Zdravím,
mám Octavii 1.2 TSI od října 2010. Zatím mám s tímto motorem dvě nagativní zkušenosti a to:
- dle hesla dopřeji motoru to nejlepší, jsem po 5 000 km vyměnil olej. Pří nájezdu dlaších 6 000 km, celkem bylo na počítadle 11 000 Km se mi rozsvítila oranžová kontrolka nízké hladiny oleje. 0,4 l stačilo abych se s hladinou oleje dostal na povolené mimimum dle měrky a dlaších 0,4 l k hranici povoleného maxima.
- při cca 12 000 km se mi po ránu občsas rožla kontrolka EPC - porucha motoru. Jak mile jsem motor vypnul a nastartoval znova, tak už bylo vše OK a normálně jsem jezdil. Asi po měsíci, kdy cca 1 x za tři dny se kontrolka EPC rožla jsem navštívil servis, kde mi připojili auto na čtečku a tam se objevoila chyba elektronického nastavovače plnícího tlaku turba. Jelikož je sice tento nastavovač fizicky sasmostatná část motoru, zatím ho Škoda dodává pouze jako komplet s celým turbem. Tudíž mi servis vyměnil kompletně celé turbo. Videl jsem fakturu pro Škodovku s cenou 23 500 kč včetně DPH i s prací. Ptal jsem se technika a ten říkal, že cena pro konečného zákazníka by byla o 10 % vyšší.
Co jsem zjišťoval, tak poruchy elektronického nastavovače plnícího tlaku turba se občas vyskytnou, ale jen u "prvních" kusů motorů. Pak snad chybu, která prý vznikla vlivem přehřátí tohoto zařízení opravili. Díval jsem se a na nastavovači mám vyraženo daum 14.4.2011 , tak snad mě namontovali už ten vychytanej nastavovač...) ještě se predemnou technik díval do počítače a já jsem byl v květnu 2011 třetí, komu turbo měnili - na to že motor mají Fábie, Octavia a Yeti a servis Autonova Brno zas tak malej není, tak to snad tak tragický není.
Jinak co se týká kultyvovanosti motoru, dinamiky, spotřeby a hlučnosti, tak jsem velice spokojen. Jen doufám, že porodní bolesti se v záruce vychytají a bud vše OK. Průměrná spotřeba 6,3 l/100 km. Asi bych si teď připlatil za prodlouženou záruku.
Petr