octavii II už z výroby ale i přes to, je tu prostor ke zlepšení. Hluk je od silnice po vytlumení znatelně menší a při tempomatových 150km/h si s drahou polovičkou povídáme bez zvýšení hlasu, ne že to předtím nešlo, jen to od silnice trochu víc rušilo, až se pustím do dveří bude to zas úplně jinde. Poměr cena/výkon za mě určitě doporučuji.
PS: VBF noise protection je hliníková fólie s vrstvou gumoasflatu, velmi dobře drží a má antikorozní účinky, takže při správné a poctivé montáži není třeba se bát že to bude za tím korodovat.
Doufám že se Vám můj stručný návod líbil a když to někomu pomůže při montáži, budu jenom rád.