Přejít na obsah

PhoeniXes

Uživatel
  • Počet příspěvků

    5
  • Registrace

  • Poslední návštěva

O uživateli PhoeniXes

  • Narozeniny 12/30/1990

Návštěvy profilu

Návštěvy profilu jsou zakázány a nejsou zobrazeny ostatním uživatelům.

Oznámení PhoeniXes

Nováček

Nováček (1/14)

  • First Post
  • Conversation Starter Vzácný
  • Week One Done
  • One Month Later
  • One Year In

Nedávné oznámení

0

Popularita

  1. Pánové, děkuji za tipy. Problém se od léta nevrátil, ale je pravda, že se mi teď daří auto vytáhnout i někde na dálnici alespoň jednou za týden. S tím filtrem mi to přijde pravděpodobné, jezdím teď hodně klidně (od té doby co jsem udělal tři kotouly do pole se služebním bmw). Jen když jsem to hledal předtím, tak jsem našel pouze "ono se to regeneruje samo". Vytáhnu auto v noci na dálnici a zkusím ten postup zmíněný výše. Kontrolku jsem nikdy neviděl. Zatím díky moc.
  2. Děkuji za info o lambdě. Možná je nechám s příštím servisem vyměnit. Na tenhle už jsem si tam toho navymýšlel až až (firemní auto čerstvě po záruce = zanedbaný servis). Každopádně - update ohledně mojí situace: Dneska jsem auto ráno vzal projet po dálnici a sledoval teplotu oleje. Najeto cca 50 km, z toho 40 po dálnici ve 140km/h. Olej zahřátý na 100° cca po dvaceti km. Po dojetí k práci, světe div se, start-stop zase funguje (ne, že by mi chyběl). A spotřeba zdá se taky zpátky v normálu (benzín stále stejný, netankoval jsem). Co nám to teda říká? Že se trochu dobila baterka a alternátor dal pokoj? To by asi i odpovídalo, ale nejde mi do hlavy, že by auto třeba neukázalo signalizaci slabé baterie. A i kdyby, je schopný alternátor tak moc zatížit motor, že to takhle zvedne spotřebu (nevnímal jsem, že by auto jelo hůře, spíš naopak)? Omlouvám se za "přebytek" dotazů, jenom tomu chci přijít na kloub... Díky.
  3. Pánové, děkuji za odpovědi. Pokusím se to sumarizovat: Benzín - Shellu se tedy vyhnout, přejít na OMV nebo EuroOil (jsem v Ostravě, takže není problém) Měření spotřeby - je opravdu natolik rozdílná, že to jde jednoduše vysledovat. Na trase do práce mám normálně 6.5 - 7.0 podle provozu. Teď 9-10. Zácpy tu nebývají. Teplota motoru - beru na vědomí, že teploty vody můžu ignorovat. Bohužel auto nyní bude fungovat převážně po městě, dálniční/delší cesty max o víkendu. Zkusím mu nějak dopřát to, co píšeš. Olej v převodovce - nechal jsem vyměnit ve speciálce (jak píšeš, samozřejmě na to nikdo těch prvních 100tkm nesáhl) Baterie - nabíjel jsem v lednu poměrně drahou nabíječkou a po nabití ukazovala stav baterie OK. Je pravda, že více jsem to nezkoumal a pustil beterku z hlavy. Lambda sonda - ta mě taky napadla, ale nerozumím tomu natolik, abych to sám rozhodl. A když diagnostika nebrblala, taky jsem to pustil z hlavy. Auto má ale sotva 105tkm, takže to by ještě neměla být K.O., ne? Další postup: 100-oktan od OMV, není problém - přidávat VIF nebo ne? udělat dlouhou jízdu je co? 50 km? nabít baterii, zkontrolovat svíčky - vyzkouším, požádám známého, ke kterému to jde na ty brzdy To by nás (mě) mohlo zas někam posunout. Díky, pánové.
  4. Moje typicka trasa do prace je 10km, prvni dve minuty typicky mesto a pak 90km/h zbytek, tam to vzdycky klesa k tem sesti. Kdyz tam je misto toho deset, tak to jde dobre poznat. Taky me napadlo vypalovani GPF (i vzhledem k tomu, ze se nevypina start-stop a pise "nutny beh motoru"), ale jak pises, tam by se tohle melo dit trosku jinak, tak nevim..
  5. Zdravím, už podruhé řeším stejný problém - z nějakého důvodu se znatelně zvýšila spotřeba - z cca 7l/100km na 9-10+. Jezdím stále stejné trasy, takže se to dá velmi jednoduše vypozorovat - úsek, co jsem jezdil průměrně pod 7 litrů na sto teď nedám pod 10. Je to S3, r.v. 2019, 2.0 TSI 140kW, DSG 7'. Tento problém se mi stal v 99tkm (těsně po koupi, těsně před vypršením záruky). Servis vyměnil vzduchový filtr, zkontroloval diagnostiku, zkontrolovali verzi softwaru a auto mi vrátili ("zkuste dál jezdit"). Po asi 200-300km problém zmizel a spotřeba se vrátila do normálu. No a nyní (104tkm) se děje úplně to samé. Co jsem (ne)vypozoroval: poprvé jsem vinil nekvalitní benzín. Od té doby tankuju na Shell + VIF. Plus na tu stejnou nádrž (než se problém znovu objevil) jsem odjel dálničních 250 km se spotřebou 5.4 l/100km, takže benzín asi vylučujem. Spotřeba je vysoká i po zahřátí auta. Auto se zahřívá vcelku normálně, rychle vyskáče na 90° a tam drží. V normálním stavu (bez tohoto problému) pozoruju zvýšenou spotřebu první minutu po startu, ale to je prý normální? Spotřeba je vysoká nehledě na klimatizaci - ať už je málo stupňů (topím), horko (chladím) nebo ji mám úplně vypnutou. Brzdy nejsou v nejlepším stavu (zvlněné kotouče, půjdou na výměnu příští týden), ale auto ani při brždění netahá do strany, nejsou horké kola po jízdě, nesmrdí - takže zadřené asi nejsou. Diagnostika (alespoň ta základní, co má kolega v servisu k dispozici), neukázala v podstatě nic (kromě senzoru kvality vzduchu v kabině :)) Stalo/stává se to někomu? Máte nějaké nápady, co ještě vyzkoušet? Za jakoukoliv radu budu vděčný. Děkuji. OJ
×
×
  • Vytvořit nový...