-
Počet příspěvků
16 -
Registrace
-
Poslední návštěva
Oznámení evolt
Nováček (1/14)
0
Popularita
-
Po Praze (čistá - zácpa) 5.5 - 8.5 litru, okreska 6 - 7.5, dálnice 8.5 - 10. Nejezdím pomalu, ale ani jako dobytek, dlouhodobý průměr cca 7.8 - na 1.9 TDI jsem měl cca 6.7. Nevím, jaký je rozdíl v pořízovací ceně (předpokládám, že TDI je dražší), ale bral bych na tohle benzín ... ale někdo má chrochtání a zátah po sepnutí turba (a lagu) rád ...
-
To jsem zvědavý, co k tomuhle kdo napíše ... Já ti můžu říct, že mi tohle dělaly všechny O2 (tzn. není to FSI specifické) a že jsem to minimálně dvakrát reklamoval a pokaždé mi řekli, že to je v pořádku. Vadí mi to samozřejmě stále ...
-
Potom ale opravdu FSI oproti MPI nic zvláštního neumí - je lepší v úplně nejnižších otáčkách a potom citelně lepší ve vysokých. Ve středních je to imho jedno, jedou subjektivně docela podobně s tím, že MPI mi vyhovovalo v těchhle otáčkách víc zvukem, FSI zase o něco nižší spotřebou, celkem ale rozdíly nepodstatné (a s ohledem na pořizovací cenu bych na tohle bral MPI).
-
Já rozdíl ve spotřebě (a ve výkonu a v hlučnosti) registroval, rozebíral jsem před smazáním dříve - v ČR jezdím jen na Carrera 100 a jsem spokojený (když naberu nějakou horší 98čku, tak to poznám). Zajímavé je, že postupem času auto žere po městě čím dál mín a po dálnici čím dál víc . Z mojí zkušenosti je FSI lepší. Kdysi jsem slyšel hrůzy o vstřikovačích, faktem je, že jsem neměl problém, zato u MPI mi měnili vstřikovací trysky (jezdil jsem na V-Power Racing) každých cca 25 kkm ... U FSI jsem měl s motorem problém jen s dříve zmiňovaným drnčením, opravovali to několikrát (původně že prý "uvolněná chladičová stěna") až po 1,5 roce opravili (konečně trochu schopný Škoda servis s prohlášením "to je ale blbost" a výměnou nějakého kusu sání). Po 2 letech s 1.6 FSI si myslím, že ten motor je to, co slibuje být a až na zvuk v nižších otáčkách k němu nemám co - spotřeba slušná a na svůj objem taky jede slušně. Mimochodem, po rozmachu Focusů po slevě jsme porovnávali kombíky 1.6 Duratec i 1.6 Ti-VCT a ani jeden na O2 1.6 FSI nemá - první jede o hodně pomaleji a se spotřebou o 1-1,5 litru víc, druhý jede o trošku hůř a se spotřebou min. o 1,5 litru víc (jen zvuk a kultivovanost má lepší). Stále mi jen vadí vypnuté vrstvenné spalování a absence šestky ... Jinak výše zmíněné je o motoru, ne o autě ... Stále nechápu chválení spolehlivosti a kvality O2, které pořád čtu. Po třetí O2 už asi můžu hodnotit a ať je aktuální FSI spolehlivé z pohledu mechaniky (motor a převodovka OK), což je oproti předchozím MPI i TDI velký rozdíl, tak se to auto i přes slušné používání sype fakt neskutečně . Ještě rok mi zbývá a pak doufám, že se Škodovky zbavím a pořídím si "normální" kus nějakého japonce a budu jezdit konečně v klidu, ne naštvanej, co kde u auta za ceníkových skoro 750 tisíc rachtá, nebo rovnou nefunguje. A to nekomentuji jedno auto ukradené a další dva neúspěšné pokusy (naposledy velmi drahé).
-
Brácha dělá nějaké věci pro pumpy a říkal, že Tank ONO je hodně špatné ...
-
Zajímavé, možná se dobereme toho, že je každý kus toho motoru jiný . U mě je na Agip motor znatelně kultivovanější a tišší, na volnoběh, při brždění motorem i pod zátěží. Jsem zvědavý, co řekneš na tu Carreru ... (a co mně řeknou a bude dělat auto po garančce, která se blíží)
-
Tak další do party - Agip 98 . Slušný benzín, asi někde uprostřed mezi Carrerou 100 a V-P Racing (stojí stejně jako OMV, takže nic zajímavého). Na příští nádrž snad trefím tu Vervu, nebo něco úplně jiného. Mám ale čím dál silnější pocit, že se Shellem je něco hodně špatně - ten Agip není ve srovnání s OMV žádný zázrak, ale pořád citelně lepší než Shell. btw: dost jsem koukal, když jsem si všimnul, že Shell má navíc na pumpách hodně různé ceny, na dvou pumpách od sebe pár kilometrů má rozdíl několik korun a na dálnici nějakých 10 km od sebe stál V-P Racing o 4 Kč na litr víc než Carrera 100, to je masakr.
-
Na Carreru 100 šlo moje bývalé MPIčko 180 km/h na tempu celou D1čku kopec, nekopec, to jsem s jiným benzínem nezažil.
-
Nezkoušel, ale jak to vyjde, tak zkusím. Když jsem jezdil s MPI, tak jsem Vervu párkrát nabral a přišla mi lepší než V-P Racing, ale to MPIčko bylo nesrovnatelně míň citlivé (poznalo se jen, že to na některý benzín líp jelo, konkrétně u OMV to bylo dobře znát, ale tenkrát byl ještě větší problém ten benzín potkat). Až potkám Vervu, tak dám vědět, teď už nemusím dělat takováhle ověřování, protože si jsem jistý, že to poznám dobře už po nájezdu 50-100 km. btw: myslím, že pro tebe s 1.8TSI je 1.6FSI spíš zajímavá testovací platforma a pak to můžeš aplikovat - zajímavé bude, pokud mezi Carrerou a Vervou uvidím rozdíl, jestli ho uvidíš i ty. Dost možná ne, protože TSI by mělo být mnohem míň háklivé (2.0FSI a 2.0TFSI jsou rozhodně) a taky je dost výkonné na to, aby se cokoliv mnohem hůř poznávalo, to je ve srovnání s 1.6tkou hodně jiná písnička .
-
No, pokud ti můžu doporučit, vyzkoušej to co nejdřív. Já jsem natočil dneska další nádrž, takže mám porovnání opravdu dokolečka a ten rozdíl je ještě větší, než jak jsem to popsal včera. A to jak v "hladkosti" vytáčení motoru a síle, tak ještě víc v akustice - na V-P Racing motor vrčí a ozývají se různé vibrace a "pazvuky", což alespoň mě otravuje, na Carreru 100 většina toho zcela zmizí, zbytek se "uhladí" (pověstné drnčení/cvakání a la CR diesely se změní spíš na bublání). Zkrátka motor se stane z tichého a drnčícího velmi tichým a nedrnčícím . Po tomhle kolečku nemám problém říct, že český Shell je banda podvodníků a asi zkusím příští nádrž nabrat pro legraci N95, protože počítám, že to bude odpovídat jejich "super hyper" předražené N100+. Moje vlastní blbost, měl jsem takovou zkoušku udělat dřív, byl bych s autem spokojenější ...
-
Tak po čase znovu na téma benzín . Vyjel jsem V-P Racing, nabral OMV Carrera 100, vyjel nádrž, pro jistotu vzal znovu V-P Racing, vyjel nádrž, závěry jsou tyto: - s OMV je motor o poznání tišší a "hladší", přitom reakce jsou rychlejší - s OMV jde motor lépe do otáček, je silnější blízko volnoběhu a má větší zátah od cca 4000 ot/min. (ve středních otáčkách jsem rozdíl nezaznamenal) - spotřeba je při velmi lehké noze s OMV o trochu nižší, při normálním ježdění rozdíl ve spotřebě není žádný Celkově je OMV lepší, auto líp jede, přitom je tišší, perličkou je, že ten benzín je ve srovnání s Shellem levnější (tuším víc než o korunu na litru). Jednoduše řečeno - u Shellu jsem byl naposled.
-
To se nachipováním změní 8V rozvod na 16V? Osobně jsem měl vždycky pocit, že pro lidi pohybující se hlavně v nižších a středních otáčkách je MPI velmi dobrá volba, ale jak by se mohl chipem změnit průběh na lineární od 1200 ot. až blízko omezovači jako v FSI si vpravdě nedokážu představit, hlavně od nějakých 4750 ot. nahoru, kde má MPI brzo dost, netáhne, duní a člověk má pocit, že motor jen trápí. Ale s chipy na atmosférách nemám zkušenosti, vlastně jsem jel před a po jen s O2 2.0 FSI a nepozoroval jsem žádný rozdíl k lepšímu.
-
On podle mě opravdu dobrý je, ale za 50 klacků (pokud se dobře pamatuji) nad MPIčko to moc lidí nemělo šanci zjistit ...
-
Marios, díky za zkušenosti! Pokud bych bral jen výhradně německou dálnici (Rozvadov - Mnichov), tak pod 11 je to najisto (pro zajímavost TFSI RSkem je to kolem 13, to ale samozřejmě reaguje jinak na tempomat). Ve srovnání na D1 nemůžu sloužit, po českých dálnicích jezdím obvykle kolem 160 km/h, jsem ale přesvědčený, že D1 je náročnější jak z pohledu krajiny, tak hlavně provozu a zpomalování/zrychlování, 16 mi ale stejně přijde dost. Pro ilustraci o těch dálkových spotřebách - trasa Praha - Lago di Garda, komplet po dálnici (Rozvadov - Mnichov - Innsbruck - Brenner - Trento), cca 800 km, okreska z toho možná 20 km. Všechno tempomat, ČR 160-170 km/h, Německo 190-210 km/h, Rakousko 150-160 km/h, Itálie 150-160 km/h, průměrná rychlost přes 135 km/h, průměrná spotřeba tam-zpátky (1600 km) 9.1l/100 km s docela zatíženým autem (jet sám, je to míň). A německá dálnice není nejhorší, nejhorších je 200 km vkuse do kopce od Gardy na Brenner. Jak jsem psal, dlouhodobá se pohybuje cca 7,8 - 8,3. Kdybych jezdil víc okresky a míň dálnice a město, tak by to šlo pochopitelně dolů, tak kolem 7. V drtivé většině beru V-Power Racing, nic horšího než 98čka v tom nikdy nebylo. Shell mě hrozně štve, ale u nás mají pumpy na správných místech a venku jezdím na Shell kartu ... Moje první O2 s MPIčkem chodila zdaleka nejlíp na 100vku od OMV, teď už jsem fakt naštvaný, takže zmapuji OMV a zkusím najet něco na jejich benzínu. Jinak ta variace v dlouhodobé spotřebě je jednak zimou (vyšší) a druhak tím, že oproti předpokladům jsou letní Potenzy 225/45R17 úspornější než zimní Polarisy 195/60. Barumy jsou fakt hrozné gumy, bohužel s tím už nic nenadělám . Ad německý V-P Racing - tak mám asi opravdu superháklivku auto, do 50 km od nabrání německého jede auto líp a to o hodně, v Rakousku, Itálii, atd. podobné, naberu tady a auto přestane jet. Tak uvidím, snad to jiný benzín pořeší. Jinak mě spotřeba netrápí, auta zajíždím extra poctivě na 5 kkm, pak nejezdím ani rychle ani pomalu, ale eco-runy moje nejsou . btw: docela by mě zajímalo srovnání víc FSIček najednou, ale nikoho s tímhle motorem prostě neznám btw2: jsem to psal ohledně maximálky - po "subjektivní rovině" (fakt nevím, jak to určit) jde moje 1.6FSI v kombajnu 210 km/h podle GPSky.
-
Ač s 1.6FSI jezdím, tak odpověď je jednoznačné ano. 1.4TSI je silnější, razantnější, rychlejší. Při pořádném zatížení si umí vzít víc, ale při lehké noze umí jet za míň než 1.6FSI (ehm, z některých zkušeností tady mám vzhledem ke své spotřebě pocit, že jezdím s jiným motorem ). Nárůst výkonu není tak lineární (příjemná to vlastnost FSI), ale za sebe můžu říct, že bych 1.6FSI za 1.4TSI okamžitě vyměnil (ale bez faceliftových světel ). Navíc 1.6FSI je opravdu trochu "divná" motorizace, občas mám pocit, že to auto "nejede" a jindy naopak že jede líp, než by vůbec mělo, to jsem u 1.4TSI nezaznamenal. Mimo toho v praxi 1.4TSI vyniká na dálnici, kde má (asi kvůli průběhu krouťáku) 1.6FSI občas do kopce problémy s držením 160 km/h, přitom s držením 180 km/h ne, to u 1.4TSI nehrozí. S 1.4TSI jsem najel jen pár set km, ale mně to pro obrázek stačilo. Jako nově příchozí jsem pročetl všechno, co tu je a snad bych jen něco dodal k těm výkonům 1.6FSI - přes svoje vrtochy a hlavně cenu je to vzhledem k objemu opravdu slušný motor. V praxi je většinou citelně lepší než MPI (oba na 100 benzín) a nedávno jsme zkoušeli tolikrát diskutované srovnání 1.6FSI a 1.9TDI. Nevím, koho tím popudím a koho potěším , ale pokud se začne s pevným startem, tak FSI rozpráší TDI tak rychle, jak by málokdo čekal (ani já ne a to jsem s ním nějakou dobu jezdil), za "chvíli" je TDI pryč i ze zrcátka a nikdy se už neobjeví. Při zrychlování jsou ty motory velmi rovnocenné mezi nějakými 70 - 130 km/h, kde se přetahují. Nad 130, možná 140 km/h FSI, pro mě opět překvapivě, TDIčku velmi snadno a přesvědčivě ujede. A opět se už nikdy nepotkají, protože to tak pokračuje do maximálky, která je u FSI v reálu vyšší a při kvalitním benzínu o hodně vyšší. Tím k tomu, co mi vadí nejvíc - citlivost na kvalitu benzínu. Vím, že se to řešilo také víckrát, ale stále mi vadí, že takřka po každém nabrání to auto jede jinak. A úplně nejhorší je, že na německý V-Power Racing jede FSI o řád líp než na český. Při cestě z Mnichova není problém mít na tempomatu nastavených 215 km/h (GPS říká 208) a i na dlouhých úsecích tuhle rychlost držet, jsou tam snad dva úseky, kde FSI do kopce nejde přes 195. Maximálka podle GPS leží za 220 km/h, ale to jistě z kopce. A to vše s plným kufrem a ve třech lidech. Na českém benzínu je tohle absolutní utopie. Najezdil jsem stovky tisíc km se spoustou aut, ale neznám druhé, které by bylo na benzín tak háklivé, zvláštní o to víc, že u 2.0FSI jsem něco takového taky nepozoroval. Chystám se teď do servisu s jednou "specialitou", tak bych se vás na ní také rád zeptal. Motor v mém autě mezi cca 1700-2000 ot/min. rezonuje. Ne při vytáčení, je to znát při jízdě v těchhle otáčkách a velmi znát (vyloženě nepříjemně) při brzdění motorem a přechodem přes 2000-1700 ot/min. Tohle pomine na německém V-Poweru a většinou i na italském ... Protože jsem se o tom nedočetl, předpokládám, že vám to auta nedělají, je to tak? btw: nedá mi to (v rámci slohovky ) k té spotřebě ... Na spotřebě 1.6FSI opravdu nic speciálního nevidím, snad jen její nevyrovnanost. Osobně hodnotím spotřebu mezi 0-90 km/h jako velmi dobrou (pokud nejsou zácpy, dá se i přes Prahu jezdit kolem 6 l), mezi 90-120 km/h jako průměrnou (odpovídá např. MPI, Fordím 1.6tkám, apod.), mezi 130-160 km/h jako dost špatnou (vyšší než mnoho jiných 1.6tek), od 180 km/h nahoru jako velmi dobrou - v mém případě se liší spotřeba při 180-200 km/h od 150-170 km/h na dlouhých trasách opravdu zanedbatelně. Kdo jezdí často přes Německo, pro toho je 1.6FSI překvapivě dobrou volbou, s 200 km/h na tempomatu není brzdou, přitom průměr obvykle skončí pod 10 l. Zvláštní. Dlouhodobý průměr 7,8 - 8,3 l (podle tras a gum) je na danou kubaturu podle mých zkušeností zcela průměrný.