Tak řaď když má motor kolem 3000 otáček, nebo radši i trochu víc a budeš mít klid. Mě ten motor mile překvapil. Optimum je držet opravdu těch 2200-3500 otáček.
Pokud jezdíš pod 2000 otáček mimo jedničky při rozjezdu, tak podtáčíš motor a ten opravdu někdy duní. Pokud ho budeš podtáčet často tak jde životnost motoru a setrvačníku do kopru! Přečti si jak se má s tímto motorem jezdit a hlavně neřaď jak ti radí počítač. Tyhle motory se musí točit a pak je vše OK. Vysoké otáčky jim nevadí, ale nízké je ničí!!!
Na podtáčení motoru si dávám pozor, pod 2.000 otáček nejdu. Radši řadím dolů. Jinak by to stejně nejelo a zdá se mi že na spotřebu to ani nemá velký vliv.
Včera cesta Pardubice-Poděbrady a zpět. Spotřeba i jízdní vlastnosti tohoto motoru je pozoruhodná. Mám ho 3 měsíce, najeto 1.500 km. Koupeno jako roční vůz najeto 8.700 km. Jakmile jedu víc jak 10 km, spotřeba rapidně klesá. Delší trasy průměr 4.3-4.8. Měl jsem Rapida 66 kW, ale tento motor v Octavii je úplně jiná liga! Jsem naprosto spokojen.