Dovolím zkušenost k problému. Já, Yeti 2,0TDI 81kw 4x4, r.v. 2010 (po přehrání SW od Dieselgate), nyní najeto 170 k.
Od 100k km se při chladnějších ránech (pod nulou) objevoval nepravidlený chod a cukání v rozsahu 1800 - 2500 ot a to nejznatelněji při jízdě do mírného kopce. Kouřivost jenom lehce - přičítal jsem to studenému motoru. Při vyšších ot. to ustalo, po ujetí cca 500-1000 m to přestalo zcela.
Naposled se cukání silně zhoršilo a Yetík začal hulit jak při manévrech. Kouř bílý až našedlý, smrděl jako starý traktor, tak pravděpodobně nespálená nafta. Chod jakoby na 3 válce a nechtěl jít do otáček. Po lehké jízdě na rovince nebo mírného kopce bez zatížení se to tolik neprojevilo. Po cca 5 min jízdy ustalo. Voda a olej neubývají. Olej možná lehce přibyl, nepamatuji si referenci.
V servisu po napojení řekli, že jeden vstřik má mírně větší korekce (stejné tvrzení autorizáku před rokem). Druhý den ráno (-9°C) korekce u dvou vstřiků na maximum. Na zkušební stolici vstřiky v normálu. Po výměně oných dvou vstřiků problém zcela zmizel. Dle servisu se s tím několikrát setkali, ale netuší, co to způsobuje - zatím si myslí, že únavou materiálu (nafta prý snad ne).
Máte s tímto podobné zkušenosti a co si myslíte, že je původcem?