Přejít na obsah

tomashewk

Uživatel
  • Počet příspěvků

    55
  • Registrace

  • Poslední návštěva

Návštěvy profilu

Návštěvy profilu jsou zakázány a nejsou zobrazeny ostatním uživatelům.

Oznámení tomashewk

Přispěvatel

Přispěvatel (5/14)

  • Conversation Starter
  • Collaborator Vzácný
  • One Month Later
  • Week One Done
  • Dedicated Vzácný

Nedávné oznámení

9

Popularita

  1. Po delší době pokračuji s reportem - tentokrát s trendem, jak se člověk může postupně propracovat k úsporné jízdě s touto motorizací. Červen - průměrně 4,9l/100km. Jedná se hodně o kombinované trasy s dálnicemi do cca 30-40%. Nutno říct, že jsem se v červnu snažil jet experimentálně na dálnici max 115km/h, abych co nejvíce snížil ztrátu způsobenou odporem vzduchu, jež stoupá se čtvercem rychlosti. Takže reálnější spotřeba dlouhodobě spíš 5,3l/100km. Složení tras podobné - 30 - 40% dálnic. Rychlost na dálnicích 130 km/h. 150km/h už nejezdím - jednak to není u nás úplně bezpečné, pak tím stejně nic moc času neušetřím (tam je ten paradox, že rozdíl v rychlostech 130 vs. 150 km/h ušetří na 50km úseku 3 minuty) a navíc to žere palivo.
  2. tomashewk

    Výběr motoru

    @rogerer mám 1.5 TSI mhev a nemůžu si ho vynachválit. Je pravda, že při náhlém zrychlení je to takové línější (než najede turbo), ale pokud jezdíš předvídavě, tak to není problém. Nějaké postřehy z praxe ohledně spotřeby a kolik motor točí najdeš třeba zde
  3. Nemyslím si, že tam není pravá kůže. Přímo na sedácích to bude stejně jako v předchozích modelech. Viz specifikace v ceníku "kůže/umělá kůže" dle mého znamená, že je to kombinace.
  4. Mě přijde, že to souvisí, ale samozřejmě slovo admina nebudu rozporovat. Chtěl jsem v tomto vlákně sdílet reálnou spotřebu tohoto motoru (aby se o tom dozvěděli třeba i Ti, kteří by si takovou motorizaci chtěli koupit). Jako přínos pro stávající majitele pak i tipy na její snížení (resp. dosažení nízkých čísel, pokud je někdo reportuje). Máme na to založit jiné téma tedy? Díky!
  5. @SkodaRapid jasný, to přepínání na N jsem si taky myslel, že nebude dobrý nápad zhruba z těch důvodů, co píšeš. Díky za návod - tam jsou ale fakt jen ty základní prerekvizity. Není tam třeba zmíněno to, že auto neplachtí, když má před sebou jiné vozidlo, které (třeba i velmi pomalu) zpomaluje. = plachtění reaguje na informace ze předního radaru/kamery. @bazycek, dělám úplně to samý 😉
  6. Zatím jsem nespozoroval chování, jako píšeš ty - pobláznění SW (budu to sledovat). Taky bych rád vynutil, aby auto plachtilo. (nevím, jestli se dá za jízdy třeba přepnout na N? 🙃). K plachtění mám pár postřehů z praxe (který kdesi zmiňoval i Vaculík): při vypnutém tempomatu (tj. auto nehledí na cestovní rychlost) - auto neplachtí, zařazuje rychlostní stupeň a dost možná tím nabíjí 48V akumulátor, když: se začnu blížit k pomaleji jedoucímu vozidlu (tedy reakce na radar - vozidla přede mnou) když někde jedu nad limit (ale nevypozoroval jsem v tomto chování vzor, možná je pouze vybitý 48V akumulátor) při zapnutém tempomatu si samozřejmě auto ještě hlídá, abych nejel moc nad limit, takže brzdí motorem/rekuperací do 48V akumulátoru
  7. @mito7, co myslíš "těžší převodovku"? Jinak pokračuji dále v reportu spotřeby. Cesta Praha - Milevsko. V Praze s docela těžkou nohou. Po dálnici jsem pálil 150 km/h kde to šlo. Cesta Milevsko - Praha. Lehká noha. Dálnice 130 km/h, z kopce občas i víc. V Praze pohodově a předvídavě, kde to šlo.
  8. Zrovna to mám vyfocené @mito7. Cca 2300 ot při 130 km/h. Jsme ale v sekci motoru 1.5 TSI 110 kW, který má určitě jinou převodovku (DQ 200, suché spojky), než máš ty na 4x4. Takže tam asi bude i trochu jiné zpřevodování.
  9. @JJ86 zatím 3000 km, takže to určitě taky ještě bude mít vliv. Sohlasím s tím, že hlavní roli tady bude hrát to, co píšeš, tj. úsek, charakteristika trasy, rychlost a plynulost. Na plynulost jsem se zaměřoval velmi. Efekt VIFu těžko říct. Rozhodně jsem nechtěl, aby to vypadalo, že si myslím, že za to ten VIF může. Po dvou jízdách s VIFem to ani tvrdit nelze. @bazycek trošku si protiřečíš 😉, ale chápu tvůj point. Zas takový naivka, abych věřil v zázračné přísady, nejsem 🙃
  10. V pátek cesta v sem tam prudkém dešti převážně po dálnici Praha - Litomyšl. Jelo to dost pomalu, dálnice byla plná, ale stejně 5.9l/100. V nádrži zbytek obyč. N95 z EuroOilu bez VIF. V neděli cesta Litomyšl - Znojmo. Převážně po silnici I. třídy s množstvím úseků 50 - 70 km/h = optimum pro 2-válcový režim. Zároveň jsem dotankoval plnou N95 u TankONO a přidal VIF. Zdá se, že se jak úsek, tak VIF projevili na spotřebě -> 5,2 l/100 V pondělí Znojmo - Praha. Dálnice zacpaná, docela hodně popojíždění. Na druhou stranu málo jízdy přes 130 km/h. V nádrži stále VIF. Spotřeba (konečně!) 5,0l/100
  11. @Petr Svetr, hm, máš pravdu. A může to někdo potvrdit? Že to třeba není chyba v ceníku? Jakým jistým způsobem lze objednat Superba s 2.5 jízdou? V žádném ceníku k Superbu jsem asistovanou jízdu 2,5 nenašel. @Vospik, ty máš Supa z CZ trhu?
  12. Potvrzuji @l79, právě jsem se vrátil z detailingového shopu, kde mi na kůži taky doporučili pouze čistič (Pol Star od Koch) a impregnaci (Koch Leather Star). Sealaty na kůži dle jejich slov jsou nesmysl, protože kůže potřebuje dýchat. Sealanty jsou dobré na lak, na sklo, ale na pravou kůži ne.
  13. Tak jsem si zavolal do detailingshopu a bylo mi doporučeno - na perforovanou kůži v nových autech: čištění Koch Chemie Pol Star 1L čistič kůže, textilu a alcantary - k tomu pěnový aplikátor Work Stuff Foam Bottle 200ml napěňovací láhev na výživu kůže Koch Chemie Leather Star 1L mléko na kůži - ale až tak třeba za dva roky provozu nějaké aplikátory (mikrovláknové, houbičky, utěrky) na ošetření povrchu nakonec pak Gyeon Q2 LeatherShield Evo 50ml křemičitý sealant na kůži Ohledně složení sedadel v S4 jsem poptal podporu ŠA, tak uvidíme, jestli se něco dozvím.
  14. Taky mám dlouhodobou 6l/100. Pod 5l mi to ale přijde téměř nereálné nebo hodně hraniční. Btw. používáte do toho VIF?
  15. @bazycek, @Badura díky za odpovědi. Výše ale diskutujeme "pouze" cleaner a sealant. Cleaner čistí a sealant na povrch sedačky nanáší ochrannou vrstvu, aby se kůže nevysušovala a zároveň nešpinila. Nezmínili jsme ale vůbec nějaký produkt, který by kůži vyživoval, aby byla dále vláčná a nepraskala. Nemáte z něčím takovým zkušenost? Třeba něco ve smyslu tohoto: https://www.mastersons.cz/leather-conditioner/ Jako jestli na sedadlech S4 žádná pravá kůže není, tak samozřejmě výživa nemá cenu. Ekokůže je defakto kus plastu, kde výživa nehraje roli.
×
×
  • Vytvořit nový...