Přejít na obsah

react

Uživatel
  • Počet příspěvků

    1
  • Registrace

  • Poslední návštěva

1 Sledující

Oznámení react

Nováček

Nováček (1/14)

0

Popularita

  1. Já mám Oct II 1.6 TDI r.v. 2011, najeto 130 tis.km. Dnes se mi stala podobná událost: po ujetí cca 3 km pomalou jízdou jsem si všiml silnějšího kouře ve zpětném zrcátku, který byl intenzivnější při sešlápnutí plynu (silnější i přesto, že motor byl ještě studený a venku 5 C). Zastavil jsem, ale nevypínal motor. Při volnoběhu zvýšené otáčky na 1000 ot./min. Z výfuku šel viditelný namodralý páchnoucí kouř. Rozhodl jsem se pokračovat v jízdě a po cca 15 km jsem znovu zastavil a vše bylo O.K.: volnoběh 800 ot./min., výfuk bez zápachu. Obávám se ale, že ten modrý kouř z našich výfuků zas až tak v pořádku nebude. Určitě bych si jej za 7 let, co auto mám, už někdy všiml.Myslím, že to bude problém a spíš souvisí s tím, kolik mají naše motory nalítáno. Říká se, že namodralý kouř obecně znamená nežádoucí příměs oleje při spalování (nafta je v podstatě také olejovitá látka a při nedokonalém spalování má namodralý kouř - vlastní zkušenost z prasklého palivového systému, kdy mi na rozehřáté turbo kapala nafta). Jenže proč by se regenerace spouštěla při studeném motoru? A proč by auto začalo kouřit až teď? Někde jsem četl, že než se motor zahřeje, může mu např. netěsnit hlava válců a do zahřátí motor kouří bíle (chladící kapalina proniká do válců). Po zahřátí materiály zapracují, lépe na sebe sednou a vše těsní, jak má. Napadá mě, jestli tohle není náš případ: např. olej zastudena vniká do turba, studené kroužky zastudena tak netěsní, nafty někam teče více než má... Pak se to zahřeje a vše je O.K. Co myslíte vy?
×
×
  • Vytvořit nový...