Přejít na obsah

Sputnik

Uživatel
  • Počet příspěvků

    7
  • Registrace

  • Poslední návštěva

Návštěvy profilu

Návštěvy profilu jsou zakázány a nejsou zobrazeny ostatním uživatelům.

Oznámení Sputnik

Nováček

Nováček (1/14)

  • First Post
  • Week One Done
  • One Month Later
  • One Year In

Nedávné oznámení

3

Popularita

  1. Sputnik

    Řazení zpátečky

    Snad se mi to povede vysvětlit :-) Situace: Chci parkovat- vidím parkovací místo. Dojíždím třeba na 2ku, vymáčknu spojku (nepouštím jí), zabrzdím, řadím zpátečku (bez rachotu), pouštím spojku a couvám. Jde jen o to, aby se mezi vyřazením dopředné rychlosti (1,2,3..) nepustila spojka před zařazením zpátečky. Můžeš si zkusit na místě ten rozdíl: 1) Nastartovaný moto na neutrál, sešlápni spojku a ihned zařaď R- půjde přez zuby (škubne). 2) Nastartovaný motor, zařaď 1ku, nepouštěj spojku a z 1 zařaď R - bude klid, protože dopředná rychlost zastavila jejím synchronem hnací hřídel, která se neroztočí pokud nepustíš spojku. To je ten "fígl" na tiché řazení zpátečky, aby si kolemjdoucí neťukali na čelo, že za volantem sedí nešika.
  2. Sputnik

    Řazení zpátečky

    Ahoj, řešil jsem tuto záležitost s řazením zpátečky přes zuby cca 6 měsíců v kuse. Mám Rapida 1.0, 70kW, rv.2015. Otravoval jsem značkový servis u nás. Nic nevyřešili, navíc mi protáhli "nové" auto (15 tis km) myčkou na sucho. Pak servis v Praze. Tam vyměnili na záruku lamelu a přitlačák a stále bez úspěchu. Stížnost na zákaznickém oddělení ŠA ukončena odpovědí " Před řazením zpětného chodu je nutné počkat po sešlápnutí spojkového pedálu cca 3-5 sekund". No, to jsem si mohl koupit Ávii a ne Škodovku. Poslední cesta vedla k panu Sixtovi. Ten mi vysvětlil, kde je jádro problému. Do osy páky, která vede do převodovky (to na co jsou napojeny táhla od řadící páky) je vylisovaná kulička a pod ní pružinka. Ta kulička se za čas ochodí, nebo se unavý ta pružinka a začne to dělat problém při řazení zpátečky. Servis tvrdí že zpátečka nemá synchron a proto se musí čekat, jinak to dělá tyto zvuky. Ano synchron nemá, ale proto tam je ta kulička a ta se při pohybu té osy lehce dotkne synchronu 5. převodového stupně a tím má zastavit hnací hřídel, a pak to zařadí bez škrtání zubů. Se Škodovkou nebyla řeč a věcné dohadování mě vysávalo, jak Drákula. Zvykl jsem si nepouštět před řazením z dopředných rychlostí na zpátečku spojku a je po problému, protože když to tak dělám, tak mám zaručeno, že mi hnací hřídel vždy zastaví synchron dopředné rychlosti. Jinak ta osa která jde do převodovky i s tím domečkem vycházela jestli se nepletu cca 5 tis. (už je to skoro 4 roky co jsem to řešil)
  3. Sputnik

    Zvuk motoru

    Ten zvuk, který tam nemá být je to kovové cvakání, které přestane cca v 37 sec. a pak už není slyšet. O zvýšených otáčkách po startu vím a jsem s nima... no chápu je :-)
  4. Sputnik

    Zvuk motoru

    Ahoj, mám Rapid 1.0 TSI 70kW r.v. 10/2017. Mám stejný problém a stejné zvuky po nastartování, které se dějí již pravidelně, při studeném motoru. Vyzkoušel jsem 3 značkové servisy. Dva servisy odpověděli, že chyby se neprojevila a třetí, že chrastění slyšeli, ale než byli shopni najít místo vzniku, tak to logicky přestalo (cca 30-40 sec). Měřili tlak oleje-v pořádku, kontrolovali rozvody (kladky řemenu)- v pořádku, auto na dálku diagnostikovali přes net ze ŠA. Nakonec řekli, že chrastění mě nemůže nikde nechat, a že záruku mám ještě 2 roky, tak když se to zhorší tak mám přijet. Napsali mi to, pro můj klid do servisní knížky a poslali domů. Každopádně to začínám slyšet i při teplém motoru, při přidání plynu a ubrání. Hledal jsem hledal a děje se to i u 1.4 tsi. Vše ale směřuje doopravdy k volné ovládací tyčce pro obtokový ventil turba. Podle odkazu Peter785 studený start.mp3
  5. Sputnik

    Řazení zpátečky

    Popsal jsem problém panu Sixtovi. Odpověď zněla: Zkontrolovat spojku, popřípadě ji vyměnit. Co se týče těch 4 sekund je správně. Je to doba na zastavení hnací hřídele, která se točí vpravo, spojka ji musí zastavit protože se bude otáčet vlevo. Do 4 sekund je:1 doba zatlačit páku dolů2 doba zařadit páku vlevo3 doba zařadit dopředu4 doba zařazení Z a rozjezd.Znám případy, kdy po rychlém zařazení Z vždy cuknou kola což je možné sledovat venku vozidla.Dále je nutno zkontrolovat synchron na 5r a řadící hřídel, která po zatlačení dolů lehce zatlačí synchron do 5r. aby synchron pomohl k zastavení hnací hřídel.
  6. Sputnik

    Řazení zpátečky

    Předem omluva za Off Topic. Vyzvedl jsem auto ze servisu. Kontroluji jestli odvzdušňovali spojkové vedení jak říkali a ejhle, odvzdušňovací šroub i čepička zaprášená a bez známek pracovní činnosti a navíc mi prohnali nikdy nemyté auto v myčce, kartáčema ??? 2.7.2019 Jsem objednaný do jiného servisu. Budu informovat.
  7. Sputnik

    Řazení zpátečky

    Ahoj, řazení zpátečky přes zuby právě řeším se servisem. Rapid MR2017, 1.0TSI, 70kW, najeto 25 tis. Převodovka MQ200 02T. No spíš jsem asi dořešil. V pondělí do servisu, ve čtvrtek přijeďte si, nic se neprojevilo. Udělám kolečko kolem města, ohřeje se převodovka a z 10 zařazení 10x přes zuby a vždy to cuklo př. koly. Servisák řekl: Hmm to je na servis, to je zkroucená lamela vlivem zařazení nízkého rychlostního stupně při vysoké rychlosti, nebo jízda "přes spojku" popojíždění / couvání. Auto tady opět nechte, vyměníme lamelu. A další týden v servisu. Také se mi snažili namluvit, že jsou v Rapidech slabé převodovky ze CityGo :-D No nakonec to ani nerozebrali, jen cvičně odvzdušnili spojku a řekli, že prý posílali video do servisního centra ŠA a oni vzkázali, že je to v normálu s poučením, že vozidlo musí stát a musíte čekat 4s !!! před zařazením zpátečky. Tak mi auto vrátili. Záruka je ještě 3 roky, tak to budu řešit v jiném servisu. To je zatím vše :-(
×
×
  • Vytvořit nový...