Přejít na obsah

Strasa86

Uživatel
  • Počet příspěvků

    1
  • Registrace

  • Poslední návštěva

Oznámení Strasa86

Nováček

Nováček (1/14)

  • First Post

Nedávné oznámení

0

Popularita

  1. Ahoj. Přidám zkušenost s S3 FL 1.5 TSI DSG. Je to sice starší model, ale jeho chování bude podobné. Spotřebu teda úplně neřeším a sleduju jí jen ze zvědavosti. Řekl bych, že na poměry 1.5 TSI jezdím spíš dynamicky. Né však přehnaně rychle. Jen se nebojím poslat motor do otáček. Mimo město je DSG většinu času v režimu "S", nebo v manuálu, protože logika řazení převodovky DQ 200 v S3 mi příliš nevyhovuje. Navíc teda obvykle nejezdím dlouhé trasy. Nejčastěji jezdím trasy cca 30 km okreskách plus jednou týdně delší jízda, cca 80 km okreska plus silnice 1. třídy, ale mimo dálnice, kdy nejčastěji využívám spektrum otáček mezi 2-3000 ot./min., při akceleraci i kolem 4000 ot./min. A moje dlouhodobá spotřeba se pohybuje cca okolo 8 l/100 km. Nižší spotřebu, řekněme kolem 6.5 - 7 l/100km dosáhnu jen klidnou jízdou na delší vzdálenost (třeba těch 80 km mimo dálnice). A podívat se k 6 l/100 km je možné jen vyloženě eko jízdou, kdy se člověk plouží mimo město cca 60- 80 km/h a podtáčí motor v "D" na nejvyšší možny stupeň. To nedělám ze dvou důvodů: 1. Nebaví mě takový styl jízdy :-). V "D" se převodovka snaží motor držet řekněme kolem 1300 - 1800 ot./min. Kde ovšem 1.5 TSI na auto velikosti S3 žalostně chybí síla. Mírné přidání plynu je pak bez odezvy a silnější přidání vyvolá podřazení a jízda není příjemná a plynulá. 2. Myslím si, že jízda na spotřebu v nízkých otáčkách neprospívá motoru. Svůj S3 jsem pořizoval ojetý s nájezdem cca 150 tis. km a po pořízení jsem byl z dynamiky auta celkem zklamaný (původně jsem chtěl 2.0 TSI 140 kW a před tím jsem měl O3 1.4 TSI). Ale říkal jsem si OK o 1.5 se všude píše, jak je přidušená, navíc S3 je těžší než Octavie, tak je to asi takhle normální. Nedalo mi to a stáhl jsem si apku na měření zrychlení 0-100 km/h pomocí GPS a orientačně změřil zrychlení. Naměřeno cca 10,8 s (místo udávaných 9,3 s). Potom jsem vyrazil nechat udělat přemapování DSG, aby motor tolik nepodtáčelo. Po krátkém rozhovoru při úpravě softu převodovky, padlo rozhodnutí motor změřit. A na brzdě naměřeno cca 135 hp a 22O Nm (místo 150hp/250Nm)! Jako nejpravděpodobnější příčina bylo označeno zakarbonování motoru a přicpání OPF vlivem uvedeného nájezdu v režimu nízkých otáček (a nižších teplot spalování i samotných spalin), s preferencí nízké spotřeby. Byl proveden chip na velmi decentní zvýšení výkonu a dostal jsem doporučení autu chvíli "nakládat" a "rozjezdit" ho. Řídil jsem se radou a zajel i na vodíkovou dekarbonizaci motoru. Motor citelně ožil a nyní zvládá z 0-100 za cca 8,9 s (pouze vyzkoušeno a dál už takovým blázněním auto netrápím). Nicméně auto jede jako vyměněné, jen je nutné držet jej nad 2000 ot./min. a při profilu tras, které jezdím z toho zatím vychází spotřeba 8 l/100km. A "na spotřebu" jezdit nehodlám. Nejenže je pod ty 2000 ot./min. motor stále bez šťávy, ale ještě bych si zadělával na jeho další dušení karbonem. Je mi jasné, že u Superbu 4 dosažení nižší spotřeby napomáhá mild hybridní systém, který zřejmě pomůže i dynamickému projevu motoru v nízkých otáčkách. Zanášení motoru karbonem doprovázené plíživou ztrátou výkonu ale asi neobejde.
×
×
  • Vytvořit nový...