-
Svolávačky
@JardicCZ, to jsem absolvoval nedávno. Auto mám vyrobeno 03/2024. 91SV - update asistenčních systémů - vezl jsem do Auto Jarov Kunratice Praha, slibovali, že to bude do dvou dnů, pak postupně prodlužovali předání auta, protože se jim aktualizace zasekla a rozsvítila všechny asistenty, takže se auto stalo nepojízdným. Za další dva dny to naštěstí zpravili a vrátili se do bodu 0, tj. před aktualizací. Museli psát do Škodovky o radu. Mezitím jsem si auto vyzvedl, protože jsem s ním potřeboval jezdit. Když jsem jim ho přivezl podruhé, tak už byli vybavení informací od Škodovky a update se jim do dvou dnů povedl. Tak se připrav na to, že to může být na déle. Jo a dojde komplet k resetu nastavení infotainmentu - něco si pak obnoví z tvého profilu, ale něco jsem si musel nastavit sám. 97MF - svazek kabelů u dvěří - prý jen měli vyměnit nějaký škrtící element, který původně škrtil svazek kabelů příliš a hrozilo přerušení v delším časovém horizontu. To udělali ihned.
-
Spotřeba ve skutečnosti - 1.5 TSI, 110 kW
Po delší době pokračuji s reportem - tentokrát s trendem, jak se člověk může postupně propracovat k úsporné jízdě s touto motorizací. Červen - průměrně 4,9l/100km. Jedná se hodně o kombinované trasy s dálnicemi do cca 30-40%. Nutno říct, že jsem se v červnu snažil jet experimentálně na dálnici max 115km/h, abych co nejvíce snížil ztrátu způsobenou odporem vzduchu, jež stoupá se čtvercem rychlosti. Takže reálnější spotřeba dlouhodobě spíš 5,3l/100km. Složení tras podobné - 30 - 40% dálnic. Rychlost na dálnicích 130 km/h. 150km/h už nejezdím - jednak to není u nás úplně bezpečné, pak tím stejně nic moc času neušetřím (tam je ten paradox, že rozdíl v rychlostech 130 vs. 150 km/h ušetří na 50km úseku 3 minuty) a navíc to žere palivo.
-
Výběr motoru
@rogerer mám 1.5 TSI mhev a nemůžu si ho vynachválit. Je pravda, že při náhlém zrychlení je to takové línější (než najede turbo), ale pokud jezdíš předvídavě, tak to není problém. Nějaké postřehy z praxe ohledně spotřeby a kolik motor točí najdeš třeba zde
-
Kožené sedačky
Nemyslím si, že tam není pravá kůže. Přímo na sedácích to bude stejně jako v předchozích modelech. Viz specifikace v ceníku "kůže/umělá kůže" dle mého znamená, že je to kombinace.
-
Spotřeba ve skutečnosti - 1.5 TSI, 110 kW
Mě přijde, že to souvisí, ale samozřejmě slovo admina nebudu rozporovat. Chtěl jsem v tomto vlákně sdílet reálnou spotřebu tohoto motoru (aby se o tom dozvěděli třeba i Ti, kteří by si takovou motorizaci chtěli koupit). Jako přínos pro stávající majitele pak i tipy na její snížení (resp. dosažení nízkých čísel, pokud je někdo reportuje). Máme na to založit jiné téma tedy? Díky!
-
Spotřeba ve skutečnosti - 1.5 TSI, 110 kW
@SkodaRapid jasný, to přepínání na N jsem si taky myslel, že nebude dobrý nápad zhruba z těch důvodů, co píšeš. Díky za návod - tam jsou ale fakt jen ty základní prerekvizity. Není tam třeba zmíněno to, že auto neplachtí, když má před sebou jiné vozidlo, které (třeba i velmi pomalu) zpomaluje. = plachtění reaguje na informace ze předního radaru/kamery. @bazycek, dělám úplně to samý 😉
-
Spotřeba ve skutečnosti - 1.5 TSI, 110 kW
Zatím jsem nespozoroval chování, jako píšeš ty - pobláznění SW (budu to sledovat). Taky bych rád vynutil, aby auto plachtilo. (nevím, jestli se dá za jízdy třeba přepnout na N? 🙃). K plachtění mám pár postřehů z praxe (který kdesi zmiňoval i Vaculík): při vypnutém tempomatu (tj. auto nehledí na cestovní rychlost) - auto neplachtí, zařazuje rychlostní stupeň a dost možná tím nabíjí 48V akumulátor, když: se začnu blížit k pomaleji jedoucímu vozidlu (tedy reakce na radar - vozidla přede mnou) když někde jedu nad limit (ale nevypozoroval jsem v tomto chování vzor, možná je pouze vybitý 48V akumulátor) při zapnutém tempomatu si samozřejmě auto ještě hlídá, abych nejel moc nad limit, takže brzdí motorem/rekuperací do 48V akumulátoru
-
Spotřeba ve skutečnosti - 1.5 TSI, 110 kW
@mito7, co myslíš "těžší převodovku"? Jinak pokračuji dále v reportu spotřeby. Cesta Praha - Milevsko. V Praze s docela těžkou nohou. Po dálnici jsem pálil 150 km/h kde to šlo. Cesta Milevsko - Praha. Lehká noha. Dálnice 130 km/h, z kopce občas i víc. V Praze pohodově a předvídavě, kde to šlo.
-
Spotřeba ve skutečnosti - 1.5 TSI, 110 kW
Zrovna to mám vyfocené @mito7. Cca 2300 ot při 130 km/h. Jsme ale v sekci motoru 1.5 TSI 110 kW, který má určitě jinou převodovku (DQ 200, suché spojky), než máš ty na 4x4. Takže tam asi bude i trochu jiné zpřevodování.
-
Spotřeba ve skutečnosti - 1.5 TSI, 110 kW
@JJ86 zatím 3000 km, takže to určitě taky ještě bude mít vliv. Sohlasím s tím, že hlavní roli tady bude hrát to, co píšeš, tj. úsek, charakteristika trasy, rychlost a plynulost. Na plynulost jsem se zaměřoval velmi. Efekt VIFu těžko říct. Rozhodně jsem nechtěl, aby to vypadalo, že si myslím, že za to ten VIF může. Po dvou jízdách s VIFem to ani tvrdit nelze. @bazycek trošku si protiřečíš 😉, ale chápu tvůj point. Zas takový naivka, abych věřil v zázračné přísady, nejsem 🙃
-
Spotřeba ve skutečnosti - 1.5 TSI, 110 kW
V pátek cesta v sem tam prudkém dešti převážně po dálnici Praha - Litomyšl. Jelo to dost pomalu, dálnice byla plná, ale stejně 5.9l/100. V nádrži zbytek obyč. N95 z EuroOilu bez VIF. V neděli cesta Litomyšl - Znojmo. Převážně po silnici I. třídy s množstvím úseků 50 - 70 km/h = optimum pro 2-válcový režim. Zároveň jsem dotankoval plnou N95 u TankONO a přidal VIF. Zdá se, že se jak úsek, tak VIF projevili na spotřebě -> 5,2 l/100 V pondělí Znojmo - Praha. Dálnice zacpaná, docela hodně popojíždění. Na druhou stranu málo jízdy přes 130 km/h. V nádrži stále VIF. Spotřeba (konečně!) 5,0l/100
-
Parkování na dálku - Parkování pomocí aplikace
@Petr Svetr, hm, máš pravdu. A může to někdo potvrdit? Že to třeba není chyba v ceníku? Jakým jistým způsobem lze objednat Superba s 2.5 jízdou? V žádném ceníku k Superbu jsem asistovanou jízdu 2,5 nenašel. @Vospik, ty máš Supa z CZ trhu?
-
Kožené sedačky
Potvrzuji @l79, právě jsem se vrátil z detailingového shopu, kde mi na kůži taky doporučili pouze čistič (Pol Star od Koch) a impregnaci (Koch Leather Star). Sealaty na kůži dle jejich slov jsou nesmysl, protože kůže potřebuje dýchat. Sealanty jsou dobré na lak, na sklo, ale na pravou kůži ne.
-
Kožené sedačky
Tak jsem si zavolal do detailingshopu a bylo mi doporučeno - na perforovanou kůži v nových autech: čištění Koch Chemie Pol Star 1L čistič kůže, textilu a alcantary - k tomu pěnový aplikátor Work Stuff Foam Bottle 200ml napěňovací láhev na výživu kůže Koch Chemie Leather Star 1L mléko na kůži - ale až tak třeba za dva roky provozu nějaké aplikátory (mikrovláknové, houbičky, utěrky) na ošetření povrchu nakonec pak Gyeon Q2 LeatherShield Evo 50ml křemičitý sealant na kůži Ohledně složení sedadel v S4 jsem poptal podporu ŠA, tak uvidíme, jestli se něco dozvím.
-
Spotřeba ve skutečnosti - 1.5 TSI, 110 kW
Taky mám dlouhodobou 6l/100. Pod 5l mi to ale přijde téměř nereálné nebo hodně hraniční. Btw. používáte do toho VIF?