
Jaxx
Uživatel-
Počet příspěvků
53 -
Registrace
-
Poslední návštěva
Návštěvy profilu
Návštěvy profilu jsou zakázány a nejsou zobrazeny ostatním uživatelům.
Oznámení Jaxx
Nováček (1/14)
1
Popularita
-
Pro Lovec: Jojo, taky jsem uváděl jen přední. Takže zjednodušeně (ve skutečnosti to bude složitější, jak píše Miklisek) přední pružiny - tři bílé a tři zelené 1.2 tsi (MR od 2014 dále nehraje roli, spaceback nebo liftback nehraje roli), dvě bílé a čtyři zelené 1.6tdi... Pro Miklisek: Má ta hmotnostní třída L-40 nějakou přímou návaznost na okruhy pérování? Tedy na jedom okruhu pérování vždy jedna hmotností třída nebo na jednom okruhu pérování můžou být postaveny různé hmotnostní třídy? Myšleno tak, že pro okruh pérování PR-G45 s předním tlumičem 6R0413031BF a dorazem 1H0412303B bude vždy jen jedna konkrétní pružina nebo může být více variant? Ta pružina 6R0411105D je dvě bílé a čtyři zelené tečky z fotky Lovce?
-
Já mám spaceback 1.2 tsi 2014 a mám přední pružiny tři bílé a tři zelené tečky. Prosím, uváděj u těch tvých aut i to, jestli se jedná o liftback nebo spaceback (vím, že ty máš liftback, ale nevím co to druhé v rodině). Je možné, že rozdíly budou právě v tomhle (jako u tlumičů). Ale mám pocit, že tečky na pružinách už se tady v některém vláknu před časem řešily... A raději u těch aut uváděj rok a ne facelift, ať se tady kluci nerozčilují... :-)
-
Me šlo o nějaké další poznatky, a i tohle je poznatek. Pokud jsi na tom s vnímáním jak pises, určitě by jsi ten stav co mám ja nepřežil. Asi to máš ok. Už před rokem jsem podvozek řešil v AS. Garanční technik mě pořád přesvědčoval, že jsem si něco vsugeroval. Pořád dokola jsem otravoval. Pak jsme podnikli zkušební jízdu v novém autě. A přišel zlom. I on sám naznal, že se to nové auto chová úplně jinak než moje, a to se mnou jel jako spolujezdec. Určitě ho ale sám řídil, než jsem přijel. Skončilo to ale na tom, ze nelze zjistit, co měnit.
-
A ty na svém autě pozorujes, že se chová od nového pořád stejně? Jak jsi psal, ze když jsi jel s tím rapidem MR2015 na 17", to jsi řídil? Kolik ma najeto tvuj a ten 2015?
-
Miklisku, já myslím, že to na tom netu někdo blbě popsal. Když se podíváš na tu moji fotku předního tlumiče, hned kousek pod miskou je další číslo 6Q0412141C. A tohle číslo v googlu taky v některých odkazech najdeš jako tlumič. Podle mě to jsou inzeráty od nějakých amatérů, kteří prodávají jeté součástky, mrknou na tlumič, a opíšou první číslo co uvidí. Je nesmysl, aby měl jeden tlumič několik čísel. Ale pro to číslo 6Q0412013C jsem v jednom odkaze našel popis "spring disc for Volkswagen Group cars" - což si myslím, že bude to pravé. Ale ona na předním tlumiči jedna nálepka je, ale přímo s číslem tlumiče 6R0413031BF - viz druhá fotka. Mě šlo spíš o to, že na tom předním tlumiči nikde nejsou vyraženy ty podrobné údaje, jako na zadním (nebo jsem je nenašel). Víš, to co jsi zvýraznil červeným obdelníkem na fotce zadních tlumičů z Toleda.
-
Rypicongu, a ty máš auto z jakého roku a s jakým podvozkem? Asi jsi to tady někde zmínil, ale nějak mi to vypadlo...
-
Přesně. Jenže u toho zadního tlumiče není číslo tlumiče na nálepce (tam je číslo celé sestavy asi i s pružinou), ale číslo tlumiče je vyražené přímo na tělese. Je tam ale i spousta dalších údajů (výrobce, a různá další čísla). A podle toho by se daly hledat případné rozdíly mezi modelovými řadami např. MR2014 a MR2016. Napadlo mě, že na chování nebo výdrž tlumiče, i když bude mít stejné číslo ve všech MR, by mohl mít vliv třeba jiný výrobce, jiná série nebo něco podobného. Nevím. Ale zatím jsme si na nestabilní podvozek stěžovali pouze majitelé aut pořízených v roce 2014. Jak najdu čas, zkusím někde v autosalonu nafotit údaje ze zadního tlumiče nového Spacebacku.
-
Jojo, přesně tak, jak to vypsal Miklisek na 3. straně tohoto vlákna.
-
Cedulka na předním tlumiči nalezena, číslo sedí 6R0413031BF, přikádám fotky. To číslo na misce je zřejmě jen číslo samostatné součástky misky, na tlumiči je těchto čísel víc. Kde jsou na předním tlumiči vyraženy podrobné údaje jako na zadním (a jestli tam vůbec jsou) se mi nepodařilo zjistit.
-
Tak pozor, zkoumal jsem teď podrobně nafocený přední tlumič, a našel jsem vyražené číslo. Je zespodu na misce pro uložení pružiny. Číslo není zachycené celé, je vidět jen začátek - 6Q0412. Správné číslo dílu má být 6R0413031BF, takže tohle teda budu muset prověřit. Nafotim to znova a celé.
-
Tak jsem jsem se díval na ty čísla tlumicu u svého auta. Na předním jsem nic nenašel, ale je špatně přístupný. Na zadním je následující: cedulka - 6R0512011; E1024501; 110; 02/12/13; vyrazeno: B11C13; 6R0513025BB; E10245; Made In Belgium; Do Not Heat Or Open; Monroe MN2; HM310. Takže hledej i rozdíl v těch údajích vyražených na těle tlumiče. Na zadním pravém je to dobře viditelné zezadu. I když je číslo dílu stejné, může být rozdíl v sérii nebo dokonce ve výrobci. Nevím, kde je to vyražené na předním, ale mám obavy, ze pod objimkou tehlice. Zitra vlozim fotku.
-
Pokud zkoušíš jaký projev mají tlumiče stlačením kastle rukou, myslím, že rozdílné pneumatiky se v tom zákmitu nemůžou projevit. Mýslím, že to bude těmi tlumiči. Během jízdy pak samozřejmě jiná kola mají vliv. Ale já mám zimní 15" a letní 16", a sere mě to s oběma. Na 15" je to trochu komfortnější, ale přenášení průjezdu po nerovnostech do volantu, poklekávání auta při pádu do díry, apod. to zůstává stále. Když auto bylo nové, podvozek se choval suveréně. Teď z něj prostě cítím velkou nejistotu. Ale má velký vliv na chování podvozku, jaká je venku teplota. Čím větší teplo, tím horší chování - u obou velikostí kol. To jsem ještě u žádného auta nezaregistroval.
-
Myklísku, díky že jsi to s těmi čísly objasnil. Budu pak hledat i to vyražené na tlumiči, snad se k němu dostanu. Ale řekni mi jedno, jestli je na cedulce číslo celé sestavy, jakto že se u předního tlumiče shoduje s číslem tlumiče? Nemělo by byýt vždy odlišné, aby v databázi dílů (třeba v centrálním skladu) nedocházelo k duplicitě? Co se týká dorazu, docela by mě zajímalo, jak často se vlastně dostává při provozu do záběru. Pokud na něj nalehává tělo tlumiče i během běžných kmitů, může být projev docela citelný (myslím rozdíl, kdy se tlumič dotkne a kdy jde bez dotyku) - je to přecejen další hmota v cestě přenosu energie.
-
Tady v tom článku se píše o tom, jak ty moderní plynokapalinové tlumiče můžou být po smrti, i když netečou. A taky jsou tam chvalozpěvy na odladěnost škodováckých tlumičů, a tak vůbec... http://www.auto.cz/jak-pozna-opotrebeni-tlumicu-probrzdite-deset-metru-75510
-
Rypicongu, ono to s tou výměnou ložisek v diferenciálu u AS asi nebude tak horké. Prvně stejně musí přijít na to, kde je chyba. Jestli opravdu v diferenciálu, nebo v pravém kole, nebo někde jinde. Předpokládám, že se jim nebude chtít jít do výměny metodou pokus/omyl na vlastní náklady. Já bych je zkoušel, ať bádají, aby jsi získal co nejvíc informací. A pak se můžeš rozhodnout, kde to necháš vyměnit. Je jasné, že jednoduché to nebude, vzhledem ke zkušenostem s AS.