Koukám, že tady budu asi první s tímhle motorem.
Včera jsem převzal novou octavku s timhle moturkem.
Ačkoliv jsem dlouho váhal nad tím, zda nevzít 1.8TSI L&K, která byla o 100k dražší, nekupoval jsem ale auto na zábavu, nýbrž na práci a tak nakonec zvítězila 1.2ka a musím říct, že toho nelituju.
Ze začátku to však tak nevypadalo. Když jsem vyjel z autosalonu, tak jsem se proklínal, co že jsem to koupil za krám (vůbec to nechtělo jet), natakoval jsem tedy 100okt vpower jel to trosku prohnat. Zatimco jsem nadaval na motor, tak ten se zacinal probouzet k zivotu. Po najezdu prvnich 100km jako by ten motor nekdo vymenil. Jezdil jsem tedy i s mnohem vykonejsimi auty, ale co tenhle pidimotor (v mot. pros. se úplně ztrácí) dokáže, tak to jsem zíral. Jakmile se probudi turbo (kolem 1700otacek), tak ocekavejte mohutny zrychleni na 2 a 3ti prevodovy stupen. Moturek taky poskytuje dostatecnou vykonovou rezervu pro rychly predjizdeni v rychlostech okolo 100km/h.
Auto perfektně táhne, obzvlášť do 130kmh, vůbec mu ale nevadí ani rychlosti kolem 180kmh. V rychlostech kolem 160kmh ještě ochotně zrychluje, ale žádný trhač asfaltu nečekejte.
Otacky (na 6ku):
130kmh 2800ot
150kmh 3300ot
180kmh 4100ot
Jestli se tedy Škodovce něco za poslední dobu povedlo, tak potom určitě tenhle motor. Otázkou jen zůstává, jak dlouho vydrží.
Vsechny mereni jsou s pustenym klimatronikem, bez klimy by to bylo na padnuti v tomhle vedru.