Pánové, omlouvám se Vám, že se příliš neúčastním diskuse, kterou jsme vyvolal. Pigeon vznikl jen proto, abych se dozvěděl, který drát přerušit. Jsem spíše praktik a nerozumím brzdovým systémům moderních vozů (což předpokládám málokdo). Myslím si ale, že umím vyhodnotit praktický výsledek, když to zkusím.
K tomu co jsem si přečetl mám několik bodů (doufám, že třeba i pomůžu někomu z Vás co chce zlepšit vlastnosti svého auta).
1. Určitě neplánuji ABS odpojit trvale ale ani používat odpojovač na poslední chvíli. Buď jedu normálně pohodu a pak je to s ABS určitě v průměru bezpečnější, nebo se jdu sklouznout někam na zastrčenou silničku (čím více horizontů tím větší krása)a pak je vypnu a dle povchu (počasí) doladím tlak na zadek. Jak jsem zmínil, bez reg. tlaku je to o spoustě peněz za zadní pneu.
2. Nemyslím si, že ABS v RS je nějak zvláště nepovedené. Jen se výrobce nezabýval do detailu sladěním s podvozkem, který na RS je. To bychom mohli diskutovat o brzdách, kterým chybí lepší desky, o převodu řízení, o odstupňování převodovky a zejména o tlumičích pérování. Jsem toho názoru, že RS je vzhledem k výsledku za velmi dobrý peníz.
3. To zásadní na závěr, ve Vaší diskusi myslím vůbec nezaznělo slovo tlumiče. Přitom ze čtyřlístku zásadnách veličin (tlumiče / brzdy / gumy / motor) co dělají z běžného auta rychlý vůz, který nezabíjí, patří tlumičům naprostá priorita (dle mých praktických poznatků více než 50%). Bez velmi kvalitních tlumičů je k ničemu motor (nepřenesete výkon), k ničemu brzdy (kolo co je ve vzduchu neprzdí) a potenciál drahých pneu nevyužijete ze stejného důvodu.
Omlouvám se za dlouhý příspěvek, zapomněl jsem na chvíli , proč jsem dnes přišel do práce.