Přejít na obsah

Auto na vzduch?


TomasB

Doporučené příspěvky

Jo to znám už dlouho. Kdysi mne na tyto stránky upozornil švagr, když z něj někdo lámal prachy na podíl v tomto projektu a teď, když sem se koukl na jejich web, tak je to jaksi umrtvený.

Mám dojem, že je to vzdušný zámek, který ma za cíl z důvěřivých lidí vytahat prachy. A švára byl jen kousek od toho aby jim nasypal.

Jo on hned všemu věří... Kdysi, jak začali dávat Akta X, tak věřil, že je tento seriál podle skutečných událostí, když to tam píšou... :D

Editováno: , autor: Peterer
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

By mně zajímalo, jak suší ten vzduch z okolí, protože jestli se to ochladí, jak píšou, na až -30°C, tak se jim v tom motoru musí tvořit led, zamrzat výfuk atd. A to mi věřte, že té vody je v tom vzduchu až až. A jak to má vytápět v zimě?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

no tak ono, když se vstříkne stlačený vzduch do prostoru o teplotě 400°C, tak dojde k expanzi a ochlazení, to je jisté, takže by to snad i mohlo fungovat. Otázka je, jak moc. Každopádně se energie musí nějak dodat. Tady by to znamenalo odebírat vnitřní energii tomu stlačenému vzduchu. Principialně proč ne.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

no tak ono, když se vstříkne stlačený vzduch do prostoru o teplotě 400°C, tak dojde k expanzi a ochlazení, to je jisté, takže by to snad i mohlo fungovat. Otázka je, jak moc. Každopádně se energie musí nějak dodat. Tady by to znamenalo odebírat vnitřní energii tomu stlačenému vzduchu. Principialně proč ne.

No principiálně jak by jsi chtěl do válce, kde je stlačený vzduch na 2000 kPa vstříknout vzduch, který bude mít nižší teplotu a taky tlak a to výrazně? Takže nefunguje ani nemuže.

A ta přídavná oinice je tam taky k hovnu. :smich:

Editováno: , autor: zabiak
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

no tak ono, když se vstříkne stlačený vzduch do prostoru o teplotě 400°C, tak dojde k expanzi a ochlazení, to je jisté, takže by to snad i mohlo fungovat. Otázka je, jak moc. Každopádně se energie musí nějak dodat. Tady by to znamenalo odebírat vnitřní energii tomu stlačenému vzduchu. Principialně proč ne.

No principiálně jak by jsi chtěl do válce, kde je stlačený vzduch na 2000 kPa vstříknout vzduch, který bude mít nižší teplotu a taky tlak a to výrazně? Takže nefunguje ani nemuže.

A ta přídavná oinice je tam taky k hovnu. :smich:

přečti si to ještě jednou. Ten vzduch z okolí se má stlačit na 20barů a zahřát tím na 400°C. Do takto komprimovaného vzduchu se má nastříknout vzduch o tlaku 300barů a cca 20°C. Principiálně jde o využití vnitřní energie toho stlačeného vzduchu z nádrže, proto taky dojde po průchodu toho vzduchu motorem k takovému ochlazení. Termodynamická záležitost. pokud budeš znát energetické ztráty motoru, tak se dá výpočtěm dobrat, jestli to bude fungovat. Pokud budeš vědět i energetickou potřebu na pohyb celého auta včetně třeba 2 lidí, tak vypočteš i dojezd při definovaných fyzikálních veličinách jako třeba teplota okolí,....

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jo takhle. Ale ta komprese venkovního vzduchu pomocí expance je přece zbytečná a nic nám nepřinese. Vzduch komprimujem, aby jsme ho hned nechaly expandovat a spolu sním tam expandujem vdzuch z nádrže. Ta komprese venkovního vzduchu je tam podle mě nesmyslnej krok a nic nám nepřinese, akorád ztráty.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jo takhle. Ale ta komprese venkovního vzduchu pomocí expance je přece zbytečná a nic nám nepřinese. Vzduch komprimujem, aby jsme ho hned nechaly expandovat a spolu sním tam expandujem vdzuch z nádrže. Ta komprese venkovního vzduchu je tam podle mě nesmyslnej krok a nic nám nepřinese, akorád ztráty.

tou, podle tebe zbytečnou, kompresí se ten komprimovaný vzduch ohřeje na těch 400°C, takže to není zbytečný.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

tou, podle tebe zbytečnou, kompresí se ten komprimovaný vzduch ohřeje na těch 400°C, takže to není zbytečný.

Podle mě ti ten venkovní vzduch ti tam žádnou energii nepřinese ty ho se strátou komprimuješ a pak zase expanduješ tím nezískáš nic. Vzduch se ti kompresí sice zahřeje, ale pak se ti expanzí zase ochladí. Kdyby to byl ideální plyn tak tímto procesem nezískáš ani neztratíš nic. A teď už jsem z toho fakt zblblej

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

tou, podle tebe zbytečnou, kompresí se ten komprimovaný vzduch ohřeje na těch 400°C, takže to není zbytečný.

Podle mě ti ten venkovní vzduch ti tam žádnou energii nepřinese ty ho se strátou komprimuješ a pak zase expanduješ tím nezískáš nic. Vzduch se ti kompresí sice zahřeje, ale pak se ti expanzí zase ochladí. Kdyby to byl ideální plyn tak tímto procesem nezískáš ani neztratíš nic. A teď už jsem z toho fakt zblblej

jde o to, že získáš tu teplotu 400°C. Je to vlastně příprava na vstřik toho stlačeného vzduchu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...