-
Zvyšují se volnoběžné otáčky na 1000 ot/min
Omlouvám se, že jsem "poučoval". Toto je můj poslední příspěvek a může být spolu s ostatními smazán jako nevhodný. Registraci zde se pokusím zrušit sám. Přidávám citaci ze SM 9/2017 k tématu. Princip fungování není popsán, možná jsem blbě pochopil. "Rapid byl úplně první model, u kterého se Škoda Auto rozhoupala k nasazení elektrického přídavného topného elementu i u benzinového motoru – tradičně jej mívaly jen diesely. Po startu v mraze v autě něco cvakne, mžikově pohasnou světla a za chvíli už proudí z výdechů teplý vzduch a námraza ze skel mizí. Řidič nemá důvod točit reostatem ventilátoru naplno a nečiní to ani příplatková automatická klimatizace." Pocitově se mi chladící kapalina ohřívá rychleji. Z toho pramenící názor, že je ohřívána chladící kapalina. Nedovolil bych si o někom říci, že o tématu skoro nic neví, ani o autorovi článku ve SM, ani o náčelníkovi tohoto fóra. Jen vím, že se většina lidí o auta nezajímá, jen je užívá. Hodně zdaru.
-
Zvyšují se volnoběžné otáčky na 1000 ot/min
Píši o motoru 1,2 TSI 77 kW EA 111. Mohu doložit článkem pana Vaculíka ve Světě motorů. Jen bych musel chvíli hledat. Ale bude-li zájem, najdu ho. Nicméně doporučuji zajímat se o auta, jste-li řidičem, ne jen uživatelem. A k tématu: řídící jednotka ví, jaké má nastavit otáčky. Věřím, že pan Hrdlička a jeho tým ve vývoji motorů rozumějí tomu, co dělají, oproti nám amatérům. ŘJ si nastavuje otáčky na základě teplot vzduchu, chladící kapaliny, oleje, interiéru (u automatické klimatizace), spotřeby elektrické energie a možná i něčeho jiného. Ví, co dělá. Samozřejmě, poruchu nelze vyloučit. Ale v nízkých teplotách jsou zvýšené otáčky (1000) normální. Můj Rapid je vyroben 5/2013, 250000 km, motor trochu klepe (vůle) a nemá dostatečnou kompresi na 4.valci. Spotřeba oleje neměřitelná, spotřeba benzínu možná lehce zvýšená.
-
Oranžová kontrolka motoru
Tato kontrolka mě trápila asi 100000 km. Občas. Pokud se závada neprojeví nějaký čas (prý 40 startů), zhasne. To se opravdu dělo. V servise Škoda mi sdělili, že tankuji moc paliva (hlášení má diagnostice bylo příliš bohatá směs). Ale tankuji do prvního vypnutí pistole. V nezávislém servisu byla vyměněna lambda sonda a ventil odvětrání nádrže (opět na základě hlášení ŘJ), nicméně bez úspěchu. Zoufalý servisman zavolal do Boleslavy, kde mu vysvětlili, jak pracovat s diagnostikou. Pokud má motor najeto 220000 km a vyměněné některé součásti spalování a měření emisí, je třeba spustit jakousi autokalibraci, aby se systémem naučil pracovat s novými hodnotami a zároveň stupněm opotřebení motoru. Heuréka. 20 let od prvních vstřikových motorů ve škodovkách toto technik nevěděl! Od té doby kontrolka nesvítí.
-
Rozvody (řetězové) 1.2 TSI - hluk, problémy, výměna
Rozvodový řetěz jsem měnil po 180000 km mučení auta v autoškole. Byl hlučný po studeném startu. Reakce ve značkovém servisu byla, že rachocení do 5 sekund po nastartování je v normálu (zcela exaktní metoda :-) ). Můj technik v nezávislém servisu doporučil změření natažení řetězu a následně doporučil výměnu. Následujících 50000 km se řetěz neozval, ale už zase začíná být slyšet. Dělám, že neslyším :-). Jev je to pro tento motor normální, leč nesmí být dlouhý (opravdu do 5 sekund).
-
Zvyšují se volnoběžné otáčky na 1000 ot/min
Zdravím, Rapid dostal jako první škodovka elektrický ohřev chladící kapaliny. Po nastartování motoru při teplotách pod 6 stupňů (pozorováním, mám najeto 250000 km) se ohřev projeví cvaknutím relátka, pohasnutím světel a zvýšením otáček na hodnotu 1000 za minutu. I opakovaně, asi více ohřívacích členů nebo stupňů ohřevu. Ohřívá se i po krátkém stání v závislosti na venkovní teplotě. Výhodou je rychlejší ohřev chladící kapaliny, prostřednictvím výměníku tepla i oleje, a samozřejmě interiéru. V jiných aplikacích tohoto motoru byly stížnosti na slabou účinnost topení. To se nás netýká. I když to stojí trochu benzínu. Teploměr chladící kapaliny se rychle dostanete na 90 stupňů a už se nehne, i když jedete dlouho z kopce. Berte to jako bonus. Na měření emisí musíte motor důkladně ohřát ( včetně oleje) a nechat běžet do samotného měření ( za nízkých teplot). Pomůže i prošlápnutí plynu, bez toho volnoběžné otáčky na normál neklesnou.
AŠ Horký
Uživatel
-
Připojeno
-
Poslední návštěva