pre vsetkych ,
dakujem za siroku diskusiu,
Oktavku mam 4 mesiace od 140tkm, mam uz najazdene cca 7000km a doteraz som dolial asi 2,5l oleja , je tam olej fullsynth TXT 5W/30, myslim, ze nie najhorsi, a spaliny z vyfuku sa mi zdaju v poriadku, ale to samozrejme zistim na merani emisii
z vasich prispevkov som urobil nejaky uzaver a obehal som uz aj par kamosov v servisoch a vyzera to tak, ze turbo je v poriadku uplne suche, ziadny olej , motor ma kompresiu cca 12atm na vsetkych 4 valcoch rovnako, takze je predpoklad, ze v kruzkoch problem asi nebude (aj ked meranim kompresie sa to 100% vylucit neda), takze sme sa s jednym mechanikom dohodli na vymene tych gufer na ventiloch a kontrolu voditok a samontnych ventilov, uvidim ako to dopadne a podelim sa s vami vsetkymi o skusenosti.
Pozdaval sa mi nazor viacerych z vas, ze hlavny problem je asi v pocte ventilov - 20, v turbe a motore, ktory ma ten spravny tah az vo vyssich otackach a to uz samo osebe znamena, ze je podstane vyssia pravdepodobnost spotreby oleja ako napr. na 8 - ventilovom atmosferickom klasickom motore.
a este jedna vec ma na tej Oktavke stve, velmi nizko polozena olejova vana, chytam na cestach vsetko co je vyssie ako par centimetrrov, namontoval som si tam pancierovy ocelovy dekel, original vyrabany pre Oktavky, a teraz mam sice chranenu olejovu vanu, ale ten kryt je este o cca 1 - 2 cm nizsie a chytam na cestach uz pomaly kazdu nerovnost. Neviem co budem robit v zime, ked budu na ceste ladove kolaje, asi sa budem na Oktavke sankovat. Da sa nejako riesit tento problem ?